Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
parelconfituur wrote:

dinofest wrote:

waldorf wrote:
99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12,


Foals lijkt me meer kans op pukkelpop, vampire Weekend werd al op efestivals gezegd dat die zeker niet komen.

Als er nog 1 pakketje komt dan zal liam sub worden, ik verwacht nog 1 naam die apart wordt aangekondigd.


Liam net als zijn broer in 2019 in de sub positie om 19 u , en dan nog iets als Royal Blood erachter. Of Post Malone ( zou gewoon een sterke boeking zijn) of doe eens zot en laat Smashing Pumpkins overvliegen als europese festival exclusive

Anno 2020 is Smashing Pumpkins ook geen indrukwekkende naam meer, exclusive of niet.

Ben ik het dan weer niet mee eens. Vorig jaar sub op RaR, enorm genoten van deze show. Dit is net het type naam dat ik nog mis op RW om mij over de streep te trekken. Blijven echt steengoede nummers hebben.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Kereltje wrote:

parelconfituur wrote:

dinofest wrote:

waldorf wrote:
99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12,


Foals lijkt me meer kans op pukkelpop, vampire Weekend werd al op efestivals gezegd dat die zeker niet komen.

Als er nog 1 pakketje komt dan zal liam sub worden, ik verwacht nog 1 naam die apart wordt aangekondigd.


Liam net als zijn broer in 2019 in de sub positie om 19 u , en dan nog iets als Royal Blood erachter. Of Post Malone ( zou gewoon een sterke boeking zijn) of doe eens zot en laat Smashing Pumpkins overvliegen als europese festival exclusive


Anno 2020 is Smashing Pumpkins ook geen indrukwekkende naam meer, exclusive of niet.

Ben ik het dan weer niet mee eens. Vorig jaar sub op RaR, enorm genoten van deze show. Dit is net het type naam dat ik nog mis op RW om mij over de streep te trekken. Blijven echt steengoede nummers hebben.
Ik vind ze ook enorm tof hoor (alleen heb ze gemist vorig jaar). Maar hij heeft toch wel een punt dat Smashing Pumpkins (hoe leuk wij het ook mogen vinden) totaal niet rendabel is om "exclusive" naar België te halen?

Is in NL "maar" een AFAS Live naam.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Ik denk dat Billy Corgan en co ook wel vrij veel geld zullen vragen. Maar staan op geen enkel europess festival, dus lijkt me nogal vergezocht.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Joslittel wrote:

Kereltje wrote:

parelconfituur wrote:

dinofest wrote:

waldorf wrote:
99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12,


Foals lijkt me meer kans op pukkelpop, vampire Weekend werd al op efestivals gezegd dat die zeker niet komen.

Als er nog 1 pakketje komt dan zal liam sub worden, ik verwacht nog 1 naam die apart wordt aangekondigd.


Liam net als zijn broer in 2019 in de sub positie om 19 u , en dan nog iets als Royal Blood erachter. Of Post Malone ( zou gewoon een sterke boeking zijn) of doe eens zot en laat Smashing Pumpkins overvliegen als europese festival exclusive


Anno 2020 is Smashing Pumpkins ook geen indrukwekkende naam meer, exclusive of niet.


Ben ik het dan weer niet mee eens. Vorig jaar sub op RaR, enorm genoten van deze show. Dit is net het type naam dat ik nog mis op RW om mij over de streep te trekken. Blijven echt steengoede nummers hebben.

Ik vind ze ook enorm tof hoor (alleen heb ze gemist vorig jaar). Maar hij heeft toch wel een punt dat Smashing Pumpkins (hoe leuk wij het ook mogen vinden) totaal niet rendabel is om “exclusive” naar België te halen?

Is in NL “maar” een AFAS Live naam.

Is wat ik bedoelde ja. In België ook slechts enkele weken op voorhand de Lotto Arena uitverkocht gekregen.

Zijn imo vergelijkbaar met Pixies: door hun back catalogue een leuke naam om op jouw affiche te hebben, maar is niet de act die op zichzelf de ticketverkoop boost.
 

nelispelus

Playlistbediener
24 jan 2020
15
0
Smashing Pumpkins zou echt geweldig zijn... maar ik reken er niet op.

Iemand op efestivals was inderdaad wel opgevallen dat Smashing Pumpkins meetourt met GnR, maar niet de eerste datum van de tour op 4 juli. Maar vanaf 8 juli zijn ze er wel weer bij, dus zeer kleine kans.
 

waldorf

Playlistbediener
8 mrt 2020
11
2
Misschien the national of dEUS als co-headliner op de vrijdag? Kan me niet voorstellen dat Liam Gallagher als voorlaatste speelt op de mainstage.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Misschien the national of dEUS als co-headliner op de vrijdag? Kan me niet voorstellen dat Liam Gallagher als voorlaatste speelt op de mainstage.
Ja want dEUS en The National zijn echt grote bands. The National afgelopen 3 jaar al 4x in België, mag wel een jaartje rust nemen. dEUS is wel een prima optie voor RW, maar een grotere naam dan Gallagher en de gedroomde co-headliner waar we al maanden op wachten?.. Ieder z'n mening natuurlijk.
Feit dat het zo lang duurt, zorgt er wel voor dat ik vertrouwen heb dat ze echt iets goeds proberen te regelen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
waldorf wrote:
Misschien the national of dEUS als co-headliner op de vrijdag? Kan me niet voorstellen dat Liam Gallagher als voorlaatste speelt op de mainstage.

Ja want dEUS en The National zijn echt grote bands. The National afgelopen 3 jaar al 4x in België, mag wel een jaartje rust nemen. dEUS is wel een prima optie voor RW, maar een grotere naam dan Gallagher en de gedroomde co-headliner waar we al maanden op wachten?.. Ieder z’n mening natuurlijk.
Feit dat het zo lang duurt, zorgt er wel voor dat ik vertrouwen heb dat ze echt iets goeds proberen te regelen.
In dit geval niet. Dat zou echt schandalig zijn.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Ik denk dat dEUS en the National realistischer zijn dan menig ander naam welke hier genoemd wordt.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
Misschien the national of dEUS als co-headliner op de vrijdag? Kan me niet voorstellen dat Liam Gallagher als voorlaatste speelt op de mainstage.

Meen mij te herinneren dat dEUS aan een nieuw album zou bezig zijn dat volgend jaar zou moeten verschijnen. Lijkt me daarom een logischere optie voor 2021 dan 2020, maar zou zonder twijfel een band zijn die ik graag zou zien, maar dan wel als Barn headliner of Main sub en niet als co-headliner.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Ik zou gewoon erg blij zijn met dEUS of The National. Vooral met die tweede dan. Je mag opperen zoveel je wil dat The national de voorbije drie jaar telkens in Belgie stonden...dat was niet op Rock Werchter en ik was er niet bij...dus ik zou er blij mee zijn. Zeker als ze veel van High Violet spelen. Topplaat.

Verder...Post Malone zou ik oprecht nog best geinig vinden, Royal Blood vind ik een leuke band en zelfs Kings of Leon vind ik echt nog de moeite waard omwille van de sterke nummers. Maar hey...misschien komen ze echt wel nog met een verrassing op tafel. Mad Cool wist genoeg geld op tafel te leggen om Mumford and Sons exclusief te boeken, dus Werchter kan evengoed stunten en een act die niet perse tourt begin juli overtuigen om een one off show te spelen.

 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Met The National zou ik een gat in de lucht springen maar Eaux Claires zal daar wel weer een stokje voor steken vermoed ik.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Breinaard wrote:
Pearl Jam cancelt de Noord Amerikaanse deel van de Gigatron tour… maart en april lijkt het.

Het zal een spannende periode worden, voor veel festivals en anderen…

Als we een warme mei-maand hebben dan zal het hopelijk allemaal meevallen. Anders zal het voor velen toch echt heel letterlijk mei-maand filmmaand worden ..
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik vrees dat een warme meimaand er niet veel aan gaat veranderen. In signapore is het nu ook 27 graden.
Er is sprake van dat Coachella wordt verplaatst naar oktober met gevolgen voor onze festival zomer..
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Wat voor gevolgen heeft het uitstellen van Coachella naar oktober voor ons? Data liggen toch ver genoeg uit elkaar lijkt me?

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Wat voor gevolgen heeft het uitstellen van Coachella naar oktober voor ons? Data liggen toch ver genoeg uit elkaar lijkt me?

Niet echt (directe) gevolgen denk ik.

Behalve dat dit voor de voorpret naar de zomer niet zo fijn is. Hou wel van die livestreams!
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
dEUS heeft het festival al afgesloten. Zou een haalbare optie kunnen zijn. Blijft voor mij toch onze beste band.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken