Graspop Metal Meeting 2025

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
235
455
Steven Adler ( originele drummer van Guns n Roses) is weer met toeren gestart. Ideaal als opener op een podium...
 

johanra

Campingartiest
13 sep 2021
55
206
Ben wel bang dat de extreme metal meer naar de Metal Dome zal gaan verhuizen. Sommige shows in de Marque waren wel rustig. Al was dat vooral zondag waar het overal rustiger was.
Maar dat "rustig" is toch enkel als je dat vergelijkt met de extreem druk bezochte shows (ik zeg maar brutus / pendulum ), ik ben eigenlijk dit jaar op geen enkel moment een tent binnengestapt met het gevoel van amai hier is weinig volk. Ik herinner mij bv. nog een optreden van Subrosa in 2017 om 12u in de Marquee dat ik heel goed vond maar er misschien 200 mensen waren. Dat niveau van rustigheid heb ik de laatste jaren toch niet meer meegemaakt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.480
8.128
Nou ook even een korte realistische wishlist van headliners, waarvan er 1 wat minder realistisch is.
SOAD, Korn, Lamb of God, Parkway Drive, The Prodigy, Gojira, A perfect circle
Slipknot, Sabaton, Within Tempation zou ik ook wel gaan kijken bij geen clashes, maar hoeft nog niet zo van mij. hetzelfde voor metallica eigenlijk. leuk voor de organisatie maar voor mij niet nodig.
Nightwish zie ik alweer langskomen en zou ik graag hebben maar volgens mij hadden die al aangekondigd voorlopig niet te gaan touren
Verder zie ik Werchter er nog wel vandoor gaan met iets als Volbeat of Ghost bijvoorbeeld
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Jamel

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
273
423
Zal ook maar mijn wenslijst delen voor de HL:
Donderdag: Ghost (in het donker) - Volbeat
Vrijdag: Iron Maiden - PwD
Zaterdag: Korn - Slipknot
Zondag: Sabaton - Within Temptation
 
  • Winning
Waarderingen: jonasvh

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.089
8.208
Er zijn stevige geruchten van ee AURI tour in 2025, band bestaande uit oa twee leden van Nightwish, dus neem aan dat dat ook gewoon een van de redenen is dat Nightwish geen tour doet, om dat project na - tegen die tijd - drie albums eindelijk eens een tour te geven
 
  • Leuk
Waarderingen: Jerre93

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.532
6.416
Maar dat "rustig" is toch enkel als je dat vergelijkt met de extreem druk bezochte shows (ik zeg maar brutus / pendulum ), ik ben eigenlijk dit jaar op geen enkel moment een tent binnengestapt met het gevoel van amai hier is weinig volk. Ik herinner mij bv. nog een optreden van Subrosa in 2017 om 12u in de Marquee dat ik heel goed vond maar er misschien 200 mensen waren. Dat niveau van rustigheid heb ik de laatste jaren toch niet meer meegemaakt.
Die frontman van Dillinger Escape Plan die er vorig jaar stond, daarbij kwam het wel in de buurt van beschamend leeg vond ik. En eigenlijk bij Emperor dit jaar ook, in verhouding tot de kwaliteit en status van die band. Vergeleken met Kreator op dezelfde positie vorig jaar was er nog niet eens de helft van de mensen, leek het. Dat is het soort situaties waar Jos ook zijn reactie op baseert denk ik. Maar echt zo extreem leeg is het nu ook weer nergens geweest eigenlijk, dat klopt wel.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.025
345
Die frontman van Dillinger Escape Plan die er vorig jaar stond, daarbij kwam het wel in de buurt van beschamend leeg vond ik. En eigenlijk bij Emperor dit jaar ook, in verhouding tot de kwaliteit en status van die band. Vergeleken met Kreator op dezelfde positie vorig jaar was er nog niet eens de helft van de mensen, leek het. Dat is het soort situaties waar Jos ook zijn reactie op baseert denk ik. Maar echt zo extreem leeg is het nu ook weer nergens geweest eigenlijk, dat klopt wel.
Dit jaar bij empire State bastard, was de dome ook echt heel leeg, zonde want was echt heel goed!
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Dr. Hannibal

johanra

Campingartiest
13 sep 2021
55
206
Dit jaar bij empire State bastard, was de dome ook echt heel leeg, zonde want was echt heel goed!
Dat is wel spijtig zeker als het goed was want had het zelf ook wel willen zien maar stond op dat moment vooraan bij Mr. Bungle wat zo ongeveer mijn verste verplaatsing van het weekend was dus voor de resterende minuten niet meer afgezakt naar de Metal Dome.
 

WTTNightMare

Playlistbediener
7 nov 2023
21
30
Vraagje voor de mensen die de zaterdag naar de jupiler stage zijn geweest. Hoe beviel het daar met dat de metalcore op de main stond en de heavy en power metal op de Jupiler stond. Voor herhaling vatbaar volgend jaar of komt het niet over?
Op zich qua stage helemaal prima, alleen ben ik er persoonlijk minder fan van, omdat er naar mijn ervaring minder ruimte zonder rokers (want kleiner (en dus minder echt enthousiast) publiek en minder moshpits dan bij metalcore) is bij de Jupiler stage, waardoor ik bij Blind Guardian helaas een astma-aanval kreeg :(
 

Projunk

Campingartiest
15 nov 2023
86
96
Zou het wel lastig vinden om een geschikt podium te vinden, want qua populariteit en qua type sound horen die bands eigenlijk niet bij elkaar .Hierdoor kan je bands op een te klein of te groot podium dwingen of in de een tent/buitenlucht terwijl ze op de andere plek horen.
Zoals ik het zie: iedere keer (de afgelopen 3 edities)als ze een Belg of Belgische band(Fleddy, Helmut, Brutus) in de metaldome stoppen is deze te klein.
Dus dat de marquee een goeie step up is.

Verder leuk dat fleddy op main stond in 2024. Echter gezien het tijdstip had dit ook best op de jupiler gekunt. Maar denk ook dat de marquee lekker gevult en niet te druk zou zijn.

Samenvattend: stop Belgen in de marquee.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
330
681
Ik zie een bepaalde band weer een aantal keer genoemd worden... En ik weet eigenlijk niet meer of ik ze nog wel wil hebben. Voor het kunnen afvinken is het als de GMM organisatie zijnde vast tof. Maar het kan eigenlijk alleen nog maar tegenvallen qua show.

Iron Maiden mag (en dit zeg ik als die-hard fan) voor een laatste keer denk ik nog wel komen. Echter heb ik wel gemerkt dat Nicko wel een stuk minder fit is/was op Wacken, ook niet gek na een beroerte, maar de leeftijd begint bij iedereen wel wat slordigheidsfoutjes te vertonen. En liever gewoon op tijd stoppen, zeker met muziek die toch wat moeilijker te spelen is dan bijvoorbeeld Rolling Stones. Maar dat ze dus nog even 1x flink mogen uitpakken.

Powerwolf was een prima headliner op Rock Circus, dus als subheadliner misschien ook een goede keus voor volgend jaar? Faith No More er daan naast om het oud/nieuw te balanceren?

Nog wat willekeur: Dream Theater, Gojira, Trivium, Sabaton, Sepultura, Behemoth (maar niet meer overdag buiten aub), Dimmu Borgir, Aborted, Cannibal Corpse, Decapitated, Lorna Shore, Carcass, Devin Townsend, Vader en verder zou ik het voor nu niet weten. Redelijk voldaan dus relatief weinig honger zullen we maar zeggen.
 

Projunk

Campingartiest
15 nov 2023
86
96
Auri zou een hele rustige band op gmm zijn. Voor de gevoelige metalheads onder ons of op zondag voormiddag
Er zijn stevige geruchten van ee AURI tour in 2025, band bestaande uit oa twee leden van Nightwish, dus neem aan dat dat ook gewoon een van de redenen is dat Nightwish geen tour doet, om dat project na - tegen die tijd - drie albums eindelijk eens een tour te geven
 

Hardrockpeken

Nieuw lid
25 jun 2024
1
1
Ik volg het forum al jaren heb mij dan ook maar eens een account aangemaakt.
En Avenged sevenfold op herhaling?
Al een paar keer laten vallen dat ze snel zouden terugkeren met hun city of evil/ nightmare tour.
Donderdag: Slipknot/gojira
Vrijdag: Avenged sevenfold/ghost
Zaterdag: Sabaton/ nightwish
Zondag: iron maiden/Slayer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
273
423
Ik volg het forum al jaren heb mij dan ook maar eens een account aangemaakt.
En Avenged sevenfold op herhaling?
Al een paar keer laten vallen dat ze snel zouden terugkeren met hun city of evil/ nightmare tour.
Donderdag: Slipknot/gojira
Vrijdag: Avenged sevenfold/ghost
Zaterdag: Sabaton/ nightwish
Zondag: iron maiden/Slayer.
Ik zou geen nee zegen tegen A7X op herhaling, en dan (zoals ze zelf al zeiden) als laatste headliner van de dag. (Hebben ze ook geen last van een band die hun pyro gaat checken tijdens hun show). Vond hun show ook erg gaaf, met de live AI beelden enz. Ook wel tof om te zien dat ze aan de zijkanten van t podium aan de binnenkant 2 schermen hadden hangen voor animaties.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hardrockpeken

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • imac