Rock Werchter 2015 - Geruchten

http://www.demorgen.be/muziek/primeur-droneverbod-tijdens-rock-werchter-en-tw-classic-a2338903/
denk niet dat muse met drones zal afkomen...

Toch jammer... Bij de vorige tour in de Amsterdam Arena kon al niet de volledige pyrotechnische show mee en nu dit. Weer niet de volledige ervaring bij een Muse concert.

Hartstikke fijn, ik vind het maar klotedingen.

Toch jammer… Bij de vorige tour in de Amsterdam Arena kon al niet de volledige pyrotechnische show mee en nu dit. Weer niet de volledige ervaring bij een Muse concert.

Zouden drones de show voor jou beter maken dan?

Dat zullen we dus nooit weten... Feit is wel dat we het concert niet zullen beleven op de manier dat zij het voor ons bedacht hadden.

Dat zullen we dus nooit weten… Feit is wel dat we het concert niet zullen beleven op de manier dat zij het voor ons bedacht hadden.

Tja, dat zal me vrij weinig uitmaken, ik vind het vooral een raar en vervelend showelement. Vuurwerk heb ik niks op tegen, en iets flauws zoals die grote lul bij Rammstein vind ik ook altijd wel grappig, maar met dit verbod ben ik erg tevreden.

Ik vond het sowieso al tamelijk hypocriet om een conceptalbum te maken waarin je wijst op het gevaar van drones, en vervolgens diezelfde dingen gaat gebruiken 'omdat ze een leuk showelement geven'. En wat iemand hier al eerder zei: het is een kwestie van tijd voor iemand met een flesje of zo'n bierhouder een drone uit de lucht haalt.

Vanwaar zo fel tegen drones? Het lijkt me niet dat ze twee meter boven je hoofd voorbij gaan vliegen tijdens een nummer ofzo. Opzich kan je er best mooie dingen mee doen in het donker. (dit of dit) Maar ik heb geen idee hoe Muse die drones in hun show gaan gebruiken.

Ik vond het sowieso al tamelijk hypocriet om een conceptalbum te maken waarin je wijst op het gevaar van drones, en vervolgens diezelfde dingen gaat gebruiken ‘omdat ze een leuk showelement geven’. En wat iemand hier al eerder zei: het is een kwestie van tijd voor iemand met een flesje of zo’n bierhouder een drone uit de lucht haalt.

Dit. Kunnen ze niet gewoon eens kappen met al die onnozele toeters en bellen... Zoals die springballen. Ik snap niet hoe zoiets een concert beter maakt.

Volgens mij zal Muse met drones gaan vliegen, Het verbod is slechts bedoeld voor mensen met andere bedoelingen, o.a. foto's maken. Daarnaast is het gevaar dat iemand gewond raakt door een neerkomende drone iets dat een organisatie zeker wil vermijden. Of dat neerkomen is door hulp van iets omhoog gooien of defect laat ik dan even in het midden.

Door een verbod op drones tijdens rw en classic lijkt het nu niet door te gaan. Of dat nu ook voor Muse geldt is nog een discussie lijkt mij. Maar het helpt niet ^^

Dit verbod staat natuurlijk helemaal los van of Muse drones wel of niet gaat gebruiken. Ik mag ook geen vuurwerk afsteken en er is ook een verbod voor open vuur. Zijn toch genoeg bands die vuur en vuurwerk in hun show gebruiken.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Ik vond het sowieso al tamelijk hypocriet om een conceptalbum te maken waarin je wijst op het gevaar van drones, en vervolgens diezelfde dingen gaat gebruiken ‘omdat ze een leuk showelement geven’. En wat iemand hier al eerder zei: het is een kwestie van tijd voor iemand met een flesje of zo’n bierhouder een drone uit de lucht haalt.

Dit. Kunnen ze niet gewoon eens kappen met al die onnozele toeters en bellen… Zoals die springballen. Ik snap niet hoe zoiets een concert beter maakt.

Dus ook geen vuurwerk, videobeelden, lasers etc? Tja we kunnen natuurlijk ook gewoon een cd opzetten.

Dit verbod staat natuurlijk helemaal los van of Muse drones wel of niet gaat gebruiken. Ik mag ook geen vuurwerk afsteken en er is ook een verbod voor open vuur. Zijn toch genoeg bands die vuur en vuurwerk in hun show gebruiken.

Dat is appelen met peren vergelijken. Als een toeschouwer vuur(werk) aansteekt brengt hij zijn medepubliek in gevaar, het vuur(werk) van artiesten wordt op een veilige afstand afgeschoten. Particuliere drones en de drones van Muse zouden beide op dezelfde plek hangen, m.a.w. even groot veiligheidsrisico voor toeschouwers als er iets misloopt.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>

Dit. Kunnen ze niet gewoon eens kappen met al die onnozele toeters en bellen… Zoals die springballen. Ik snap niet hoe zoiets een concert beter maakt.

Dus ook geen vuurwerk, videobeelden, lasers etc? Tja we kunnen natuurlijk ook gewoon een cd opzetten.

Toeters en bellen, dan hebben we het over overbodige showelementen. Ooit al naar een optreden geweest waar ze zo'n grote ballonnen het publiek ingooien? Dan zitten ze 5 minuten naar die ballonnen te staren en pogingen te ondernemen om er eentje te raken. En voor ze het weten is het nummer om. Idem met die dronefilmpjes van hierboven: dan zitten mensen boven hun te kijken ipv naar het podium, en dat is toch net niet de bedoeling als artiest?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Paddy wrote:</div>

Dat is appelen met peren vergelijken. Als een toeschouwer vuur(werk) aansteekt brengt hij zijn medepubliek in gevaar, het vuur(werk) van artiesten wordt op een veilige afstand afgeschoten. Particuliere drones en de drones van Muse zouden beide op dezelfde plek hangen, m.a.w. even groot veiligheidsrisico voor toeschouwers als er iets misloopt.

Onzin. Van particuliere drones weet je als overheid niet wie hem bestuurt, hoe kundig die is, of ie gezopen heeft, wat de kwaliteit is van zijn drone etc. Als een drone hoort bij het optreden, dan heb je dat allemaal wel in de hand. Het verbod draait ook om het illegaal foto's/filmpjes maken.

Vuurwerk mag van mij wel weer terugkomen met de headliners. Prodigy en Muse bijvoorbeeld. heb dat afgelopen jaar wel gemist, vond ik jammer.

Die droneplannen van Muse waren nooit concreet, was gewoon 'een ideetje' van de zanger dat hij ergens heeft geopperd in een interview en iedereen neemt het weer voor waar aan. Ze doen geen enkele show met drones.

Die droneplannen van Muse waren nooit concreet, was gewoon ‘een ideetje’ van de zanger dat hij ergens heeft geopperd in een interview en iedereen neemt het weer voor waar aan. Ze doen geen enkele show met drones.
http://www.gigwise.com/features/100812/muse-drones-album-inspiration-for-matt-bellamy-revealed

Blijkbaar hebben ze op Big Weekend ook bevestigd dat ze geen drones gaan gebruiken op festivals, aangezien de wetgeving in de meeste landen niet aan hun kant staat.

Vuurwerk mag van mij wel weer terugkomen met de headliners. Prodigy en Muse bijvoorbeeld. heb dat afgelopen jaar wel gemist, vond ik jammer.

Vorig jaar hadden Kings of Leon vuurwerk. En ik moet zeggen, die hadden ook de vetste show. Schitterende videowall. Nu de heren zelf nog iets meer actie haha!

Users who are viewing this thread