Graspop Metal Meeting 2025

Als je gemiddeld 22 werkdagen per maand neemt van 8 uur per dag, kom je op een bruto inkomen van 5808 euro
De diverse bronnen die ik heb geraadpleegd laten toch echt een gemiddeld salaris zien dat een stuk lager ligt, zelfs als je eerst de 8% vakantiegeld er nog uit haalt is dit gewoon echt een erg hoge inschating.

wellicht als ze het hebben over de prijs van arbeid voor de werkgever, met werkgeverskosten etc er nog bij in, maar die indruk krijg ik niet van hoe het is geformuleerd in de afbeelding.

Maar neem alle mensen a la zzp-loodgieters etc mee die een uurloon van 50 euro of iets dergelijks hanteren voor gewerkte uren en je schiet weer een stuk omhoog

Edit: met CBS als bron was het in 2023 gemiddelde uurloon 27 euro

Maar neem alle mensen a la zzp-loodgieters etc mee die een uurloon van 50 euro of iets dergelijks hanteren voor gewerkte uren en je schiet weer een stuk omhoog

Voor zzp bouwwerkers betaal ik toch al makkelijk 70 euro per uur anno 2025.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Loonkost 2023 per gewerkt uur

Loonkosten neerzetten in een afbeelding met het label salaries is wel erg bijzonder maar nu begrijpen we in ieder geval waar de hoge bedragen vandaan komen.

Sorry verder voor de off topic discussie mensen :)

Mag ik even weten wat zzp betekend? Bedoel je dat in Nederland een loodgieter/electricien 70 euro verdiend per uur bij jullie?

zelfstandige zonder personeel. Als jij je eigen loodgietersbedrijf hebt, dan verdien je 70 euro bruto per uur, maar volgens mij gaat er wel een hoger percentage naar de belasting, maar dan blijft er alsnog een flink bedrag over.

Zelfstandige. Ja, een zelfstandige bouwvakker vraagt tussen de 60 en 80 euro per uur in Zuid-Limburg.
Ok...ik immigreer naar Nederland....al 20 jaar zelfstandig electricien...ik werk bijna voor iets meer dan de helft...Pinkpop en de wiet neem ik er wel bij...

Laatst bewerkt:
Ik wilde het bij mijn vorige comment houden aangezien het natuurlijk helemaal niets met Graspop te maken heeft, maar kan er ook niet zo goed tegen als er misinformatie wordt verspreid, dus voor dat alle Belgen naar Nederland verhuizen toch maar even wat uitleg.

Een ZZP'er is zoals hierboven genoemd werd inderdaad een zelfstandige zonder personeel, die een hoog tarief rekenen voor hun werkzaamheden. Dit tarief met loon vergelijken gaat echter niet op, omdat ZZP'ers ondernemers zijn en geen werknemers in loondienst. Waar veel mensen geen rekening mee houden is dat deze mensen geen pensioen opbouwen, allerlei verzekeringen moeten afsluiten die normaal door de werkgever worden geregeld, bedrijfsmiddelen die aangeschaft/onderhouden/afgeschreven moeten worden, allerlei premies moeten betalen die normaal door de werkgever worden afgedragen etc. Ga voor de aardigheid maar eens vergelijken hoe veel salaris jij krijgt en voor hoe veel geld je werkgever je diensten verkoopt (wat je uurtarief is naar buiten toe) dat brengt het ook wat meer in perspectief. Dan hebben we het nog niet eens over het feit dat je te maken hebt met ondernemingsrisico en er geen sprake is van een vast inkomen. Met ziekte/vakantie geen loon etc.

De inkomsten van een ZZP'er worden vaak verheerlijkt door mensen die niet begrijpen wat het precies inhoudt.

Als mensen zin hebben om hier verder over te discussiéren stel ik voor om dit in een ander topic te doen, zoals de Slowchat ofso.

Ik wilde het bij mijn vorige comment houden aangezien het natuurlijk helemaal niets met Graspop te maken heeft, maar kan er ook niet zo goed tegen als er misinformatie wordt verspreid, dus voor dat alle Belgen naar Nederland verhuizen toch maar even wat uitleg.

Een ZZP'er is zoals hierboven genoemd werd inderdaad een zelfstandige zonder personeel, die een hoog tarief rekenen voor hun werkzaamheden. Dit tarief met loon vergelijken gaat echter niet op, omdat ZZP'ers ondernemers zijn en geen werknemers in loondienst. Waar veel mensen geen rekening mee houden is dat deze mensen geen pensioen opbouwen, allerlei verzekeringen moeten afsluiten die normaal door de werkgever worden geregeld, bedrijfsmiddelen die aangeschaft/onderhouden/afgeschreven moeten worden, allerlei premies moeten betalen die normaal door de werkgever worden afgedragen etc. Ga voor de aardigheid maar eens vergelijken hoe veel salaris jij krijgt en voor hoe veel geld je werkgever je diensten verkoopt (wat je uurtarief is naar buiten toe) dat brengt het ook wat meer in perspectief. Dan hebben we het nog niet eens over het feit dat je te maken hebt met ondernemingsrisico en er geen sprake is van een vast inkomen. Met ziekte/vakantie geen loon etc.

De inkomsten van een ZZP'er worden vaak verheerlijkt door mensen die niet begrijpen wat het precies inhoudt.

Als mensen zin hebben om hier verder over te discussiéren stel ik voor om dit in een ander topic te doen, zoals de Slowchat ofso.
Er werd geen misinformatie gedeeld hoor, maar jouw toelichting erbij is wel belangrijk. Jouw eerste zin is wat mij betreft daarom niet prettig en onnodig. De rest zeker informatief.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Timmetje
Wel benieuwd wie nu de North Stage headliner gaat worden op de vrijdag. Had echt verwacht dat het Disturbed zou zijn, maar dat lijkt nu uitgesloten.

Misschien dat er iemand zich als ZZP’er bij de organisatie kan melden om deze info te delen alvast? Dan ga ik wel met de pet rond voor een pensioenpotje.

Er werd geen misinformatie gedeeld hoor, maar jouw toelichting erbij is wel belangrijk. Jouw eerste zin is wat mij betreft daarom niet prettig en onnodig. De rest zeker informatief.
Ja, fair. Was wellicht niet helemaal handig verwoord, misinformatie is ook wat overdreven, wilde vooral gewoon voorkomen dat men de verkeerde indruk krijgt. Soms ga ik er een beetje te hard in, maar fijn dat het informatieve deel wel over is gekomen.

• Geweldig
Waarderingen: Mark's Kal

Users who are viewing this thread