Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Ik zie Eminem juist graag komen vanwege zijn teksten en zijn beats, van zowel de laatste als zijn eerdere albums.
Enkele quotes uit z'n eerste nummer uit die plaat. Die man rapt zoals die "old man yells at cloud"-meme en sure, je kan dit humor noemen of whatever maar de toon waarop hij rapt laat dat niet bepaald uitschijnen.

Game over, Thanos on you H-O's
On my petty shit but I don't paint toes (Yeah)

But I'm contemplating yelling "Bombs away" on the game
Like I'm outside of an Ariana Grande concert waiting

Here comes Saddam Hussein, Ayatollah Khomeini
Where's Osama been? I been laden lately

That bimbo Kim put her lips all the way around this bone and then blow
Like a dusty cartridge from an old Nintendo

Ain't shit I won't do just to get a few YouTube views
Run up in a church like pew, pew, pew

But I know magic and here go my last trick
I'm 'bout to say "Abracadabra" and pull a B Rabbit up out of my hat

And you backpedal that as a cowardly act
Like a Saudi attack when the towers collapse
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Timmetje wrote:
Ik zie Eminem juist graag komen vanwege zijn teksten en zijn beats, van zowel de laatste als zijn eerdere albums.

Enkele quotes uit z’n eerste nummer uit die plaat. Die man rapt zoals die “old man yells at cloud”-meme en sure, je kan dit humor noemen of whatever maar de toon waarop hij rapt laat dat niet bepaald uitschijnen.

Game over, Thanos on you H-O’s
On my petty shit but I don’t paint toes (Yeah)

But I’m contemplating yelling “Bombs away” on the game
Like I’m outside of an Ariana Grande concert waiting

Here comes Saddam Hussein, Ayatollah Khomeini
Where’s Osama been? I been laden lately

That bimbo Kim put her lips all the way around this bone and then blow
Like a dusty cartridge from an old Nintendo

Ain’t shit I won’t do just to get a few YouTube views
Run up in a church like pew, pew, pew

But I know magic and here go my last trick
I’m ‘bout to say “Abracadabra” and pull a B Rabbit up out of my hat

And you backpedal that as a cowardly act
Like a Saudi attack when the towers collapse
Ik noem het geen humor, maar ik noem het niet politiek correct doen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Yannick wrote:

Timmetje wrote:
Ik zie Eminem juist graag komen vanwege zijn teksten en zijn beats, van zowel de laatste als zijn eerdere albums.


Enkele quotes uit z’n eerste nummer uit die plaat. Die man rapt zoals die “old man yells at cloud”-meme en sure, je kan dit humor noemen of whatever maar de toon waarop hij rapt laat dat niet bepaald uitschijnen.

Game over, Thanos on you H-O’s
On my petty shit but I don’t paint toes (Yeah)

But I’m contemplating yelling “Bombs away” on the game
Like I’m outside of an Ariana Grande concert waiting

Here comes Saddam Hussein, Ayatollah Khomeini
Where’s Osama been? I been laden lately

That bimbo Kim put her lips all the way around this bone and then blow
Like a dusty cartridge from an old Nintendo

Ain’t shit I won’t do just to get a few YouTube views
Run up in a church like pew, pew, pew

But I know magic and here go my last trick
I’m ‘bout to say “Abracadabra” and pull a B Rabbit up out of my hat

And you backpedal that as a cowardly act
Like a Saudi attack when the towers collapse

Ik noem het geen humor, maar ik noem het niet politiek correct doen.

Wat is politiek correct nog tegenwoordig? Deze toon is ondertussen de norm , niet 'rebels' of 'schenenschoppend'.

Eminem is toch echt een beetje de Madonna van de hiphop geworden, helaas.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Timmetje wrote:
Ik zie Eminem juist graag komen vanwege zijn teksten en zijn beats, van zowel de laatste als zijn eerdere albums.

Enkele quotes uit z’n eerste nummer uit die plaat. Die man rapt zoals die “old man yells at cloud”-meme en sure, je kan dit humor noemen of whatever maar de toon waarop hij rapt laat dat niet bepaald uitschijnen.

Game over, Thanos on you H-O’s
On my petty shit but I don’t paint toes (Yeah)

But I’m contemplating yelling “Bombs away” on the game
Like I’m outside of an Ariana Grande concert waiting

Here comes Saddam Hussein, Ayatollah Khomeini
Where’s Osama been? I been laden lately

That bimbo Kim put her lips all the way around this bone and then blow
Like a dusty cartridge from an old Nintendo

Ain’t shit I won’t do just to get a few YouTube views
Run up in a church like pew, pew, pew

But I know magic and here go my last trick
I’m ‘bout to say “Abracadabra” and pull a B Rabbit up out of my hat

And you backpedal that as a cowardly act
Like a Saudi attack when the towers collapse

Wat een dwaas, terroristische aanslagen bagatelliseren
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Voor zij die graag Roger Hodgson zien komen: die staat op het Nostalgie Beach Festival in Blankenberge (lol).

Zie het trouwens nog wel gebeuren dat Cactus met Placebo uitpakt. En anders Lokerse Feesten.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Volgende week een mandje vol dames van Main tot Slope:
Haim, Wolf Alice, Tove Lo, Jade Bird, Beabadoobee, London Grammer en Tape Toy (kom op Herman doe eens gek)
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik snap de teleurstelling hier, maar nog niet eens een kwart van de namen zijn aangekondigd. Het kan nog alle kanten uit.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.177
1.641
Volgende week een mandje vol dames van Main tot Slope:
Haim, Wolf Alice, Tove Lo, Jade Bird, Beabadoobee, London Grammer en Tape Toy (kom op Herman doe eens gek)

London Grammar opnieuw als co head liner na 2018 zou toch wel zwak zijn. Hebben die sinds dan uberhaupt al nieuwe muziek uitgebracht? ( niet dat het zo een groot issue blijkt voor Werchter)
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Volgende week een mandje vol dames van Main tot Slope:
Haim, Wolf Alice, Tove Lo, Jade Bird, Beabadoobee, London Grammer en Tape Toy (kom op Herman doe eens gek)

Zou wel een heerlijke drop zijn
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Kirsch wrote:
Volgende week een mandje vol dames van Main tot Slope:
Haim, Wolf Alice, Tove Lo, Jade Bird, Beabadoobee, London Grammer en Tape Toy (kom op Herman doe eens gek)

London Grammar opnieuw als co head liner na 2018 zou toch wel zwak zijn. Hebben die sinds dan uberhaupt al nieuwe muziek uitgebracht? ( niet dat het zo een groot issue blijkt voor Werchter)
London grammar in de barn misschien beter ook al past het dan denk ik helaas niet... Tenzij ze op een magische manier weer de tent groter maken.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik snap echt niet wat mensen nog in die chagrijnige, gefrustreerde rapper zien, die plaat is wederom om van te gruwelen wat meteen drie op een rij maakt qua zeer slechte albums. Is het omdat hij snel kan rappen? Zijn hits? Nostalgie en jeugdsentiment? Het kunnen alleszins al niet zijn teksten of beats zijn kijkende naar zijn recente output.

Chagrijnig zou ik niet zeggen maar misschien wel gefrustreerd inderdaad. Maar hij is zeker niet de enige die dat uit in muziek kijk bijvoorbeeld naar RATM die dat ook zeker doet en iedereen adoreert (waaronder ikzelf). Dat maakt zeker niet dat sommige lyrics in een van zijn laatste raps echt niet oké is in mijn opinie. Daar tegen zou hij 100% zeker in zijn eentje de dag uitverkopen waar velen anderen dat niet zullen kunnen. Dit neemt niet weg dat zijn laatste output qua albums zeer anders is en voornamelijk collabs zijn met andere artiesten wat ik zelf jammer vind omdat ik toch een ras-eminem fan ben. Maar al met al komt het er op neer dit jaar wordt hem niet en volgend jaar denk ik toch eerder een concert tour IPV festivals misschien hier en daar èèn waaronder roskilde en R&L denk ik.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
SOAD met daarvoor Volbeat als afsluiter van het grootste mainstream festival van België. Wel heel niche als je het mij vraagt voor een groot gevarieerd doelpubliek.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
De opmerking was gisteren ook al gemaakt maar System Of A Down laten afsluiten terwijl die even goed op GMM hadden kunnen staan en daarenboven ook nog eens de exclusiviteit van Faith No More weg grissen. Volbeat hadden ze trouwens daar nu is écht als relatief nieuwe headliner kunnen zetten daar. Proper is anders, vind ik.

Niche of niet, de combi Volbeat-SOAD doet wel kaartjes schuiven denk ik hoor. Volbeat verkocht in een handomdraai de Lotto Arena uit en speelden nadien voor een vol Sportpaleis.
 

StephandeBruin

Nieuw lid
11 nov 2014
3
0
Persoonlijk kan de zondag mij (en ook mijn vrouw) wel bekoren. Ik denk dus ook dat er wel een paar tickets voor de zondag gekocht gaan worden. Heeft er wellicht iemand nog zo'n ambassador-link voor mij?
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Persoonlijk kan de zondag mij (en ook mijn vrouw) wel bekoren. Ik denk dus ook dat er wel een paar tickets voor de zondag gekocht gaan worden. Heeft er wellicht iemand nog zo’n ambassador-link voor mij?

Zoals gewoonlijk een PM'tje ☺️
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Mijn grootste probleem met SOAD als afsluiter is dat je gewoon precies dezelfde show als 2017 voor je kiezen gaat krijgen en daarmee is het toch wel wat zwakjes.
Volbeat vind ik al helemaal 3x niks.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Persoonlijk vind ik dat er veel te veel gezaagd wordt over de huidige line-up.. Pearl Jam staat er nu, Strokes staat er nu, Kendrick staat er nu, (spreek nu voor mezelf) Soad staat er nu! Dit is gewoon een hele sterke line-up waar niemand aankan!

Er moeten meer vrouwen staan, er moeten meer onbekende artiesten staan, er moet een andere afsluiter staan, er mogen geen mainstream of oudere of rock namen staan. Ja sorry dat begint verdacht veel op de line-up van vorig jaar te lijken, rete slecht & niet uitverkocht! NIET uitverkocht!

Ben blij dat het festival er lessen uit trekt. Blijven doorgaan zou ik zeggen!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
De opmerking was gisteren ook al gemaakt maar System Of A Down laten afsluiten terwijl die even goed op GMM hadden kunnen staan en daarenboven ook nog eens de exclusiviteit van Faith No More weg grissen. Volbeat hadden ze trouwens daar nu is écht als relatief nieuwe headliner kunnen zetten daar. Proper is anders, vind ik.

Volbeat heeft de voorbije 9 jaar 4 keer op Graspop gestaan, waarvan 3 keer als headliner en 1 keer als sub. Hoezo relatief nieuwe headliner?

Enkele maanden geleden was de helft van het Graspoptopic het er over eens dat 5 keer op 10 jaar een overkill ging zijn, en dat RW hen met hun meer commerciële nieuwe plaat gerust mocht hebben. Dat die op RW staan is na een optelsom 100% logisch, maar door SOAD zijn ze daar ineens de grote boosdoener die alle headliners van GMM gestolen heeft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken