Ik zie een bepaalde band weer een aantal keer genoemd worden... En ik weet eigenlijk niet meer of ik ze nog wel wil hebben. Voor het kunnen afvinken is het als de GMM organisatie zijnde vast tof. Maar het kan eigenlijk alleen nog maar tegenvallen qua show.
Iron Maiden mag (en dit zeg ik als die-hard fan) voor een laatste keer denk ik nog wel komen. Echter heb ik wel gemerkt dat Nicko wel een stuk minder fit is/was op Wacken, ook niet gek na een beroerte, maar de leeftijd begint bij iedereen wel wat slordigheidsfoutjes te vertonen. En liever gewoon op tijd stoppen, zeker met muziek die toch wat moeilijker te spelen is dan bijvoorbeeld Rolling Stones. Maar dat ze dus nog even 1x flink mogen uitpakken.
Powerwolf was een prima headliner op Rock Circus, dus als subheadliner misschien ook een goede keus voor volgend jaar? Faith No More er daan naast om het oud/nieuw te balanceren?
Nog wat willekeur: Dream Theater, Gojira, Trivium, Sabaton, Sepultura, Behemoth (maar niet meer overdag buiten aub), Dimmu Borgir, Aborted, Cannibal Corpse, Decapitated, Lorna Shore, Carcass, Devin Townsend, Vader en verder zou ik het voor nu niet weten. Redelijk voldaan dus relatief weinig honger zullen we maar zeggen.