Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

nickmallo wrote:
Hey guys! Ik ben nog nooit op Rock Werchter geweest maar wil er waarschijnlijk wel heen dit jaar… ik zit er zelfs aan een heel weekend te denken. Zijn er meer mensen die in hun eentje een weekend naar RW gaan, en zo ja: overnachten jullie op de camping of ergens anders? Ik zie mezelf niet echt in m’n eentje op de camping overnachten. Ik had die hotel plans al op de website gezien maar dat is nogal duur in je eentje (en het goedkoopste hotel is al uitverkocht)

edit: oh whoops, zie dat er ook nog andere topics zijn over dit onderwerp, excuses!

Als je jezelf niet alleen op de camping ziet dan zou ik het ook niet doen. Heb je een auto? In dat geval zou je namelijk ook een stukje verderop een hotel kunnen zoeken (op 20-30 minuten rijden).

Naar Leuven rijdt er een pendelbus, dat zou ik eerder doen. Iedere dag met de auto op en neer zou ik niet aanraden. Sowieso een duur geintje, want je betaalt iedere dag de volle parkeerkosten. Een vriend van mij overnachte in Leuven en dat beviel hem prima. Overnachten op de camping in eentje kan ook wel, maar wat Black Lies zegt: als je te veel twijfelt, zou ik eerst zoeken naar een alternatief.

Black Lies wrote:

nickmallo wrote:
Hey guys! Ik ben nog nooit op Rock Werchter geweest maar wil er waarschijnlijk wel heen dit jaar… ik zit er zelfs aan een heel weekend te denken. Zijn er meer mensen die in hun eentje een weekend naar RW gaan, en zo ja: overnachten jullie op de camping of ergens anders? Ik zie mezelf niet echt in m’n eentje op de camping overnachten. Ik had die hotel plans al op de website gezien maar dat is nogal duur in je eentje (en het goedkoopste hotel is al uitverkocht)

edit: oh whoops, zie dat er ook nog andere topics zijn over dit onderwerp, excuses!

Als je jezelf niet alleen op de camping ziet dan zou ik het ook niet doen. Heb je een auto? In dat geval zou je namelijk ook een stukje verderop een hotel kunnen zoeken (op 20-30 minuten rijden).

Naar Leuven rijdt er een pendelbus, dat zou ik eerder doen. Iedere dag met de auto op en neer zou ik niet aanraden. Sowieso een duur geintje, want je betaalt iedere dag de volle parkeerkosten. Een vriend van mij overnachte in Leuven en dat beviel hem prima. Overnachten op de camping in eentje kan ook wel, maar wat Black Lies zegt: als je te veel twijfelt, zou ik eerst zoeken naar een alternatief.
Et en plus nog is 4 festivaldagen nuchter blijven. :-?

Black Lies wrote:

nickmallo wrote:

Naar Leuven rijdt er een pendelbus, dat zou ik eerder doen. Iedere dag met de auto op en neer zou ik niet aanraden. Sowieso een duur geintje, want je betaalt iedere dag de volle parkeerkosten. Een vriend van mij overnachten in Leuven en dat beviel hem prima. Overnachten op de camping in eentje kan ook wel, maar wat Black Lies zegt: als je te veel twijfelt, zou ik eerst zoeken naar een alternatief.

Ik overnacht al jaren in een hotel in Leuven. Veel hotels zijn inderdaad al vol of erg duur. Ik reserveer het hotel al bij mijn vertrek van de vorige editie. Wat je kan doen is enkele hotels mailen op ze nog een 1 persoonskamer over hebben. Al kost je dit in het hotel waar ik verblijf 90 euro pn.
Pendelbus is prima te doen, blij dat deze bestaat.

Timmetje wrote:

RubenFrusciante wrote:

Yannick wrote:

RubenFrusciante wrote:
Zelf hoop ik dat er nog een sub bij komt voor Pearl Jam. Het is een grote band, maar de laatste edities hebben ze toch Jack White, dEUS, Arcade Fire, Black Keys nog voor hen gehad.

Huh? Ik nam uit dat bericht van Jazebel juist op dat we daar juist géén grote band meer moeten verwachten maar dat er eventueel nog de mogelijkheid bestaat dat er nog iets tussenkomt maar niet eentje die de grootte heeft van een Tame Impala.

Jazebel zegt “and a big sub like Tame Impala”. Maar ik noem daarna toch kleinere namen? Of schat je Tame Impala in het zelfde rijtje als Foals en Vampire Weekend en London Grammar? Ik vind Vampire Weekend (in België) van een andere grootte dan Tame Impala, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Of een Alt-J of Liam Gallagher bijvoorbeeld.

Zou Liam Gallagher een sub zijn op Werchter? In 2017 stond ie om 17u op de Brand Bier Stage op Pinkpop. Kan me niet voorstellen dat ie op Werchter veel hoger zou staan.

Heb wel het idee dat hij wat groter is geworden, omdat hij wat meer nieuwe muziek heeft uitgebracht en weer beter bij stem is dan een paar jaar terug.
Headliner op BBK Bilbao, Benicassim, Pohoda geweest, sub op Sziget, komend jaar Reading Leeds (ik weet dat dat Engeland is, maar toch voor de vorm). En we hebben het over een kleine sub he, volgens Jazebel, en als je dan ziet dat ook Alt-J, Ellie Goulding, James Blaking, London Grammar afgelopen jaren sub zijn geweest, dan vind ik dat Liam dat makkelijk kan en verdient. Al kan hij misschien ook PkP headlinen.
Maar je hebt gelijk, dat is ook zeker mijn persoonlijke smaak die doorkomt
1f609.svg

Maakt ook niet uit waar of hoelaat hij staat, want waar hij ook op RW speelt, ik sta vooraan. Eerst maar eens de Ziggo over twee weken.

De ticketverkoop voor Vorst loopt blijkbaar niet zo goed (Brussel hangt in ieder geval vol posters). Dus wat verdienen betreft ben ik nog niet zo zeker...

Kereltje wrote:
Van eFestivals, iemand die beweert connecties te hebben binnen het livecircuit in Oostenrijk:

Foo Fighters en RHCP hebben reeds al hun Europese festivaldata aangekondigd. Beide bands hebben een nieuw album in de pijplijn staan voor na deze zomer. Bedoeling is nu een kort tussendoortje te houden en in 2021 met een langere tour terug te keren.

Klopt.

Voor 2021 kunnen we RHCP, Foo Fighters en Metallica of Rammstein (verwacht hen niet beide, dan teveel rock) dus al opschrijven.

martin2 wrote:

Kereltje wrote:
Van eFestivals, iemand die beweert connecties te hebben binnen het livecircuit in Oostenrijk:

Foo Fighters en RHCP hebben reeds al hun Europese festivaldata aangekondigd. Beide bands hebben een nieuw album in de pijplijn staan voor na deze zomer. Bedoeling is nu een kort tussendoortje te houden en in 2021 met een langere tour terug te keren.

Klopt.

Voor 2021 kunnen we RHCP, Foo Fighters en Metallica of Rammstein (verwacht hen niet beide, dan teveel rock) dus al opschrijven.

Ik zou niet rekenen op Rammstein. Die hebben hun samenwerking met Livenation verbroken. Lijkt me sterk als we die snel op RW zien... Metallica is ook alles behalve een gerucht. Of liever: elk jaar een gerucht. ;-) Komen die met een nieuwe plaat dan?

Metallica is een zekerheidje voor 2021.
Is nog met dezelfde plaat. Maar door stem en alcoholproblemen Hetfield is alles opgeschoven.
Btw, is een nieuwe plaat ooit een voorwaarde geweest voor Metallica?

Ik kijk alvast uit naar een headlineplek van Nick Cave & The Bad Seeds, the War On Drugs, The Black Keys en Nine Inch Nails. :-)

RATM niet vergeten!!!
Hoeveel keer moet 't nog gezegd worden dat ze dit jaar niet in Europa gaan touren maar dat ze volgens de directeur van Hellfest pas volgend jaar in Europa zullen zitten...

Volgend jaar is het toch 2021? :wink:

RATM niet vergeten!!!

theblackmadness wrote:
RATM niet vergeten!!!

Hoeveel keer moet ’t nog gezegd worden dat ze dit jaar niet in Europa gaan touren maar dat ze volgens de directeur van Hellfest pas volgend jaar in Europa zullen zitten…
Hoeveel keer moet 't nog gezegd worden dat jij naar Specsavers moet?
Het is overduidelijk dat hij op Joslittel reageert.

Hoeveel keer moet ’t nog gezegd worden dat jij naar Specsavers moet?
Excuseer?

Volgend jaar is het toch 2021? ?

RATM niet vergeten!!!
Aha. Quoten is en blijft een ding natuurlijk. Thanks voor de verduidelijking.

The Strokes luister ik al lang op Spotify en dergelijke, maar de eerste keer echt Youtubefilmpjes van hun optredens bekeken: wauw, wat een goede liveband zeg, zo strak! Bijna Kings of Leoniaans! Julian Casablancas vertoont wel iets meer emotie dan Caleb Followill, dat is een verschilletje :)

Verder sta ik er versteld van hoe lang het geleden is dat ik Keane nog eens gezien heb. Bij hun laatste Werchterpassages moet dat geweest zijn, 2005 en 2007 dus.

Ik kijk alvast uit naar een headlineplek van Nick Cave & The Bad Seeds, the War On Drugs, The Black Keys en Nine Inch Nails.
1f642.svg

Je noemt 1 hoogstens coheadliner, 2 subs en 1 barnheadliner.
?

mattman wrote:
Ik kijk alvast uit naar een headlineplek van Nick Cave & The Bad Seeds, the War On Drugs, The Black Keys en Nine Inch Nails.
1f642.svg

Je noemt 1 hoogstens coheadliner, 2 subs en 1 barnheadliner.
1f61c.svg

I know. Had het ook niet over per se headliners, alleen over namen die ik graag zou zien. Ter verduidelijking:

Ik kijk alvast uit naar een headlineplek van Nick Cave & The Bad Seeds, en daarnaast hoop ik ook nog eens toffe namen, zoals daar zijn: the War On Drugs, The Black Keys en Nine Inch Nails.

.....er is slechts een kwart van de affiche bekend en ze zitten hier al weg te dromen over volgend jaar. Zo slecht is het dit jaar echt niet jongens.

The Strokes luister ik al lang op Spotify en dergelijke, maar de eerste keer echt Youtubefilmpjes van hun optredens bekeken: wauw, wat een goede liveband zeg, zo strak! Bijna Kings of Leoniaans! Julian Casablancas vertoont wel iets meer emotie dan Caleb Followill, dat is een verschilletje ?

EXACTAMUNDO

check dees.... https://www.youtube.com/watch?v=zGC4UrlGUFw

Users who are viewing this thread