Rock Werchter 2025

Gisteren Sam Fender gezien in 013. Ik begrijp perfect waarom ze hen de kans geven om als relatief jonge artiest te headlinen.
8 muzikanten op het podium. Muzikaal zéér sterk. Zijn stem was goed. People Watching was fantastisch om live te horen. En The Borders ook
We (of ik althans toch niet) gaan ons niet vervelen komende zomer met zijn show.

Dat je een festival headliner nog in de 013 kunt zien is ook wel bijzonder. Leuk in een intieme setting.

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Nog niet echt tijd gehad om me in te luisteren in de nieuwe drop. Wat zijn voor jullie al leuke ontdekkingen/verrassingen?

Nog niet echt tijd gehad om me in te luisteren in de nieuwe drop. Wat zijn voor jullie al leuke ontdekkingen/verrassingen?
Heilung, maar daar was ik al grote fan van dus biased
Celeste, Sigrid, Remy bond, grade 2, three sacred souls waren mooie namen voor mij

Als je het vergelijkt met 2023, ziet de lijst voor 2025 er zwakker uit
Niet me je eens (maar dat mag). Bedenk wel dat Damiano David niet de nr. 3 op zaterdag gaat zijn (waarschijnlijk). Dat wordt dan Raye of een nog bekend te maken naam. Dan ziet het er gelijk weer anders uit.

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye
Gisteren Sam Fender mogen zien met z’n people watching tour. Wat een held! Zo ongelofelijk goed en groots uitgevoerd. De kleine zalen zijn tè klein voor dit geluid. Live klinkt het een heel stuk punchier nog dan op de albums. Over twee weken zie ik hem nog eens in een wat grotere zaal, maar ik twijfel er niet over dat deze artiest geen groot genoeg podium kan krijgen, gezien zijn succes op de mega podia in Engeland. Twijfel niet aan zijn headline show, ondanks de sales voor die dag. Was dit een klein stuk over de zee geweest, dan was deze dag binnen een fractie van de tijd uitverkocht.

Gisteren Sam Fender mogen zien met z’n people watching tour. Wat een held! Zo ongelofelijk goed en groots uitgevoerd. De kleine zalen zijn tè klein voor dit geluid. Live klinkt het een heel stuk punchier nog dan op de albums. Over twee weken zie ik hem nog eens in een wat grotere zaal, maar ik twijfel er niet over dat deze artiest geen groot genoeg podium kan krijgen, gezien zijn succes op de mega podia in Engeland. Twijfel niet aan zijn headline show, ondanks de sales voor die dag. Was dit een klein stuk over de zee geweest, dan was deze dag binnen een fractie van de tijd uitverkocht.
Heel geruststellend om te horen! Heb er eigenlijk wel veel zin in, als ik jouw - en andere - verhalen zo lees. Laat maar komen!

Dit is natuurlijk een show voor een zaal vol fans, is dit een show die ook boeiend is voor mensen die alleen het hitje kennen? Mijn vriendin komt de zaterdag, speciaal voor Raye en Elbow, maar ze kent Sam Fender niet echt. Alleen Seventeen (her)kende ze, wanneer we even door Spotify gingen.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Heel geruststellend om te horen! Heb er eigenlijk wel veel zin in, als ik jouw - en andere - verhalen zo lees. Laat maar komen!

Dit is natuurlijk een show voor een zaal vol fans, is dit een show die ook boeiend is voor mensen die alleen het hitje kennen? Mijn vriendin komt de zaterdag, speciaal voor Raye en Elbow, maar ze kent Sam Fender niet echt. Alleen Seventeen (her)kende ze, wanneer we even door Spotify gingen.
Daar ben ik vrij zeker van. Het is toch redelijk toegankelijke muziek (behalve Howdon Aldi Death Queue). Maar wel muziek waar kwaliteit in zit, niet alleen muzikaal maar ook tekstueel.

Iemand een idee wanneer we het tijdsschema ongeveer krijgen? Zal op sommige momenten toch serieus puzzelen worden. Maar wel heel tevreden met deze brede lineup, voor ieder wat wils. En zeker voor mij, ik kijk even hard uit naar Green Day als naar een Olivia Rodrigo.

Iemand een idee wanneer we het tijdsschema ongeveer krijgen? Zal op sommige momenten toch serieus puzzelen worden. Maar wel heel tevreden met deze brede lineup, voor ieder wat wils. En zeker voor mij, ik kijk even hard uit naar Green Day als naar een Olivia Rodrigo.
meestal eerste helft van april

• Leuk
Waarderingen: JelleCa

Even uitleggen dat inluisteren een belangrijk deel is van een festival bezoeken!

Glasto heeft Neil Young en wint alleen daarmee al.
dat is dan ook zowat het enige dat werchter niet heeft dat ik graag had gezien
+ turnstile

voor de rest niet heel overtuigd, vind werchter niet slechter
want 1975 en biffy bijvoorbeeld vind ik ook 2 keer niets

Biffy Clyro, BAdbadnotgood, Fatboy Slim, GlasBeams, Doechii, Nova Twins, Nile Rodgers, Wolf Alice, Jorja Smith en Future Island had ik allemaal wel graag op Werchter gezien.

En Natuurlijk is Charlie XCX wel de naam van het afgelopen jaar. Had ik deze zomer heel graag ergens gezien!!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Neil Young al twee keer gezien en twee keer tegengevallen. Dus mijn jaloezie is nogal beperkt.
Enige naam die ik van Glasto mis op Werchter is Alanis Morisette en Turnstile. Eventueel iets voor de zaterdag? 😉
poahhhh dat zou wat zijn. Maar ik zie geen reden waarom Alanis nog niet aangekondigd zou zijn. ZIggo show is al even uitverkocht als BE-NL datum.

poahhhh dat zou wat zijn. Maar ik zie geen reden waarom Alanis nog niet aangekondigd zou zijn. ZIggo show is al even uitverkocht als BE-NL datum.
Alanis is (jammer genoeg) al uitgesloten, op zaterdag speelt ze nog in de UK.

Laatst bewerkt:
Ik zit nu nog eens wat beter in te luisteren (kaartje van een maat over kunnen nemen) en ik snap niet dat mensen zeggen dat de lineup tegen valt. Zeker op de mid/undercard is veel te ontdekken hoor!

Remy Bond, Bright Eyes, Cymande(!!), Celeste, Yseult, Durand Jones, Wisp, Gurriers, almost monday, English Teacher, Bolis Pupul. Echt geweldig allemaal en denk dat ik echt flinke clashes ga krijgen...

Users who are viewing this thread