Rock Werchter 2025

Ik ben toen mijn zonnebril kwijtgeraakt in een moshpit. Op Squid. Wat een heerlijke show toch. Dat ze die maar terug laten komen!
Hoorde paar maand geleden dat er nog geen festivalplannen waren, juist die Trix-show. Maar in '26 hoop ik ze terug te zien op Werchter, zeker welkom!

Zojuist het restant van People Watching geluisterd. Ondanks dat ik het geen enorm spannend en divers album vind, denk ik dat veel van deze tracks het wel goed zouden doen op een festivalweide, het zijn veelal gewoon hele catchy songs. Crumbling Empire, Little Bit Closer, Rein Me In en Something Heavy heb ik na 1 keer luisteren gelijk aan m'n playlist toegevoegd, vaak zijn daar wel meer luisterbeurten voor nodig in dit genre.

Ik ben wel heel benieuwd of hij de weide 1,5(?) uur met zich mee weet te krijgen en een volwaardige afsluitende show kan neerzetten, ik denk dat het belangrijk is dat het publiek dan wel een beetje bekend moet zijn met deze nummers, aangezien het nu niet de meest opzwepende of herkenbare show zal zijn op voorhand.

Al met al is het album me dus meegevallen en ben ik wat optimistischer dan voorheen over zijn headline spot. Neemt niet weg dat ik de combi met Raye wel te mager zou vinden, hier moet in mijn ogen echt nog een sterke naam bij.

Laatst bewerkt:
Ondertussen de hele Slope line-up eens doorgeluisterd. Bevalt me vrij goed, eigenlijk.

Met bands als Coheed & Cambria, Gurriers, Joey Valence & Brae, English Teacher, Emmy D'Arc, Lambrini Girls, en Fat Dog was ik al vertrouwd. Maar de grootste ontdekkingen voor mij zijn Julia Wolf & Sawyer Hill.

Julia Wolf zal de eerste dag de Slope openen, en ga ik zeker meepikken. Doet me qua sound soms wat denken aan Ethel Cain, vooral het nummer Last Summer. Sawyer Hill doet me qua stemgeluid dan weer sterk denken aan Fink (voor zover die al bekend is, maar stond ooit wel op RW), maar de nummers zijn iets steviger en soms verrassend van compositie. Nog even afwachten waar die terecht komt in de clashfinder, maar zou ik ook graag meepikken.

Ik weet dat het logisch is, maar als pure festivalganger zou ik het liefst al het goede op 1/mijn festival staan hebben. Maar idd perfect logisch (y)
Zeker, ermee dat ik niet fan ben van teveel festivals die binnen hetzelfde segment op acts missen. Er is imo wat overkill in België.
Maar goed, dat is louter mijn mening. Anderen vinden het dan weer een prima zaak.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Users who are viewing this thread