Best Kept Secret 2025

Ik vind het zelf wel prima om een groot deel van de dag Secret/Two te bivakkeren met soms wat luchtigs op ONE, maar snap je punt als je daar anders over denkt. Ben dan wel benieuwd: welke shows overdag op ONE van de eerdere edities vond je dan goed uitpakken?
Wolf Alice, Future Islands, Father John Misty, Warpaint, Spoon, Mac Demarco, Kurt Vile, Fontaines DC, Deus, King Gizzard kwam allemaal wel prima tot goed tot zn recht op de One?

Wolf Alice, Future Islands, Father John Misty, Warpaint, Spoon, Mac Demarco, Kurt Vile, Fontaines DC, Deus, King Gizzard kwam allemaal wel prima tot goed tot zn recht op de One?
Veel daarvan heb ik niet gezien ;)

King Gizzard: eens. Dat was top inderdaad. Kurt Vile dacht ik later ook aan, ook eens. Dus deels neem ik mijn woorden alweer terug ;) al vind ik vooral Vile met zijn lome muziekdeken wel weer passender (meer wegdromen) dan een TV On The Radio.

Fontaines vond ik prima op ONE, maar daarbij had ik toen wel het gevoel dat het op TWO nog een stuk beter had kunnen zijn.

Veel daarvan heb ik niet gezien ;)

King Gizzard: eens. Dat was top inderdaad. Kurt Vile dacht ik later ook aan, ook eens. Dus deels neem ik mijn woorden alweer terug ;) al vind ik vooral Vile met zijn lome muziekdeken wel weer passender (meer wegdromen) dan een TV On The Radio.

Fontaines vond ik prima op ONE, maar daarbij had ik toen wel het gevoel dat het op TWO nog een stuk beter had kunnen zijn.
Denk dat je ergens ook wel gelijk hebt hoor: Warpaint was misschien ook beter geweest in de Two, maar het feit dat het niet verdronk is al best wel wat waard, en als de band er zelf ook zichtbaar van geniet is dat helemaal mooi. Hoop dat Personal Trainer dit jaar op de One staat.

Deftones zijn gewoon confirmed headliner al toch?
Staat dat echt ergens zwart op wit? Het kan, maar for some zie ik het gewoon gevoelsmatig niet gebeuren. Ik kan er zeker ook naast zitten. Binnen dit en anderhalve maand zullen we het wel weten veronderstel ik
TV On The Radio op ONE lijkt mij een mismatch, hoop erg dat die in de TWO staan.
Ook dit is weer een gevoelsdingetje maar naar mijn aanvoelen is dit echt een typische ONE band. Zo'n band die ook al ken je ze niet echt, je wel kan meenemen in hun concert. Dat heb je nodig op een (vaak te) grote Main Stage. Dat je de toevallige voorbijgangers of de vrienden van fans kan overtuigen.
Als er nog een headliner zou komen hadden ze dat denk ik wel gezegd.
Had Maurits in die podcast niet gezegd dat ze nog aan het puzzelen zijn wie van de grote namen waar terecht komt en dat het zomaar zou kunnen dat er nog een grote naam bij komt.

Wat ik vooral wou zeggen met dat lijstje is dat we worst case scenario nog minstens 2 namen gaan krijgen die we als "groot" kunnen aanschouwen (lees als ONE headliner, ONE sub, TWO headliner of TWO afsluiter). Ongeacht wie welke spot zou krijgen.

Ben dan wel benieuwd: welke shows overdag op ONE van de eerdere edities vond je dan goed uitpakken?
Spoon en Father John Misty kunnen zien op dat strand, vlak voor LCD Soundsystem, zalig toch. Ook echt goede shows van beide, werkten echt perfect op die stage. Die uitgebreide backing band van FJM die die grootse (en soms kleine) nummers over dat hele strand lieten galmen, dat pakte echt mooi uit.

Dit kaliber namen mis ik toch steeds meer op de ONE.

Denk dat je ergens ook wel gelijk hebt hoor: Warpaint was misschien ook beter geweest in de Two, maar het feit dat het niet verdronk is al best wel wat waard, en als de band er zelf ook zichtbaar van geniet is dat helemaal mooi. Hoop dat Personal Trainer dit jaar op de One staat.
Ja, misschien is het voor mij ook vooral andersom nu ik er door deze discussie beter over nadenk: het is vooral dat ik al heel veel echt goede optredens overdag op TWO heb gezien waarbij ik blij was dat de acts daar stonden, dat ik nu bij alle middelgrote namen die ik graag wil zien op de TWO hoop.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
In de huidige worp zie ik nog niet zoveel acts in die orde van grote. Veel verder dan Wilco, TV On The Radio en Caribou kom ik niet. De midcard is de afgelopen jaren sowieso al minder stevig wat betreft de meer gevestigde indie namen. En als je bovengenoemde namen op de ONE zet, wat natuurlijk ook prima kan, wie zet je dan in de TWO? Als afsluiter bijvoorbeeld?

Kan eigenlijk niet anders dan dat er nog een paar grotere namen bijkomen anders is het aan de bovenkant (nog los van de kwaliteit, want die is prima) wel erg dunnetjes, zelfs ten opzichte van vorig jaar. Ik zie tenminste niet hoe de huidige line-up, alleen aangevuld met kleinere namen, ongeveer hetzelfde aantal mensen gaat trekken dan vorig jaar.

Laatst bewerkt:
In de huidige worp zie ik nog niet zoveel acts in die orde van grote. Veel verder dan Wilco, TV On The Radio en Caribou kom ik niet. De midcard is de afgelopen jaren sowieso al minder stevig wat betreft de meer gevestigde indie namen.
Ja, daar begint het al mee he. Ik noemde net nog Spoon en Father John Misty overdag op de ONE (met dat jaar ook een Warpaint, Tyler the Creator, Wolf Alice, The Kills en Future Islands), de drie namen die je nu noemde zijn ook van dat kaliber, maar worden anno nu al meegerekend bij de headliners.

• Leuk
Waarderingen: JamesV
Ja, daar begint het al mee he. Ik noemde net nog Spoon en Father John Misty overdag op de ONE (met dat jaar ook een Warpaint, Tyler the Creator, Wolf Alice, The Kills en Future Islands), de drie namen die je nu noemde zijn ook van dat kaliber, maar worden anno nu al meegerekend bij de headliners.
Maar even heel sec he, de namen waar we t nu over hebben, dat zijn toch geen headliner namen op een Nederlandse Major? Misschien in Luxemburg of een random festival in de US, maar toch niet hier?

Ze vullen allemaal (muv Tyler) een Melkweg Max, Ronda, dat formaat zalen. Dan is het toch niet te vergelijken met namen die een Ziggo of Afas vullen die voorgaande jaren wel de ONE of TWO afsloten?

Maar even heel sec he, de namen waar we t nu over hebben, dat zijn toch geen headliner namen op een Nederlandse Major? Misschien in Luxemburg of een random festival in de US, maar toch niet hier?

Ze vullen allemaal (muv Tyler) een Melkweg Max, Ronda, dat formaat zalen. Dan is het toch niet te vergelijken met namen die een Ziggo of Afas vullen die voorgaande jaren wel de ONE of TWO afsloten?
Ik had het niet over headliners hier hoor, maar over namen die vroeger in het dagprogramma stonden.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
Ik kan mij hier eigenlijk wel goed in vinden. Ik zou er zelf niet eens zo veel moeite mee hebben dat er weinig tot geen echt grote namen (kaliber Radiohead/Arctic Monkeys) meer worden geprogrammeerd, als daartegenover zou staan dat de middelgrote namen wat dominanter worden en wat mooiere spots krijgen, maar juist ook in die groep vind ik het aanbod behoorlijk tegenvallen. Ik vind eigenlijk alleen Wilco in die categorie echt interessant.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Jongens, zeker de helft van de acts op BKS heeft werkelijk waar miljoenen streams. Dat je die acts niet kent omdat ze niet in het Pitchfork 2002-2014 tijdperk vallen, betekend niet dat BKS geen sterke midcard heeft. Laat het een kans zijn nieuwe shit te leren kennen, het heet niet voor niets Best Kept Secret...

Dé ontdekking van deze editie tot nu toe wat mij betreft trouwens:

Jongens, zeker de helft van de acts op BKS heeft werkelijk waar miljoenen streams. Dat je die acts niet kent omdat ze niet in het Pitchfork 2002-2014 tijdperk vallen, betekend niet dat BKS geen sterke midcard heeft. Laat het een kans zijn nieuwe shit te leren kennen, het heet niet voor niets Best Kept Secret...

Dé ontdekking van deze editie tot nu toe wat mij betreft trouwens:

Nou die ken ik dan weer wel en is zeker een mooie naam maar nog wel duidelijk van een kleiner kaliber toch? Maar je hebt ook wel een punt; ik had nog nooit gehoord van een Magdalena Bay en een Djo gehoord en ook een The Dare heeft net zoveel streams als Wilco. Of veel streams ook hetzelfde is als veel mensen voor het podium is weer een ander verhaal.

Nou die ken ik dan weer wel en is zeker een mooie naam maar nog wel duidelijk van een kleiner kaliber toch? Maar je hebt ook wel een punt; ik had nog nooit gehoord van een Magdalena Bay en een Djo gehoord en ook een The Dare heeft net zoveel streams als Wilco. Of veel streams ook hetzelfde is als veel mensen voor het podium is weer een ander verhaal.
Streams zegt inderdaad helemaal niets. Fontaines D.C. heeft een fractie van het aantal streams van een Djo, maar ik zie laatstgenoemde niet in een vloek en een zucht 2x de AFAS uitverkopen. Het is een bekend gegeven dat bepaalde Indie acts weliswaar niet zoveel streams genereren, maar wel een super loyale fanbase hebben. Kijk voor de grap eens naar de streamingaantallen van Arcade Fire, The National & LCD Soundsystem.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Streams zegt inderdaad helemaal niets. Fontaines D.C. heeft een fractie van het aantal streams van een Djo, maar ik zie laatstgenoemde niet in een vloek en een zucht 2x de AFAS uitverkopen. Het is een bekend gegeven dat bepaalde Indie acts weliswaar niet zoveel streams genereren, maar wel een super loyale fanbase hebben. Kijk voor de grap eens naar de streamingaantallen van Arcade Fire, The National & LCD Soundsystem.
Ja, zo kan je alles echt dood gaan zeiken...

Je beseft dat je niet per se een ticket voor een festival hoeft te kopen toch :ROFLMAO:?

Op basis van de tourschema's best een logische lijstje, maar de zondag is dan wel echt een stuk sterker dan de andere dagen.
Mag overigens wel hopen dat Wilco meer speeltijd dan een uurtje krijgt. En ik verwacht eigenlijk dat ook Kiwanuka wel wat meer speeltijd krijgt.
Wilco stelt normaal gezien aan wie hen boekt de voorwaarde om negentig minuten minstens te spelen, weet ik van de Lokerse Feesten. Dus kan niet anders dan de afsluiter te zijn in de TWO.

Users who are viewing this thread