Rock Werchter 2015 - Geruchten

Het probleem van die vrijdag is ook wat: artiesten, en dan zeker de grootste namen van die dag, die wat 'anders' gaan doen.

Mumford & Sons: andere richting uit, en zeer uit de hand lopende meningen over nieuwe cd, ook zeer negatieve (2/10 door Pitchfork, 2/5 sterren van The Guardian...)

Ben Howard: "moeilijker" tweede album, heeft dus wat meer luisterbeurten nodig, staan geen gemakkelijke radiohits meer op zoals "Keep your head up" en "The fear". Speelt ook al zijn radiohits niet meer, en als hij ze nog speelt, dikwijls in een herwerkte, alternatieve versie.

Roisín Murphy: het grootste voorbeeld. Nieuwe cd is "zeer moeilijk", subtiel, verfijnd, zeker geen radiohits hier. Hiervan wordt waarschijnlijk geen enkel nummer op Stubru of 3FM gedraaid. Haar setlist van de, pas aangevangen, tour: geen hits, enkel een herwerkte versie van 'Familiar Feeling' van Moloko. Geen Overpowered, You know me better, The Time is now, Sing it back, Forever more... Ze is echt een andere, zeer alternatieve, weg ingeslagen.

En dan heb je natuurlijk Pharell Williams... daar krijg je dan wél wat je ervan verwacht, maar dat is dan ook de reden waarvoor hij voorstanders heeft, maar ook felle tegenstanders. Zo'n naam blijft controversiëel op Rock Werchter, maar dan echt wel in de negatieve zin van het woord.

Die dag ontbreekt echt wel een grote, herkenbare naam (of op zijn minst een sterker programma in de breedte). Volgens mij wordt dit de eerste keer sinds 2008 (denk ik) een niet-uitverkochte dag (volgens mij toen de dag The Verve - Neil Young - Moby (onbegrijpelijk niet-uitverkocht, dat wel)).

Black keys zijn terug beschikbaar nu de drummer genezen is! Zet die op vrijdag tussen mumford en pharrel en gooi john newmann of roisin murphy naar zaterdag! Dromen mag :wink:

Black keys zijn terug beschikbaar nu de drummer genezen is! Zet die op vrijdag tussen mumford en pharrel en gooi john newmann of roisin murphy naar zaterdag! Dromen mag :wink:

Dat blijft bij dromen helaas haha. Ik verwacht echter een Belgisch naampje, en dat er een beetje geschoven wordt met artiesten op de dag zelf. Vandaar dat blokkenschema ook nog niet bekend is waarschijnlijk. Als je gaat schuiven, moeten al die artiesten die akkoord zijn gegaan met de 'vorige voorwaarden', weer opnieuw akkoord gaan met nieuwe speeltijden etc.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Wanneer komt dat blokkenschema eens online…

Bende trage tamzakken.

Ze gaan dat blokkenschema heus niet geven voor ze Sam Smith vervangen hebben, anders kunnen ze over een week of twee weer een nieuwe, aangepaste versie online zetten.

Blijkbaar stond alles klaar om bekend gemaakt te worden toen Sam Smith annuleerde. Dat wordt dus nog wat geduld oefenen. Hopelijk snel nieuws!

Het probleem van die vrijdag is ook wat: artiesten, en dan zeker de grootste namen van die dag, die wat ‘anders’ gaan doen.

Ben Howard: “moeilijker” tweede album, heeft dus wat meer luisterbeurten nodig, staan geen gemakkelijke radiohits meer op zoals “Keep your head up” en “The fear”. Speelt ook al zijn radiohits niet meer, en als hij ze nog speelt, dikwijls in een herwerkte, alternatieve versie.

Roisín Murphy: het grootste voorbeeld. Nieuwe cd is “zeer moeilijk”, subtiel, verfijnd, zeker geen radiohits hier. Hiervan wordt waarschijnlijk geen enkel nummer op Stubru of 3FM gedraaid. Haar setlist van de, pas aangevangen, tour: geen hits, enkel een herwerkte versie van ‘Familiar Feeling’ van Moloko. Geen Overpowered, You know me better, The Time is now, Sing it back, Forever more… Ze is echt een andere, zeer alternatieve, weg ingeslagen.

Howard speelt weldegelijk al zijn 'hits' tegenwoordig hoor.

En Murphy is gewoon heerlijk eigenzinnig. Een blik op die setlists maakt mij wel benieuwd eigenlijk.

Howard speelt weldegelijk al zijn ‘hits’ tegenwoordig hoor.

En Murphy is gewoon heerlijk eigenzinnig. Een blik op die setlists maakt mij wel benieuwd eigenlijk.

Klopt :)
De setlist van Ben Howard:
Am I In Your Light?
In Dreams
Time is Dancing
Conrad
I Forget Where We Were
Rivers In Your Mouth
She Treats Me Well
Black Flies
Keep Your Head Up
Every Time The Sun Comes Up
Small Things
All Is Now Harmed
The Fear
End of the Affair
Encore:
The Wolves
Oh Sister
Esmerelda

Toch is Ben z'n setlist er niet beter op geworden vind ik zelf. Oats in The Water niet meer :(
Sowieso balen dat ie Promise links laat liggen.

Maar voor het massavolk is dit zeker beter.

Songs played by year: 2015

Song Play Count
1 Small Things 31
2 Black Flies 30
End of the Affair 30
Conrad 30
The Fear 30
6 Time is Dancing 29
All Is Now Harmed 29
Rivers In Your Mouth 29
I Forget Where We Were 29
10 In Dreams 28
11 She Treats Me Well 27
12 Esmerelda 16
13 The Wolves 14
14 Am I In Your Light? 13
15 Keep Your Head Up 12
16 Oats in the Water 11
Every Time The Sun Comes Up (Sharon Van Etten cover) 11
18 Evergreen 10
19 Old Pine 7
Quiet Me Down 7
21 Only Love 5
22 Everything 3
Sweet Little Mystery (John Martyn cover) 3
Oh Sister (Bob Dylan cover) 3
25 Diamonds 2
Every Time The Sun Comes Up (Rufus Wainright feat. Sharon Von Etten cover) 2
Gracious 2
Promise 2
29 To Be Alone 1
The Burren 1

Placebo als vervanger van Sam Smith op pinkpop. Hopelijk boekt RW ook zo'n top vervanger maar ben bang van niet.

Placebo vervangt Sam Smith op Pinkpop. Mogen we zoiets van Werchter nog verwachten of gaat dat niet gebeuren?

maar goed dat ik niet op enter drukte anders had het er drie keer gestaan in een paar seconden. IK ben er nog steeds bang voor dat Sam Smith niet word vervangen door een "grote" act

Placebo vervangt Sam Smith op Pinkpop. Mogen we zoiets van Werchter nog verwachten of gaat dat niet gebeuren?

Placebo heeft nog wel tijd dat weekend maar staat precies op 27 juni (de dag dat Sam Smith uitvalt) in Zwitserland. Dus het gaat niet gebeuren jammer genoeg. Tenzij er dingen door elkaar gegooid worden, maar dat lijkt me sterk.

Placebo is afgeschreven. Die staan op Rock Zottegem en zien we in België niet meer terug op 'grote' festivals. Verhaal voorbij voor die band.

Placebo op Pinkpop geeft toch nog wel een beetje hoop voor een grotere act als vervanging van Sam Smith. Ik verwachte al helemaal niks bijzonders meer maar dit laat zien dat het toch wel mogelijk is.

eigenlijk wel opvallend hoe weinig DJ's er dit jaar staan op Werchter (al dan niet Live). In 2014 had je nog Skrillex, Rudimental, Major Lazer, Chase & Status, Gesaffelstein, Trentemøller,... 2013 had je Major Lazer, The bloody Beetroots, Netsky, Boys Noize, C2C, Disclosure, Rudimental, GOOSE, Dimitri Vegas & Like Mike, Modestep.
Dit jaar: The Chemical Brothers en The Prodigy en dat is het. Misschien houden ze dit jaar wat plaatst vrij voor middelmatige DJ in de NWW maar dat betwijfel ik...

<div class="d4p-bbt-quote-title">visdave34 wrote:</div>

Placebo heeft nog wel tijd dat weekend maar staat precies op 27 juni (de dag dat Sam Smith uitvalt) in Zwitserland. Dus het gaat niet gebeuren jammer genoeg. Tenzij er dingen door elkaar gegooid worden, maar dat lijkt me sterk.

Jammer, maar geeft me toch hoop dat we ook op Werchter nog een enigszins grote act mogen verwachten als vervanging.

Dit jaar: The Chemical Brothers en The Prodigy en dat is het. Misschien houden ze dit jaar wat plaatst vrij voor middelmatige DJ in de NWW maar dat betwijfel ik…
Je hebt ook nog Hot Chip, SBTRKT en Caribou als elektronische acts. Maar idd een stuk minder platte dance dan vorige jaren.

Ik zag trouwens op twitter een (reply)tweet van RW dat ze dit jaar gewoon gras hebben op de NWW ipv planken.

Komen die platen niet later? Gras heb ik liever, dus dat zou mooi zijn.
Ja zou ook kunnen. Maar als ze reageren op de vraag wat er nog gaan veranderen met 'een mooi grasveld ipv plankenvloer. De rest ontdek je op het festival!' maak ik er uit op dat dit zo blijft.

De NWW was vorig jaar een gloednieuw stuk terrein, pas aangelegd. Er stond gewoon nog geen gras, logisch dat er toen een vloer lag en dat ze dat niet meer doen als dat niet nodig is.

Users who are viewing this thread