Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Ik ben zelf ook liefhebber van rock en rock&roll maar je kan niet verwachten dat het alleen maar rock word of alleen de allergrootste bands. Plus moet er nog zat artiesten komen , ik snap dat geduld hebben moeilijk is voor sommige mensen maar er komt nog zat aan. En als het toch niks voor je is dan ga je toch niet, er zij zat andere festivals.

Ik weet niet of Foo Fighters er nog bij kunnen eigenlijk. Hoewel veel mensen hier dat misschien denken of hopen, weet ik niet of er op zondag nog iets bijkomt. Volbeat - SOAD - FF op één dag, dat zijn 3 bands die op veel andere festivals headliner zijn, waarvan één band (FF) die quasi op z'n eentje een dag kan trekken.

En bij The Strokes zie ik FF ook niet echt meer bijkomen. Lijkt me ook wat veel van het goede.

Ik zie eerder nog 1 of 2 'kleine' headliners er bij komen genre Tame Impala. Maar van mij mag het hoor. :)

Ik weet niet of Foo Fighters er nog bij kunnen eigenlijk. Hoewel veel mensen hier dat misschien denken of hopen, weet ik niet of er op zondag nog iets bijkomt. Volbeat – SOAD – FF op één dag, dat zijn 3 bands die op veel andere festivals headliner zijn, waarvan één band (FF) die quasi op z’n eentje een dag kan trekken.

En bij The Strokes zie ik FF ook niet echt meer bijkomen. Lijkt me ook wat veel van het goede.

Ik zie eerder nog 1 of 2 ‘kleine’ headliners er bij komen genre Tame Impala. Maar van mij mag het hoor. ?

Categorie Foo Fighters moet er zeker nog bij. Met de huidige headliners gaan ze nooit uitverkopen.

Nog een grote klepper (kan ook Tame Impala zijn) op vrijdag erbij en dan zijn we er wel qua headline spots. Die naam verwacht ik wel vrij snel, Tame Impala lijkt voorlopig de meest voor de hand liggende naam hiervoor. Donderdag is al redelijk sterk met Pearl Jam, Beck, Pixies - en daar moet nog zoveel bijkomen. Zaterdag is ook al stacked met 21 Pilots, Kendrick Lamar en Faith no more. En zondag is Volbeat - System of a down een logische combinatie, het lijkt me onlogischer om daarna met nog een grote naam te komen.

Zoals ik enkele pagina's terug al zei: mensen verwachten altijd héél veel van Werchter, maar de realiteit is toch echt wel dat de hele grote namen nu niet meer zullen komen. Neemt niet weg natuurlijk dat er nog een pak mooie opties zijn die touren tijdens Werchter en we volgens mij nog een heel mooie en brede undercard gaan krijgen.

We gaan hier toch ook niet beginnen met “de helft moet vrouw zijn.”

Ik denk dat er na enig onderzoek toch al gebleken is dat er simpelweg minder vrouwelijke artiesten zijn en daardoor ook minder vrouwen die touren. En verder er is pas bijna een kwart geannounced. Verder denk ik dat HAIM, Lana/London, Of Monsters and Men, Sofi Tukker, Blood Red Shoes, Wolf Alice, Maggie Rogers, Pale Waves, Tones and I, Brutus, Tessa Dixson, FKA Twigs zeker kanshebbers zijn om op RW te staan.

Er is een verschil tussen 'het moet de helft zijn' en het is voorlopig maar 4 procent. Het mag toch vernoemd worden dat dit op zijn minst opvallend is? Zeker kijkende naar andere majors.

Nog een grote klepper (kan ook Tame Impala zijn) op vrijdag erbij en dan zijn we er wel qua headline spots. Die naam verwacht ik wel vrij snel, Tame Impala lijkt voorlopig de meest voor de hand liggende naam hiervoor. Donderdag is al redelijk sterk met Pearl Jam, Beck, Pixies – en daar moet nog zoveel bijkomen. Zaterdag is ook al stacked met 21 Pilots, Kendrick Lamar en Faith no more. En zondag is Volbeat – System of a down een logische combinatie, het lijkt me onlogischer om daarna met nog een grote naam te komen.

Zoals ik enkele pagina’s terug al zei: mensen verwachten altijd héél veel van Werchter, maar de realiteit is toch echt wel dat de hele grote namen nu niet meer zullen komen. Neemt niet weg natuurlijk dat er nog een pak mooie opties zijn die touren tijdens Werchter en we volgens mij nog een heel mooie en brede undercard gaan krijgen.
Zondag hoeft voor mij persoonlijk niet per se een grote klepper te zijn. Gewoon nog een laatste feestje voor het mainstream publiek zodat we erna allemaal gezellig onzelf kunnen verstikken met plastieken brandjes! Jippie!

Lekker boeiend hoeveel vrouwen er staan. Het gaat om de kwaliteit. Andere krijg je net als in het bedrijfsleven allemaal vrouwen op hoge posities omdat het zogenaamd moet terwijl hun mannelijke collega’s over veel meer kwaliteiten beschikken.

Er zijn nou eenmaal veel meer en betere mannelijke artiesten. Het is wat. Komen echt nog wel wat vrouwen bij.

Joe wrote:

Er is een verschil tussen ‘het moet de helft zijn’ en het is voorlopig maar 4 procent. Het mag toch vernoemd worden dat dit op zijn minst opvallend is? Zeker kijkende naar andere majors.

Het is voorlopig 3% van de 100 namen maar als je kijkt naar de hoeveelheid die bekend is is het 12.5%, als nog laag maar dat valt volgens mij mee.

Lekker boeiend hoeveel vrouwen er staan. Het gaat om de kwaliteit. Andere krijg je net als in het bedrijfsleven allemaal vrouwen op hoge posities omdat het zogenaamd moet terwijl hun mannelijke collega’s over veel meer kwaliteiten beschikken.

Er zijn nou eenmaal veel meer en betere mannelijke artiesten. Het is wat. Komen echt nog wel wat vrouwen bij.

Naast dat zijn de grotere vrouwelijke artiesten weggezet als concert of ander festival zoals boutique, neem Billie, Taylor en Ellie Goulding allemaal niet op RW.

Er komen nog genoeg vrouwen bij.
Btw festivaldirecteur is gewoon een vrouw. Erg sterke madam, in het wereldje een gekend figuur met een enorm aanzien.
Schuwt zoveel mogelijk de media wel. Iets wat Herman ook doet overigens.

jefferke wrote:
De teller staat op 24.

Waarvan er 3 een vrouwelijk lid in zich hebben, lachwekkend.
Dan blijf je toch thuis, je vond deze hele worp ook al niks. Misschien weekendje korfbal toernooien gaan bekijken in plaats van een muziekfestival, dan kom je in ieder geval aan je 50/50. :-P
We zitten op 25% er komen echt nog wel vrouwelijke acts op de line up te staan, op Werchter Boutique staan bovenaan twee vrouwen, het plan was om Billie d'r eigen dag te geven, relax.
Laten we gewoon acts boeken om de muziek, dan komen er nog vrouwen genoeg. Een vrouw wil toch niet geboekt worden om aan het quotum te voldoen maar om haar muziek?

Dan doet Graspop toch beter hoor, die hebben zelfs een transgender leadsinger (Life of agony). Kom op Rock Werchter! :wink:

werchter12 wrote:

Joe wrote:

Er is een verschil tussen ‘het moet de helft zijn’ en het is voorlopig maar 4 procent. Het mag toch vernoemd worden dat dit op zijn minst opvallend is? Zeker kijkende naar andere majors.

Het is voorlopig 3% van de 100 namen maar als je kijkt naar de hoeveelheid die bekend is is het 12.5%, als nog laag maar dat valt volgens mij mee.
Nou ja, ik heb enkel op frontvrouwen gerekend en dan is het volgens mij toch echt alleen The Pretty Reckless.

Users who are viewing this thread