Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Ik word hier hondsdol van…
Ik ook van de enkele kortzichtige en ronduit discriminerende uitspraken (+ de mensen dat soort opmerkingen beamen) die ik de afgelopen drie pagina's heb zien passeren. Dat die allemaal zijn ontsproten uit een vaststelling over dat er tot nu toe nog maar opvallend weinig vrouwen zijn aangekondigd zegt bijzonder veel over sommigen hier.. Discussies worden zo bijna compleet uit de weggeduwd.

Ik was het overigens wel eens met het punt dat Ruben maakte maar die reactie is blijkbaar verdwenen.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Vind het werkelijk waar onbegrijpelijk dat één zo'n opmerking zoveel weerstand oproept. Er mag toch opgemerkt worden dat er opvallend weinig vrouwen en zangeressen op de voorlopige line-up staan.

Dit is toch geen weerspiegeling van wat er de afgelopen jaren plaatsvindt in de alternatievere indierock en -popwereld? En de muziekwereld in het geheel.

Enige verklaring kan zijn is dat Werchter in de komende weken een 'poppakketje' met overwegend vrouwen wil droppen. Maar zou dat een wat onhandige strategie vinden, deze opmerkingen kun je aan zien komen en moet je als organisatie gewoon voor zijn.

Heeft ook niets met kwaliteit of objectiviteit te maken. Je kunt in een sterrenrestaurant een verrassingsmenu nemen waarbij elke gang kwalitatief op orde is en waarbij iedereen aan het einde van de avond toch een andere favoriet heeft. Is het met muziek en een pakketje namen net zo, heeft meer met smaak dan met objectiviteit en kwaliteit te maken.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Ik vind het vooral erg dat veel mensen dit probleem maar blijven ontkennen en negeren. Het is een feit dat er tot dusver niet veel vrouwen geboekt zijn. Punt. Het is dan ook normaal dat mensen dit anders willen zien in de komende aankondigingen. Punt.

Neemt niet weg dat Rock Werchter nu niet echt een seksistisch festival is. Als je iets of wat te betekenen hebt word je wel geboekt op RW, en ze maken daar heus geen verschil tussen mannen of vrouwen.

Hopelijk kondigen ze nog heel wat, en ook wat meer, diverse artiesten aan.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik verwacht op zondag ook nog een iets meer mainstream afsluiter, iets als de Chili peppers of mss toch nog Foo fighters. MCR verwacht ik daar niet meer, tenzij voor volbeat. Of zouden ze de vrienden van het huis, Metallica stiekem geboekt hebben? ?

Vrouw of man wat maakt 't uit, ik wil gewoon goeie muziek. Of die gespeeld wordt door 70 bands met vrouwen of mannen boeit me niet. En er zullen er echt nog wel bijkomen hoor.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.177
1.641
My Chemical Romance zou Mad Cool skippen, maar tegelijk wel met onder andere Sum 41 op een festival staan in Kiev op 12 juli. In principe kunnen die perfect op zondag rond een uur of 19 voor Volbeat ( de spot die Noel Gallagher en 30 Seconds to Mars jaren eerder )

In Milton Keynes spelen ze voor 30 000 man, in Bonn voor 10 000, dan is 55 000 man rond een uur of 19 heus ook wel al netjes voor hun lijkt me zo.

The National voor Strokes, en dan nog Tame Impala er achter zou redelijk crazy zijn...maar ik teken er zo voor. En wat dan met een Lana Del Rey die een van de beste albums van vorig jaar heeft gemaakt of Foo Fighters die dit jaar hun jubileum vieren en slechts een optreden of drie in Europa rond juni/juli hebben lopen? Ik denk dat er toch nog mooie dingen uit de bus kunnen vallen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
My Chemical Romance zou Mad Cool skippen, maar tegelijk wel met onder andere Sum 41 op een festival staan in Kiev op 12 juli. In principe kunnen die perfect op zondag rond een uur of 19 voor Volbeat ( de spot die Noel Gallagher en 30 Seconds to Mars jaren eerder )

In Milton Keynes spelen ze voor 30 000 man, in Bonn voor 10 000, dan is 55 000 man rond een uur of 19 heus ook wel al netjes voor hun lijkt me zo.

The National voor Strokes, en dan nog Tame Impala er achter zou redelijk crazy zijn…maar ik teken er zo voor. En wat dan met een Lana Del Rey die een van de beste albums van vorig jaar heeft gemaakt of Foo Fighters die dit jaar hun jubileum vieren en slechts een optreden of drie in Europa rond juni/juli hebben lopen? Ik denk dat er toch nog mooie dingen uit de bus kunnen vallen.
Werchter is 88.500 man. :wink:
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.177
1.641
parelconfituur wrote:
My Chemical Romance zou Mad Cool skippen, maar tegelijk wel met onder andere Sum 41 op een festival staan in Kiev op 12 juli. In principe kunnen die perfect op zondag rond een uur of 19 voor Volbeat ( de spot die Noel Gallagher en 30 Seconds to Mars jaren eerder )

In Milton Keynes spelen ze voor 30 000 man, in Bonn voor 10 000, dan is 55 000 man rond een uur of 19 heus ook wel al netjes voor hun lijkt me zo.

The National voor Strokes, en dan nog Tame Impala er achter zou redelijk crazy zijn…maar ik teken er zo voor. En wat dan met een Lana Del Rey die een van de beste albums van vorig jaar heeft gemaakt of Foo Fighters die dit jaar hun jubileum vieren en slechts een optreden of drie in Europa rond juni/juli hebben lopen? Ik denk dat er toch nog mooie dingen uit de bus kunnen vallen.

Werchter is 88.500 man.
1f609.svg

Ja, maar ruim 30 000 daarvan zitten in de tenten, aan de slope en de Apero op dat uur.

Ongetwijfeld stukken meer als My Chemical Romance speelt. ( yup, ik maak de obvious joke alvast zelf : ) )
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Blij met deze worp!

Het meest tevreden met Beck en Volbeat.

Beck is een echte artiest met een grote verscheidenheid in zijn songs en het Barnoptreden van 2016 was uitstekend. Volbeat is eindelijk terug op Rock Werchter, dat was van 2013 geleden. Dit is gewoon een logisch boeking. Zeven jaar geleden dat ze er nog stonden, hun zaalshow een aantal maanden geleden verplaatst van de Lotto Arena naar het Sportpaleis door de grote vraag naar tickets, En met hun laatste albums willen ze duidelijk een breder publiek aanspreken. Verder begrijp ik niet dat Volbeat als eenheidsworst, plat of monotoon beschreven wordt. Zoals de Rock Wercherwebsite het mooi verwoordt: "Metal is het zwaartepunt maar ze coveren ook de country van Hank Williams of de soul van Dusty Springfield." Ze brengen inderdaad andere invloeden in hun muziek en er is bv. Johnny Cash bij 'Sad Man's Tongue' of 'Still counting', het ruige bij 'Evelyn' of 'Pool of booze booza, booza', meer poppy bij 'Lola Montez' of 'Last day under the sun'... Soit, ik ben dus blij dat ze er eindelijk weer eens staan :)

Voor Keane heb ik altijd wel een zwak gehad. Zet het thuis niet zo vaak op, maar live vond ik ze wel steeds goed en een mooie sfeer creëren. Een groep die toch zeven jaar afwezig is geweest. Ik zou ze alleszins graag meepikken. Wel benieuwd waar ze gaan staan: in de namiddag op mainstage of 's avonds in The Barn.

Anderson.Paak and the Free Nationals zou ik nu eindelijk graag eens zien, moet wel de moeite zijn naar het schijnt.

Sum 41 en The Pretty Reckless zijn bands waar ik geen zaalconcertticket voor zou kopen, maar zeker wil meepikken op een festival! Sum 41 is één van de vaandeldragers van de punckrock van de laatste twintig jaar en verkoopt de Lotto Arena nagenoeg uit. Bekende hits ook. En als ik wat rond lees, een goede liveband. Goede boeking. En nog nooit gezien.

Meute ga ik de komende maanden nog geregeld opzetten in de woonkamer. Lijkt me een toffe ervaring om mee te pikken op een zomerfestival. Black Pumas zou ik gaan zien als het past in mijn tijdschema.

De rest van de namen zal ik niet gaan zien, zelfs niet mocht er tijd zijn in mijn tijdschema. Dan gaat het dus over The Lumineers, Rag'n'Bone Man, Lewis Capaldi en Dermot Kennedy. Maar niet erg, niet alle namen van een worp kunnen wauw of zelfs 'gewoon-maar-goed' zijn (voor mij).
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Nou Jazebel maakt ons ook even wakker uit onze dromen:

Exactly. People used to Belgian festival line-ups throughout the years are spoiled as fuck.

SOAD and Volbeat will prove to be a solid pair of headliners (with a sub for the both of 'em probably announced soon). No need for a closing headliner after SOAD there. And it's definitely time to start forgetting about RHCP and Foo Fighters. And a big sub on the PJ day (like Tame Impala or something).

Friday is supposed to get another sub or headliner though, which is proving to be very hard to find. Bunch of things ruled out already. No Lana anymore, either.

Always remember many options do fall through every year. The ideal line-up is what they start from every year. Sometimes option D is what they have to settle for due to all kinds of circumstances.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Naar verdere bekendmakingen toe:

voor donderdag denk ik dat er nog een naam voor of na Pearl Jam komt. Die donderdag moet immers sterk zijn omdat die traditioneel moeilijker uitverkoopt.

voor vrijdag is alles nog mogelijk. Ik hoop alleszins op The National - The Strokes - Tame Impala. Al zie ik Kings of Leon hier ook nog verschijnen. Maar zal ook tevreden zijn met tal van andere opties.

voor zaterdag zijn de grootste mainstagenamen bekend.

voor zondag zullen volgens mij Volbeat en System of a Down de afsluiters zijn van mainstage. Daar komt niets meer achter. Hier zie ik bv My Chemical Romance voor Volbeat staan.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Hoop niet dat Pixies clasht met Wilco of Beck… Maar vrees dat het moeilijk wordt om ze alle drie te zien.

Al is Wilco en Beck na elkaar in de Barn ook wel een heerlijk vooruitzicht. Heel mooi alternatief voor Pearl Jam.

Barn is toch al klaar als Pearl Jam speelt?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Nou Jazebel maakt ons ook even wakker uit onze dromen:

Exactly. People used to Belgian festival line-ups throughout the years are spoiled as fuck.

SOAD and Volbeat will prove to be a solid pair of headliners (with a sub for the both of ‘em probably announced soon). No need for a closing headliner after SOAD there. And it’s definitely time to start forgetting about RHCP and Foo Fighters. And a big sub on the PJ day (like Tame Impala or something).

Friday is supposed to get another sub or headliner though, which is proving to be very hard to find. Bunch of things ruled out already. No Lana anymore, either.

Always remember many options do fall through every year. The ideal line-up is what they start from every year. Sometimes option D is what they have to settle for due to all kinds of circumstances.

Niets wakker maken uit dromen. Perfect realistisch wat hij zegt, allemaal niet zo vreemd.

Het enige verrassende is dat er nog geen co of subheadliner gevonden is voor vrijdag. Dat maakt de kans op Kings of Leon of Editors wel groot. Zeker die laatste zullen altijd wel inspringen als ze gevraagd worden en ze hebben hun Sportpaleisshow toch maar weer mooi uitverkocht.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Nou Jazebel maakt ons ook even wakker uit onze dromen:

Exactly. People used to Belgian festival line-ups throughout the years are spoiled as fuck.

SOAD and Volbeat will prove to be a solid pair of headliners (with a sub for the both of ‘em probably announced soon). No need for a closing headliner after SOAD there. And it’s definitely time to start forgetting about RHCP and Foo Fighters. And a big sub on the PJ day (like Tame Impala or something).

Friday is supposed to get another sub or headliner though, which is proving to be very hard to find. Bunch of things ruled out already. No Lana anymore, either.

Always remember many options do fall through every year. The ideal line-up is what they start from every year. Sometimes option D is what they have to settle for due to all kinds of circumstances.
Dus Tame Impala kunnen we met andere woorden volledig uitsluiten. Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk Editors of KOL bij The Strokes. Enige positieve in dit bericht is dat RHCP en de Foo's al zeker niet komen!
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.177
1.641
RubenFrusciante wrote:
Nou Jazebel maakt ons ook even wakker uit onze dromen:

Exactly. People used to Belgian festival line-ups throughout the years are spoiled as fuck.

SOAD and Volbeat will prove to be a solid pair of headliners (with a sub for the both of ‘em probably announced soon). No need for a closing headliner after SOAD there. And it’s definitely time to start forgetting about RHCP and Foo Fighters. And a big sub on the PJ day (like Tame Impala or something).

Friday is supposed to get another sub or headliner though, which is proving to be very hard to find. Bunch of things ruled out already. No Lana anymore, either.

Always remember many options do fall through every year. The ideal line-up is what they start from every year. Sometimes option D is what they have to settle for due to all kinds of circumstances.

Dus Tame Impala kunnen we met andere woorden volledig uitsluiten. Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk Editors of KOL bij The Strokes. Enige positieve in dit bericht is dat RHCP en de Foo’s al zeker niet komen!

Ja, want Kings of Leon of Editors voor de tiende keer is stukken beter ja. Als we dan toch moeten settelen voor een band die al vaker de revue gepasseerd is, doe dan maar The National.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Naar verdere bekendmakingen toe:

voor donderdag denk ik dat er nog een naam voor of na Pearl Jam komt. Die donderdag moet immers sterk zijn omdat die traditioneel moeilijker uitverkoopt.

voor vrijdag is alles nog mogelijk. Ik hoop alleszins op The National – The Strokes – Tame Impala. Al zie ik Kings of Leon hier ook nog verschijnen. Maar zal ook tevreden zijn met tal van andere opties.

voor zaterdag zijn de grootste mainstagenamen bekend.

voor zondag zullen volgens mij Volbeat en System of a Down de afsluiters zijn van mainstage. Daar komt niets meer achter. Hier zie ik bv My Chemical Romance voor Volbeat staan.

Die donderdag is sterk, want Pearl Jam staat er.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
werchter12 wrote:

RubenFrusciante wrote:
Nou Jazebel maakt ons ook even wakker uit onze dromen:

Exactly. People used to Belgian festival line-ups throughout the years are spoiled as fuck.

SOAD and Volbeat will prove to be a solid pair of headliners (with a sub for the both of ‘em probably announced soon). No need for a closing headliner after SOAD there. And it’s definitely time to start forgetting about RHCP and Foo Fighters. And a big sub on the PJ day (like Tame Impala or something).

Friday is supposed to get another sub or headliner though, which is proving to be very hard to find. Bunch of things ruled out already. No Lana anymore, either.

Always remember many options do fall through every year. The ideal line-up is what they start from every year. Sometimes option D is what they have to settle for due to all kinds of circumstances.


Dus Tame Impala kunnen we met andere woorden volledig uitsluiten. Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk Editors of KOL bij The Strokes. Enige positieve in dit bericht is dat RHCP en de Foo’s al zeker niet komen!

Ja, want Kings of Leon of Editors voor de tiende keer is stukken beter ja. Als we dan toch moeten settelen voor een band die al vaker de revue gepasseerd is, doe dan maar The National.
Dat zeg ik toch net niet? Ik ga er gewoon vanuit dat als men op dit punt nog geen co-head heeft voor The Strokes dat ze gaan terugvallen op één van hun plan b's. En dan kom ik uit bij Editors of KOL. Gelukkig zou ik daar niet bepaald van worden nee.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Bon, ja. Het kan natuurlijk zijn dat ze The XX optrommelen zonder dat die nieuwe plaat al af is en dan lijkt me dit in combinatie met The Strokes en Vampire Weekend nog een te pruimen dag hoor. Verrassend maar begrijpelijke stelling m.b.t. die zondag wel, ik had altijd gedacht dat er nog niets nà SOAD ging komen maar dat blijkt dus na vandaag helemaal te zijn doorprikt; vreemde strategie wel om Volbeat dan niet op zichzelf aan te kondigen als ze zo hoog gaan staan (maar misschien hebben de ticket sales ook gewoon een dikke boost nodig).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken