Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dan mag zo’n Kendrick nog zo goed zijn in zijn vak… dus ook jammer dat men tot nu toe niet echt alternatieven in de tenten plaatst daar waar ze dat zondags wel heel goed doen.

Ik verwacht met Agnes Obel en The Streets toch twee mooie alternatieven eigenlijk!
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
parelconfituur wrote:
Who gives a fuck hoeveel hiphop, metal of rock er op de affiche staat?. Of er nu 5 acts van een genre staan of 1….zolang wat er staat maar goed is toch? Doe je oogkleppen af, verbreed je horizon en geniet gewoon van de muziek.

Ik ga op dit punt al happy zijn als de boel gewoon door gaat zonder grote wijzigingen in het programma.

I give a fuck.
Met de beste wil ter wereld maar ik krijg die hip hop, rnb en randzaken er op enkele uitzonderingen niet in.
Dan mag zo’n Kendrick nog zo goed zijn in zijn vak… dus ook jammer dat men tot nu toe niet echt alternatieven in de tenten plaatst daar waar ze dat zondags wel heel goed doen.
Worakls wordt hoogstwaarschijnlijk het alternatief voor Kendrick. Vind dat zelf een heel sterke act en dus een mooi alternatief. Zou hem sowieso gaan zien moest hij niet tegenover Kendrick staan!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Joe wrote:

parelconfituur wrote:
Who gives a fuck hoeveel hiphop, metal of rock er op de affiche staat?. Of er nu 5 acts van een genre staan of 1….zolang wat er staat maar goed is toch? Doe je oogkleppen af, verbreed je horizon en geniet gewoon van de muziek.

Ik ga op dit punt al happy zijn als de boel gewoon door gaat zonder grote wijzigingen in het programma.


I give a fuck.
Met de beste wil ter wereld maar ik krijg die hip hop, rnb en randzaken er op enkele uitzonderingen niet in.
Dan mag zo’n Kendrick nog zo goed zijn in zijn vak… dus ook jammer dat men tot nu toe niet echt alternatieven in de tenten plaatst daar waar ze dat zondags wel heel goed doen.

Worakls wordt hoogstwaarschijnlijk het alternatief voor Kendrick. Vind dat zelf een heel sterke act en dus een mooi alternatief. Zou hem sowieso gaan zien moest hij niet tegenover Kendrick staan!

Yes, het rijtje Agnes Obel - The Streets - Worakls tijdens TOP/Kendrick. Als die eerste twee niet clashen met FNM en Kenny ga ik die ook we zien.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Twenty one pilots als hip hop bestempelen??? Zou ze nog eerder bena als metal groep dan als hip hop zien… In ieder geval is hip hop anno 2020 het grootste genre wereldwijd dus vind ik het ‘teveel’ aan hiphop acts dus ook zeker niet om een probleem van te maken met die 4 a 5 acts die er staan. Daarbovenop hebben ze met Kendrick, anderson paak en loyle carner gewoon 3 absolute toppers vast. Over Post Malone nog even. Ik denk echt dat rock werchter zich een beetje in eigen voet gaat schieten op lange termijn als ze hem boeken. Echt één van de absoluut slechtste optredens die ik ooit heb gezien en ik overdrijf niet. En dus voor het ‘oude’ werchter publiek echt geen goede introductie tot het mooie genre. Wat dus volgens mij nog meer kritiek gaat opleveren als ze in de toekomst hip hop willen blijven boeken. Verschrikkelijk optreden echt waar.

Ach, we hebben Macklemore ook overleefd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
daanvandingenen wrote:
Twenty one pilots als hip hop bestempelen??? Zou ze nog eerder bena als metal groep dan als hip hop zien… In ieder geval is hip hop anno 2020 het grootste genre wereldwijd dus vind ik het ‘teveel’ aan hiphop acts dus ook zeker niet om een probleem van te maken met die 4 a 5 acts die er staan. Daarbovenop hebben ze met Kendrick, anderson paak en loyle carner gewoon 3 absolute toppers vast. Over Post Malone nog even. Ik denk echt dat rock werchter zich een beetje in eigen voet gaat schieten op lange termijn als ze hem boeken. Echt één van de absoluut slechtste optredens die ik ooit heb gezien en ik overdrijf niet. En dus voor het ‘oude’ werchter publiek echt geen goede introductie tot het mooie genre. Wat dus volgens mij nog meer kritiek gaat opleveren als ze in de toekomst hip hop willen blijven boeken. Verschrikkelijk optreden echt waar.

Ach, we hebben Macklemore ook overleefd.
Het is maar wat je overleven noemt...
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Gaan we überhaupt wel namen krijgen deze of volgende weken?????

Baardmans mattie en ik zijn van mening dat ieder festival die nog wat (kleine of grote) namen in de pocket heeft gaat wachten tot het verdict m.b.t. coronavirus er is. Kan me niet voorstellen dat degene die nog geen ticket heeft nu ineens tickets gaat kopen op welke naam er dan ook bekend gemaakt wordt.

Uit de voorwaarden van RW:
Festivaltickets worden noch terugbetaald, noch geruild voor een ander evenement.
Wijzigingen in de programmatie geven geen aanleiding tot gehele of gedeeltelijke terugbetaling van het festivalticket. Aansprakelijkheid van de organisator ingevolge gevallen van overmacht wordt uitgesloten.

Oftewel geen festival, geen euro's terug........
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Geen verplichting inderdaad, maar als ze het hele festival annuleren verwacht ik wel dat ze iets aan compensatie doen.

En ik denk ook dat we voorlopig geen namen hoeven te verwachten (zul je nou zien, dat ze as vrijdag een heel pakketje droppen).
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Geen verplichting inderdaad, maar als ze het hele festival annuleren verwacht ik wel dat ze iets aan compensatie doen.

En ik denk ook dat we voorlopig geen namen hoeven te verwachten (zul je nou zien, dat ze as vrijdag een heel pakketje droppen).

Paddy, de verkoop van tickets gaat toch via Ticketmaster? De fine print bij hun stelt dat bij het aflasten van een evenement tickets terugbetaald worden.

Die kleine letters bij Werchter kunnen slaan op wijzigingen in het programma...zoals Dave Grohl die zijn been brak of wanneer Pearl Jam niet zou willen optreden of zoals een ramp wanneer het festival al bezig is zoals Pukkelpop in 2011.

Misschien ben ik erg naief nu, maar ze gaan de boel geen week op voorhand annuleren maar ruim genoeg op voorhand zodat iedereen die een ticket gekocht heeft gewoon terugbetaald kan worden. Enerzijds denk je dat ze daar toch verzekeringen voor hebben en anderzijds...wie gaat er anders in 2021 ruim op voorhand durven tickets kopen?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Enerzijds denk je dat ze daar toch verzekeringen voor hebben en anderzijds…wie gaat er anders in 2021 ruim op voorhand durven tickets kopen?

Dat inderdaad. Voor mijn gevoel draaien dit soort festivals toch vooral op de terugkerende bezoekers. Als je die allemaal een paar honderd euro laat betalen voor een weekendje thuis zitten, gaan die niet happig zijn op tickets in het vervolg, overmacht of niet. Op korte termijn zal het een klap zijn die tickets allemaal te compenseren, maar op lange termijn denk ik dat ze er financieel beter uit zullen komen als ze het wel doen. Puur om die klanttevredenheid hoog te houden. Ze verkopen een luxeproduct, uiteindelijk, wat mensen in het vervolg ook makkelijk links kunnen laten liggen als je ze op hun tenen trapt.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
werchter12 wrote:

Joe wrote:

parelconfituur wrote:
Who gives a fuck hoeveel hiphop, metal of rock er op de affiche staat?. Of er nu 5 acts van een genre staan of 1….zolang wat er staat maar goed is toch? Doe je oogkleppen af, verbreed je horizon en geniet gewoon van de muziek.

Ik ga op dit punt al happy zijn als de boel gewoon door gaat zonder grote wijzigingen in het programma.


I give a fuck.
Met de beste wil ter wereld maar ik krijg die hip hop, rnb en randzaken er op enkele uitzonderingen niet in.
Dan mag zo’n Kendrick nog zo goed zijn in zijn vak… dus ook jammer dat men tot nu toe niet echt alternatieven in de tenten plaatst daar waar ze dat zondags wel heel goed doen.


Worakls wordt hoogstwaarschijnlijk het alternatief voor Kendrick. Vind dat zelf een heel sterke act en dus een mooi alternatief. Zou hem sowieso gaan zien moest hij niet tegenover Kendrick staan!

Yes, het rijtje Agnes Obel – The Streets – Worakls tijdens TOP/Kendrick. Als die eerste twee niet clashen met FNM en Kenny ga ik die ook we zien.
Mij zeggen ze alle 5 niet veel voorlopig, ik graak er gewoon niet in, in die 5 artiesten. Het zal gevoelsmatig op het moment kiezen worden en hopelijk aangenaam verrast worden.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
mattman wrote:

werchter12 wrote:

Joe wrote:

parelconfituur wrote:
Who gives a fuck hoeveel hiphop, metal of rock er op de affiche staat?. Of er nu 5 acts van een genre staan of 1….zolang wat er staat maar goed is toch? Doe je oogkleppen af, verbreed je horizon en geniet gewoon van de muziek.

Ik ga op dit punt al happy zijn als de boel gewoon door gaat zonder grote wijzigingen in het programma.


I give a fuck.
Met de beste wil ter wereld maar ik krijg die hip hop, rnb en randzaken er op enkele uitzonderingen niet in.
Dan mag zo’n Kendrick nog zo goed zijn in zijn vak… dus ook jammer dat men tot nu toe niet echt alternatieven in de tenten plaatst daar waar ze dat zondags wel heel goed doen.


Worakls wordt hoogstwaarschijnlijk het alternatief voor Kendrick. Vind dat zelf een heel sterke act en dus een mooi alternatief. Zou hem sowieso gaan zien moest hij niet tegenover Kendrick staan!


Yes, het rijtje Agnes Obel – The Streets – Worakls tijdens TOP/Kendrick. Als die eerste twee niet clashen met FNM en Kenny ga ik die ook we zien.

Mij zeggen ze alle 5 niet veel voorlopig, ik graak er gewoon niet in, in die 5 artiesten. Het zal gevoelsmatig op het moment kiezen worden en hopelijk aangenaam verrast worden.
Heb hetzelfde probleem, enkel 21 pilots zou ik heel eventueel willen zien, Kendrick lamar op pkp was zo een teleurstelling, dat ik liever iets anders zou zien, maar dat alternatief is dan weer echt niet mijn smaak, net als the Streets en Agnes Obel.
Faith no more en Jimmy eat world en een kijkje nemen bij Anderson paak. Die zaterdag wordt een rustdag momenteel, maar gelukkig zijn de andere 3 dagen wel steengoed naar mijn smaak.
Edit: ik vind het vreemd, dat er die zaterdag nauwelijks alternatieven zijn voor de meer rock-en metal georiënteerden, die bij een combiticket toch wel een dag weinig te zien hebben.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Paddy wrote:
Geen verplichting inderdaad, maar als ze het hele festival annuleren verwacht ik wel dat ze iets aan compensatie doen.

En ik denk ook dat we voorlopig geen namen hoeven te verwachten (zul je nou zien, dat ze as vrijdag een heel pakketje droppen).

Paddy, de verkoop van tickets gaat toch via Ticketmaster? De fine print bij hun stelt dat bij het aflasten van een evenement tickets terugbetaald worden.

Die kleine letters bij Werchter kunnen slaan op wijzigingen in het programma…zoals Dave Grohl die zijn been brak of wanneer Pearl Jam niet zou willen optreden of zoals een ramp wanneer het festival al bezig is zoals Pukkelpop in 2011.

Misschien ben ik erg naief nu, maar ze gaan de boel geen week op voorhand annuleren maar ruim genoeg op voorhand zodat iedereen die een ticket gekocht heeft gewoon terugbetaald kan worden. Enerzijds denk je dat ze daar toch verzekeringen voor hebben en anderzijds…wie gaat er anders in 2021 ruim op voorhand durven tickets kopen?

Ja klopt. Denk dat je alleen de servicekosten kwijt bent.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Als we het over persoonlijke smaak hebben heb ik ook helemaal niets tegen hip hop. Zolang ze maar hun best doen om een live act neer te zetten. Velen zijn helaas te lui/gierig en staan er met een pc en backing track. Ik kijk enorm uit naar Kendrick, Anderson. Paak en The Streets.

Werchter boekt graag zulke kwaliteits acts en weet dat ze beoordeeld worden op hun headliners. Daarom denk ik niet dat ze post malone boeken, zeker met zijn live reputatie. Werchter is niet zoals elke andere major, anders hadden we nu Taylor Swift en Billie Eilish op de affiche gehad. Ze boeken breder dan vroeger, maar blijven toch hun eigenheid behouden.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
randyrw wrote:
Billie Eilish op de affiche gehad.

Schuer heeft al letterlijk gezegd dat ze Billie Eilish op RW wouden maar dit toergewijs niet kon en ze haar daarom Pop-up hebben gegund
1f609.svg
En omdat ze niet beschikbaar was, idem voor Swift. Anders stonden ze er beide denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Swift was volgens mij idd gewoonweg niet beschikbaar tijdens Rock Werchter. Kan je willen wat je wilt.
 

waldorf

Playlistbediener
8 mrt 2020
11
2
Editors en Lana del rey naar glastonbury dat een week voor werchter plaatsvind. Miss mogelijke co-headliners voor de vrijdag?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Wat een waanzinnig sterke lineup heeft Glastonbury gedropt. Met stip weer kandidaat voor lineup van het jaar. Er staat veel dat van mij zo door mag naar RW.

Kendrick, Macca en Swift zijn ook hee goede headliners voor een 50ste editie van het grootste festival ter wereld.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Wat een waanzinnig sterke lineup heeft Glastonbury gedropt. Met stip weer kandidaat voor lineup van het jaar. Er staat veel dat van mij zo door mag naar RW.

Kendrick, Macca en Swift zijn ook hee goede headliners voor een 50ste editie van het grootste festival ter wereld.
Alleen die poster met alles in een cirkel, zie hun fb, vind ik verschrikkelijk :lol:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken