Na de geboorte van mijn dochter ben ik jarenlang niet meer naar concerten of festivals geweest. Toen ze 14 was, wilde ze zelf naar haar eerste concert van Loona (K-pop) en kort daarna naar Blackpink. In de tussentijd was ik getriggerd door het programma van Rock Werchter in 2023 en heb haar overgehaald om mee te gaan. Eigenlijk werd ze pas echt enthousiast bij de aankondiging van Rosalia (haar reactie 'ik dacht dat het alleen ROCK Werchter was'). Daarna is ze meer gaan luisteren, inclusief het plunderen van papa's CD-kast, en wilde ze per se vooraan staan bij Weyes Blood, Raye, Tamino en ook bij Muse.
Sindsdien is RW een must en is ze naar meer concerten geweest dan ik (o.a. Lana del Rey kort na RW 2023, weer Weyes Blood, Doja Cat), zijn we samen naar Nick Cave geweest en gaat ze dit jaar alvast naar Aespa (ja, nog steeds heeft K-pop een warm plekje), Billie, Dua en Kaytranada. En zij was het meest teleurgesteld dat ze op RW-donderdag niet kan (tja, diploma uitreiking), vooral omdat ze Linkin Park en Deftones dan moet missen.
Wat ik maar wil zeggen: soms gaat het heel natuurlijk en vanzelf en/of zit liefde voor muziek een beetje in de genen.