Rock Werchter 2025

Neemt het aantal Hive kampeerders zonder festivalticket of met slechts een of twee dagtickets soms ook toe? Of komt dit wellicht door het vervallen van Rock Village en het feit dat je een tweede hypotheek moet afsluiten om The Hive Resort te kunnen betalen?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het komt volgens mij door het feit dat The Hive MySpace enorm gegroeid is sinds de intrede.
Ik ga sindsdien steeds naar MySpace en vooral vorig jaar is die capaciteit naar mij gevoel zelfs verdrievoudigd. Ook weer een extra manier om meer inkomsten te genereren.

Neemt het aantal Hive kampeerders zonder festivalticket of met slechts een of twee dagtickets soms ook toe? Of komt dit wellicht door het vervallen van Rock Village en het feit dat je een tweede hypotheek moet afsluiten om The Hive Resort te kunnen betalen?
Beiden is bij ons het geval: één iemand die waarschijnlijk maar 1 of max 2 dagen gaat maar wel bij ons op the Hive zit en daarnaast als groep ook niet meer op The Resort (i.t.t. vorig jaar) vanwege de belachelijke prijzen.

Hive Resort kost ons quasi evenveel als de Rock Village, weliswaar met minder luxe.

het is inderdaad precies nog nooit zo snel gegaan voor de verkoop, zelfs die (voorlopig niet zo aantrekkelijke) vrijdag is al zo goed als uitverkocht, zalig om te zien!

net nog eens geprobeerd om een Hive ticket te kopen uit nieuwsgierigheid, en ze zijn nu dus volledig uitverkocht. Dat is wel rap gegaan dan!

• Leuk
Waarderingen: JP5
Neemt het aantal Hive kampeerders zonder festivalticket of met slechts een of twee dagtickets soms ook toe?
Ik vermoed dat mensen inmiddels ook weten dat deze tickets rap uitverkopen en Ticketswap daarna een flink karwei geweest is. Ik weet bv. nog niet zeker of ik wel een combi voor RW ga kopen, maar heb voor de zekerheid al wel een Hive ticket gekocht. Zo zijn er vast nog meer...

Het was niet per se nodig om een relatief grote naam als Jorja weg te zetten op Boutique. Er lijken mij in elk geval nog een paar hoge Barn spots voor handen, en ook op zaterdag nog een hoge main stage spot. Op vrijdag is het de vraag of er nog iets komt tussen Simple Minds en Green Day. Tourtechnisch lijkt het me ook niet interessant dat Simple Minds pas om 21u30 kan stoppen met spelen bvb.
Lijkt me ook dat die vroeger stoppen en er mss nog een sub bij komt die dag.

Past allemaal in een zorgvuldig georchestreerde campagne. Live Nation zet zich achter bepaalde artiesten die ze gouden bergen beloven. En in een globale package geven ze ook de garantie op een aantal grote festivaloptredens van hen als ze die artiest mogen vertegenwoordigen. We zien dat dit jaar bv voor Olivia Rodrigo, The Last Dinner Club en Girl in Red. Olivia wordt meteen als headliner gedropt in een aantal Europese live nation festivals en zowel Last Dinner Club als Girl in Red krijgen op dezelfde festivals hoge plaatsen (hoger dan ze verdienen zouden kwaadtongen kunnen beweren).
Een paar dagen terug werd Pommelien Thijs door de Morgen en de organisatie van Pukkelpop de hemel ingeprezen als opener van de main PKP in 2024 waarbij ze een echt 'punk' optreden gaf. Volgende keer zou ze op Pukkelpop een veel hogere plaats krijgen. En nu de 'zekerheid' van hln (de zusterkrant van de Morgen) dat Pommelien op RW gaat optreden. Voor het einde van deze maand wordt ze mi bevestigd voor Rock Werchter. Dit jaar kan ze uitkijken naar de MIA's waar ze wel prijzen zal scoren, haar filmdebuut in Patsers 2, de uitverkochte serie concerten in AB en natuurlijk Rock Werchter. Mijns insziens gaan ze proberen te verrassen door Pommelien Thijs een hoge plek op RW te geven via een avondspot.
Doe dan maar lekker op zondag. Kunnen de boomers als ik rustig huiswaarts na 3 dolle dagen.
Wel benieuwd naar de omzet van drank die zondag.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Vorig jaar RW 2024 had je per dag al slechts één echte headliner. De twee jaren voordien kon je met goede wil nog spreken over twee mogelijke headliners per dag. Wat RW in 2024 wel goed deed, was voldoende subheadliners in de breedte op te stellen.
Wat betreft de cijfers zou ik wel eens willen weten hoeveel verkoop dagtickets komt van buitenlandse bezoekers en hoeveel verkoop dagtickets komt van Belgische bezoekers. En dit voor dit jaar vergelijken met RW 2024. Ik vermoed dat er nu veel meer vraag is uit het buitenland.
Ook voor TW Classic en Werchter Boutique vermoed ik vnl veel Nederlandse vraag.
Is inderdaad zo. Niet vergeten dat de Brexit er inhakt in UK. Veel minder Britten dan pakweg 10 j geleden.

Ik ben dan weer benieuwd hoe het met de verkoop van de combi's gaat. Met al die (bijna) uitverkochte dagen groeit de kans dat het aantal combi's wordt verlaagd en er wat extra dagtickets beschikbaar gaan komen. Tenzij de combi's ook als een tierelier gaan.
Combi’s verkoop loopt zoals vorig jaar.

Appels met peren vergelijken. De Top 2000 wordt voornamelijk gemaakt door luisteraars van Radio 2, wat een popzender is en veel Nederlandstalige muziek draait.
Kink FM is ook een Nederlandse zender die geweldige muziek draait en sterk groeiende is. De Kink 1500 is een geweldige lijst en staat vol met rock, punk en alternatief.
En als je naar de programmering van de Nederlandse concertzalen kijkt, is daar juist veel rock, punk en alternatief.
De verschillen zijn niet zo groot (gelukkig).
Het ‘ verschil’ wordt kleiner inderdaad.

• Leuk
Waarderingen: napril69

Users who are viewing this thread