Rock Werchter 2015 - Geruchten

George Ezra heeft wel tijd, als ik zijn tourschema bekijk. Al hoop ik op een leukere vervanger. Het hoeft natuurlijk ook niet een vervanger te zijn met hetzelfde profiel voor dezelfde spot. Ze geven al aan dat het schema voor die dag wordt omgegooid...

Uiteindelijk krijgen we gewoon The Van Jets als dagopener en verder wat geschuif in het schema. Eventueel een extra show van dEUS als ze die hoge spot per se met iets nieuws willen invullen. Pessimistisch, jazeker, maar ik ga al sinds 2007 naar Werchter en ik kan me niet herinneren dat ze ooit een late annulering (lees: na afronden van de affiche) ingevuld hebben met een niet-Belgische act...

Een grote/middelgrote internationale artiest zit denk ik nu ook niet op een belletje te wachten van Werchter. Het 2de plan wil je niet snel zijn.

Uiteindelijk krijgen we gewoon The Van Jets als dagopener en verder wat geschuif in het schema. Eventueel een extra show van dEUS als ze die hoge spot per se met iets nieuws willen invullen. Pessimistisch, jazeker, maar ik ga al sinds 2007 naar Werchter en ik kan me niet herinneren dat ze ooit een late annulering (lees: na afronden van de affiche) ingevuld hebben met een niet-Belgische act…

Ik zou mijn geld dan inderdaad ook op The Van Jets zetten. Zou voor mij persoonlijk al een vooruitgang zijn t.o.v. Sam Smith.

Uiteindelijk krijgen we gewoon The Van Jets als dagopener en verder wat geschuif in het schema. Eventueel een extra show van dEUS als ze die hoge spot per se met iets nieuws willen invullen. Pessimistisch, jazeker, maar ik ga al sinds 2007 naar Werchter en ik kan me niet herinneren dat ze ooit een late annulering (lees: na afronden van de affiche) ingevuld hebben met een niet-Belgische act…

voor mij persoonlijk alle twee veel betere invulling als Sam Smith
en zoals je zegt het meest realistische, we moeten geen zotte dingen verwachten

Mijn hoop op alsnog Intergalactic Lovers stijgt!

Jammer dat Sam Smith niet voor de vrijdag gepland stond. Had me best kunnen voorstellen dat er dan nog een redelijk grote naam was aangetrokken door Werchter om ook die laatste kaarten uit te verkopen.

Die laatste kaarten? Je kan de laatste tijd geen krant openslaan, tv aanzetten, luisteren naar stubru én spotify of je hoort /ziet reclame voor Rock Werchter-vrijdag. Denk dat de verkoop van die vrijdag redelijk (en begrijpelijk) tegenvalt !

Die laatste kaarten? Je kan de laatste tijd geen krant openslaan, tv aanzetten, luisteren naar stubru én spotify of je hoort /ziet reclame voor Rock Werchter-vrijdag. Denk dat de verkoop van die vrijdag redelijk (en begrijpelijk) tegenvalt !

Mooi! Hoeven we volgend jaar niet weer zo'n laffe dag te verwachten.

Er werd ergens deze week trouwens de vraag gesteld wat Maxi Jazz gaat spelen. Ben ik ook wel benieuwd naar, zou het wel leuk vinden om Insomnia, We Come 1, God is a DJ enzo te horen aangevuld met misschien wat ander werk.

We zitten alle tickets tesamen aan minstens 95% van de totale kaarten, dan kan je wel over 'laatste' spreken ;) Maar het klopt wel, het zou me niet verbazen als je er gemakkelijk kan winnen op Stubru volgende maand.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dave wrote:</div>

We zitten alle tickets tesamen aan minstens 95% van de totale kaarten, dan kan je wel over ‘laatste’ spreken
icon_wink.gif
Maar het klopt wel, het zou me niet verbazen als je er gemakkelijk kan winnen op Stubru volgende maand.

Je kan altijd dagtickets en combi's winnen hoor op Stubru. Of het nu uitverkocht is of niet.
De vrijdag zal wel uitverkopen. Ik denk dat het in 2013 was, dat de donderdag bijvoorbeeld ook pas enkele dagen op voorhand uitverkocht was, net als in 2011 met Linkin Park.

Ik heb hier trouwens de vraag gelezen of ze al bezig zijn met de wachtlijst. Ja hoor, zo is mijn vriendin er al vanaf en heeft ze alsnog haar combiticket! (was 2 dagen na opstart erop ingeschreven)

Charlie XCX misschien ook een mogelijkheid? Is ook in de buurt.. Zou het wel een tegenvaller vinden

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dave wrote:</div>

We zitten alle tickets tesamen aan minstens 95% van de totale kaarten, dan kan je wel over ‘laatste’ spreken
icon_wink.gif
Maar het klopt wel, het zou me niet verbazen als je er gemakkelijk kan winnen op Stubru volgende maand.

Je kan altijd dagtickets en combi’s winnen hoor op Stubru. Of het nu uitverkocht is of niet.
De vrijdag zal wel uitverkopen. Ik denk dat het in 2013 was, dat de donderdag bijvoorbeeld ook pas enkele dagen op voorhand uitverkocht was, net als in 2011 met Linkin Park.

Als een dag niet uitverkocht geraakt zijn het er altijd extra veel hoor. Voor die matige Pinkpopeditie in 2013 heeft Stubru alleen al honderden tickets weggegeven, en dat was dan nog een buitenlands festival. Idem met Muse en Prince op Boutique.

Misschien verschuiven ze wel een 'kleinere' act van vrijdag naar zaterdag en zetten ze er vrijdag nog iets moois bij...

Misschien verschuiven ze wel een ‘kleinere’ act van vrijdag naar zaterdag en zetten ze er vrijdag nog iets moois bij…
Doen ze niet, en dan het gezeik krijgen van mensen die een vrijdag ticket gekocht hebben omwille van die 'kleinere' act. Zou trouwens een heel lamme streek zijn, dat zie ik ze echt niet doen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Protput wrote:</div>
Misschien verschuiven ze wel een ‘kleinere’ act van vrijdag naar zaterdag en zetten ze er vrijdag nog iets moois bij…

Doen ze niet, en dan het gezeik krijgen van mensen die een vrijdag ticket gekocht hebben omwille van die ‘kleinere’ act. Zou trouwens een heel lamme streek zijn, dat zie ik ze echt niet doen.

Er is toch niemand die speciaal voor pakweg Magnus een ticket koopt? En die hebben vermoedelijk een mooie spot in de Klub C, waar je dan weer iets internationaal kan laten knallen..
Maar goed, ik zie ze ook eerder schuiven hoor, 't zou misschien goed zijn voor de verkoop op vrijdag nog een kleine boost te geven.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Rock Torhout wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Protput wrote:</div>

Doen ze niet, en dan het gezeik krijgen van mensen die een vrijdag ticket gekocht hebben omwille van die ‘kleinere’ act. Zou trouwens een heel lamme streek zijn, dat zie ik ze echt niet doen.

Er is toch niemand die speciaal voor pakweg Magnus een ticket koopt? En die hebben vermoedelijk een mooie spot in de Klub C, waar je dan weer iets internationaal kan laten knallen..
Maar goed, ik zie ze ook eerder schuiven hoor, ‘t zou misschien goed zijn voor de verkoop op vrijdag nog een kleine boost te geven.

Alleen zit je op vrijdag gewoon met hetzelfde probleem als nu op zaterdag: waar haal je anderhalve maand voor het festival nog een internationale publiekstrekker, die nog geen Belgische datum heeft, en die dag vrij én in de buurt is?

En wat @Rock Torhout zegt geldt niet alleen voor de mensen die een vrijdagticket gekocht hebben. Als je een zaterdagticket hebt en plots Magnus als vervanger krijgt, terwijl er op vrijdag een mooie internationale naam bij komt, dan ga je je toch ook bekocht voelen?

Dat Sam Smith annuleert is hooguit goed nieuws voor de mensen die hem sowieso niet konden uitstaan... En Werchter zal het nooit op kunnen lossen op een manier die iedereen tevreden stelt. Stond hij op main, dan zal idd wel iets als The Van Jets ingevlogen gaan worden. Iets van naam is momenteel niet echt meer te boeken. Als hij laat in Klub C gepland stond zou Goose misschien nog een optie zijn, al zullen Cactus en Dour daar dan niet heel blij mee zijn. Ik ben op zich niet rouwig om de afzegging, mn vriendin wou hem per sé zien dus ik zag een mooie plek vooraan bij The Prodigy al door mijn neus geboord worden (ging er van uit dat Sam Smith in een tent zou staan laat op de avond).
We gaan er ongetwijfeld snel achter komen hoe ze het op willen lossen.

Users who are viewing this thread