Rock Werchter 2025

Ja, dat is een goede omschrijving.
Gebrek aan authenticiteit, een commercieel product verpakt in een 'alternatieve' band.

Maar er zijn er nog ergere, bijvoorbeeld Berre.
Hét toonvoorbeeld van iemand die zijn relevantie te danken heeft aan een entourage met heel lange armen.
En dat lukt dat ook nog, want uit het niks was die overal.

Maar die is al aangekondigd en Oscar nog niet. Vond het overigens een grote teleurstelling om erachter te komen dat die zanger niet Oscar heette…

• Haha
Waarderingen: slyke
From those that know more than me, Realistically what’s the lowest Goldband could be on their day.

Sam Fender is 1
Raye will be 2 or 3
Damiano David 3 or 4 (presumably)
Goldband
Jazz Brak 6 or 7 (presumably)

The point I’m getting at is if Goldband are going be no lower than 4th then we’ve probably only got 2 bottom of the stage acts to come for Saturday

Ik denk dat we sowieso plek 5 en 6 op de Main maar meer tegoed hebben, net doordat ik Goldband ook niet lager dan 4e zie en mag hopen dat Jazz Brak maar 7e is.

Naar mijn aanvoelen zou Franz Ferdinand genoegen genomen hebben met die 5e plek en zijn die weggevallen. Verder veel geschuif door het wegvallen van letlive. zodat de organisatoren tenminste nog een niet-openingsplek op de Main kunnen aanbieden aan de act die inspringt.

Qua grootte denk ik voor beide spots aan nieuwere acts zoals Royel Otis, nostalgie bands zoals The Kooks of Belgen zoals Black Box Revelation. Dit type bands dus, niet per se deze. CHVRCHES en Silversun Pickups zouden grote kwaliteitsinjectie betekenen, maar hou beiden maar voor RW26 🤭

Ik denk dat we sowieso plek 5 en 6 op de Main maar meer tegoed hebben, net doordat ik Goldband ook niet lager dan 4e zie en mag hopen dat Jazz Brak maar 7e is.

Naar mijn aanvoelen zou Franz Ferdinand genoegen genomen hebben met die 5e plek en zijn die weggevallen. Verder veel geschuif door het wegvallen van letlive. zodat de organisatoren tenminste nog een niet-openingsplek op de Main kunnen aanbieden aan de act die inspringt.

Qua grootte denk ik voor beide spots aan nieuwere acts zoals Royel Otis, nostalgie bands zoals The Kooks of Belgen zoals Black Box Revelation. Dit type bands dus, niet per se deze. CHVRCHES en Silversun Pickups zouden grote kwaliteitsinjectie betekenen, maar hou beiden maar voor RW26 🤭
Maar waarom zou je dan niet wachten tot die aankondiging rond is met dat laatste pakket aankondigen? De combi Raye - Fender is ook gewoon te zwak om die dag te laten uitverkopen

• Leuk
Waarderingen: festirock
Al gezien:
Green Day (8x)
Deftones (7x)
Iggy Pop (5x)
Soulwax (4x)
Goldband (3x)
Heilung (3x)
Linkin Park (3x)
Underworld (3x)
Weezer (3x)
Elbow (2x)
De La Soul (2x)
Fontaines D.C. (2x)
Sam Fender (2x)
Fat Dog (1x)
Joey Valence & Brae (1x)
Pommelien Thijs (1x)
Purple Disco Machine (1x)
Raye (1x)
Simple Minds (1x)
Wet Leg (1x)
Wunderhorse (1x)
Dat gevoel heb ik ook.

Ik ben er nog altijd niet van overtuigd dat letlive. effectief geboekt was. En indien wel, toch zeker niet voor de main stage.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Jacoténe! 🎆

Ik weet wel waar ik mijn zaterdag start, hopelijk niet in een al te lege Barn. Wat een fijne boeking zeg (18/19 jaar oud), gaat Werchter in de toekomst ook nog veel plezier aan beleven.

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Joss en mattman
Ik ben er nog altijd niet van overtuigd dat letlive. effectief geboekt was. En indien wel, toch zeker niet voor de main stage.
Jups, dat zeg ik ook: als letlive. geboekt was en toch afgezegd hebben, dan heeft volgens mij de organisatie heel wat namen doorgeschoven om een Main-plek aan de vervanger te kunnen bieden ipv de plek waarvoor letlive. eventueel geboekt was 😇

Ik vrees ook dat we geen sub meer krijgen. Maar andersom, waarom zou je dan nu nog apart met een black box rev of royel otis komen

Jups, dat zeg ik ook: als letlive. geboekt was en toch afgezegd hebben, dan heeft volgens mij de organisatie heel wat namen doorgeschoven om een Main-plek aan de vervanger te kunnen bieden ipv de plek waarvoor letlive. eventueel geboekt was 😇
Waarom zou Letlive een mainstage act zijn? Fever333 stond ook maar als opener van de Barn. Zie die band meer een hoge Slope spot pakken

Waarom zou Letlive een mainstage act zijn? Fever333 stond ook maar als opener van de Barn. Zie die band meer een hoge Slope spot pakken
Ik snap niet hoe ik het duidelijk kan stellen, maar in mijn beleving is Letlive dus ook geen Main act. Dat zeg ik al tweemaal, maar wordt precies steeds verkeerd begrepen 😅

Users who are viewing this thread