Graspop Metal Meeting 2025

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
325
668
Iets anders, het is trouwens weer 4 dagen. Ik merk wel dat het mij toch vaker wat veel is allemaal. Ik weet op zondag soms niet meer wat ik donderdag gezien heb. Ook zorgt het er naar mijn mening een beetje voor dat de lineup vaker een herhaling wordt van jaren er voor. Zeker als je vrijwel elk jaar gaat is dat best wel een beetje jammer.

Ook kost het klauwen met geld elke keer.
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
279
409
Iets anders, het is trouwens weer 4 dagen. Ik merk wel dat het mij toch vaker wat veel is allemaal. Ik weet op zondag soms niet meer wat ik donderdag gezien heb. Ook zorgt het er naar mijn mening een beetje voor dat de lineup vaker een herhaling wordt van jaren er voor. Zeker als je vrijwel elk jaar gaat is dat best wel een beetje jammer.

Ook kost het klauwen met geld elke keer.
Ik volg je hier toch wel in. Over het algemeen was 3 dagen toch intenser.
Nu moet je echt al tussen de optredens door al pauzes zoeken voor rust wil je toch de laatste bands kunnen halen, en dan nog lukt het vaak niet 😅
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.768
4.857
Iets anders, het is trouwens weer 4 dagen. Ik merk wel dat het mij toch vaker wat veel is allemaal. Ik weet op zondag soms niet meer wat ik donderdag gezien heb. Ook zorgt het er naar mijn mening een beetje voor dat de lineup vaker een herhaling wordt van jaren er voor. Zeker als je vrijwel elk jaar gaat is dat best wel een beetje jammer.

Ook kost het klauwen met geld elke keer.
Er stonden nog nooit zo veel nieuwe namen als afgelopen 2 jaar. De herhalingsnamen zouden bij 3 dagen blijven staan, terwijl er van die nieuwe namen veel meer zouden wegvallen. Daarnaast gwn 4 mooie gevulde dagen > 3 gevulde dagen. Want (zeker na wat inluisteren) had ik weer een mooi programma gehad. De prijs zou toch niet meer dalen ook als ze weer een dag schrappen.
Wat minder drinken en dan weet je mss wel nog wat donderdag speelde ;)
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.274
1.348
Ik doe een poging


Donderdag
South: Slipknot, Rob Zombie
North: Lamb Of God, Mastodon
Maruee: Dream Theater
Jupiler: Bad Religion

Vrijdag
South: Aerosmith, Korn
North: Sabaton, Powerwolf
Marquee: Cannibal Corpse
Jupiler: Slaughter To Prevail


Zaterdag
South: System Of A Down, Ghost
North: Trivium, Bullet For My Valentine
Marquee: Lorna Shore
Jupiler: Heaven Shall Burn

Zondag
South: Metallica, Slayer OF Iron Maiden en Anthrax
North: Megadeth, Anthrax OF Gojira en Marilyn Manson
Marquee: Ministry
Jupiler: Refused
 
  • Winning
Waarderingen: Jimmeh07

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.081
8.204
Ik doe een poging


Donderdag
South: Slipknot, Rob Zombie
North: Lamb Of God, Mastodon
Maruee: Dream Theater
Jupiler: Bad Religion

Vrijdag
South: Sabaton, Powerwolf
North: Korn, ?
Marquee: Cannibal Corpse
Jupiler: ? (geen herhaling van StP lijkt me)


Zaterdag
South: System Of A Down, Trivium
North: Ghost, Bullet For My Valentine
Marquee: Lorna Shore
Jupiler: Heaven Shall Burn

Zondag
South: Metallica, Slayer OF Iron Maiden en Anthrax
North: Megadeth, Anthrax OF Gojira en Marilyn Manson
Marquee: Ministry
Jupiler: Refused

Een en ander omgeschoven om het (in mijn ogen) realistischer te maken, alleen de zondag weet ik niet wat ik er mee zou moeten…
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
285
499
Onder het motto, dromen mag!

Donderdag: Gojira / Metallica
Vrijdag: The Prodigy / Slipknot
Zaterdag: Lamb of God / Slayer
Zondag: Korn / System of A Down

+ Decapitated, Hate, Vader, Behemoth, Kataklysm, Cannibal Corpse, Vomitory, Belphegor, Cobra The Impaler, Devin Townsend, Sepultura, Unleashed, Sylosis, At The Gates, Immolation, Deicide, God Dethroned, Krisiun, Cytotoxin, Orbit Culture, Rivers Of Nihil, Fulci, Necrot, Revocation, Hideous Divinity, Carnation, ill Nino, Godsmack, ....
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.768
4.857
Telkens South North
Do: System of a down (tool had ik ook nooit verwacht dus hopen mag en ga ik elk jaar blijven zeggen) - Lamb of God
Vrij: Iron Maiden - Korn
Zat: Slipknot - Deftones
Zon: Sabaton - Within Temptation - Powerwolf

Kan ook nog (maar zie ik eerder nog ergens anders staan of niet touren): Aerosmith, Volbeat, Ghost, Metallica, Slayer
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
405
590
8 headliners voor volgend jaar? Het blijft natuurlijk een gokje ...

System of a Down, Slayer, Slipknot, Korn, Iron Maiden, Sabaton, Lamb of God en Ghost zie ik wel langskomen. Aerosmith heeft ook wel wat goed te maken. Rob Zombie is ook wel weer een tijdje geleden, ook al zie ik hen niet per se als headliner optreden.

Verder mag de line-up dan voor mij nog opgevuld worden met bands die ik érg graag hoor. Lorna Shore, In Flames, Amenra, Doodseskader, Bullet for my Valentine, Avatar, Trivium ...
Voor de deathcore liefhebbers mag naast Lorna Shore ook Suicide Silence graag weer eens optreden. Voor de liefhebbers van de Belgische post-metal zie ik graag Hemelbestormer terugkeren.

Het is nog vroeg, ik kan een enorme waslijst aan bands maken die ik hoop opnieuw te zien - ingedeeld op stages. Maar ik weet niet of we daar wat aan hebben :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.274
1.348
De enige logobands in 2024 trouwens op die gelekte Kamelot poster trouwens die niet kwamen uiteindelijk zijn geloof ik Bullet For My Valentine en Breaking Benjamin. BFMV is Brits, dus zal voor 2025 wel geen issue zijn. Bij BB hangt het er vanaf of ze touren.

Op de gelekte poster stonden ze dacht ik op de plek waar Baby Metal nu stond, dan kwam Kerry King er bij en schoof Baby Metal op. Dus normaal er van uitgaande dat BB dezelfde spot zou nemen: op een mainstage rond een uur of 6
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.768
4.857
8 headliners voor volgend jaar? Het blijft natuurlijk een gokje ...

System of a Down, Slayer, Slipknot, Korn, Iron Maiden, Sabaton, Lamb of God en Ghost zie ik wel langskomen. Aerosmith heeft ook wel wat goed te maken. Rob Zombie is ook wel weer een tijdje geleden, ook al zie ik hen niet per se als headliner optreden.

Verder mag de line-up dan voor mij nog opgevuld worden met bands die ik érg graag hoor. Lorna Shore, In Flames, Amenra, Doodseskader, Bullet for my Valentine, Avatar, Trivium ...
Voor de deathcore liefhebbers mag naast Lorna Shore ook Suicide Silence graag weer eens optreden. Voor de liefhebbers van de Belgische post-metal zie ik graag Hemelbestormer terugkeren.

Het is nog vroeg, ik kan een enorme waslijst aan bands maken die ik hoop opnieuw te zien - ingedeeld op stages. Maar ik weet niet of we daar wat aan hebben :D
Plezier voor jezelf als voor ons :)
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.477
8.124
Mijn gok:

Iron Maiden / The Prodigy
Sabaton / Korn
Slipknot / Lamb of God
Aerosmith / Volbeat
Mooi rijtje Jamel, hier zou ik helemaal blij van worden. Toch nog iedere dag 1 headliner die ik wil gaan zien wat toch een stuk positiever is dan de meeste gokjes hier.

Veel lijstjes hebben één van de drie bands Aerosmith, Metallica of SOAD. Drie bands die een vrij kleine kans hebben om verschillende redenen. Wat zou het toch tof zijn als het de organisatie lukt om één van deze bands te boeken.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.600
7.628
Mooi rijtje Jamel, hier zou ik helemaal blij van worden. Toch nog iedere dag 1 headliner die ik wil gaan zien wat toch een stuk positiever is dan de meeste gokjes hier.

Veel lijstjes hebben één van de drie bands Aerosmith, Metallica of SOAD. Drie bands die een vrij kleine kans hebben om verschillende redenen. Wat zou het toch tof zijn als het de organisatie lukt om één van deze bands te boeken.
Ik ga ervan uit dat Aerosmith gewoon vast ligt voor het moment dat zij toch nog naar Europa komen. En aangezien ik laatst las dat ze de USA tour na een noodgedwongen onderbreking weer op gaan pakken, zou het mij niet verbazen als ze dan volgende zomer naar Europa komen.

Een stukje SOAD sluit ik overigens niet uit voor Graspop '25. Check Seven Hours After Violet maar eens. Denk dat jij het ook wel kan smaken. :)
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.477
8.124
Ik ga ervan uit dat Aerosmith gewoon vast ligt voor het moment dat zij toch nog naar Europa komen. En aangezien ik laatst las dat ze de USA tour na een noodgedwongen onderbreking weer op gaan pakken, zou het mij niet verbazen als ze dan volgende zomer naar Europa komen.

Een stukje SOAD sluit ik overigens niet uit voor Graspop '25. Check Seven Hours After Violet maar eens. Denk dat jij het ook wel kan smaken. :)
Ah ik had ergens inderdaad al voorbij zien komen dat Shavo een nieuwe band had opgericht maar had het nog niet opgezet. Dit klinkt inderdaad wel lekker, zou toch zeker gaan kijken als hij er staat met deze band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.600
7.628
Ah ik had ergens inderdaad al voorbij zien komen dat Shavo een nieuwe band had opgericht maar had het nog niet opgezet. Dit klinkt inderdaad wel lekker, zou toch zeker gaan kijken als hij er staat met deze band.
Ik ook! Die eerste single klinkt wat mij betreft zeker veelbelovend. Ik ben heel erg benieuwd waar dat album naartoe gaat. Kan nog alle kanten op. En dan hopelijk dus een tour er achteraan en in juni 2025 op Graspop. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Projunk

Campingartiest
15 nov 2023
86
96
De enige logobands in 2024 trouwens op die gelekte Kamelot poster trouwens die niet kwamen uiteindelijk zijn geloof ik Bullet For My Valentine en Breaking Benjamin. BFMV is Brits, dus zal voor 2025 wel geen issue zijn. Bij BB hangt het er vanaf of ze touren.

Op de gelekte poster stonden ze dacht ik op de plek waar Baby Metal nu stond, dan kwam Kerry King er bij en schoof Baby Metal op. Dus normaal er van uitgaande dat BB dezelfde spot zou nemen: op een mainstage rond een uur of 6
Nee ook mudvayne stond daar op. Spijtig dat ze er niet waren 2024
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
405
590
Mooi rijtje Jamel, hier zou ik helemaal blij van worden. Toch nog iedere dag 1 headliner die ik wil gaan zien wat toch een stuk positiever is dan de meeste gokjes hier.

Veel lijstjes hebben één van de drie bands Aerosmith, Metallica of SOAD. Drie bands die een vrij kleine kans hebben om verschillende redenen. Wat zou het toch tof zijn als het de organisatie lukt om één van deze bands te boeken.

Graspop heeft een kleine 'traditie' om op donderdag een publiekstrekker te boeken. Guns 'N' Roses mocht deze eer tweemaal toestrijken. Voorts hadden we uiteraard het meesterlijke Tool in 2024 en Iron Maiden (toch wel een publiekstrekker) in 2022.
Ik verwacht dat Maiden nog eens de bühne passeert, maar niet op donderdag. Ik hoop stiekem oprecht op een laatste SOAD-show in Europa. Metallica lijkt me eerder naar Werchter te gaan, maar SOAD of Aerosmith blijft altijd open.

Echter zou ik zeker niet ontevreden zijn met Iron Maiden op donderdag. Redelijk wat Festileakers vonden 2024 een mager jaar voor de festivals, zeker qua headliners. In 2025 is er dus (hopelijk) héél wat keuze. Ik ben immens benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken