Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Everyknight wrote:

Joe wrote:
The Streets als ze een goede dag hebben ja.


Ja, heb nog verhalen gehoord van mensen dat ze live soms zwaar kunnen teleurstellen. Ik heb ze nog nooit gezien. Hier iemand live-ervaringen met The Streets?

Vond zijn show vorig jaar op Pukkelpop echt waanzinnig goed, dus als je niets anders te zien hebt dat moment zou ik het zeker een kans geven. ?
Was daar ook maar vond het het slechtste optreden van de dag. Had wel veel te maken met het feit dat we heel Royal Blood hadden uitgezien en daardoor iets te laat aankwamen en we vanachter stonden tussen allemaal mensen die er enkel stonden om te schuilen voor de regen. Als ze dit jaar tijdens TOP spelen ga ik ze zeker nog een kans geven! :-D
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Timmetje wrote:
Vanuit het corona topic


tom93 wrote:
Ronald Molendijk heeft gehoord dat de concerten van Pearl Jam in het Ziggodome eind juni zijn afgelast ivm Corona.


Hoop dat ze Werchter dan nog wel doen! Kijk er erg naar uit om de nieuwe nummers live te horen.

Die shows zijn niet in juni maar op 22 en 23 juli….dus Werchter zou sowieso wegvallen he. Het zou toch wel erg voorbarig zijn om die concerten in juli nu al te schrappen, maar aan de andere kant denk ik dat Eddie Vedder en co sinds Roskilde nog steeds dat trauma meedragen en een heilige schrik hebben om hun publiek in gevaar te brengen.

Een headliner als Pearl Jam kwijt spelen zou na die eerdere donderdag en vrijdag headliner die de mist in ging wel een erg harde klap voor Werchter zijn.

Denk dat het probleem is dat het nu pas in de VS uitbreekt en je een maand of 3 moet tellen. Hoop dat dat niet meer problemen gaat geven met Amerikaanse bands. Voor mij is het festival wel wat onthoofd moest PJ wegvallen
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.902
Nog veel onzeker maar ga er maar vanuit dat heel veel festivals komende zomer er anders uit gaan zien qua line up zoals die nu bekend is. Tours zullen geschrapt gaan worden, zoveel is nu wel zeker.....

Heb er wel hoop op dat op een bepaald moment het normale leven weer op gang komt. Ik hoop zo rond juni.......
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen, maar ik ben er bang voor dat we alle festivals tot na de zomer, of misschien wel voor de rest van het jaar, wel op onze buik kunnen schrijven. Het gaat nog maanden (of langer) duren voordat deze crisis voorbij is.

Maar uitgaande van een gunstig scenario en het is snel enigszins voorbij (3 maanden zou al snel zijn), dan nog wordt het erg kort dag om alles op te bouwen en voor te bereiden, is het maar de vraag of er weer internationaal gereisd mag worden en buitenlandse bands naar Werchter kunnen komen en de grote groep Nederlanders mogen komen. Nog steeds redenen genoeg voor de organisatie om het festival niet door te laten gaan.

Zou uitstellen een optie kunnen zijn?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Zou uitstellen een optie kunnen zijn?

Daar zit ik ook even aan te denken. We weten dat RW een redelijk belangrijke schakel is in tours van (grote) namen, en je ziet dat al een handvol andere festivals het hele festival (zullen) uitstellen tot einde/vlak na de zomer. Wie weet wordt er nu tussen festivals onderling gewerkt aan het uitstellen van hun editie, zodat hele tours van acts kunnen worden meegeschoven, al dan niet in een afgeslankte vorm. Ik weet: dat is een ongelofelijke opdracht, maar ik sluit niets uit. Het is Rock Werchter.

Wordt nog spannend...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Hopelijk houden organisatoren het hoofd koel. Ik begrijp sommige reacties als 'dit is de enige logische maatregel' niet goed. Het is nu half maart. De piek in België wordt verwacht binnen een dikke week. Dan zal een afname volgen. Midden mei zou het ergste zeker achter de rug moeten liggen volgens virologen (ook al omdat het warmer zou worden).

Ik weet het, dit zijn inschattingen, maar als de voetbalcompetitie half mei weer op gang zou getrapt worden, dan kunnen zomerfestivals begin juli toch ook doorgaan? Ik weet ook wel dat er een internationaal publiek komt, maar hoe het dan zit in andere landen, dat moet nog allemaal afgewacht worden toch.

Dit is gebaseerd op schattingen, maar wel schattingen van virologen en epidemiologen. Het is zaak om de ziekenhuizen de komende weken niet te overbelasten, daarom zijn er nu die extreme maatregelen (ik lees vandaag nog in de krant dat het dodenaantal gewoon even hoog gaat zijn als in een griepseizoen bijvoorbeeld). Maar om nu al de stekker uit die festivals te halen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Dit is voor Glastonbury de enige logische maatregel want

We very much hope that the situation in the UK will have improved enormously by the end of June. But even if it has, we are no longer able to spend the next three months with thousands of crew here on the farm, helping us with the enormous job of building the infrastructure and attractions needed to welcome more than 200,000 people to a temporary city in these fields.

Zo'n festivalt tovert zichzelf niet tevoorschijn. :)
En dat geldt niet alleen voor Glastonbury.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Dit is voor Glastonbury de enige logische maatregel want

We very much hope that the situation in the UK will have improved enormously by the end of June. But even if it has, we are no longer able to spend the next three months with thousands of crew here on the farm, helping us with the enormous job of building the infrastructure and attractions needed to welcome more than 200,000 people to a temporary city in these fields.

OK, dat is wel een goed punt inderdaad.

Ik weet niet wanneer die opbouw bij Werchter normaal gezien begint, er zijn er wel een aantal hier op het forum die dat wel goed kunnen inschatten. Het Werchterseizoen zou starten met TW Classic op 21 juni...
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Hopelijk houden organisatoren het hoofd koel. Ik begrijp sommige reacties als ‘dit is de enige logische maatregel’ niet goed. Het is nu half maart. De piek in België wordt verwacht binnen een dikke week. Dan zal een afname volgen. Midden mei zou het ergste zeker achter de rug moeten liggen volgens virologen (ook al omdat het warmer zou worden).

Ik weet het, dit zijn inschattingen, maar als de voetbalcompetitie half mei weer op gang zou getrapt worden, dan kunnen zomerfestivals begin juli toch ook doorgaan? Ik weet ook wel dat er een internationaal publiek komt, maar hoe het dan zit in andere landen, dat moet nog allemaal afgewacht worden toch.

Dit is gebaseerd op schattingen, maar wel schattingen van virologen en epidemiologen. Het is zaak om de ziekenhuizen de komende weken niet te overbelasten, daarom zijn er nu die extreme maatregelen (ik lees vandaag nog in de krant dat het dodenaantal gewoon even hoog gaat zijn als in een griepseizoen bijvoorbeeld). Maar om nu al de stekker uit die festivals te halen…

De stekker moeten ze er nog niet uithalen. Maar de kans is groot vrees ik dat het noppes wordt. De piek is binnen 2 weken maar die kan nog een tijd aanhouden. De maatregelen gaan niet binnen 2 weken weg zijn die gaan nog een tijdje aangehouden. De maatregelen zijn idd om ziekenhuizen niet te overbelasten. Maar los daarvan is 't ook een smerige ziekte die erger is dan een gewoon griepje hoor.
Probleem is ook dat de piek in Amerika pas in mei of juni komt. Dus ik vrees wat voor tours van Amerikaanse bands.
Hopen dat het allemaal goed komt. En net daarom moeten we ons aan die maatregelen houden en het niet minimaliseren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Dat Glastonbury een dijk van een lineup had (de mooiste van het hele jaar, eender waar ter wereld voor mij), maar de klap nog groter.

Volgend jaar dan maar een festival van 6 dagen met de lineup van 2020 gecombineerd met een nieuwe. ;-)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Dat Glastonbury een dijk van een lineup had (de mooiste van het hele jaar, eender waar ter wereld voor mij), maar de klap nog groter.

Volgend jaar dan maar een festival van 6 dagen met de lineup van 2020 gecombineerd met een nieuwe.
1f609.svg
Kan een interessant jaar worden als er nergens festivals zijn en de bands volgend jaar voor een groot deel alles inhalen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Nu RW eindelijk The Strokes en Kendrick Lamar als headliners gestrikt heeft, dreigt de boel in elkaar te zakken. Pfff.

Dat die 2 er volgend jaar maar staan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Als dit zich doorzet gaat het een vreselijk saaie zomer worden.

Festivals, sportevenementen, niets gaat er dan nog overblijven.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
297
Stel dat het festival toch door gaat denk ik dat de kans op heel wat belgische bands in de laatste lichting wel groot is. Mss wel Oscar & the Wolf als afsluiter met wat nieuwe muziek. Dan hebben ze geen risico op afzegging omwille van buitenlands reizen. Ook zie ik heb idd wachten met laatste namen aankondigen tot de storm wat is gaan liggen of tot het duidelijk is dat bv Pearl Jam nog afzegt. Dan kunnen ze de grootste naam die ze nu mss hebben voor vrijdag nog verplaatsen naar een dag waar de headliner zou wegvallen. Beter twee dagen met een kleine headliner dan een dag zonder zeker?

Spannende tijden in alle geval!
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Timmetje wrote:
Dit is voor Glastonbury de enige logische maatregel want

We very much hope that the situation in the UK will have improved enormously by the end of June. But even if it has, we are no longer able to spend the next three months with thousands of crew here on the farm, helping us with the enormous job of building the infrastructure and attractions needed to welcome more than 200,000 people to a temporary city in these fields.



OK, dat is wel een goed punt inderdaad.

Ik weet niet wanneer die opbouw bij Werchter normaal gezien begint, er zijn er wel een aantal hier op het forum die dat wel goed kunnen inschatten. Het Werchterseizoen zou starten met TW Classic op 21 juni…

TW Classic is ook geen reeel startpunt lijkt me. Ik zou eerder kijken naar wanneer de meeste bands hun zomertour zouden gaan starten. Want als een groot deel van het begin van die tour al wegvalt denk ik dat veel bands al zullen gaan cancellen omdat een tour dan de moeite niet meer is.
Daarbij heb je niet alleen te maken met het opbouwen van het terrein, maar ook met alle voorbereidingen die op elk ander vlak moeten gebeuren. Een aantal bedrijven zullen de deuren voorlopig sluiten, mensen werken vanuit huis of zijn ziek waardoor ze niet kunnen werken. De hele voorbereiding zal dus al een probleem gaan worden.
Daarom vrees ik dat alle juni/juli festivals uiteindelijk gecanceld gaan worden, en kan je je als t meezit nog richten op de festivals in augustus.

Dit typende bedenk ik me dat ik doorgaans een heel positief ingesteld persoon ben, en er vanuit zou gaan dat alles wel goed komt. Maar in dit geval zie ik het gewoon niet gebeuren...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
In de VS zijn ze vollop festivals aan het verplaatsen naar de maanden september-oktober, waarom zijn er bij ons nog geen festivals die dat doen (behalve dan Metronome Festival deze week)?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
In de VS zijn ze vollop festivals aan het verplaatsen naar de maanden september-oktober, waarom zijn er bij ons nog geen festivals die dat doen (behalve dan Metronome Festival deze week)?
Kan er in ieder geval twee opnoemen die dat wel hebben gedaan, als dat een troost is: Durbuy Rock en Prognosis. Het gebeurt dus wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken