Fortarock 2016

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Welke bands denken/hopen jullie dat er op de zaterdag komen? Aangezien mensen hier zeggen dat Megadeth op Fortarock gaat komen lijkt mij dat een leuke headliner voor de zaterdag.

Zijn er verder nog geruchten voor het festival? Naast Megadeth en Amon Amarth?

Zelf hoop ik nog op Blind Guardian, Deicide, en Overkill. Ik heb gezien dat deze bands op een aantal andere festivals ook al staan, dus het lijkt me dat deze bands komen.

Concrete geruchten naast Megadeth en Amon Amarth zijn er nog niet. Er gaat zeker nog wat metal core en aanverwante stijlen bijkomen.
Aangezien er een band of 3 gedeeld wordt met RaR (naast Amon Amarth, Volbeat en Disturbed) en het feit dat het hetzelfde weekend is denk ik aan
een band uit het rijtje August Burns Red, Architects, Heaven Shall Burn, Of Mice And Men, Tesseract, Amity Affliction.
BMHT, BFMV en Trivium staan daar ook maar lijkt me meer een optie voor Pinkpop.
Ook kun je rekenen op een NL band. Ik hoor de naam van Textures wel eens vallen. Legion of the Damned lijkt me ook een optie.

Vaak zijn er ook package deals. Zoals King 180 vorig jaar zowat overal stond (achteraf afgelast) waar SlipKnot speelde.
Je zou kunnen kijken op festivals her en der welke 'kleinere' band gekoppeld lijkt aan Volbeat.
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Rinze wrote:
Welke bands denken/hopen jullie dat er op de zaterdag komen? Aangezien mensen hier zeggen dat Megadeth op Fortarock gaat komen lijkt mij dat een leuke headliner voor de zaterdag.

Zijn er verder nog geruchten voor het festival? Naast Megadeth en Amon Amarth?

Zelf hoop ik nog op Blind Guardian, Deicide, en Overkill. Ik heb gezien dat deze bands op een aantal andere festivals ook al staan, dus het lijkt me dat deze bands komen.


Concrete geruchten naast Megadeth en Amon Amarth zijn er nog niet. Er gaat zeker nog wat metal core en aanverwante stijlen bijkomen.
Aangezien er een band of 3 gedeeld wordt met RaR (naast Amon Amarth, Volbeat en Disturbed) en het feit dat het hetzelfde weekend is denk ik aan
een band uit het rijtje August Burns Red, Architects, Heaven Shall Burn, Of Mice And Men, Tesseract, Amity Affliction.
BMHT, BFMV en Trivium staan daar ook maar lijkt me meer een optie voor Pinkpop.
Ook kun je rekenen op een NL band. Ik hoor de naam van Textures wel eens vallen. Legion of the Damned lijkt me ook een optie.

Vaak zijn er ook package deals. Zoals King 180 vorig jaar zowat overal stond (achteraf afgelast) waar SlipKnot speelde.
Je zou kunnen kijken op festivals her en der welke ‘kleinere’ band gekoppeld lijkt aan Volbeat.

Graspop uitgesloten, zie ik overal Disturbed staan bij de festivals die Volbeat headlined. Maar die wisten we al.
Dus ik denk dat dat het pakketje is.
Ik weet dat er nog wat metalcore bands bijkomen, maar ik hoop toch wat meer op hardere bands.

Weet je toevallig wanneer de volgende aankondiging zal zijn? Ik hoop te weten wat er op de Zaterdag staat voordat de early bird tickets niet meer beschikbaar zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Die zaterdag is dacht ik vergelijkbaar met wat op de afgelopen jaren op de vrijdag steeds was? Dan staat er geen band zoals Megadeth lijkt me?
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Die zaterdag is dacht ik vergelijkbaar met wat op de afgelopen jaren op de vrijdag steeds was? Dan staat er geen band zoals Megadeth lijkt me?

Maar de zaterdag is dit keer niet zoals voorheen in Doornroosje maar op het festivalterrein zelf.
Als je de dag van te voren op het festivalterrein gaat houden heb je eigenlijk alles wat een band als Megadeth van je zou vragen.
Ik denk als je een band als Megadeth die avond af laat sluiten je toch menig bezoekers trekt, vooral i.c.m. de zondag is een kaartje dan helemaal niet duur.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Nee Megadeth lijkt me idd geen naam voor een préparty.

Nieuwe namen kunnen we denk ik verwachten uiterlijk in de week van 23 november en zeer zeker voor het einde van de early bird vvk om de verkoop nog een boost te geven.

Klopt die combinatie Volbeat en Disturbed. Reken maar dat Disturbed ook op Graspop komt.
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Volgens mij gaan ze de pre-party wel wat groter maken dit jaar. Vorig jaar was de headliner At the Gates, dus ik denk dat er wel een grotere headliner zal zijn.
Misschien is Megadeth iets te hoog gegrepen door mij, maar het zal sowieso een grotere band zijn dan At the Gates.

Legion of the Damned lijkt me trouwens wel een goede voor op de Zondag, van Nederlandse bodem en ze staan ook al op Wacken dacht ik.
 

Evenstar

Playlistbediener
4 nov 2015
5
0
Misschien Amon Amarth als headliner op de zaterdag? Zou prima kunnen toch, niet te groot, niet te klein en niet main stream.
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Amon Amarth staat op Rock am Ring + Rock Im Park, dat is hetzelfde weekend als Fortarock (+ de vrijdag).
Lijkt me moeilijk om de ene dag in Duitsland te staan, dan in NL en dan weer terug naar Duitsland.

Maar het lijkt me wel tof als afsluiter van zaterdag, veel gedoe voor hun maar ik wil het wel!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Morgen en volgende week nieuwe namen voor Fortarock

Dan wacht ik nog eventjes met kaarten kopen.
Ik zei altijd dat ik nooit naar een metalfestival zou gaan (hou daarvoor) te weinig van Metal. Maar Volbeat is in mijn ogen meer Hardrock en wil ik graag een keer zien. Voor 49 euro is dat zeker goed te doen, vooral met King Diamond en Disturbed erbij. Dus dan toch volgend jaar Fortarock proberen.
Ik hoop zelf dat Shinedown en Blind Guardian worden toegevoegd. Touren beide en wil ik graag eens zien.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ik hoop dat volgende week dan wat namen bekend worden gemaakt voor de Zaterdag, ben toch benieuwd wat we daarvan moeten verwachten.
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Blind Guardian zou een enorme goede klapper zijn, en zal veel mensen overhalen
We weten Megadeth en Amon Amarth al (zo goed als bevestigd), en die zullen ook wel goed publiek trekken.

Ben benieuwd naar de kleinere namen, en welke Nederlandse band komt wil ik ook weten.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
voor 49,- prima. ben alleen niet zon fan van volbeat maargoed...
Nu nog wat death/black en mischien nog wat trash en dan is t een mooi lijstje
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ik snap ook echt niet dat mensen klagen met de tot nu toe deze line up voor die €49 euro.
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
voor 49,- prima. ben alleen niet zon fan van volbeat maargoed…
Nu nog wat death/black en mischien nog wat trash en dan is t een mooi lijstje

Er staan al twee black metal bands, Abbath (van Immortal) en Dark Funeral.
Er komt dus sowieso nog wat death metal (Amon Amarth is zo goed als bevestigd) en wat stevigere thrash komt denk ik ook nog wel, waarschijnlijk Overkill of Testament.

Ik heb ook Deicide een paar keer voorbij zien komen bij aankondigingen, lijkt me wel vet.

We kunnen nu alleen maar hopen en speculeren, volgende week meer namen!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
De band heet nog steeds gewoon MEGADETH en niet Megadeath! ?

Mooie naam die mijn bron dus ook goed heeft. Amon Amarth nog erbij en nog wat thrash en metal core en voor 49 euro heb je een prachtig festival. Nu al geen geld eigenlijk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Op Graspop is Volbeat headliner van Main Stage 1, King Diamond headliner van Main Stage 2, en Megadeth/Disturbed beiden vermoedelijk subs op MS1. Los van persoonlijke smaken krijg je inderdaad echt wel waar voor jouw geld. Om het stereotype nog maar eens boven te halen: duidelijk dat metalheads moeilijk tevreden te stellen zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken