Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Bert

Support act
14 nov 2014
947
938
mattman wrote:
Wat een waanzinnig sterke lineup heeft Glastonbury gedropt. Met stip weer kandidaat voor lineup van het jaar. Er staat veel dat van mij zo door mag naar RW.

Kendrick, Macca en Swift zijn ook hee goede headliners voor een 50ste editie van het grootste festival ter wereld.

Alleen die poster met alles in een cirkel, zie hun fb, vind ik verschrikkelijk ?

op de site zelf is deze overzichtelijker
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Glastonbury heeft altijd een sterke line-up.
Alleen kan je met geen mogelijkheid alles zien, het staat zo verdeeld over het terrein.
Als je de clashfinder van Glastonbury ziet, moet ik denk ik eerder denken aan alles wat je niet kan zien, dan aan wat je wel kan zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Toch maar eens een lijst van namen die van mij gerust op RW mogen staan.

Lana Del Rey (gaat niet gebeuren natuurlijk), The Jesus & Mary Chain, Jarvis Cocker, Manic Street Preachers, Caribou, Supergrass, Ed O Brien, Pet Shop Boys, Danny Brown, Angel Olsen, Cate Le Bon, Anna Calvi, The Avalanches, Baxter Dury, Richard Dawson, Kano, Happy Mondays, Goldfrapp,... te veel om op te noemen eigenlijk. En dat met maar 12-15 plekjes nog open haha.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:
Ed O Brien

Zie Ed er niet tussen staan? Zou wel lachen zijn, Ed en Thom op 1 festival maar dan niet met Radiohead.

Staat er als EOB. Leuk dat hij in die periode speelt. Hij heeft op 6 Music festival vorig weekend zijn festivaldebuut gemaakt. Klinkt vet.

Video: https://www.bbc.co.uk/events/e2hp8g/play/azmpd4
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Toch knap dat de Glasto headliners allen op Werchter events te vinden zijn.

Skunk Anansie (2016 rottige clash met Florence) z Manic Street Preachers - Cage the Elephant - Snarky Puppy en Primal Scream. Iets daarvan zou me een grote blij geven!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Kans op Cage the elephant is wel erg klein, jammer genoeg. Kunnen alleen 2 juli nog.
Staan op 1 juli op Roskilde, de 3e DTRH, de 4e en 5e in Frankrijk. Zijn dus wel in de buurt, maar dan spelen ze vijf dagen achter elkaar.
Sterker van 27 juni tot 10 juli (14 dagen) spelen ze bijna continu en hebben ze slechts 4 rustdagen.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Suzanne Vega, dat is eigenlijk een naam die je haast nooit voorbij ziet komen in een geruchtenmolen, maar waar ik eigenlijk wel heel blij mee zou zijn. Typisch een artieste waarvoor ik niet snel een ticket voor een zaaloptreden zou kopen, maar die ik eigenlijk wel eens live wil zien. Al vraag ik me wel af waar zij op een Werchteraffiche zou staan anno 2020. In 1999, 2000 en 2001 stond ze eerder ergens als middelste naam op de affiche in een tent. Is misschien wel eerder een naam voor vroeg op de dag op TW Classic (als die nog niet vol zat)?
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Suzanne Vega, dat is eigenlijk een naam die je haast nooit voorbij ziet komen in een geruchtenmolen, maar waar ik eigenlijk wel heel blij mee zou zijn. Typisch een artieste waarvoor ik niet snel een ticket voor een zaaloptreden zou kopen, maar die ik eigenlijk wel eens live wil zien. Al vraag ik me wel af waar zij op een Werchteraffiche zou staan anno 2020. In 1999, 2000 en 2001 stond ze eerder ergens als middelste naam op de affiche in een tent. Is misschien wel eerder een naam voor vroeg op de dag op TW Classic (als die nog niet vol zat)?

Is eerder een typische Cactus festival naam
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
Suzanne Vega, dat is eigenlijk een naam die je haast nooit voorbij ziet komen in een geruchtenmolen, maar waar ik eigenlijk wel heel blij mee zou zijn. Typisch een artieste waarvoor ik niet snel een ticket voor een zaaloptreden zou kopen, maar die ik eigenlijk wel eens live wil zien. Al vraag ik me wel af waar zij op een Werchteraffiche zou staan anno 2020. In 1999, 2000 en 2001 stond ze eerder ergens als middelste naam op de affiche in een tent. Is misschien wel eerder een naam voor vroeg op de dag op TW Classic (als die nog niet vol zat)?

Staat begin augustus op Moods! in Brugge.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
947
938
Corona virus - update
Rock Werchter 2020 gaat door zoals gepland. We kijken er naar uit jullie te zien deze zomer. Wij monitoren van nabij op. De veiligheid van artiesten, fans en medewerkers is altijd onze grootste prioriteit. We begrijpen jullie bezorgheid. Het is echter moeilijk om antwoord op jullie vragen te geven. Dit is een nieuwe situatie, voor elkeen van ons. De voorbereidingen zijn lopende en worden verdergezet. In aanloop naar het festival vergaderen we regelmatig met overheden, met hulpdiensten. We volgen hun raadgevingen en instructies op
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Corona virus – update
Rock Werchter 2020 gaat door zoals gepland. We kijken er naar uit jullie te zien deze zomer. Wij monitoren van nabij op. De veiligheid van artiesten, fans en medewerkers is altijd onze grootste prioriteit. We begrijpen jullie bezorgheid. Het is echter moeilijk om antwoord op jullie vragen te geven. Dit is een nieuwe situatie, voor elkeen van ons. De voorbereidingen zijn lopende en worden verdergezet. In aanloop naar het festival vergaderen we regelmatig met overheden, met hulpdiensten. We volgen hun raadgevingen en instructies op

Hoe kan je nu al gaan zeggen of iets wel of niet doorgaat. Hopen van wel natuurlijk. Maar... Never know.
 

waldorf

Playlistbediener
8 mrt 2020
11
2
Miss als ze geen coheadliner voor vrijdag vinden dat ze nog eens Balthazar optrommelen? Stonden vorig jaar rond 7 uur op de main stage en vulden onlangs 3 keer het koninklijk circus en de lotto arena. Staan ook op pinkpop.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Miss als ze geen coheadliner voor vrijdag vinden dat ze nog eens Balthazar optrommelen? Stonden vorig jaar rond 7 uur op de main stage en vulden onlangs 3 keer het koninklijk circus en de lotto arena. Staan ook op pinkpop.

Staan ook als headliner op 3-4 andere Belgische festivals. Zou dus absoluut geen meerwaarde in zitten om hen opnieuw te boeken.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Kan ook makkelijk dat de co-head van vrijdag rond is maar met corona in het nieuws ze wachten op een goed publiciteitsmoment?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
The Streets als ze een goede dag hebben ja.

Ja, heb nog verhalen gehoord van mensen dat ze live soms zwaar kunnen teleurstellen. Ik heb ze nog nooit gezien. Hier iemand live-ervaringen met The Streets?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
2x in een zaal. 1x vrij matig (kneitervals, weinig energie) en 1x fantastisch. Ga ze zeker checken tijdens RW want toen ze goed waren waren ze ook echt goed.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Vanuit het corona topic

Ronald Molendijk heeft gehoord dat de concerten van Pearl Jam in het Ziggodome eind juni zijn afgelast ivm Corona.

Hoop dat ze Werchter dan nog wel doen! Kijk er erg naar uit om de nieuwe nummers live te horen.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
Joe wrote:
The Streets als ze een goede dag hebben ja.

Ja, heb nog verhalen gehoord van mensen dat ze live soms zwaar kunnen teleurstellen. Ik heb ze nog nooit gezien. Hier iemand live-ervaringen met The Streets?

Vond zijn show vorig jaar op Pukkelpop echt waanzinnig goed, dus als je niets anders te zien hebt dat moment zou ik het zeker een kans geven. :)
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Vanuit het corona topic


tom93 wrote:
Ronald Molendijk heeft gehoord dat de concerten van Pearl Jam in het Ziggodome eind juni zijn afgelast ivm Corona.

Hoop dat ze Werchter dan nog wel doen! Kijk er erg naar uit om de nieuwe nummers live te horen.

Die shows zijn niet in juni maar op 22 en 23 juli....dus Werchter zou sowieso wegvallen he. Het zou toch wel erg voorbarig zijn om die concerten in juli nu al te schrappen, maar aan de andere kant denk ik dat Eddie Vedder en co sinds Roskilde nog steeds dat trauma meedragen en een heilige schrik hebben om hun publiek in gevaar te brengen.

Een headliner als Pearl Jam kwijt spelen zou na die eerdere donderdag en vrijdag headliner die de mist in ging wel een erg harde klap voor Werchter zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken