Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
parelconfituur wrote:
Wat voor gevolgen heeft het uitstellen van Coachella naar oktober voor ons? Data liggen toch ver genoeg uit elkaar lijkt me?

Niet echt (directe) gevolgen denk ik.

Behalve dat dit voor de voorpret naar de zomer niet zo fijn is. Hou wel van die livestreams!

Ik snap wel dat het tourschema's in de war kan sturen, maar we delen slechts 10 acts met Coachella waarvan Thom Yorke, Capaldi, Yungblud en Black Pumas de grootste zijn.

.....Black Pumas zou ik wel echt een pijnlijke vinden om te missen.

Anyway....ik hoop echt dat de storm rond het virus wat gaat liggen binnenkort en er gewoon kalmte komt. Onzekerheid of concerten en festivals nog kunnen doorgaan, niet weten waar op reis te kunnen gaan deze zomer ( de vriendin heeft het al over de ardennen om gewoon veilig te spelen). De vele idiote grapjes ( de eerste die nog "ho ho, tzal toch geen Corona zijn" als er iemand niest, die dropkick ik gewoon.) Het mag beginnen stoppen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Wat voor gevolgen heeft het uitstellen van Coachella naar oktober voor ons? Data liggen toch ver genoeg uit elkaar lijkt me?

Ik zie vooral gevolgen voor het najaar. Artiesten die plannen voor een Europese zaaltour omgooien zodat ze Coachella kunnen inplannen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
dEUS heeft het festival al afgesloten. Zou een haalbare optie kunnen zijn. Blijft voor mij toch onze beste band.
Ja. In 2008.
We zijn nu 2020.

Als de ticketverkoop voor vrijdag slecht gaat, gaan ze echt niet dEUS boeken om dat op te lossen.
De artiest die er nog zal komen (hopelijk) is eentje die tickets gaat verschuiven, niet eentje gewoon ter opvulling.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
randyrw wrote:
dEUS heeft het festival al afgesloten. Zou een haalbare optie kunnen zijn. Blijft voor mij toch onze beste band.

Ja. In 2008.
We zijn nu 2020.

Als de ticketverkoop voor vrijdag slecht gaat, gaan ze echt niet dEUS boeken om dat op te lossen.
De artiest die er nog zal komen (hopelijk) is eentje die tickets gaat verschuiven, niet eentje gewoon ter opvulling.

Daarom dat Post Malone dus echt wel de meest plausibele oplossing lijkt op dit punt. Is in de buurt, is een headliner die kaarten verkoopt en heeft een grote appeal bij het jongere publiek. Het zou echt wel een sterke afsluiter kunnen zijn om na The Strokes te zetten.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
randyrw wrote:
dEUS heeft het festival al afgesloten. Zou een haalbare optie kunnen zijn. Blijft voor mij toch onze beste band.

Ja. In 2008.
We zijn nu 2020.

Als de ticketverkoop voor vrijdag slecht gaat, gaan ze echt niet dEUS boeken om dat op te lossen.
De artiest die er nog zal komen (hopelijk) is eentje die tickets gaat verschuiven, niet eentje gewoon ter opvulling.

Ik denk dat prijs/kwaliteit/ticketverkoop wel altijd in verhouding moet staan. dEUS lijkt me een eerder goedkoop alternatief te zijn voor die positie. Het is alweer even geleden en ik denk dat genoeg Werchtergangers de band wel kunnen waarderen. Bovendien past dEUS qua fanbase nog wel enigszins bij Liam Gallagher en The Strokes. Ik vind dus niet dat dat per sé een slechte boeking zou zijn. Ik zou er zelf alleszins heel blij mee zijn.

Als je een headliner boekt die een stuk duurder is, moet hij ook wel zeker een stuk meer tickets verschuiven. Volgens mij overschatten behoorlijk wat mensen hier het aantal tickets die één artiest verschuift voor een festivaldag. Het is niet omdat een artiest een zaalshow voor 15.000 mensen geeft, dat die ook allemaal een festivalticket gaan kopen voor één dag. Ik denk zelfs dat als er daarvan 1/3e dat zou doen, het al heel veel is... Al kan het ook dat ik dat onderschat natuurlijk. :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Als je een headliner boekt die een stuk duurder is, moet hij ook wel zeker een stuk meer tickets verschuiven. Volgens mij overschatten behoorlijk wat mensen hier het aantal tickets die één artiest verschuift voor een festivaldag. Het is niet omdat een artiest een zaalshow voor 15.000 mensen geeft, dat die ook allemaal een festivalticket gaan kopen voor één dag. Ik denk zelfs dat als er daarvan 1/3e dat zou doen, het al heel veel is… Al kan het ook dat ik dat onderschat natuurlijk. ?

Bij mij is het dan eerder andersom denk ik. Voor mijn favoriete headliners zou ik wel een kaartje voor in een zaal kopen. Maar voor bv. Gorillaz, Tool, Faith No More,... ga ik zeker niet meteen een ticket kopen (tegen de prijs dat ze daar vaak voor vragen) misschien last minute via Ticketswap ofzo. Maar als zij naar RW of Pukkelpop of Graspop komen hou ik die dag hele hard in 't oog en vanaf er een paar semi interessant bands bijkomen gaat me dat heel snel over de streep trekken om een kaartje te kopen.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
zero wrote:
Als je een headliner boekt die een stuk duurder is, moet hij ook wel zeker een stuk meer tickets verschuiven. Volgens mij overschatten behoorlijk wat mensen hier het aantal tickets die één artiest verschuift voor een festivaldag. Het is niet omdat een artiest een zaalshow voor 15.000 mensen geeft, dat die ook allemaal een festivalticket gaan kopen voor één dag. Ik denk zelfs dat als er daarvan 1/3e dat zou doen, het al heel veel is… Al kan het ook dat ik dat onderschat natuurlijk. ?

Bij mij is het dan eerder andersom denk ik. Voor mijn favoriete headliners zou ik wel een kaartje voor in een zaal kopen. Maar voor bv. Gorillaz, Tool, Faith No More,… ga ik zeker niet meteen een ticket kopen (tegen de prijs dat ze daar vaak voor vragen) misschien last minute via Ticketswap ofzo. Maar als zij naar RW of Pukkelpop of Graspop komen hou ik die dag hele hard in ’t oog en vanaf er een paar semi interessant bands bijkomen gaat me dat heel snel over de streep trekken om een kaartje te kopen.

Daar ben ik ook mee akkoord hoor. Ik had het ook over headliners die op hun eentje festivaltickets verschuiven. Zoals jij al aangeeft, kijk je meer naar het totaalplaatje van 'semi-interessante bands die erbij komen'.

En dan is de volgende vraag: welke 'semi-interssante band' gaat twijfelaars die van zijn van The Strokes en/of Liam Gallagher en/of de rest van de vrijdag het meest overtuigen om een ticket te kopen? dEUS, Royal Blood, Post Malone...? Ik ben geneigd om te zeggen dat als je naar die doelgroep kijkt, de eerste 2 betere alternatieven zijn dan de laatste. Al ben ik er ook zeker van overtuigd dat Post Malone op z'n eentje meer kaartjes verschuift dan dEUS of Royal Blood. Maar ik ben dus niet akkoord dat "wie verschuift het meeste tickets op z'n eentje" het enige is naar waar Werchter naar moet kijken voor de laatste naam op deze vrijdag.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Bovendien past dEUS qua fanbase nog wel enigszins bij Liam Gallagher en The Strokes.
Dus als je logischerwijs ziet dat voor deze fanbase de verkoop niet helemaal zo goed vlot, en je deze mensen toch al bereikt hebt, ga je toch net een andere doelgroep aanspreken?
Ik zou liever mijn hengel in verschillende vijvers uitgooien dan enkel in dezelfde, waar je alle vissen al gevangen hebt en je weet dat ze momenteel minder bijten.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
zero wrote:
Bovendien past dEUS qua fanbase nog wel enigszins bij Liam Gallagher en The Strokes.

Dus als je logischerwijs ziet dat voor deze fanbase de verkoop niet helemaal zo goed vlot, en je deze mensen toch al bereikt hebt, ga je toch net een andere doelgroep aanspreken?
Ik zou liever mijn hengel in verschillende vijvers uitgooien dan enkel in dezelfde, waar je alle vissen al gevangen hebt en je weet dat ze momenteel minder bijten.

Goh... Toch eerder oneens. 100 euro voor 1 band neerleggen doe je niet zo makkelijk dus een Post Malone naast en Strokes zetten. Of een tweede gitaarband naast The Strokes zetten... Zal beide voor- en nadelen hebben, en is heel moeilijk te schatten hoe het zal uitdraaien.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
waldorf wrote:
Misschien the national of dEUS als co-headliner op de vrijdag? Kan me niet voorstellen dat Liam Gallagher als voorlaatste speelt op de mainstage.

Ja want dEUS en The National zijn echt grote bands. The National afgelopen 3 jaar al 4x in België, mag wel een jaartje rust nemen. dEUS is wel een prima optie voor RW, maar een grotere naam dan Gallagher en de gedroomde co-headliner waar we al maanden op wachten?.. Ieder z’n mening natuurlijk.
Feit dat het zo lang duurt, zorgt er wel voor dat ik vertrouwen heb dat ze echt iets goeds proberen te regelen.

Denk toch echt dat je in de orde van grootte van een dEUS, the National of Post Malone moet denken. Dat het zo lang duurt (valt wel mee toch?), kan van alles betekenen. Kan ook betekenen, dat ze eerst met RATM hebben gesproken, toen met de Peppers, vervolgens GNR en uiteindelijk toch dEUS aankondigen.
En ja, dEUS is in België een grotere naam dan Gallagher, die Oasis liedjes zingt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
RubenFrusciante wrote:

waldorf wrote:
Misschien the national of dEUS als co-headliner op de vrijdag? Kan me niet voorstellen dat Liam Gallagher als voorlaatste speelt op de mainstage.


Ja want dEUS en The National zijn echt grote bands. The National afgelopen 3 jaar al 4x in België, mag wel een jaartje rust nemen. dEUS is wel een prima optie voor RW, maar een grotere naam dan Gallagher en de gedroomde co-headliner waar we al maanden op wachten?.. Ieder z’n mening natuurlijk.
Feit dat het zo lang duurt, zorgt er wel voor dat ik vertrouwen heb dat ze echt iets goeds proberen te regelen.

Denk toch echt dat je in de orde van grootte van een dEUS, the National of Post Malone moet denken. Dat het zo lang duurt (valt wel mee toch?), kan van alles betekenen. Kan ook betekenen, dat ze eerst met RATM hebben gesproken, toen met de Peppers, vervolgens GNR en uiteindelijk toch dEUS aankondigen.
En ja, dEUS is in België een grotere naam dan Gallagher, die Oasis liedjes zingt.

Maar dEUS is ook niet meer wat ze 10 jaar geleden waren. In 2018 stonden ze halverwege de poster op TW Classic, nadien ook nog op kleinere festivals als Rock Herk en BSF gestaan. Zouden we geen vrede mee mogen nemen als coheadliner. Ik zie het sowieso niet gebeuren, want dan kan Werchter ze niet opnieuw boeken als ze volgend jaar met nieuwe plaat touren. En dan zijn ze ook "slechts" Barnheadliner.

Die lange stilte kan overigens beide kanten uit. Open'er heeft exclusief The Cure, Mad Cool idem met Mumford & Sons. Dan mogen we nog steeds hopen op een wit konijn.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Smashing Pumpkins zou echt geweldig zijn… maar ik reken er niet op.

Iemand op efestivals was inderdaad wel opgevallen dat Smashing Pumpkins meetourt met GnR, maar niet de eerste datum van de tour op 4 juli. Maar vanaf 8 juli zijn ze er wel weer bij, dus zeer kleine kans.

Vorig jaar heb ik ze met m'n mattie gezien in AFAS Life gezien, pwoah we waren echt onder de indruk !! Helaas geen D'arcy erbij, maar man die Billy doet er echt nog toe, zou wat zijn ...... dromen mag :)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Kereltje wrote:
Dan mogen we nog steeds hopen op een wit konijn.

Met tatoeages in het gezicht? ?

Down The Rabbit Hole moet ook nog een oplossing zien te vinden trouwens.

Over konijnen gesproken, doe dan maar Bad Bunny.
Wat een heerlijk album heeft die gedropt zeg!
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Post Malone lijkt mij zo'n act die een te hoge spot wilt opeisen, te duur is voor wat hij waard is + hij is de laatste jaren al vaak in BE geweest dus of die nu plots zoveel tickets gaat verkopen... Daar ben ik echt zo zeker niet van. Volgens mij lok je met Royal Blood niet veel minder mensen momenteel.

Ik blijf wel hopen op een wit konijn, maar namen als dEUS/The National/... zijn altijd welkom.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Als we dan toch mogen dromen over een one-off show dan mogen ze van mij Springsteen wel laten komen .. Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren (helaas).
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Post Malone lijkt mij zo’n act die een te hoge spot wilt opeisen, te duur is voor wat hij waard is + hij is de laatste jaren al vaak in BE geweest dus of die nu plots zoveel tickets gaat verkopen… Daar ben ik echt zo zeker niet van. Volgens mij lok je met Royal Blood niet veel minder mensen momenteel.
Post Malone is één van de populairste artiesten ter wereld (ook in België ja). Hoezo wil die dan een te hoge spot opeisen? Zelfs al vraagt hij de hoogste spot, dan is dat meer dan terecht.
Royal Blood is de laatste jaren ook best veel in België geweest. Post Malone meer natuurlijk, maar zijn populariteit is de laatste jaren exponentieel gestegen en hij heeft in tussentijd wel wat nieuwe albums uitgebracht. Er zijn - voorlopig - geen redenen om aan te nemen dat RB met een nieuw album komt voor RW20 en na PKP19 zonder nieuw album, lijkt het me voor hen niet verstandig opnieuw een festivalshow in België te doen zonder nieuw album.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
post malone heeft die hoge positie wel verdient, is nu eenmaal een van de grootste popartiesten. Maar als die veel volk op de been brengt daar twijfel ik wel aan. streams betekenen niet dat die veel volk op de been brengt. dat in combinatie met zijn overvloedig bezoek aan België de laatste jaren.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Er wordt hier zo vaak gediscussieerd over acts die wel of niet een headlinerstatus verdienen. Ik heb het even opgezocht en de man heeft 3 albums uitgebracht en is 4 jaar bezig. Knap wat hij al gepresteerd heeft, maar zelf Arctic Monkeys waren geen headliner op RW na 3 albums. Dus neen voor mij verdient hij het niet, maar dat is toch vooral omdat ik het vreselijke zaagmuziek vind, met een laag autotune erover. Ik denk ook dat werchter hem niet gaat boeken, omdat er al teveel hip hop staat over het hele weekend.

Blijven hopen op RHCP :).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik denk ook dat werchter hem niet gaat boeken, omdat er al teveel hip hop staat over het hele weekend.

Er staat net opvallend weinig hiphop op de lineup over het hele weekend. Zeker als je rekent dat een Kendrick headliner is...

Post Malone is ook meer een pop act hoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken