Kinderen hebben, Festivals en muziek

Plannen om nog één keer zonder kinderen los te gaan op een festival zijn ingehaald door de realiteit :D
:LOL:

Al heb je ze er altijd tussen: Die mensen die om half 2 's nachts met een baby in een kar en biertje in de hand door een dansende menigte liepen en maar niet met die realiteit geconfronteerd wilden worden. Veel mensen toen zien kijken van zijn wij nou al zover heen of is dat echt een baby hier in die mensenmassa.

• Haha
Waarderingen: Joris
En wat voor gehoorbescherming gebruiken jullie dan? Mijn dochter is bijna 6 maanden, maar we willen in de zomer wel een bierfestival of gratis buitenfestival mee pakken. Nog niet groots in ieder geval. Maar muziek kan ook daar hard staan, nu zat ik te denken aan een koptelefoon, maar welke zijn een beetje goed?
Gewoon zo'n koptelefoon die helemaal afsluit is goed ja. Gelukkig hoeft voor kleine kinderen de muziek nog niet rechtlijnig of iets dergelijks te zijn, dus zo'n goed mogelijke demping is dan al top.

Qua festivals met (hele jonge) kids is Into the great wide open echt een heel toegankelijke. Je moet er snel bij zijn, maar met een goede tent/duinhuisje kom je met kids een heel eind. Alles is ook erg ruim ingericht en nergens écht het gevoel van mega drukte.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Na de geboorte van mijn dochter ben ik jarenlang niet meer naar concerten of festivals geweest. Toen ze 14 was, wilde ze zelf naar haar eerste concert van Loona (K-pop) en kort daarna naar Blackpink. In de tussentijd was ik getriggerd door het programma van Rock Werchter in 2023 en heb haar overgehaald om mee te gaan. Eigenlijk werd ze pas echt enthousiast bij de aankondiging van Rosalia (haar reactie 'ik dacht dat het alleen ROCK Werchter was'). Daarna is ze meer gaan luisteren, inclusief het plunderen van papa's CD-kast, en wilde ze per se vooraan staan bij Weyes Blood, Raye, Tamino en ook bij Muse.

Sindsdien is RW een must en is ze naar meer concerten geweest dan ik (o.a. Lana del Rey kort na RW 2023, weer Weyes Blood, Doja Cat), zijn we samen naar Nick Cave geweest en gaat ze dit jaar alvast naar Aespa (ja, nog steeds heeft K-pop een warm plekje), Billie, Dua en Kaytranada. En zij was het meest teleurgesteld dat ze op RW-donderdag niet kan (tja, diploma uitreiking), vooral omdat ze Linkin Park en Deftones dan moet missen.

Wat ik maar wil zeggen: soms gaat het heel natuurlijk en vanzelf en/of zit liefde voor muziek een beetje in de genen.

Volgens mij zijn veel festivals in de UK ingericht op het meenemen van kinderen (zoals ITGWO ook). Ik zag het in ieder geval ook bij Green Man en End Of The Road. Voor dit soort festivals, ook ITGWO, geldt voor mij wel dat me dat pas enigszins de moeite waard lijkt als de jongste geen middagslaapje meer heeft en in de avond niet per se al voor 8 uur, liever 9 uur hoeft te slapen. Duurt bij mij nog even, want heb naast een peuter nu ook een baby van 5 maanden thuis. :)

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
En wat voor gehoorbescherming gebruiken jullie dan? Mijn dochter is bijna 6 maanden, maar we willen in de zomer wel een bierfestival of gratis buitenfestival mee pakken. Nog niet groots in ieder geval. Maar muziek kan ook daar hard staan, nu zat ik te denken aan een koptelefoon, maar welke zijn een beetje goed?
Wij hebben de Alpine Muffy Baby. Gezien ons dochtertje nog maar 7 weken is, en we ook pas voorzien om deze te gebruiken in de zomer op enkele festivalletjes / drukke aangelegenheden, heb ik wel nog geen persoonlijke ervaringen met 't product.

Je kan deze "koptelefoon" gebruiken tot 48 maanden (staat er geadverteerd).

Users who are viewing this thread