Rock Werchter 2015 - Geruchten

Vanaf dit jaar zijn twee van de Sharepoints ook uitgerust met een fotocamera, dus vergeet ook je mooiste glimlach niet. Na het festival krijg je je gepersonaliseerde Rock Werchter-tijdslijn toegestuurd, compleet met je check-ins en foto’s. En op basis van de verzamelde gegevens, krijg je van Spotify een RW15-playlist op maat!

Vanaf dit jaar zijn twee van de Sharepoints ook uitgerust met een fotocamera, dus vergeet ook je mooiste glimlach niet. Na het festival krijg je je gepersonaliseerde Rock Werchter-tijdslijn toegestuurd, compleet met je check-ins en foto’s. En op basis van de verzamelde gegevens, krijg je van Spotify een RW15-playlist op maat!

Ja, Herman Schueremans...

Foto carmera lijkt mij wel leuk.. Kan je je vrienden pesten die niet mee konden ;-)

Op Roskilde staan Muse en Die Antwoord ook op dezelfde dag. Beide op het hoofdpodium: eerst muse en als afsluiter die antwoord.
Zou werchter het ook zo willen aanpakken om het volk geleidelijk aan naar huis (of camping) te willen terugsturen?

Op Roskilde staan Muse en Die Antwoord ook op dezelfde dag. Beide op het hoofdpodium: eerst muse en als afsluiter die antwoord.
Zou werchter het ook zo willen aanpakken om het volk geleidelijk aan naar huis (of camping) te willen terugsturen?

please god no

Ik moet weer even klagen hoor (ben niet voor niets een Nederlander hè...): ik vind het nu wel heel erg teleurstellend dat het zo lang duurt voor we iets weten over een podiumindeling of tijdschema. Na dit weekend is het nog maar 4 weekjes tot de start van het festival. Vorig jaar waren ze al historisch laat met de podiumindeling/tijdschema, maar zelfs toen nog wel ruim 7 weken van tevoren.

In 2011 en 2012 kregen we zelfs al (vroeg) in april het speelschema.

Ik ga nog even mokken... Goed weekend allemaal! ;-)

Ik moet weer even klagen hoor (ben niet voor niets een Nederlander hè…): ik vind het nu wel heel erg teleurstellend dat het zo lang duurt voor we iets weten over een podiumindeling of tijdschema. Na dit weekend is het nog maar 4 weekjes tot de start van het festival. Vorig jaar waren ze al historisch laat met de podiumindeling/tijdschema, maar zelfs toen nog wel ruim 7 weken van tevoren.

Ik ga nog even mokken… Goed weekend allemaal!
icon_wink.gif

Zoals hier eerder al gezegd: ze hadden blijkbaar gepland om het enkele weken geleden bekend te maken, maar die problemen (en vervolgens afzegging) van Sam Smith houden alles achter. Zo lang er geen vervanger en nieuw schema vastligt heeft het geen nut om een timetable vrij te geven, want die zaterdag kan er na de vervanging plots heel anders uitzien.

Jouw geklaag is wel terecht vind ik... Het duurt wel erg lang nu.

Anderszijds verdienen berichten over fotocamera's, servietten en kbc kleren ook wel voorrang natuurlijk...

En maakt het nou echt zoveel uit? Ik heb in ieder geval geen 3 of 4 weken nodig om uit te stippelen wat ik wil zien.

<div class="d4p-bbt-quote-title">visdave34 wrote:</div>
Ik moet weer even klagen hoor (ben niet voor niets een Nederlander hè…): ik vind het nu wel heel erg teleurstellend dat het zo lang duurt voor we iets weten over een podiumindeling of tijdschema. Na dit weekend is het nog maar 4 weekjes tot de start van het festival. Vorig jaar waren ze al historisch laat met de podiumindeling/tijdschema, maar zelfs toen nog wel ruim 7 weken van tevoren.

Ik ga nog even mokken… Goed weekend allemaal!
icon_wink.gif

Zoals hier eerder al gezegd: ze hadden blijkbaar gepland om het enkele weken geleden bekend te maken, maar die problemen (en vervolgens afzegging) van Sam Smith houden alles achter. Zo lang er geen vervanger en nieuw schema vastligt heeft het geen nut om een timetable vrij te geven, want die zaterdag kan er na de vervanging plots heel anders uitzien.
Ik ken de oorzaak ook wel... Waarschijnlijk is het ook allemaal een ongelukkige samenloop... Alleen hadden ze er in het verleden nooit problemen mee om een voorlopige podiumindeling of tijdschema (met name dat eerste) te verstrekken om later nog wat wijzigingen door te voeren. Bij andere festivals zie je ook nog wel eens een TBA'tje in het schema staan.
Je kunt je overigens ook afvragen of het nou echt zo veel tijd kost om een vervanger voor Sam Smith te regelen. Ik geloof er eigenlijk geen fluit van. Tenzij ze wél nog een artiest van formaat op het oog hebben en die de bevestiging ophoudt...

Maar goed, ik ben ook gewoon een ongeduldig mannetje natuurlijk... ;-)

Je kunt je overigens ook afvragen of het nou echt zo veel tijd kost om een vervanger voor Sam Smith te regelen. Ik geloof er eigenlijk geen fluit van. Tenzij ze wél nog een artiest van formaat op het oog hebben en die de bevestiging ophoudt…

Een vervanger boeken heeft natuurlijk wat meer nodig dan gewoon de vervangende artiest vinden. Tenzij je de exacte spot opnieuw invult moet je aan meerdere andere artiesten gaan vragen of zij met een nieuwe spot akkoord gaan. Maar diezelfde artiesten hebben ook eisen, en hebben ondertussen ook hun hele tourschema uitgestippeld (reistijden, eventuele vluchten, ...). Als 1 artiest tegenwerkt kan alles goed weer in duigen vallen.

Kijk naar Pukkelpop in 2013 (ook al is het een extreem voorbeeld) : Neil Young zegt af, Pukkelpop stunt ei zo na met Prince als vervanger. Maar The Prodigy weigert de voorwaarden uit hun contract aan te passen, en Prince wil niet als voorlaatste spelen. Resultaat: ze moeten genoegen nemen met een act die ze ergens in de namiddag kunnen tussenfoefelen.

Daarmee ook dat ze zo vaak voor Belgische vervangers gaan, denk ik. Kan je gewoon 's middags erbij zetten en de rest een uurtje later schuiven, handiger dan van podia te gaan wisselen e.d.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mattman wrote:</div>
Wanneer komt dat blokkenschema eens online…

Bende trage tamzakken.

Ze gaan dat blokkenschema heus niet geven voor ze Sam Smith vervangen hebben, anders kunnen ze over een week of twee weer een nieuwe, aangepaste versie online zetten.

Blijkbaar stond alles klaar om bekend gemaakt te worden toen Sam Smith annuleerde. Dat wordt dus nog wat geduld oefenen. Hopelijk snel nieuws!

Bron?

Jouw geklaag is wel terecht vind ik… Het duurt wel erg lang nu.

Anderszijds verdienen berichten over fotocamera’s, servietten en kbc kleren ook wel voorrang natuurlijk…

Natuurlijk is het wachten te lang. Een deel van je ticketprijs betaal je ook voor de voorpret en napret (ik toch, en vele vrienden ook). Die voorpret kan je nog niet optimaal beleven zonder tijdschema. Dit is bij mij inherent aan het festival. Ik had het vandaag toch wel verwacht, minder dan één maand voor het festival is te kort.

Tot over een paar jaar gooiden ze inderdaad een tijdschema veel vroeger online, en konden er inderdaad nog wat aanpassingen zijn. Maar dat is toch niet erg, je kan tenminste al aan de slag. In 2012 hebben ze een in een viertal beurten de settijd van The Cure verlengd, dEUS wat later laten beginnen dan oorspronkelijk bekend gemaakt was enz.. Liever op die manier hoor.

Jouw geklaag is wel terecht vind ik… Het duurt wel erg lang nu.

Anderszijds verdienen berichten over fotocamera’s, servietten en kbc kleren ook wel voorrang natuurlijk…

Natuurlijk is het wachten te lang. Een deel van je ticketprijs betaal je ook voor de voorpret en napret (ik toch, en vele vrienden ook). Die voorpret kan je nog niet optimaal beleven zonder tijdschema. Dit is bij mij inherent aan het festival. Ik had het vandaag toch wel verwacht, minder dan één maand voor het festival is te kort.

Tot over een paar jaar gooiden ze inderdaad een tijdschema veel vroeger online, en konden er inderdaad nog wat aanpassingen zijn. Maar dat is toch niet erg, je kan tenminste al aan de slag. In 2012 hebben ze een in een viertal beurten de settijd van The Cure verlengd, dEUS wat later laten beginnen dan oorspronkelijk bekend gemaakt was enz.. Liever op die manier hoor.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Protput wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mattman wrote:</div>
Wanneer komt dat blokkenschema eens online…

Bende trage tamzakken.

Ze gaan dat blokkenschema heus niet geven voor ze Sam Smith vervangen hebben, anders kunnen ze over een week of twee weer een nieuwe, aangepaste versie online zetten.

Blijkbaar stond alles klaar om bekend gemaakt te worden toen Sam Smith annuleerde. Dat wordt dus nog wat geduld oefenen. Hopelijk snel nieuws!

Bron?

In de tweets van RW wordt dit gesuggereerd.

zeker dat dit te lang duurt, annulatie van Sam Smith of niet...

ik ben iemand die graag vooraf zijn planning al opmaakt en echt voor de muziek kom
op die manier kan ik gerichter beginnen luisteren naar de groepen die ik zou kunnen en willen zien

als dat pas twee weken voor het festival zou zijn, is dat zeer teleurstellend
ik mag hopen dat dit ten laatste tegen volgend weekend in orde is

Ik wil mij vooral kunnen voorbereiden op clashes - muziek luisteren van bands die ik niet ken op 'vrije momenten'... Timetable van Main Square is er overigens wel al, en dat festival is een week later. Dan moet Werchter deze week toch echt wel eens gaan werk maken daarvan...

Maar Main Square heeft half zoveel artiesten, 2 podia die gerust mogen overlappen, en geen hoge spot die een maand voor het festival nog ingevuld moet worden. Dan maakt het weinig uit dat het een week later is.

Ik vind de argumenten die hier gegeven worden overigens maar lauw. De affiche is al van begin april rond, er staan amper 80 artiesten. Het is toch niet zo moeilijk om al beginnen in te luisteren en te bepalen wat je wel/niet wil zien? Voor die 5 echte clashes die je over het hele weekend heen hebt. En wat zat iedereen hier dan dat 'must see/wil ik wel zien/wil ik zeker niet zien' spel te spelen, anderhalve maand geleden?

De mensen die recht hebben om te klagen zijn de bezoekers van Glastonbury, Primavera, Coachella, Dour, ... Daar staan honderden bands verspreid over flink wat podia (clashes langs alle kanten), en toch komt hun timetable pas 2-3 weken voor het festival online.

Users who are viewing this thread