Alcatraz Open Air 2024

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
36
45
Hier is mijn startvolgorde terwijl ik wacht tot Dokken wordt vervangen. Voorlopig ga ik naar Fleddy Melculy, maar dat kan veranderen.

Vrijdag:
12:40 - 13:20 : Fatal Move
(Helldorado)
13:50 - 14:35 : Mantah
(Helldorado)
15:05 - 15:55 : CutthroatLA (Helldorado)
16:25 - 17:15 : The Casualties (Helldorado)
17:50 - 18:45 : Cro-Mags
(Helldorado)
18:45 - 19:15 : Septicflesh
(Swamp)
19:25 - 20:20 : Sylosis
(Helldorado)
20:40 - 21:40 : Whitechapel
(Swamp)
21:40 - 22:35 : Saxon
(Prison)
22:45 - 23:45 : Madball
(Helldorado)
23:50 - 00:50 : Amon Amarth
(Prison)
01:00 - 01:30 : Cradle Of Filth
(Swamp)

Zaterdag:
12:40 - 13:20 : Ankor
(Helldorado)
13:25 - 13:55 : Bodysnatcher
(Swamp)
14:00 - 14:25 : Finntroll
(Prison)
14:35 - 15:20 : Arson
(La Morgue)
15:25 - 15:55 : Pro-Pain
(Helldorado)
16:25 - 17:15 : Fleddy Melculy (Helldorado)
17:20 - 17:40 : Benediction
(Swamp)
17:50 - 18:45 : Bizkit Park
(Helldorado)
19:25 - 20:20 : Emmure
(Helldorado)
20:25 - 21:15 : 1000Mods
(La Morgue)
21:20 - 22:00 : Red Fang
(Helldorado)
22:20 - 23:20 : Watain
(Swamp)
23:25 - 00:10 : Europe
(Prison)
00:25 - 01:30 : Hatebreed
(Helldorado)

Zondag:
12:40 - 13h20 : Cobra The Impaler (Helldorado)
13:40 - 14:25 : Soil
(Prison)
14:30 - 15:10 : Left to Die
(Swamp)
15:15 - 15h55 : Conan
(Helldorado)
16:25 - 17:15 : Unto Others (Helldorado)
17:20 - 17:40 : Aborted
(Swamp)
17:50 - 18:50 : Exodus
(Prison)
19:30 - 20:30 : Korpiklaani
(Prison)
20:40 - 21:00 : Dark Tranquillity (Swamp)
21:10 - 22:20 : Gene Simmons Band (Prison)
22:20 - 23:00 : Mayhem
(Swamp)
23:20 - 00:50 : Architects
(Prison)
01:00 - 01:30 : Clutch
(Helldorado)
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
405
590
Ja, ik vind het best wel zuur dat Amon Amarth maar een uurtje krijgt. Dat is minder dan alle subheadliners op die Prison, die 1u10 krijgen. Echt zonde. Amon Amarth was dé headliner waar ik het meest naar uitkeek. Heb ze al vaak genoeg gezien, daar niet van, maar ze weten altijd een solide show neer te zetten. Hun vorige headlineshow op Alcatraz durf ik zelfs m'n beste Amon Amarth show ooit te noemen. Misschien baal ik nét daarom extra van dit nieuws ...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.529
6.406
Amon Amarth is eigenlijk de enige headliner waar ik wel een stukje van wilde zien. Het is helaas ook de enige headliner die volledig overlapt met andere acts die ik wil zien. Oh well...

Overigens zondag dan wel weer wat tijd om eindelijk eens iets van Architects live mee te pakken, toch ook wel benieuwd naar nu. Prima opwarmer voor Opeth denk ik :)

Edit: voor de volledigheid, mn clashfinder
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.274
1.348
Sinds 2017 heb ik elke (volwaardige) Alcatraz dag meegemaakt. In 2020 en 2021 ben ik zelfs naar een lege wei geweest, gewoon voor de gedachte. Wel maar een dag per jaar uiteraard


Ik weet niet of ik dit jaar de traditie verder zet. Mijn twee must see's van vrijdag (Sylosis en Septicflesh) overlappen deels en bovendien lijkt het een moeilijke dag te gaan worden om verlof te krijgen. En op zondag is er op 20 minuten fiets van mij thuis een leuk gratis festival (Willrock, in Wilrijk bij Antwerpen) met een line up waarvoor ik zelfs zou betalen. Heel spijtig van Exodus en Opeth wel maar ja. En ook Spiritbox wil ik graag nog eens zien, na hun show in het voorprogramma van Architects. Laatst genoemde band heb ik trouwens al vaak gezien, net als Exodus en Opeth trouwens. Op zaterdag zijn er dan Heideroosjes en Hatebreed die mij hard aanspreken, maar die zie ik al op Pitfest ook waarschijnlijk (en heb ik ook beiden al vaak gezien) dus om er dan nog een hotel bij te moeten nemen ... Testament zal ook weer een feest worden maar ja ... ook al vaak gezien wel

Langs de andere kant, ik draag Alcatraz een warm hart toe en wat ze in 2022 gedaan hebben als enige festival in zowat heel Europa is iets waarvoor ik hen altijd dankbaar zal blijven. Dus misschien toch nog eens goed nadenken over mijn beslissing en niet te gehaast er bij zijn (jaja bijna uitverkocht, ik weet het, maar leve Ticketswap)
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.456
11.427
Wow die vrijdag! Vanaf de middag heb ik echt een heerlijk rijtje namen. Fen, Septicflesh, Channel Zero, the Ocean, Monkey3, Paradise Lost (stukje), Amon Amarth (stukje), Cradle of Filth.

Van al mijn favoriete genres wat, love it. Helemaal niet zo erg dus dat het dagprogramma wat rustiger is op Mental Cruelty na die ik nog graag zie.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joeri

Randprogramma
14 apr 2021
111
95
Via de webshop in de alcatraz app alvast een shirt besteld met de hele line up op de achterkant, word in juli verstuurd. Scheelt weer in de rij staan bij de merchandise stand.
 

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
36
45
Via de webshop in de alcatraz app alvast een shirt besteld met de hele line up op de achterkant, word in juli verstuurd. Scheelt weer in de rij staan bij de merchandise stand.
Gezien het uiterlijk van de merch van dit jaar had je zeker niet lang gewacht 🤣
Je hebt de keuze tussen Alcatraz-schrift in fluorescerend groen dat je ogen wegscheurt of een zeefdruk van Pocahontas. Afschuwelijk! 🥶
 

Joeri

Randprogramma
14 apr 2021
111
95
Ik koop eigenlijk altijd een shirt van een festival waar ik heen ga met de line up op de achterkant als souvenir.
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
160
316
Eerste blik geworpen op de line-up. Zoals bij iedereen wel enkele vervelende clashes: Sylosis vs. Channel Zero, Architects vs. Clutch, maar wel al zin om een programma op te maken.


Nu we toch over merch bezig zijn: 2 jaar geleden een dag naar Alcatraz geweest en er toen niet echt op gelet - Hoe wordt de merch daar georganiseerd? Is dat gelijkaardig met Graspop?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.716
3.539
Edit: voor de volledigheid, mn clashfinder
Ik zou nu die van mij ook kunnen opstellen, maar euh... schrap orden ogan, wissel jinjer met unto others, voeg millhaven en mordkaul toe en ik denk dat we er dan ongeveer zijn.

Ik zal er in ieder geval op vrijwel dezelfde momenten staan.
Wil je dan weer photobomben of zullen we je gewoon integreren volgende keer? ;)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.529
6.406
Ik zou nu die van mij ook kunnen opstellen, maar euh... schrap orden ogan, wissel jinjer met unto others, voeg millhaven en mordkaul toe en ik denk dat we er dan ongeveer zijn.
Haha heerlijk, en die namen die je wijzigt zijn niet eens echt belangrijk voor me, meer tijdvulling dan wat dan ook, kan net zo goed met jou mee 😆
 
  • Geweldig
Waarderingen: nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.600
7.628
Haha heerlijk, en die namen die je wijzigt zijn niet eens echt belangrijk voor me, meer tijdvulling dan wat dan ook, kan net zo goed met jou mee 😆
Ik wil op zaterdag wel even bij Spiritbox gaan koekeloeren. En Red Fang vind ik ook niet overtuigend genoeg, om mij ervan te weerhouden de traditie in stand te houden dat ik bij Epica ga kijken als zij ergens staan waar ik ook ben. Ook al is dat nu al meer dan 30x het geval geweest. En Jinjer of Unto Others wordt een spannende. Die beslissing maak ik op het moment zelf, afhankelijk van waar ik meer zin in heb.

Verder hebben jullie m'n loopschema prima ingevuld. ;)
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
576
787
Phoeh toch wel
Nu we toch over merch bezig zijn: 2 jaar geleden een dag naar Alcatraz geweest en er toen niet echt op gelet - Hoe wordt de merch daar georganiseerd? Is dat gelijkaardig met Graspop?

Op de piekmomenten wat chaotischer (lees: geluk hebben met waar je staat) maar maximaal 15-20 minuten wachten (althans in vijf edities nooit langer gewacht dan dit). Er zijn veel momenten waarop je ook gewoon op 5 minuten een tshirt kan kopen. Is een stuk kleiner dan op graspop, tshirts hangen indoor waardoor je wel dicht moet komen om alles te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Parfex

Iniquitous

Playlistbediener
22 jun 2024
10
28
Red Fang vind ik ook niet overtuigend genoeg, om mij ervan te weerhouden de traditie in stand te houden dat ik bij Epica ga kijken als zij ergens staan waar ik ook ben.
Uiteraard ben ik bevooroordeeld, gezien mijn profielfoto, maar ik zou zeggen geef het een kans. Ik weet niet hoe bekend je er reeds mee bent natuurlijk. Live is het normaal altijd heel sterk en brengen ze ook een mooie balans tussen de catchy (bekendere) nummers en meer doom/sludge (bv Malverde, Throw Up, Smell of the Sound). Nadien kan je nog altijd je traditie in stand houden en minimaal 20 minuten Epica meepikken. ;)

Normaal gezien zak ik zaterdag ook af naar Kortrijk. Mijn must-sees: Ankor, Spiritbox, Red Fang. Verder waarschijnlijk Truckfighters, Crippled Black Phoenix en Hatebreed. Suggesties altijd welkom, thanks.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.600
7.628
Uiteraard ben ik bevooroordeeld, gezien mijn profielfoto, maar ik zou zeggen geef het een kans. Ik weet niet hoe bekend je er reeds mee bent natuurlijk. Live is het normaal altijd heel sterk en brengen ze ook een mooie balans tussen de catchy (bekendere) nummers en meer doom/sludge (bv Malverde, Throw Up, Smell of the Sound). Nadien kan je nog altijd je traditie in stand houden en minimaal 20 minuten Epica meepikken. ;)

Normaal gezien zak ik zaterdag ook af naar Kortrijk. Mijn must-sees: Ankor, Spiritbox, Red Fang. Verder waarschijnlijk Truckfighters, Crippled Black Phoenix en Hatebreed. Suggesties altijd welkom, thanks.
Hi! Ja ik ken Red Fang en ik heb ze ook al eens live gezien. Inderdaad zeker geen slechte band, zo bedoelde ik het ook niet. Maar de reeks is me inderdaad wel wat waard en die breken zou alleen een andere absolute favoriet van me kunnen doen.

Wat betreft suggesties voor jou: ik zou zeker alle bands die die dag in de Morgue staan geprogrammeerd een kans geven. Met name Pothamus en Thronehammer passen denk wel in je straatje. Maar ook een Columbarium en Rituals of the Dead Hand zou ik zeker eens een kans geven.
 

Iniquitous

Playlistbediener
22 jun 2024
10
28
Hi! Ja ik ken Red Fang en ik heb ze ook al eens live gezien. Inderdaad zeker geen slechte band, zo bedoelde ik het ook niet. Maar de reeks is me inderdaad wel wat waard en die breken zou alleen een andere absolute favoriet van me kunnen doen.

Wat betreft suggesties voor jou: ik zou zeker alle bands die die dag in de Morgue staan geprogrammeerd een kans geven. Met name Pothamus en Thronehammer passen denk wel in je straatje. Maar ook een Columbarium en Rituals of the Dead Hand zou ik zeker eens een kans geven.
No hard feelings, alle begrip daarvoor. Vind het ook best jammer dat ik zo Epica grotendeels moet missen.

Bedankt voor de tips! Rituals of the Dead Hand had ik eerder deze week al eens opgezet -vond het wel een coole naam- en dat bevalt wel inderdaad. De rest zal ik zeker ook eens checken.
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
160
316
Mijn schema zal er zo ongeveer uitzien:

Vrijdag

1. Massive Wagons
2. Mantah
3. Cutthroat LA
4. Fire Down Below
5. Hippotraktor
6. Sylosis OF Channel Zero - nog niet aan uit
7. Saxon
8. Amon Amarth

Zaterdag

1. Finntroll
2. Arson
3. Fleddy Melculy
4. Spiritbox
5. Testament
6. 1000Mods
7. Epica
8. Europe

Zondag

1. Cobra The Impaler
2. Soil
3. Jinjer
4. Green Lung
5. Orange Goblin
6. Gene Simmons
7. Danko Jones
8. Architects
--> En misschien nog het laatste deel van Clutch erna

Heb het wat realistisch proberen houden, 8 bands per dag zijn denk ik meer dan voldoende.

Eerste combi op Alcatraz, let's go!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken