Rock Werchter 2025

Ze gaan normaal altijd wel wat tegengewicht creëren, indien dat mogelijk is natuurlijk. Je moet dat crowdcontrol gewijs ook gewoon doen.
Ja, indien dat mogelijk is natuurlijk. Het is niet dat dat altijd gebeurt natuurlijk. Herinner me nog dat het alternatief voor Kendrick/TOP in de Main in 2020 Joris Smith/Streets zouden zijn. Of vorig jaar, toen het alternatief voor een classic rocknaam (Lenny) een andere classic rocknaam (Jane’s Addiction) is.

Maar ik hoop mee op een meer evenwichtige mix tussen do-vrij en zat-zon.

Ik denk ook wel dat Jack White nog in de mouw zit voor een aantal festivals. En dat die weer gaat bekend maken zoals in 2018. Maar of dat per se RW gaat zijn, dat durf ik dan weer niet zeggen.
Volgens mij gaat Jack White gewoontegetrouw laat zijn festivals aankondigen. Ik verwacht een aankondiging van een aantal festivals in februari of maart. Dus eerder een kanshebber voor Pukkelpop of Live is Live dan RW.

NIN stoppen en 5 minuten later Fender.

Laat maar komen. Dacht dat dat wel het schema was tussen Barn en Main als de headliner gewoon anderhalf uur speelt.

Heeft men mij hier toch op gewezen paar maand geleden.
Er gaat geen issue zijn, vermits Maribou State (3 uitverkochte Roma's btw) de Barn lijkt af te sluiten, en met Elbow heb je al een band die de voorlaatste spot in lijkt te nemen.

Volgens mij gaat Jack White gewoontegetrouw laat zijn festivals aankondigen. Ik verwacht een aankondiging van een aantal festivals in februari of maart. Dus eerder een kanshebber voor Pukkelpop of Live is Live dan RW.
Augustus zit echt al vlot grote namen voor dat type festivals. Ik zie daar niet nog eens Jack White bijkomen. Het gaat volgens mij de periode vanaf Glastonbury zijn.

In elk geval, als het kan zal Herman het wel doen, maar de verkopen bewijzen dat Werchter niet per se 2 headliners/dag nodig heeft. Wat we wel lang gewend waren. Dat dit zelfs het geval is met Green Day, is verrassend en straf tegelijk. Die dag mist nog echte omkadering, zo lijkt het toch.

Het snelle verkopen is dan ook weer een trend in België door eerder Foo Fighters dag, Tool op Graspop en Pukkelpop. Is toch opmerkelijk, wetende dat het allemaal veel geld kost en de Belg eerder kritisch ingesteld is.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
In elk geval, als het kan zal Herman het wel doen, maar de verkopen bewijzen dat Werchter niet per se 2 headliners/dag nodig heeft. Wat we wel lang gewend waren. Dat dit zelfs het geval is met Green Day, is verrassend en straf tegelijk. Die dag mist nog echte omkadering, zo lijkt het toch.

Het snelle verkopen is dan ook weer een trend in België door eerder Foo Fighters dag, Tool op Graspop en Pukkelpop. Is toch opmerkelijk, wetende dat het allemaal veel geld kost en de Belg eerder kritisch ingesteld is.
Vorig jaar RW 2024 had je per dag al slechts één echte headliner. De twee jaren voordien kon je met goede wil nog spreken over twee mogelijke headliners per dag. Wat RW in 2024 wel goed deed, was voldoende subheadliners in de breedte op te stellen.
Wat betreft de cijfers zou ik wel eens willen weten hoeveel verkoop dagtickets komt van buitenlandse bezoekers en hoeveel verkoop dagtickets komt van Belgische bezoekers. En dit voor dit jaar vergelijken met RW 2024. Ik vermoed dat er nu veel meer vraag is uit het buitenland.
Ook voor TW Classic en Werchter Boutique vermoed ik vnl veel Nederlandse vraag.

Vandaag in HLN - grootste krant van Vlaanderen :
Pommelien haar hoogtepunt voor zomer 2025 zal 99% zeker worden : Barn of Mainstage RW
Die aankondiging zal dus niet al te lang meer duren
Eind januari is het week van de Belgische muziek. Zal mogelijks dan zoals vorig jaar pekketje Belgische namen worden

• Geweldig
Waarderingen: Yerko_music
Daan mag ook nog eens als hoofdgast bij Rock Werchter komen. Heeft een uitstekende nieuwe plaat uit en was in topvorm in zijn live optreden eind vorig jaar in de Roma The Haunted Youth zou ik ook wel willen zien op RW net als Boris Pupul en Charlotte Adigery met hun nieuwe album.

Daan mag ook nog eens als hoofdgast bij Rock Werchter komen. Heeft een uitstekende nieuwe plaat uit en was in topvorm in zijn live optreden eind vorig jaar in de Roma The Haunted Youth zou ik ook wel willen zien op RW net als Boris Pupul en Charlotte Adigery met hun nieuwe album.
Alle drie van harte welkom! Het nieuwe album (of een aankondiging ervan?) van Bolis Pupul en Charlotte Adigéry heb ik wel gemist ...

• Geweldig
Waarderingen: Yerko_music
Vandaag in HLN - grootste krant van Vlaanderen :
Pommelien haar hoogtepunt voor zomer 2025 zal 99% zeker worden : Barn of Mainstage RW
Die aankondiging zal dus niet al te lang meer duren

Heb je toevallig het volledige artikel? Ik kan alleen de inleiding lezen helaas.

Dat is dus gewoon letterlijk Pommelien Thijs comfirmed via HLN. Eigenlijk is dat bizar. Ik hoor al weken gonzen dat ze op Rock Werchter gaat staan en dat haar tour voor 2025 "exclusief" gehouden wordt om de focus op de shows in de AB en grote festivals als Rock Werchter te leggen...maar HLN stelt dat nu gewoon als feit. Pommelien Thijs staat op Rock Werchter.

Echt raar dat die dat nu gewoon zo matter of fact brengen.

• Leuk
Waarderingen: mattman

Users who are viewing this thread