Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Er wordt hier zo vaak gediscussieerd over acts die wel of niet een headlinerstatus verdienen. Ik heb het even opgezocht en de man heeft 3 albums uitgebracht en is 4 jaar bezig. Knap wat hij al gepresteerd heeft, maar zelf Arctic Monkeys waren geen headliner op RW na 3 albums. Dus neen voor mij verdient hij het niet, maar dat is toch vooral omdat ik het vreselijke zaagmuziek vind, met een laag autotune erover. Ik denk ook dat werchter hem niet gaat boeken, omdat er al teveel hip hop staat over het hele weekend.

Blijven hopen op RHCP :).

Enige band die mij dit jaar nog naar de Werchter-weide zou kunnen trekken... Maar ik hoop er niet te hard meer op hoor, zal voor 2021 zijn!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ik mis dan net wat metal acts, naast SOAD en volbeat is er niet heel veel voor mij. Blijf er nog steeds bij dat while she sleeps komt, heel goed nieuw album, stonden vorig jaar al op graspop en zijn terug in de buurt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
ik mis dan net wat metal acts, naast SOAD en volbeat is er niet heel veel voor mij. Blijf er nog steeds bij dat while she sleeps komt, heel goed nieuw album, stonden vorig jaar al op graspop en zijn terug in de buurt.

De jaren dat er meer metal dan 2 bands staat kan je toch ook bijna op een hand tellen bij wijze van spreken?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
TOP is ook niet echt hiphop. Meer pop. Eigenlijk kun je alleen Kendrick en Loyle Carner (tenzij ik nu 1 vergeet) onder de hiphopacts rekenen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
ik mis dan net wat metal acts, naast SOAD en volbeat is er niet heel veel voor mij. Blijf er nog steeds bij dat while she sleeps komt, heel goed nieuw album, stonden vorig jaar al op graspop en zijn terug in de buurt.

De jaren dat er meer metal dan 2 bands staat kan je toch ook bijna op een hand tellen bij wijze van spreken?

vorig jaar . parkway drive, zeal and ardor, our last night en (tool) . tool tussen haakjes want je kan het argument maken dat dit een rockband en geen metalband is. ik zie toch vaak rond de 3 a 4 metalbands op de lineup staan daarom niet altijd vrij hoog. Volbeat kan trouwens ook het argument gemaakt worden dat dit vandaag de dag gewoon een rock band is.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
randyrw wrote:

pigital wrote:

randyrw wrote:
omdat er al teveel hip hop staat over het hele weekend.


Te veel hip hop?


Niet echt in aantal maar vooral op hoge slots (Kendrick – TOP – ..).

En de drie andere hoge slots die uitgedeeld worden aan rockbands die al jaren teren op dezelfde oude hits?
Daar zou je nog meer van willen?
We hoeven toch niet allemaal hip hop/pop te bewonderen...

Hier ook 1000 maal liever Royal Blood dan Post Malone.
Van die 3 waar jij het over hebt is SOAD trouwens de enige die het echt op herhaling zal doen, en het was na vorige keer zeker voor herhaling vatbaar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:

xydroh wrote:
ik mis dan net wat metal acts, naast SOAD en volbeat is er niet heel veel voor mij. Blijf er nog steeds bij dat while she sleeps komt, heel goed nieuw album, stonden vorig jaar al op graspop en zijn terug in de buurt.


De jaren dat er meer metal dan 2 bands staat kan je toch ook bijna op een hand tellen bij wijze van spreken?

vorig jaar . parkway drive, zeal and ardor, our last night en (tool) . tool tussen haakjes want je kan het argument maken dat dit een rockband en geen metalband is. ik zie toch vaak rond de 3 a 4 metalbands op de lineup staan daarom niet altijd vrij hoog. Volbeat kan trouwens ook het argument gemaakt worden dat dit vandaag de dag gewoon een rock band is.

2018: Stone Sour, Nine Inch Nails en evt als je heel ruim denkt Alice In Chains
2017: System Of A Down en evt als je heel ruim denkt Prophets Of Rage en Frank Carter
2016: Bring Me The Horizon, Rammstein
2015: evt als je heel ruim denkt Faith No More

Kortom met System Of A Down en evt als je heel ruim denkt Faith No More, Volbeat en Ego Kill Talent heb je dus eigenlijk echt gewoon een gemiddeld aantal metal(-achtigen)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
als faith no more en ego kill talent al metal is kan er wel veel als metal aanzien worden
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Who gives a fuck hoeveel hiphop, metal of rock er op de affiche staat?. Of er nu 5 acts van een genre staan of 1....zolang wat er staat maar goed is toch? Doe je oogkleppen af, verbreed je horizon en geniet gewoon van de muziek.

Ik ga op dit punt al happy zijn als de boel gewoon door gaat zonder grote wijzigingen in het programma.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
randyrw wrote:

pigital wrote:

randyrw wrote:
omdat er al teveel hip hop staat over het hele weekend.


Te veel hip hop?


Niet echt in aantal maar vooral op hoge slots (Kendrick – TOP – ..).

En de drie andere hoge slots die uitgedeeld worden aan rockbands die al jaren teren op dezelfde oude hits?
Daar zou je nog meer van willen?

Graag ja. The Strokes en PJ hebben een nieuwe plaat uit! Dat wordt voor mij gewoon genieten. The Strokes heb ik nog nooit gezien dus helemaal top! Ik zie nog steeds veel liever een act die ik heel goed vind op herhaling dan een act die ik niet goed vind voor de eerste keer.

Vernieuwen om te vernieuwen is voor mij dan ook niet nodig. En al bij al vind ik dat werchter dat de laatste jaren goed doet. Ik ga nu sinds 2015 opnieuw elk jaar en heb in de headliner slots amper herhalingen gezien. Florence 2x (beide keren niet gezien, ben niet zo'n fan), PJ nu 2de keer en SOAD idem).
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Er wordt hier zo vaak gediscussieerd over acts die wel of niet een headlinerstatus verdienen. Ik heb het even opgezocht en de man heeft 3 albums uitgebracht en is 4 jaar bezig. Knap wat hij al gepresteerd heeft, maar zelf Arctic Monkeys waren geen headliner op RW na 3 albums. Dus neen voor mij verdient hij het niet, maar dat is toch vooral omdat ik het vreselijke zaagmuziek vind, met een laag autotune erover. Ik denk ook dat werchter hem niet gaat boeken, omdat er al teveel hip hop staat over het hele weekend.

Blijven hopen op RHCP :).
Arctic Monkeys stonden in 2007 met slechts twee albums en carrière van 5 jaar al vlak voor Pearl Jam te spelen, is dat dan zo verschillend met Post Malone die coheadliner zou zijn? Er zijn zo nog wel meer voorbeelden te bedenken.
En 'teveel hiphop' is ook nogal vreemd, zelfs als ik het begrip hiphop rek, kom ik slechts aan 9 op 83 namen. Dat lijkt me helemaal niet veel voor een mainstream major in deze tijden.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Als we nu eens allemaal gezamelijk wat denken vanuit het perspectief van de giga doelgroep die Rock Werchter wil aanspreken in plaats van onze eigen smaak, dan zouden we al heel wat stappen in de juiste richting nemen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Als we nu eens allemaal gezamelijk wat denken vanuit het perspectief van de giga doelgroep die Rock Werchter wil aanspreken in plaats van onze eigen smaak, dan zouden we al heel wat stappen in de juiste richting nemen.
Buiten Timmetje, jouw eigen smaak is zo breed dat jij wel vanuit je eigen smaak mag praten!
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Twenty one pilots als hip hop bestempelen??? Zou ze nog eerder bena als metal groep dan als hip hop zien... In ieder geval is hip hop anno 2020 het grootste genre wereldwijd dus vind ik het 'teveel' aan hiphop acts dus ook zeker niet om een probleem van te maken met die 4 a 5 acts die er staan. Daarbovenop hebben ze met Kendrick, anderson paak en loyle carner gewoon 3 absolute toppers vast. Over Post Malone nog even. Ik denk echt dat rock werchter zich een beetje in eigen voet gaat schieten op lange termijn als ze hem boeken. Echt één van de absoluut slechtste optredens die ik ooit heb gezien en ik overdrijf niet. En dus voor het 'oude' werchter publiek echt geen goede introductie tot het mooie genre. Wat dus volgens mij nog meer kritiek gaat opleveren als ze in de toekomst hip hop willen blijven boeken. Verschrikkelijk optreden echt waar.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Who gives a fuck hoeveel hiphop, metal of rock er op de affiche staat?. Of er nu 5 acts van een genre staan of 1….zolang wat er staat maar goed is toch? Doe je oogkleppen af, verbreed je horizon en geniet gewoon van de muziek.

Ik ga op dit punt al happy zijn als de boel gewoon door gaat zonder grote wijzigingen in het programma.
I give a fuck.
Met de beste wil ter wereld maar ik krijg die hip hop, rnb en randzaken er op enkele uitzonderingen niet in.
Dan mag zo'n Kendrick nog zo goed zijn in zijn vak... dus ook jammer dat men tot nu toe niet echt alternatieven in de tenten plaatst daar waar ze dat zondags wel heel goed doen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
parelconfituur wrote:
Who gives a fuck hoeveel hiphop, metal of rock er op de affiche staat?. Of er nu 5 acts van een genre staan of 1….zolang wat er staat maar goed is toch? Doe je oogkleppen af, verbreed je horizon en geniet gewoon van de muziek.

Ik ga op dit punt al happy zijn als de boel gewoon door gaat zonder grote wijzigingen in het programma.

I give a fuck.
Met de beste wil ter wereld maar ik krijg die hip hop, rnb en randzaken er op enkele uitzonderingen niet in.
Dan mag zo’n Kendrick nog zo goed zijn in zijn vak… dus ook jammer dat men tot nu toe niet echt alternatieven in de tenten plaatst daar waar ze dat zondags wel heel goed doen.

...en zo zijn er voor iedereen wel een aantal acts elk jaar die er niet in komen, hoe bekwaam de artiesten zelf misschien ook zijn. Maar dat is gewoon de toevalligheid van je eigen smaak. Dus nogmaals, who gives a fuck? Zegt precies niks over het festival als geheel.

Al ging die reactie volgens mij vooral over het naampjes turven, precieze cijfertjes op elk genre proberen te plakken. Als je je daar heel druk over maakt, ben je in mijn ogen met de verkeerde dingen bezig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken