Rock Werchter 2025

Looks like HAIM will be about, any ideas on what sort of position they’d take? Are they popular in Belgium?

Solide live band, altijd welkom rond een uurtje of 18 op de main.

Maar ook hier...als Live /S Live beslist nog iets te doen dit jaar en bvb een dag met Jack White te brengen, dan passen de zusjes ook daar erg goed. Dat is echt zo een act die op beide festivals kan werken.

• Leuk
Waarderingen: Sisco1481
Dat is dus gewoon letterlijk Pommelien Thijs comfirmed via HLN. Eigenlijk is dat bizar. Ik hoor al weken gonzen dat ze op Rock Werchter gaat staan en dat haar tour voor 2025 "exclusief" gehouden wordt om de focus op de shows in de AB en grote festivals als Rock Werchter te leggen...maar HLN stelt dat nu gewoon als feit. Pommelien Thijs staat op Rock Werchter.

Echt raar dat die dat nu gewoon zo matter of fact brengen.
Jup.

Show van haar leven​

De terugkeer naar Pukkelpop is daarmee nu al bevestigd. Zelfs dit jaar al, zo zoemt het. Al wordt dé show van haar leven ergens in juli verwacht. Op het hoofdpodium of in De Barn van Rock Werchter. Organisator Live Nation is immers ook de grote architect achter haar stunt in de AB en bestiert haar twee shows in het Sportpaleis.

Jup.

Show van haar leven​

De terugkeer naar Pukkelpop is daarmee nu al bevestigd. Zelfs dit jaar al, zo zoemt het. Al wordt dé show van haar leven ergens in juli verwacht. Op het hoofdpodium of in De Barn van Rock Werchter. Organisator Live Nation is immers ook de grote architect achter haar stunt in de AB en bestiert haar twee shows in het Sportpaleis.
Een journalist die iets “verwacht”, is toch echt wat anders als “confirmed”.

Een journalist die iets “verwacht”, is toch echt wat anders als “confirmed”.

Trust me, dat gerucht is zo hard aan het gaan dat het op dit moment niet eens meer een gerucht is. Te veel bronnen zeggen hetzelfde. Het ding is ook..HLN is een flutgazet, maar zelfs die gaan heus ook niet de wishfull thinking van een journalist 'to print' laten gaan als er geen fundament van waarheid in zit.Nog voor februari ontdekken we het wel.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman
Trust me, dat gerucht is zo hard aan het gaan dat het op dit moment niet eens meer een gerucht is. Te veel bronnen zeggen hetzelfde. Het ding is ook..HLN is een flutgazet, maar zelfs die gaan heus ook niet de wishfull thinking van een journalist 'to print' laten gaan als er geen fundament van waarheid in zit.Nog voor februari ontdekken we het wel.
Mijn ervaring met de pers is toch echt anders. En er staat letterlijk ‘verwacht’.

Sluit niet uit dat ze er staat hoor, maar die journalist heeft niet meer informatie dan wij.

Laatst bewerkt:
Alle drie van harte welkom! Het nieuwe album (of een aankondiging ervan?) van Bolis Pupul en Charlotte Adigéry heb ik wel gemist ...
Dit nieuws komt van de Morgen eind december: hier het extract:

Charlotte Adigéry & Bolis Pupul – (titel nog onbekend)​

Passages in het iconische BBC-programma Later with Jools Holland en op Glastonbury. Het voorprogramma van Grace Jones in de Hollywood Bowl. Lof van Missy Elliott op Twitter. Uitverkochte zalen in Europa, Engeland en Noord-Amerika. Met hun eerste langspeler Topical Dancer (2022) veroverden Charlotte Adigéry & Bolis Pupul de wereld. Om maar te zeggen dat de verwachtingen hoog liggen voor de volgend jaar te verschijnen opvolger. Veel weten we er nog niet over, behalve dan dat de plaat deels tot stand kwam op Martinique, daar waar de roots van Charlotte Adigéry liggen.

Verwacht in 2025

Past allemaal in een zorgvuldig georchestreerde campagne. Live Nation zet zich achter bepaalde artiesten die ze gouden bergen beloven. En in een globale package geven ze ook de garantie op een aantal grote festivaloptredens van hen als ze die artiest mogen vertegenwoordigen. We zien dat dit jaar bv voor Olivia Rodrigo, The Last Dinner Club en Girl in Red. Olivia wordt meteen als headliner gedropt in een aantal Europese live nation festivals en zowel Last Dinner Club als Girl in Red krijgen op dezelfde festivals hoge plaatsen (hoger dan ze verdienen zouden kwaadtongen kunnen beweren).
Een paar dagen terug werd Pommelien Thijs door de Morgen en de organisatie van Pukkelpop de hemel ingeprezen als opener van de main PKP in 2024 waarbij ze een echt 'punk' optreden gaf. Volgende keer zou ze op Pukkelpop een veel hogere plaats krijgen. En nu de 'zekerheid' van hln (de zusterkrant van de Morgen) dat Pommelien op RW gaat optreden. Voor het einde van deze maand wordt ze mi bevestigd voor Rock Werchter. Dit jaar kan ze uitkijken naar de MIA's waar ze wel prijzen zal scoren, haar filmdebuut in Patsers 2, de uitverkochte serie concerten in AB en natuurlijk Rock Werchter. Mijns insziens gaan ze proberen te verrassen door Pommelien Thijs een hoge plek op RW te geven via een avondspot.

Meteen? Welke andere spot had zij, na al die uitverkochte grote zalen, anders kunnen krijgen? Die headlinepositie is meer dan logisch.
Inderdaad is die headline positie mi logisch met haar naam en reputatie. Maar feit is dat Live Nation zowel artiesten beheert als festivals organiseert en dus in die gevallen met zichzelf onderhandelt over de plek op de affiche. Als artiest(e) of band kan je vooraf bepalen dat je op bv tien grote festivals wilt staan in Europa alvorens je het groen licht geeft dat Live Nation je mag promoten. Wie in mijn ogen wellicht te hoog zullen staan zijn supports the Last Dinner Party en Girl in Red maar ik hoop dat eind januari dat verduidelijkt.

Zou Pommelien geen optie zijn als Barn-afsluiter op donderdag tijdens Linkin Park?

Tweede/derde act op mainstage of hoge spot in een tent zijn de enige opties, en gezien die donderdag momenteel vrij eenzijdig geprogrammeerd is…

Ik denk alvast niet dat ze op zondag zal spelen, zoals velen hier blijkbaar verwachten.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en JP5

Pukkelpop-programmator Eppo Janssen over Pommelien Thijs: ‘Niemand was die dag zo punk als zij’​

Titel artikel in de Morgen over het sterke optreden van Pommelien als 'opener'

Ik verwacht ze op elke dag behalve zondag:) op Rock Werchter.Op basis van het artikel verwacht ik vrijdag. En dan kan Pommelien nog Na Fir Bolg in Vorselaar afsluiten op zondag 6 juli.

• Thinking
Waarderingen: randyrw

Pukkelpop-programmator Eppo Janssen over Pommelien Thijs: ‘Niemand was die dag zo punk als zij’​

Titel artikel in de Morgen over het sterke optreden van Pommelien als 'opener'

Ik verwacht ze op elke dag behalve zondag:) op Rock Werchter.Op basis van het artikel verwacht ik vrijdag. En dan kan Pommelien nog Na Fir Bolg in Vorselaar afsluiten op zondag 6 juli.
Ja, leuk artikel. En welke dag maakt weinig uit natuurlijk, gewoon een sterke naam voor eender welke dag.

Ik weet niet of het hier al besproken is, maar lijkt Alanis Morissette jullie een optie voor zondag?
In haar tourschema is die dag nog vrij...

Users who are viewing this thread