Thijs wrote:
tom93 wrote:
Lekker boeiend hoeveel vrouwen er staan. Het gaat om de kwaliteit. Andere krijg je net als in het bedrijfsleven allemaal vrouwen op hoge posities omdat het zogenaamd moet terwijl hun mannelijke collega’s over veel meer kwaliteiten beschikken.
Er zijn nou eenmaal veel meer en betere mannelijke artiesten. Het is wat. Komen echt nog wel wat vrouwen bij.
Onbegrijpelijk dat zo’n opmerkingen nog kunnen in 2020… echt bedroevend.
Mensen die denken dat het normaal is dat een major op 24 namen letterlijk 1 band heeft met een frontvrouw
En als er nog wordt gedacht dat er te weinig goede vrouwelijke acts zijn voor op het dagprogramma (headliners is nog een aparte discussie), zou ik eens naar eindejaarslijstjes kijken. Hier een lijst die alle lijstjes van vorig jaar samenvat:
https://www.albumoftheyear.org/list/summary/2019/
Van de top 50 hebben er maar liefst 26(!) een frontvrouw, en dan zeggen dat The New Normal zogezegd te geforceerd is…
Dat “in 2020-gelul” vind ik pas bedroevend. Ik zal wel in dezelfde categorie vallen, maar Tom heeft hier gewoon een punt. Kwaliteit gaat boven geslacht of noem het allemaal wel op. Niemand die zegt overigens dat er kwalitatief weinig goede vrouwelijke artiesten zijn, alleen wel dat ze veelal kwalitatief minder zijn dan de mannen in hetzelfde genre. Zo’n albumlijstje van één of andere site zegt op dat moment niks, aangezien dat ontzettend subjectief is en er ook maar een klein deel van de festivalbezoekers hier wordt gerepresenteerd. Ben er ook pas net achtergekomen wat The New Normal betekent, maar het valt ook niet bepaald uit jouw ‘prachtige’ lijstje af te leiden dat het niet geforceerd is.