Bospop 2026

Klopt, maar daarna verscheen die reddit post, iets dat hem ook verbaasde. Als ik t mij goed herinner.
Mja, nogmaals: het is lastig om het allemaal precies te duiden op een forum, omdat er best wat nuances zijn en het over mensen gaat die hier niet actief zijn en ik zelf ook niet bij deze specifieke gebeurtenis ben geweest.

Ik heb er een paar jaar geleden iets over gezegd in het Graspop forum. Ik sta nog steeds achter die woorden, maar achteraf gezien had ik er liever over gezwegen, puur omdat ik eigenlijk liever niet over en/of in naam van mensen praat. Het was destijds al gecompliceerder dan hoe ik me er in het openbaar over kan en wil uiten en een paar jaar verder is het er niet bepaald eenvoudiger op geworden.

Dus mijn excuses, want ik lees mijn eigen bericht na en ik praat in raadsels. Dat is niet bepaald constructief, maar veel inhoudelijker wil ik er gewoon niet op ingaan in het openbaar.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Mja, nogmaals: het is lastig om het allemaal precies te duiden op een forum, omdat er best wat nuances zijn en het over mensen gaat die hier niet actief zijn en ik zelf ook niet bij deze specifieke gebeurtenis ben geweest.

Ik heb er een paar jaar geleden iets over gezegd in het Graspop forum. Ik sta nog steeds achter die woorden, maar achteraf gezien had ik er liever over gezwegen, puur omdat ik eigenlijk liever niet over en/of in naam van mensen praat. Het was destijds al gecompliceerder dan hoe ik me er in het openbaar over kan en wil uiten en een paar jaar verder is het er niet bepaald eenvoudiger op geworden.

Dus mijn excuses, want ik lees mijn eigen bericht na en ik praat in raadsels. Dat is niet bepaald constructief, maar veel inhoudelijker wil ik er gewoon niet op ingaan in het openbaar.

Helemaal prima. Er hoeft ook niet een hele discussie over te komen en ik snap het standpunt vanuit anderen ook wel. Zou het vooral jammer vinden als het een zwartwit situatie wordt a la “als je niet voor bent, dan ben je tegen” etc.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Gisteren na een jaar of 10 weer eens een dagje naar Bospop geweest ! Heb echt een hele leuke dag gehad.
Muzikaal vond ik Ally venable echt het tofst. Heel erg van genoten (Maar ben dan ook een enorme blues liefhebber)

Verder was eigenlijk alles wel leuk/goed.

Alleen Steel Panther vind ik echt helemaal niks, zijn op een gegeven moment maar weg gelopen.

• Leuk
Zou het vooral jammer vinden als het een zwartwit situatie wordt a la “als je niet voor bent, dan ben je tegen” etc.
Maar, en niet om flauw te doen, dat is wel een beetje zo. De mensen die (afgaande op het citaat) dit soort acts toejuichen houden daarmee dit soort platvoerse seksistische en racistische gedoe gewild of ongewild in stand. Je zou als publiek eigenlijk het signaal moeten geven dat dit not done is. Aan zowel de band (door er niet naar te kijken) als de organisatie (door ze te vragen waarom ze dit soort dingen op hun podia toestaan). Laten we dit soort acts alsjeblieft niet normaliseren, want dit is gewoon niet oké.

Ik ben in elk geval echt tegen Steel Panther. Zal ze altijd boycotten als ik onverhoopt in de buurt ben. Maar laat anderen gerust kijken naar hoe een paar dames in de picture willen komen.

Maar, en niet om flauw te doen, dat is wel een beetje zo. De mensen die (afgaande op het citaat) dit soort acts toejuichen houden daarmee dit soort platvoerse seksistische en racistische gedoe gewild of ongewild in stand. Je zou als publiek eigenlijk het signaal moeten geven dat dit not done is. Aan zowel de band (door er niet naar te kijken) als de organisatie (door ze te vragen waarom ze dit soort dingen op hun podia toestaan). Laten we dit soort acts alsjeblieft niet normaliseren, want dit is gewoon niet oké.

Zit je dan niet in een vergelijkbare strekking als “video games maken kinderen gewelddadig”?

Het zwart wit maken heeft weinig zin, lijkt me, zie de mensheid maar eens op één lijn te krijgen op wat voor onderwerp dan ook.

• Thinking
Waarderingen: Timmetje
Daar gaat het gewoon over.
Nee, daar gaat het al lang niet meer over. Het gaat over een act op Bospop en niet eens meer over het specifieke optreden maar overal waar de band voor staat. Meningen worden ook alleen maar weer herhaald van een eerdere discussie op het Graspop forum.

Prima, maar richt dan lekker een thread over Steel Panther op en bespreek het daarin. Dan kan dit lekker voor Bospop gebruikt worden.

• Leuk
Kaiser Chiefs, pfoeh. Ik vond het niet best, maar veld stond wel aan. In de tent voor zz top, goed vol al. Half uur vantevoren kwart vol, kwartier vantevoren 3/4 vol. Nu bijna vol?

• Leuk
Kaiser Chiefs, pfoeh. Ik vond het niet best, maar veld stond wel aan. In de tent voor zz top, goed vol al. Half uur vantevoren kwart vol, kwartier vantevoren 3/4 vol. Nu bijna vol?
Vanuit het publiek inderdaad wel een goede reactie. Wel echt showmannen op het podium maar kwalitatief gezien niet al te best.

Zou Easy een voorbode zijn voor de headliner van volgend jaar? 😉

• Leuk
Alleen al voor de hydration break die ze middenin hun optreden hielden verdienen ze kudos, geweldige grap.

• Geweldig
Waarderingen: BatMutsje

Users who are viewing this thread