Het is prima dat jij er zo over denkt, en er zullen vast genoeg metalheads zijn die ook zo denken.Dan denk ik dat het beter in de Marquee kan staan i.p.v. op het mainstage. Ik vond het gewoon opvallend dat er discussies zijn over Muse, Nine Inch Nails en Sleep Token "wel of geen headliner" (geclassificeerd als metal of rock) en dat iedereen een electro-dance act blijkt te accepteren. En of ze wel of geen instrumenten bespelen op het podium is voor mij niet zo relevant als ik alleen maar elektronische, draaitafel-gegenereerde geluiden hoor...
edit: ik zie dat ze wel een drumstel hebben, dus misschien valt het "draaitafel-gegenereerde" wel mee, maar het ging meer om het geluid zelf.
Feit is dat ze het hebben uitgeprobeerd met Pendulum afgelopen jaar en dat was een daverend succes. Hierdoor lijkt The Prodigy een logische vervolgstap.
We weten inmiddels dat de organisatie het hiermee eens is, dit is bevestigd door die uitgelekte poster waar ze op staan en ook tussen de headliners. Dit toont aan dat ze op mijn minst in gesprek zijn (geweest) met de band voor een headline positie.
Je kunt dan zeggen zet het maar weg in een tent, maar het is nu eenmaal een band die een headline positie eist, en blijkbaar terecht als ze die krijgen op metalfestivals als Graspop en Hellfest.
Er zullen vast een hoop metalheads zijn die er geen fan van zijn, maar zolang de organisatie van de grootste metalfestivals laat zien ze te willen boeken zullen er genoeg mensen ook juist wel blij van worden.