Graspop Metal Meeting 2025

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
325
668
Ik heb Electric Callboy vorig jaar als headliner gezien op Alcatraz en daar bewezen ze juist nog (net) niet klaar te zijn voor de status van headliner op een metalfestival. Het is absoluut mijn ding niet, zoals een aantal van jullie weet. Maar het waren juist veel mensen die het jaar ervoor helemaal los waren gegaan op hun kortere set en dus enorm uitkeken naar hun headlineshow die teleurgesteld reageerden. Teveel set opvulling en teveel geouwehoer tussendoor, zo klonk het. Daar hebben ze dus nog wel wat aan bij te schaven.

Tja, dat is natuurlijk het verschil tussen een uur of anderhalf uur spelen. Ik denk dat ze eerst nog eens een album vol nummers in hun nieuwe poppy stijl (die ze vanaf Hypa Hypa toepassen) moeten schrijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: dvdh666 en Jamel

bassisandro

Campingartiest
6 jul 2020
57
75
Video uit het Werchter topic gepikt.

Na het overdonderende succes van Pendulum in de Marquee dit jaar. Hoe vet zou het zijn om deze show van The Prodigy midden in de nacht op the North Stage te zetten?

Ze stonden gisteren ook op Hellfest, na headliner Machine Head. Op zich lossen ze dat daar wel goed op, nog één laatste act na de headliner. Ooit heeft Werchter daar ook mee geëxperimenteerd en dat vond ik helemaal prima. Totdat ze er mee opgehouden zijn. Geen idee waarom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.950
Ze staan ook op Hellfest dit jaar, na headliner Machine Head. Op zich lossen ze dat daar wel goed op, nog één laatste act na de headliner. Ooit heeft Werchter daar ook mee geëxperimenteerd en dat vond ik helemaal prima. Totdat ze er mee opgehouden zijn. Geen idee waarom.
Ik denk dat het moeilijker en moeilijker wordt om headliners te overtuigen om nog iets er na te mogen programmeren
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.611
7.668
Ze staan ook op Hellfest dit jaar, na headliner Machine Head.
En ze staan morgen op Jera. Dus ze doen gewoon metalfestivals.

Ik denk dat het moeilijker en moeilijker wordt om headliners te overtuigen om nog iets er na te mogen programmeren
Tenzij het Iron Maiden is, die willen standaard van 21u tot 23u spelen. Dan dus The Prodigy erna van 23:10 tot 00:30 ofzo. Zou echt heel tof kunnen zijn.
 

bassisandro

Campingartiest
6 jul 2020
57
75
En ze staan morgen op Jera. Dus ze doen gewoon metalfestivals.


Tenzij het Iron Maiden is, die willen standaard van 21u tot 23u spelen. Dan dus The Prodigy erna van 23:10 tot 00:30 ofzo. Zou echt heel tof kunnen zijn.
Ik zou het ook tof vinden. Dan mag dat voor mij zelfs een Pendulum of EC zijn. Ik heb mijn hoofdgerecht gehad en ik kan kiezen of ik nog blijf hangen voor een dessert. Maar maak er aub geen hoofdgerecht van 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Jamel

wess

Randprogramma
30 jun 2021
148
141
Graspop reunie's 2025

SLAYER
TWISTED SISTER (als er genoeg geld over de brug komt mss daarom niet voor graspop)
SEPULTURA (MAX en IGOR samen met ANDREAS)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.663
3.388
En ze staan morgen op Jera. Dus ze doen gewoon metalfestivals.


Tenzij het Iron Maiden is, die willen standaard van 21u tot 23u spelen. Dan dus The Prodigy erna van 23:10 tot 00:30 ofzo. Zou echt heel tof kunnen zijn.
Ik zie dan tussen 23:10 en 00:30 het liefst wel echt een metalband, zodat er nog wel één metalband volledig in het donker speelt. Het podium is na de beide headliners van South en North aan de acts als Prodigy, Eskimo Callboy, Pendulum.
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.095
8.214
Graspop reunie's 2025

SLAYER
TWISTED SISTER (als er genoeg geld over de brug komt mss daarom niet voor graspop)
SEPULTURA (MAX en IGOR samen met ANDREAS)

Twisted Sister is tot nu toe de enige band die zich heeft gehouden aan hun pensioen? Slayer telt ook nog wel, maar daar komen al wel weer verhalen van boven natuurlijk...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.131
Twisted Sister is tot nu toe de enige band die zich heeft gehouden aan hun pensioen? Slayer telt ook nog wel, maar daar komen al wel weer verhalen van boven natuurlijk...
die hebben sowieso al shows bevestigd, of ze nu wel of niet naar europa komen ze hebben zich in ieder geval niet gehouden aan hun pensioen ;)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.095
8.214
die hebben sowieso al shows bevestigd, of ze nu wel of niet naar europa komen ze hebben zich in ieder geval niet gehouden aan hun pensioen ;)

Ah oke, wist ik niet helemaal zeker. Dan daadwerkelijk Twisted Sister de enige van groot formaat dat ik weet. En dan natuurlijk wel bands die er een heel ding van maken dat ze stoppen. Al zou ik het helemaal niet verkeerd vinden als ze er nog één keer staan, dan inmiddels als subheadliner of als afsluiter Jupiler Stage terwijl de mainstage wordt afgebroken door een band a la PWD / Gojira / Machine Head.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
236
456
Dat mag natuurlijk, maar ik denk dat je daarmee tot de minderheid behoort inmiddels, zeker na de zegetocht van Pedulum. Die Marquee barstte uit zn voegen. Nog nooit zo vol gezien persoonlijk.
Ik zeg niet dat ze niet welkom zijn. Misschien een schrik dat Graspop een 2de rock werchter wordt....
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.131
Ik zeg niet dat ze niet welkom zijn. Misschien een schrik dat Graspop een 2de rock werchter wordt....
Omdat er 1 of 2 elektronische acts staan in het hele weekend, van de 130-140 shows die je kunt zien? Waar een mens zich wel niet druk om kan maken.

Daarnaast zijn het dan nog elektronische acts die metal invloeden hebben, waarbij het geluid allemaal live geproduceerd wordt met drums, gitaren etc
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
282
411
Ah oke, wist ik niet helemaal zeker. Dan daadwerkelijk Twisted Sister de enige van groot formaat dat ik weet. En dan natuurlijk wel bands die er een heel ding van maken dat ze stoppen. Al zou ik het helemaal niet verkeerd vinden als ze er nog één keer staan, dan inmiddels als subheadliner of als afsluiter Jupiler Stage terwijl de mainstage wordt afgebroken door een band a la PWD / Gojira / Machine Head.
Als TS of slayer terugkomen is dat sowieso op de main!
En ik sta ver vooraan :p
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.095
8.214
Als TS of slayer terugkomen is dat sowieso op de main!
En ik sta ver vooraan :p

Ja, ik had het vooral over TS, maar lijkt me niet meer dat ze er als headliner zouden staan a la 2016 na Iron Maiden? Of misschien juist wel omdat ze al bijna 10 jaar niet meer spelen… Maar lijkt me verder allemaal hypothetisch in hun geval, ik heb vertrouwen in de echtheid van de “40 and fuck it” tour :LOL:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken