Kinderen hebben, Festivals en muziek

Nou heb ik het volste vertrouwen in jullie als muziekliefhebber, maar ik wil toch graag op het hart drukken dat het voor kinderen nog veel belangrijker is om echt goede gehoorbescherming te dragen. Vanuit mijn werk zie ik nog iets te vaak ouders die het advies ofwel negeren, ofwel niet doorhebben hoe gevoelig de oren van kinderen zijn.

Hier in het oosten zijn er erg veel dorpsfeesten met 1 of 2 podiums waar bekende Nederlandse artiesten optreden, lijkt mij ook een perfecte introductie. Later op de avond treden vaak ook rockbandjes op, is voor mij de opstap geweest om een van deze artiesten op te zoeken in Metropool Hengelo, dit was mijn openbaring op 16 jarige leeftijd.

De oudste twee jongens zijn ook niet heel erg bewust met muziek bezig merk ik (tot mijn grote spijt)
Ik begon ook pas vanaf mijn 20ste ongeveer bewust met alternatieve muziek bezig te zijn, dus het kan nog goedkomen.
Daarvoor zat ik in de Hardcore/Hardstyle hoek, was wel bewust met muziek bezig alleen totaal andere smaak dan tegenwoordig.

Ik probeer bij mijn dochter tijdens de fles alvast zachtjes the National, Fontaines D.C., Radiohead en Nick Cave op te zetten, om toch wat muzikale invloed uit te oefenen.

Ik begon ook pas vanaf mijn 20ste ongeveer bewust met alternatieve muziek bezig te zijn, dus het kan nog goedkomen.
Daarvoor zat ik in de Hardcore/Hardstyle hoek, was wel bewust met muziek bezig alleen totaal andere smaak dan tegenwoordig.

Ik probeer bij mijn dochter tijdens de fles alvast zachtjes the National, Fontaines D.C., Radiohead en Nick Cave op te zetten, om toch wat muzikale invloed uit te oefenen.
Oh ik heb de hoop ook zeker nog niet opgegeven. Heb ze vroeger ook vaak leuke clips laten zien, zoals Beastie Boys, RUN DMC en Jungle. Dat vonden ze altijd wel leuk.

Maar als ik nu een elpee of cd opzet in de woonkamer wordt het al snel vrij ongezellig ;-)

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Zelf ben ik járen niet naar festivals en concerten gegaan omdat ik niemand meer had om mee te gaan, door verwaterde vriendschappen of veranderde interesses bij anderen. Tot ik een paar jaar geleden twee tickets voor Pinkpop won, met mijn toen zesjarige zoon ben gegaan en we samen een geweldig weekend hebben gehad. Sindsdien gaan we ieder jaar naar Pinkpop, bezoeken we ook allerlei andere (gratis) festivals en gaan we ondertussen ook regelmatig naar een concert.
Zes?!
Lijkt me wat jong.

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Dat probeerde ik ook, maar inmiddels is de baby een peuter geworden en moet mijn en haar muziek steeds 'omstebeurt' aan, waarbij mijn beurten wat haar betreft significant korter zijn. :) dus volop Loulou & Lou, Kinderen voor Kinderen en Frozen nu, met als enige overlap wat haar betreft Europapa.

Ik geef les aan 4 havo en zag laatst en leerling de playlist 'dadrock' aan zetten. Zij zei dat ze ook 10 jaar lang baalde van haar vaders muziek maar inmiddels was het kwartje gevallen en gaan ze samen naar concerten; er blijft dus hoop ;)

Als ik naar mezelf kijk, toen ik 17 was ging ik voor het eerst naar een festival, Pinkpop, en ik wist echt niks. Ik ken wat nummers van The Kooks en Arctic Monkeys omdat vrienden dat tof vonden. Gaandeweg raakte ik meer en meer verstrikt in muziek, dus inderdaad, het kan prima nog vanaf een jaartje of 20.

Als ik naar mezelf kijk, toen ik 17 was ging ik voor het eerst naar een festival, Pinkpop, en ik wist echt niks. Ik ken wat nummers van The Kooks en Arctic Monkeys omdat vrienden dat tof vonden. Gaandeweg raakte ik meer en meer verstrikt in muziek, dus inderdaad, het kan prima nog vanaf een jaartje of 20.

Voor mij ook 19 dat ik voor het eerst concerten en festivals bezocht. Zou zelf met kinderen ook niet te vroeg eraan beginnen, denk niet dat ik ze mee zou nemen voordat ze naar de middelbare school gaan…

Glastonbury is gratis t.e.m. 12 jaar! De vraag is alleen, als je dan eindelijk aan tickets geraakt, wil je dan die tijd daar spenderen met kinderen? 😅
Maar je zou alleszins niet de enige zijn, ik heb daar echt letterlijk alle leeftijden gezien. Ze hebben daar een gigantische kids area, specifieke campings voor families met kinderen, verzorgingsmogelijkheden verspreid over het terrein, etc... dus qua voorzieningen wel goed doenbaar (blijkbaar).

Glastonbury is gratis t.e.m. 12 jaar! De vraag is alleen, als je dan eindelijk aan tickets geraakt, wil je dan die tijd daar spenderen met kinderen? 😅
Maar je zou alleszins niet de enige zijn, ik heb daar echt letterlijk alle leeftijden gezien. Ze hebben daar een gigantische kids area, specifieke campings voor families met kinderen, verzorgingsmogelijkheden verspreid over het terrein, etc... dus qua voorzieningen wel goed doenbaar (blijkbaar).
Dit heb je volgens mij ook op Sziget. Daar had je zelfs een kinderopvang voor overdag.

Maar kijk door de meeste verhalen hier wel uit naar de jaren om samen naar concerten en festivals te gaan. Al zou ik goed begrijpen van mijn dochter dat ze niet perse met haar vader naar Lowlands wilt, maar lekker zelf met vrienden en vriendinnen.

Users who are viewing this thread