Graspop Metal Meeting 2025

Dan denk ik dat het beter in de Marquee kan staan i.p.v. op het mainstage. Ik vond het gewoon opvallend dat er discussies zijn over Muse, Nine Inch Nails en Sleep Token "wel of geen headliner" (geclassificeerd als metal of rock) en dat iedereen een electro-dance act blijkt te accepteren. En of ze wel of geen instrumenten bespelen op het podium is voor mij niet zo relevant als ik alleen maar elektronische, draaitafel-gegenereerde geluiden hoor...

edit: ik zie dat ze wel een drumstel hebben, dus misschien valt het "draaitafel-gegenereerde" wel mee, maar het ging meer om het geluid zelf.
Het is prima dat jij er zo over denkt, en er zullen vast genoeg metalheads zijn die ook zo denken.

Feit is dat ze het hebben uitgeprobeerd met Pendulum afgelopen jaar en dat was een daverend succes. Hierdoor lijkt The Prodigy een logische vervolgstap.

We weten inmiddels dat de organisatie het hiermee eens is, dit is bevestigd door die uitgelekte poster waar ze op staan en ook tussen de headliners. Dit toont aan dat ze op mijn minst in gesprek zijn (geweest) met de band voor een headline positie.

Je kunt dan zeggen zet het maar weg in een tent, maar het is nu eenmaal een band die een headline positie eist, en blijkbaar terecht als ze die krijgen op metalfestivals als Graspop en Hellfest.

Er zullen vast een hoop metalheads zijn die er geen fan van zijn, maar zolang de organisatie van de grootste metalfestivals laat zien ze te willen boeken zullen er genoeg mensen ook juist wel blij van worden.

• Leuk
Waarderingen: nikita en MetalLimbo
Dan denk ik dat het beter in de Marquee kan staan i.p.v. op het mainstage. Ik vond het gewoon opvallend dat er discussies zijn over Muse, Nine Inch Nails en Sleep Token "wel of geen headliner" (geclassificeerd als metal of rock) en dat iedereen een electro-dance act blijkt te accepteren. En of ze wel of geen instrumenten bespelen op het podium is voor mij niet zo relevant als ik alleen maar elektronische, draaitafel-gegenereerde geluiden hoor...
Hoezo? The Prodigy trekt echt volle vlaktes. Al jaren een (sub)headliner)!
Vorig jaar waren ze headliner van de 2e main van Hellfest, het 2e podium van Reading bijvoorbeeld.
Als die komen, staan ze zeker bovenaan op de poster en gewoon in het donker een van de mainstages af te sluiten.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
the po
Het is prima dat jij er zo over denkt, en er zullen vast genoeg metalheads zijn die ook zo denken.

Feit is dat ze het hebben uitgeprobeerd met Pendulum afgelopen jaar en dat was een daverend succes. Hierdoor lijkt The Prodigy een logische vervolgstap.

We weten inmiddels dat de organisatie het hiermee eens is, dit is bevestigd door die uitgelekte poster waar ze op staan en ook tussen de headliners. Dit toont aan dat ze op mijn minst in gesprek zijn (geweest) met de band voor een headline positie.

Je kunt dan zeggen zet het maar weg in een tent, maar het is nu eenmaal een band die een headline positie eist, en blijkbaar terecht als ze die krijgen op metalfestivals als Graspop en Hellfest.

Er zullen vast een hoop metalheads zijn die er geen fan van zijn, maar zolang de organisatie van de grootste metalfestivals laat zien ze te willen boeken zullen er genoeg mensen ook juist wel blij van worden.
precies! en dan maar hopen dat de logische vervolgstap voor volgend jaar: Tiësto en of Martin Garrix wordt als headliners!!
want dat schijnt ook zo's leuk feest te geven.....

• Haha
Waarderingen: nikita
the po

precies! en dan maar hopen dat de logische vervolgstap voor volgend jaar: Tiësto en of Martin Garrix wordt als headliners!!
Even serieus blijven aub, elektronische bands met live muzikanten worden al jaren op graspop geboek en zij vaak meer "heavy" dan een deel van de klassieke headliners en undercard. Net zoals bij rock bands zitten er tussen de elektronische acts gigantische verschillen, daarom dat bands zoals MUSE en NIN hier ook serieus worden besproken en andere 'rock' bands totaal niet

Persoonlijke smaak is een ding maar dit wil niet zeggen dat bepaalde acts geen plaats hebben op festivals zoals GMM

Hoezo? The Prodigy trekt echt volle vlaktes. Al jaren een (sub)headliner)!
Vorig jaar waren ze headliner van de 2e main van Hellfest, het 2e podium van Reading bijvoorbeeld.
Als die komen, staan ze zeker bovenaan op de poster en gewoon in het donker een van de mainstages af te sluiten.

Heb ze ooit op Arras na Green Day in hun originele bezetting de dag zien afsluiten, mijn maat die er niet van hield wilde toch maar ffkes blijven toen ze eenmaal bezig waren.

Wat een energie en n de nacht, poeh ( anders een closer op de Jupiler )

• Leuk
Even serieus blijven aub, elektronische bands met live muzikanten worden al jaren op graspop geboek en zij vaak meer "heavy" dan een deel van de klassieke headliners en undercard. Net zoals bij rock bands zitten er tussen de elektronische acts gigantische verschillen, daarom dat bands zoals MUSE en NIN hier ook serieus worden besproken en andere 'rock' bands totaal niet

Persoonlijke smaak is een ding maar dit wil niet zeggen dat bepaalde acts geen plaats hebben op festivals zoals GMM

Laten we dit jaar onze countryman Hardy niet vergeten....

krijg er zin in

Zijn er hier peoples die naar Metalpark gaan en wat tips hebben of ervaringen willen delen ?

Over de pendel voor de 15 km enzo en hoe het daar is

Absoluut niet!
Op kantoor bij GMM zijn ze nu uiteraard driftig aan het meelezen hier over onze meningen over NIN, om op basis daarvan te beslissen om ze te boeken of niet.. ;)

In dat geval

Volbeat
the po

• Leuk
krijg er zin in

Zijn er hier peoples die naar Metalpark gaan en wat tips hebben of ervaringen willen delen ?

Over de pendel voor de 15 km enzo en hoe het daar is

kom op effe inhoudelijk anders bel ik DJ Paul en King Dale ff op hier in rotjuhknor voor wat onvervalste gabbermetal

dus geen ramp als de leaked poster blijkt te kloppen en we de scorpions op herhaling krijgen zondag ?
Een ramp? Serieus? We hebben het over een band op een festival, hè? Niet over bosbranden, overstromingen, aardbevingen, oorlog of wat dan ook, toch? 😐

Maar nee, ik heb al heel vaak gezegd dat ik per definitie geen voorstander ben van bands op herhaling, zeker geen headliners.
Ook niet als ik daar persoonlijk fan van zou zijn (Scorpions, Iron Maiden, Parkway Drive, Gojira, Tool, Sabaton, Volbeat...).
Maar als het gebeurt, zoals recent nog met Machine Head, soit, dan is dat maar gewoon zo.
Ik ben de laatste die daar een drama, laat staan een ramp van zou maken (en als Scorpions er daadwerkelijk weer zou staan, sta ik er ook weer gewoon naar alle waarschijnlijkheid).

De kans op Scorpions is echter sowieso nihil, zoals hierboven ook al gezegd.
Ik begrijp dan ook niet de obsessie die sommigen met die band lijken te hebben hier de laatste tijd, als ware het een of ander doemscenario.
Overigens is het Scorpions, niet de Scorpions of The Scorpions (die laatste is zelfs een geheel andere band). 😉

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: nikita en Piebe71
Ik denk als je de moeite zou nemen om die discussies na te lezen, dat blijkt dat iedereen daar wel vrij consequent in is, hoor.
Degenen die geen moeite hebben met Muse of NIN, hebben dat ook niet met The Prodigy, degenen die wel moeite hebben met Muse of NIN, hebben dat waarschijnlijk ook met The Prodigy.

edit: ik zie dat ze wel een drumstel hebben, dus misschien valt het "draaitafel-gegenereerde" wel mee, maar het ging meer om het geluid zelf.
De gitarist is je niet opgevallen (speelt hier bas, maar ook gitaar)?
Is gewoon een volwaardige band wat daar staat, hoor.

1737124797603.png

Users who are viewing this thread