Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Bon, ja. Het kan natuurlijk zijn dat ze The XX optrommelen zonder dat die nieuwe plaat al af is en dan lijkt me dit in combinatie met The Strokes en Vampire Weekend nog een te pruimen dag hoor. Verrassend maar begrijpelijke stelling m.b.t. die zondag wel, ik had altijd gedacht dat er nog niets nà SOAD ging komen maar dat blijkt dus na vandaag helemaal te zijn doorprikt; vreemde strategie wel om Volbeat dan niet op zichzelf aan te kondigen als ze zo hoog gaan staan (maar misschien hebben de ticket sales ook gewoon een dikke boost nodig).

Ik denk dat de tickets voor zondag vlot verlopen. Laat ons dan ook niet vergeten dat het metal publiek een heel dankbaar publiek is qua drankomzet die toch ook niet te onderschatten is.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik snap wel wat Jazebel zegt, alleen de gegeven van de insiders dat de lineup beter zou zijn dan Mad Cool.... In mijn opinie met deze headliners niet echt waar. Tuurlijk alles kan veranderen in die wereld en heb ik mijn hopen zoals gewoonlijk te hoog gezet. Ik ben nu vooral benieuw naar de line up voor de zondag wat er verder die dag kom te staan, Mcr lijkt me een zekerheidje als sub van of volbeat of soad, zou het wel jammer vinden want lijkt dan op een 5de dag GMM. Maar to clear out dit is allemaal mijn persoonlijke mening. Al met al we zullen zien wat er nog komen gaat met ongeveer 75 nieuwe namen die nog moeten komen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Ach, we hebben met ¨Pixies - Beck - Pearl Jam - The Strokes - Kendrick Lamar - Twenty One Pilots - Faith No More - Anderson.Paak - Volbeat en System of a Down al een zeer mooie en gevarieerde bovenkant van de line-up. Als daar nu nog Kings of Leon of Editors bijkomt, zal ik zeker niet klagen.

Het enige probleem is misschien dat er voor de ticketverkoop maar één echt kanon bijzit: Pearl Jam. Dan bedoel ik het in de categorie van Muse/Metallica/Rammstein/Radiohead/Foo FIghers... Die band op vrijdag zal een ticketverkoper moeten zijn. Zijn ze daar van Editors niet het meest zeker van? Verkopen probleemloos het Sportpaleis uit, bij Kings of Leon is dit misschien meer een vraagteken. Post Malone verkoopt het Sportpaleis ook uit (vorig jaar toch), maar zal waarschijnlijk op meer 'publieke weerstand' stuiten. En als dat echt die man alleen is op het podium zonder band (niet de tape die loopt), dan hoeft het voor mij ook niet.

Maar goed, er zijn nog zoveel kleinere namen die het meer dan de moeite kunnen maken, dat is voor mij minstens even belangrijk als de headliners. Van Agnes Obel tot Brutus, van Fontaines DC tot Big Thief, van Bicep tot The Comet is Coming enz. En dan moeten Foals en Vampire Weekend nog bekend gemaakt worden!

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Dit is wel het 'beide voetjes op de grond' moment geworden zeg.

Toch wel teleurgesteld dat die zondag (en dus het hele festival) echt met SOAD eruit gaat. Een band die er erg recent stond, nog steeds teert op muziek waarvan het 'nieuwste' album uit 2005 komt (en uberhaupt een redelijk kleine discografie heeft waardoor de setlist niet veel kan verschillen), en die laatst nog een heel grote band na zich had... sluit nu gewoon af.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.930
Dit is wel het ‘beide voetjes op de grond’ moment geworden zeg.

Toch wel teleurgesteld dat die zondag (en dus het hele festival) echt met SOAD eruit gaat. Een band die er erg recent stond, nog steeds teert op muziek waarvan het ‘nieuwste’ album uit 2005 komt (en uberhaupt een redelijk kleine discografie heeft waardoor de setlist niet veel kan verschillen), en die laatst nog een heel grote band na zich had… sluit nu gewoon af.

En dat terwijl een ander groot festival, ietsje eerder en op een paar kilometer afstand, er dolgelukkig mee was geweest :roll:
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Mja, als bands als Foo FIghters, Red Hot Chili Peppers en Guns N' Roses niet meer in juli in Europa touren...

Een combi Volbeat - System of a Down vind ik zeker niet mis om een dag te headlinen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
En dan moeten Foals en Vampire Weekend nog bekend gemaakt worden!
De zanger van Foals zou blijkbaar tegen een fan gezegd hebben dat ze op PKP staan.

Ik ben toch ook niet zo zeker van Vampire Weekend. Werchter is het enige festival in dit weekend waar ze nog niet gestaan hebben vorig jaar. Loont het voor hen dan de moeite om dit weekend al naar Europa te trekken, ik moet het toch nog zien hoor. Ze hebben voorlopig ook nog een gaatje in hun tourschema tijdens PKP, dus misschien trekken ook zij naar PKP.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
mattman wrote:
Dit is wel het ‘beide voetjes op de grond’ moment geworden zeg.

Toch wel teleurgesteld dat die zondag (en dus het hele festival) echt met SOAD eruit gaat. Een band die er erg recent stond, nog steeds teert op muziek waarvan het ‘nieuwste’ album uit 2005 komt (en uberhaupt een redelijk kleine discografie heeft waardoor de setlist niet veel kan verschillen), en die laatst nog een heel grote band na zich had… sluit nu gewoon af.

En dat terwijl een ander groot festival, ietsje eerder en op een paar kilometer afstand, er dolgelukkig mee was geweest
1f644.svg

Precies. En de meeste fans van dat festival (en eigenlijk ook veel fans van SOAD).
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
We zijn ook zoals Jazebel zegt gewoon erg verwend.
Pearl Jam een van de grootste bands ter wereld, The Strokes zijn erg zeldzaam en headlinen overal ter wereld, Faith No More headliner Graspop maar ook Mad Cool en 21Pilots headliner pukkelpop en alle 3 op 1 dag, System of a Down en Volbeat, de laatste misschien niet op major festivals maar gewoon 2 Graspop headliners op 1 dag. Dat sommige acts je niet liggen is prima, maar ik denk niet dat je tot nu toe van ook maar 1 slechte dag kan spreken qua headliners. Zoals ik al zei, je kan Volbeat en SOAD wel te mager vinden, maar dat ligt dan niet per se aan de bands zelf...
En zeuren over SOAD als afsluiter als je toch al zeker wist dat je naar Thom Yorke gaat lijkt me ook niet echt nodig toch. En tijdens Pearl Jam naar Beck of Pixies, dan heb je het toch ook niet slecht.
Kortom, vooral door gaan op deze manier Rock Werchter, nog een paar vrouwelijke acts als FKA Twigs, Celeste, HAIM, Wolf Alice erbij en ik denk dat iedereen tevreden kan zijn, en zo niet, gelukkig ben je aan niemand verplicht om te gaan.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.633
892
mattman wrote:
Dit is wel het ‘beide voetjes op de grond’ moment geworden zeg.

Toch wel teleurgesteld dat die zondag (en dus het hele festival) echt met SOAD eruit gaat. Een band die er erg recent stond, nog steeds teert op muziek waarvan het ‘nieuwste’ album uit 2005 komt (en uberhaupt een redelijk kleine discografie heeft waardoor de setlist niet veel kan verschillen), en die laatst nog een heel grote band na zich had… sluit nu gewoon af.

En dat terwijl een ander groot festival, ietsje eerder en op een paar kilometer afstand, er dolgelukkig mee was geweest ?

Exact! Nagel op de kop!
Wat een teleurstelling momenteel!
Volbeat en SOAD headliners… really?

Waar is de tijd dat we op één avond zowel Muse als The Who kregen?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Dr. Hannibal wrote:

mattman wrote:
Dit is wel het ‘beide voetjes op de grond’ moment geworden zeg.

Toch wel teleurgesteld dat die zondag (en dus het hele festival) echt met SOAD eruit gaat. Een band die er erg recent stond, nog steeds teert op muziek waarvan het ‘nieuwste’ album uit 2005 komt (en uberhaupt een redelijk kleine discografie heeft waardoor de setlist niet veel kan verschillen), en die laatst nog een heel grote band na zich had… sluit nu gewoon af.


En dat terwijl een ander groot festival, ietsje eerder en op een paar kilometer afstand, er dolgelukkig mee was geweest ?

Exact! Nagel op de kop!
Wat een teleurstelling momenteel!
Volbeat en SOAD headliners… really?

Waar is de tijd dat we op één avond zowel Muse als The Who kregen?

Bands moeten touren en beschikbaar zijn natuurlijk... Zo een aantal oude acts vind ik ook altijd leuk, maar The Who gaat een Europese tour doen in het najaar van 2020, van Neil Young en Bruce Springsteen werd ook een bepaalde periode aangenomen dat ze gingen touren, maar rond hen is het ook stil...

Op kleinere schaal dan, Arno kan in de Barn gezet worden, 70 jaar Arno! Momenteel doet hij zijn shows in de AB, met gemak 3 keer uitverkocht. De Barn zou hij plat spelen, het publiek zal meezingen en mensen die hem niet kennen (sommige jongeren of buitenlandse gasten) gaan er met open mond naar staan kijken :) Roger Hodgson was hier ook al vermeld, zou ook tof zijn en Rock Werchter past perfect in hun tourschema!

Reactie op een aantal posts terug: zou jammer zijn als zowel Foals, Vampire Weekend als Tame Impala niet zouden komen... Bands 'van die grootte' hebben we ook nodig. Doe dan maar Liam Gallagher en Placebo voor mij.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Voor Vrijdag Foals - The Strokes - Editors zou ook wel mooi zijn hoor (editors al van 2016 geleden)
Zeer tevreden met de groepen tot hier toe. Nog 2 weken doorgaan; woensdag een grotere naam en vrijdag een aantrekkelijk pakketje zoals vandaag en dit wordt een topjaar!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Wel een leuke bedenking: Kendrick Lamar die in de coulissen staat als Anderson Paak begint. En we weten dat Paak een hit heeft (Tints) met Kendrick. Weet weet, een guest appearance? :)

En ik ben volledig mee met @Everyknight zijn Arno idee. Geef die man een plek op de lineup!
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.177
1.641
Arno verdient sowieso een plekje in de Barn, maar verdient Bart Peeters dat ook niet? Ik weet dat er velen de man niet lusten, maar viert dit jaar zijn zestigste verjaardag en verkocht een keer of acht de Lotto Arena uit? Zet die en zijn groepje in de late namiddag of vooravond in de barn en je krijgt ook een feestje denk ik zo.

Hooverphonic lijkt ook zo een Belgische naam die best een hoge spot in een van de tenten kan krijgen, en Noordkaap is er natuurlijk ook nog voor een vroege spot op main.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Gewoon een bedenking die ik in de groep gooi.
Totaal GEEN toeval lijkt me dat RW vandaag 7 overlappende namen met Pinkpop bekend maakt. Het zijn geen concurrenten maar wel goede collega's, maar elke persoon die een ticket koopt voor Pinkpop ipv RW is er wel 1 verloren.

Edit: en met Lewis Capaldi eigenlijk een naam die ook perfect Pinkpop zou kunnen hebben. Maf dat die zo vlot Vorst uitverkoopt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Dit is wel het ‘beide voetjes op de grond’ moment geworden zeg.

Toch wel teleurgesteld dat die zondag (en dus het hele festival) echt met SOAD eruit gaat. Een band die er erg recent stond, nog steeds teert op muziek waarvan het ‘nieuwste’ album uit 2005 komt (en uberhaupt een redelijk kleine discografie heeft waardoor de setlist niet veel kan verschillen), en die laatst nog een heel grote band na zich had… sluit nu gewoon af.

Hoe vaak heb jij de afgelopen maanden deze comment wel niet gemaakt? Die grammofoon blijft ook hangen. De winst is in ieder geval dat je Linkin Park inmiddels kwalificeert als “een heel grote band”.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Gewoon een bedenking die ik in de groep gooi.
Totaal GEEN toeval lijkt me dat RW vandaag 7 overlappende namen met Pinkpop bekend maakt. Het zijn geen concurrenten maar wel goede collega’s, maar elke persoon die een ticket koopt voor Pinkpop ipv RW is er wel 1 verloren.

Edit: en met Lewis Capaldi eigenlijk een naam die ook perfect Pinkpop zou kunnen hebben. Maf dat die zo vlot Vorst uitverkoopt.
Maar gaan er dan zoveel Belgen elk jaar naar Pinkpop? Ik weet het niet hoor, ben er nog nooit geweest, maar had precies altijd het gevoel dat er toch meer Belgisch volk naar BKS,maar zeker naar DTRH gaat dan naar Pinkpop.
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre dat het RW 'raakt' dat DTRH dit jaar in hetzelfde weekend zit.
Het feit dat Capaldi Vorst uitverkoopt doet me alleszins toch vrezen voor een subpositie of zo.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.177
1.641
System of a Down die afsluit is wel eeuhm...laatste drankbonnetjes die je hebt voor het optreden inruilen en dan het laatste restje energie er uitraggen. Dat gaat hard gaan
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
jimmywe wrote:
Gewoon een bedenking die ik in de groep gooi.
Totaal GEEN toeval lijkt me dat RW vandaag 7 overlappende namen met Pinkpop bekend maakt. Het zijn geen concurrenten maar wel goede collega’s, maar elke persoon die een ticket koopt voor Pinkpop ipv RW is er wel 1 verloren.

Edit: en met Lewis Capaldi eigenlijk een naam die ook perfect Pinkpop zou kunnen hebben. Maf dat die zo vlot Vorst uitverkoopt.

Maar gaan er dan zoveel Belgen elk jaar naar Pinkpop? Ik weet het niet hoor, ben er nog nooit geweest, maar had precies altijd het gevoel dat er toch meer Belgisch volk naar BKS,maar zeker naar DTRH gaat dan naar Pinkpop.
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre dat het RW ‘raakt’ dat DTRH dit jaar in hetzelfde weekend zit.
Het feit dat Capaldi Vorst uitverkoopt doet me alleszins toch vrezen voor een subpositie of zo.

Er komen elk jaar erg veel Nederlanders richting Werchter eerder... echt niet onbelangrijk. En vermits Pinkpop ook erg dichtbij valt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken