Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Slayer zal wel op graspop staan zeker? Of een dagje op de Lokerse Feesten?
En Prophets Of Rage verwacht ik als affichevulling op TW Classic.

Ik hoop trouwens niet dat PoR als sub op Werchter staat maar eerder vroeg in de namiddag
1f642.svg

Indien Prophets of Rage komen zullen ze zeker ofwel voor headliner, of maximum 1 plaats lager staan...

Zie Rock Am Ring:


Nova Rock:


Hellfest:


Download:
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.415
1.915
Nieuwe namen Hurricane: Drunken Masters, Pictures, Kflay, Alex mofa gang,The smith street band, skinny lister,Nothing but thieves , the king blues, disco ensemble,sxtn,Neonschwarz, antilopen gang,Me first and the gimmegimmes, heisskalt,ok kid, frittenbude,archive, ssio ,callejon,xavier rudd, danko jones,257er,kontra k, milky chance, bilderbuch,gogol bordello, jimmy eat world, sdp, rancid,mando diao , alt-j, imagine dragons,die antwoord, KASSIERER!

Staan weer een aantal kanshebbers tussen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Nieuwe namen Hurricane: Drunken Masters, Pictures, Kflay, Alex mofa gang,The smith street band, skinny lister,Nothing but thieves , the king blues, disco ensemble,sxtn,Neonschwarz, antilopen gang,Me first and the gimmegimmes, heisskalt,ok kid, frittenbude,archive, ssio ,callejon,xavier rudd, danko jones,257er,kontra k, milky chance, bilderbuch,gogol bordello, jimmy eat world, sdp, rancid,mando diao , alt-j, imagine dragons,die antwoord, KASSIERER!

Staan weer een aantal kanshebbers tussen.

Idd aantal kanshebbers om podia op te vullen:
Skinny Lister (Barn), Nothing But Thieves (main opvuller), Xavier Rudd (Klub C), Danko Jones (main opvuller), Milky Chance (Klub C), Gogol Bordello (main opvuller), Jimmy Eat World (Barn), Mando Diao (op 1 juli main?), Imagine Dragons (op 2 juli voor alt-J??), Rancid (main opvuller)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Worden er vrijdag 3 namen van dit rijtje bekend gemaakt koop ik direct mijn combi:
Rancid, Bon Iver, Whitney, Prophets Of Rage, Pixies
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Slayer zal wel op graspop staan zeker? Of een dagje op de Lokerse Feesten?
En Prophets Of Rage verwacht ik als affichevulling op TW Classic.

Ik hoop trouwens niet dat PoR als sub op Werchter staat maar eerder vroeg in de namiddag
1f642.svg
Slayer stond vorig jaar al op beiden. Dus zou kunnen, mooie naam
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Jammer dat er zoveel grote namen dan slechts een sub-hoofdact status over blijft bij zon groot festival. Je ziet toch echt wel dat bands die niet hoofdact staan snel hun nummers afwreken en wegwezen naar het volgende festival waar ze sub-act zijn. Diezelfde bands bi jmedium sized festivals staan daar als hoofdact en
gaan dan helemaal los ! Groot is niet altijd goed. In geval van Rock Werchter dit jaar trouwens wel. Ik denk debeste line-up sinds jaren. Werchter is wel ook een festival wat van de allergrootste festivals de beste line-up heeft/
Ik vraag me af of radiohead wel hoofdact is ibij Rock Werchter......? Dat scheelt namelijk in het aantal uren muziek wat je van ze krijgt.....
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Natuurlijk is Radiohead hoofdact, is samen met Foo Fighters waarschijnlijk de duurste en grootste naam.

Hoop dat Rock Werchter bij de opvulling wel meer kijkt naar Best Kept Secret, Down The Rabbit Hole en Field Day namen, dan naar die namen van Hurricane want daar staat nu ook wel niets deftigs in.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Die line ups zijn wederom geen maatstaf voor de positie van PoR, Biffy Clyro krijgt headliner status terwijl ze hier de AB niet gevuld krijgen. Slayer staat dan weer even groot op een andere affiche, dan heb je nog blink 182 die hoger staat als PoR op een andere..
Moet je ook rekening mee houden dat RW geen hellfest of Download is, aka RW is veel groter (check de zaterdag bv)?
PoR is toch zo'n mix tussen gitaren en rap? Of ben ik nu verkeerd? Hoe kan dat nu in godsnaam uitpakken als sub op een major festival.. Ik zie ze misschien net onder Blink staan en dat Blink subt is waarschijnlijk, dat daartussen nog Slayer komt, dan verwen je de fans van het hardere genre gewoon op hun wenken lol
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Rockafeller wrote:
Slayer zal wel op graspop staan zeker? Of een dagje op de Lokerse Feesten?
En Prophets Of Rage verwacht ik als affichevulling op TW Classic.

Ik hoop trouwens niet dat PoR als sub op Werchter staat maar eerder vroeg in de namiddag
1f642.svg



Slayer stond vorig jaar al op beiden. Dus zou kunnen, mooie naam

Slayer zou zeer mooi zijn. Stonden al in 2008 op Rock Werchter. Wat een mainstage-dag toen: The Black Box Revelation - Monza - Slayer - Air Traffic (origineel Babyshambles denk ik) - Jay-Z - The Verve - Neil Young - Moby.

Toch denk ik dat ze weer op Graspop staan, zij moeten twee mainstages vullen (tenzij ze terug van dat principe afstappen door de kleinere beschikbaarheid van grote namen).
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
jefferke wrote:
Nieuwe namen Hurricane: Drunken Masters, Pictures, Kflay, Alex mofa gang,The smith street band, skinny lister,Nothing but thieves , the king blues, disco ensemble,sxtn,Neonschwarz, antilopen gang,Me first and the gimmegimmes, heisskalt,ok kid, frittenbude,archive, ssio ,callejon,xavier rudd, danko jones,257er,kontra k, milky chance, bilderbuch,gogol bordello, jimmy eat world, sdp, rancid,mando diao , alt-j, imagine dragons,die antwoord, KASSIERER!

Staan weer een aantal kanshebbers tussen.


Idd aantal kanshebbers om podia op te vullen:
Skinny Lister (Barn), Nothing But Thieves (main opvuller), Xavier Rudd (Klub C), Danko Jones (main opvuller), Milky Chance (Klub C), Gogol Bordello (main opvuller), Jimmy Eat World (Barn), Mando Diao (op 1 juli main?), Imagine Dragons (op 2 juli voor alt-J??), Rancid (main opvuller)

Ook Archive stond in 2015 op Rock Werchter: fantastische band! Maar toen overdag op mainstage... Zo'n band moet natuurlijk in een tent.
 

Banana-nas

Playlistbediener
22 jan 2016
17
0
Worden er vrijdag 3 namen van dit rijtje bekend gemaakt koop ik direct mijn combi:
Rancid, Bon Iver, Whitney, Prophets Of Rage, Pixies

Ik verwacht wel dat we Bon Iver met een potlood kunnen opschrijven, voor Radiohead misschien?
Ben eigenlijk best benieuwd hoe ze die vrijdag willen gaan vullen, meer radiohead-like artiesten? Indie-Folk richting? Zou ik zeer content mee zijn.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
neracroft wrote:
Worden er vrijdag 3 namen van dit rijtje bekend gemaakt koop ik direct mijn combi:
Rancid, Bon Iver, Whitney, Prophets Of Rage, Pixies


Ik verwacht wel dat we Bon Iver met een potlood kunnen opschrijven, voor Radiohead misschien?
Ben eigenlijk best benieuwd hoe ze die vrijdag willen gaan vullen, meer radiohead-like artiesten? Indie-Folk richting? Zou ik zeer content mee zijn.

- Het valt vaak enorm op dat ze pas een naam bekend maken nadat het soloconcert in het voorjaar uitverkocht is of geweest is. Ik verwacht dus idd ook wel dat Bon Iver op RW staat, maar ik verwacht wel pas de bekendmaking midden februari (begin februari nog in Vorst Nationaal).

- Slayer 2 jaar achter elkaar op Graspop kan perfect denk ik. Als ze op RW staan dan verwacht ik ze net niet op dezelfde dag als SOA en LP. Dan trek je die dag enkel het rock/metal publiek en RW probeert al jaren net elke dag een zo'n ruim mogelijk publiek te trekken. Het verwonderde me al dat ook Blink nog op die dag kwam. Als ze per se nog een band willen plakken tussen Blink en SOA/LP, dan verwacht ik daar eerder The National, Twenty One Pilots, Vampire Weekend, ... zoiets... (kan er ook volledig naast zijn ze).

- mooie namen bij Hurricane!! :O
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Banana-nas wrote:
neracroft wrote:
Worden er vrijdag 3 namen van dit rijtje bekend gemaakt koop ik direct mijn combi:
Rancid, Bon Iver, Whitney, Prophets Of Rage, Pixies


Ik verwacht wel dat we Bon Iver met een potlood kunnen opschrijven, voor Radiohead misschien?
Ben eigenlijk best benieuwd hoe ze die vrijdag willen gaan vullen, meer radiohead-like artiesten? Indie-Folk richting? Zou ik zeer content mee zijn.


– Het valt vaak enorm op dat ze pas een naam bekend maken nadat het soloconcert in het voorjaar uitverkocht is of geweest is. Ik verwacht dus idd ook wel dat Bon Iver op RW staat, maar ik verwacht wel pas de bekendmaking midden februari (begin februari nog in Vorst Nationaal).

– Slayer 2 jaar achter elkaar op Graspop kan perfect denk ik. Als ze op RW staan dan verwacht ik ze net niet op dezelfde dag als SOA en LP. Dan trek je die dag enkel het rock/metal publiek en RW probeert al jaren net elke dag een zo’n ruim mogelijk publiek te trekken. Het verwonderde me al dat ook Blink nog op die dag kwam. Als ze per se nog een band willen plakken tussen Blink en SOA/LP, dan verwacht ik daar eerder The National, Twenty One Pilots, Vampire Weekend, … zoiets… (kan er ook volledig naast zijn ze).

– mooie namen bij Hurricane!! :O

De Bon Iver show was binnen het een uur uitverkocht als ik me niet vergis, dus wachten tot na zijn show is echt voor geen enkele reden nodig.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Heeft iemand een idee wanneer we weer (en hoeveel) nieuwe namen kunnen verwachtten?
Wat een fantastische programmering staat er al trouwens, kunnen ze bij Pinkpop wat van leren. Ben me nu al aan het verheugen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Heeft iemand een idee wanneer we weer (en hoeveel) nieuwe namen kunnen verwachtten?
Wat een fantastische programmering staat er al trouwens, kunnen ze bij Pinkpop wat van leren. Ben me nu al aan het verheugen!

Vrijdag. :)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Heeft iemand een idee wanneer we weer (en hoeveel) nieuwe namen kunnen verwachtten?
Wat een fantastische programmering staat er al trouwens, kunnen ze bij Pinkpop wat van leren. Ben me nu al aan het verheugen!


Vrijdag.
1f642.svg

Weer maar eentje? :(, ik hoopte op vandaag namelijk, na KoL vorige week dinsdag
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik hoop vrijdag op een mooi pakketje dagvulling. Vorige keer verwachtte ik een dance act maar volgens mij pakt rock muziek nu veel beter uit met alle twijfelaars van Pinkpop.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
629
Ik hoop vrijdag op een mooi pakketje dagvulling. Vorige keer verwachtte ik een dance act maar volgens mij pakt rock muziek nu veel beter uit met alle twijfelaars van Pinkpop.

Denk dat we voor pakketjes moeten wachten tot na de Kerstvakantie. Nu is het eerder losse namen om wekelijks te kunnen teasen zonder tegen Kerstmis al een kwart van de affiche bekend te hebben.

Het meest logische lijkt me een naam voor de vrijdag, opdat alle dagen weer gelijk verdeeld zijn. Ik zie het nog wel gebeuren dat Elbow daar subheadliner wordt voor Radiohead. Is een grote naam die in Belgie zowel het mainstream als alternatieve publiek aanspreekt, en het zou geen bruuske overgang naar Radiohead zijn. Vandaag eerste single gelost, dan is deze week een goed moment om daarmee voor de dag te komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken