Rock Werchter 2015 - Geruchten

voor mij persoonlijk totaal geen erg, hopelijk een vervanger die ik wel wil gaan checken

Ik denk dat we qua vervanger moeten kijken naar wat er wel op Pinkpop staat en niet op RockWerchter.. En ook dezelfde soort act. Of ze schuiven een al bevestigde act naar voren en halen een kleinere als vervanger op de plek die ze al hadden..

Persoonlijk vind ik het best wel chill dat hij er niet is. Maar best lullig om te zeggen als iemand ergens last van heeft :P

Dit gun je natuurlijk niemand, maar persoonlijk vind ik het niet erg.

Als ik even heel snel aan wat vervangers denk:
Circa Waves, Peace, Kensington, George Ezra, The Wombats, Twin Atlantic, Nick Mulvey

Disclosure zou heel relaxed zijn. Staan alleen op Roskilde een week later. Maar ik denk denk ik weer veels te groot :P

Mando Diao?
Gaslicht Anthem?
George Ezra?
Brandon Flowers?
Vance Joy?
Kensington?

Circa Waves, Peace, Kensington, George Ezra, The Wombats, Twin Atlantic, Nick Mulvey

Dit zijn wel namen die écht een pak kleiner zijn. Ik zou gokken op A$AP Rocky denk ik (een dag ervoor in Frankrijk, erna op Open'er.).

Dit was dus de reden voor het latere tijdschema. Ik neem aan dat ze dit al een tijdje weten.

Ik verwacht nu morgen eigenlijk het blokkenschema.

Misschien nu toch de Stereophonics voor Noel Gallagher?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dirk wrote:</div>

Dit zijn wel namen die écht een pak kleiner zijn. Ik zou gokken op A$AP Rocky denk ik (een dag ervoor in Frankrijk, erna op Open’er.).

Ik zou er rekening mee houden dat andere acts mogelijk een plaatsje naar boven schuiven. In de post wordt ook gezegd dat het schema zal worden 'rearranged' ipv dat er simpelweg een vervangende act zal worden geprogrammeerd.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dirk wrote:</div>

Dit zijn wel namen die écht een pak kleiner zijn. Ik zou gokken op A$AP Rocky denk ik (een dag ervoor in Frankrijk, erna op Open’er.).

Ik zou er rekening mee houden dat andere acts mogelijk een plaatsje naar boven schuiven. In de post wordt ook gezegd dat het schema zal worden ‘rearranged’ ipv dat er simpelweg een vervangende act zal worden geprogrammeerd.

Ik zou het erg onfatsoenlijk vinden van de organisatie van Rock Werchter als ze geen vervangende act boeken. Als het geen act is van hetzelfde kaliber; oké, acceptabel. Maar ik zie het ze eigenlijk nog wel flikken om inderdaad gewoon de schedule te herschikken, zodat ze geen nieuwe act hoeven te boeken.

Ik ben er niet rouwig om, hoop dat ze nog iets leuks kunnen boeken. Al zou het ook zomaar kunnen dat ze paar bands wat extra tijd geven en verder wat schuiven in het schema. Misschien een band als Kaiser Chiefs die zelf heel graag op RW willen staan? Zouden ze waarschijnlijk niet zoveel moeite voor hoeven doen.

We mogen ook niet uit het oog verliezen dat Belgie ook andere festivals heeft die maar al te graag de missers van Werchter boekt. Kaiser Chiefs, A$AP Rocky, Wombats, Circa Waves, enz. staan allemaal reeds prominent op andere affiches te prijken. Zo evident zijn die plots niet meer.

Met wat 'geluk' komt er nog een George Ezra of Stereophonics uit de bus. Maar de ervaring leert me dat ze in dit soort situaties er een extra Belgische act tussen knallen en wat internationale acts naar omhoog schuift.

Ik zie mensen wel roepen dat dit de reden is op de lang wachtende blokkenschema. Dat klopt uiteraard niet. Werchter roept al weken dat het blokkenschema lang op zich gaat wachten. En Sam Smith heeft pas sinds een paar weken stemproblemen/operaties.

A$ap rocky gaat denk ik niet gebeuren Sam die staat echt te prominent op het affiche van Les Ardentes die nog tickets wil verkopen. Ik verwacht een kleine act en dat ze schuiven. Zet mijn geld helaas ook op George Ezra. Gelukkig valt er wel een naam weg (die me niet boeit) die vrij groot gezien werd op dit affiche dus Werchter kan het eigenlijk niet maken om met een kleine act te komen.

Ik zie mensen wel roepen dat dit de reden is op de lang wachtende blokkenschema. Dat klopt uiteraard niet. Werchter roept al weken dat het blokkenschema lang op zich gaat wachten. En Sam Smith heeft pas sinds een paar weken stemproblemen/operaties.

A$ap rocky gaat denk ik niet gebeuren Sam die staat echt te prominent op het affiche van Les Ardentes die nog tickets wil verkopen. Ik verwacht een kleine act en dat ze schuiven. Zet mijn geld helaas ook op George Ezra. Gelukkig valt er wel een naam weg (die me niet boeit) die vrij groot gezien werd op dit affiche dus Werchter kan het eigenlijk niet maken om met een kleine act te komen.

Heb ooit Slayer niet vervangen weten worden op pukkelpop, gecanceld 4-tal weken voor het festival

Je hebt gelijk, ik heb zijn show op Les Ardentes totaal over het hoofd gezien. Wellicht een George Ezra dan weer, die zal onder Sam Smith fans ook ongetwijfeld populair zijn.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Wessel wrote:</div>

Je hebt gelijk, ik heb zijn show op Les Ardentes totaal over het hoofd gezien. Wellicht een George Ezra dan weer, die zal onder Sam Smith fans ook ongetwijfeld populair zijn.

Maar Ezra staat al op Pukkelpop.

Hangt er natuurlijk ook vanaf waar Sam Smith oorspronkelijk gepland stond, Main/KlubC?
Denk vooral dat dit de grote zal bepalen, frank Turner misschien als vervanger??

Users who are viewing this thread