Rock Werchter 2015 - Geruchten

Johnny Marr zou inderdaad een superoplossing zijn. Dan doet die gegarandeerd ook mee met Noel Gallagher. Is ook ideaal in te passen in zijn tourschema.

Of Beck is in feite ook mogelijk, moet dan wel een weekje extra in Europa blijven. Voor Stereophonics komt Rock Werchter te vroeg waarschijnlijk, beginnen er maar 12 juli aan (tot nu toe). Emeli Sandé kan niet (speelt de zaterdag op Tinderbox). Modest Mouse staat dan op Bravalla.

The Cardigans is wel mogelijk, staan vrijdag op Provinssi Rock. Vintage Trouble is ook mogelijk.

Doe mij dus maar Johnny Marr.

Al kunnen The Van Jets, K's Choice, Intergalactic Lovers... ook natuurlijk.

Uiteindelijk krijgen we gewoon The Van Jets als dagopener en verder wat geschuif in het schema. Eventueel een extra show van dEUS als ze die hoge spot per se met iets nieuws willen invullen. Pessimistisch, jazeker, maar ik ga al sinds 2007 naar Werchter en ik kan me niet herinneren dat ze ooit een late annulering (lees: na afronden van de affiche) ingevuld hebben met een niet-Belgische act…

dEUS vind ik nu niet zo pessimistisch zijn. Zou schitterende toevoeging zijn.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Rock Torhout wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Protput wrote:</div>
Misschien verschuiven ze wel een ‘kleinere’ act van vrijdag naar zaterdag en zetten ze er vrijdag nog iets moois bij…

Doen ze niet, en dan het gezeik krijgen van mensen die een vrijdag ticket gekocht hebben omwille van die ‘kleinere’ act. Zou trouwens een heel lamme streek zijn, dat zie ik ze echt niet doen.

Er is toch niemand die speciaal voor pakweg Magnus een ticket koopt? En die hebben vermoedelijk een mooie spot in de Klub C, waar je dan weer iets internationaal kan laten knallen..
Maar goed, ik zie ze ook eerder schuiven hoor, ‘t zou misschien goed zijn voor de verkoop op vrijdag nog een kleine boost te geven.

Ook goed! Magnus naar zaterdag en Blur erbij op vrijdag!

Ik denk dat Marr een mooie oplossing is. The Libertines is denk ik voor Lokerse Feesten en Beck is te laat om te boeken volgens mij. Niet voor hem, maar die smijt je niet even als vervanger op een affiche. Al zullen ze waarschijnlijk wel zo lui zijn dat ze gewoon een Belgische groep in plaats van Sam Smith zetten.

LOL :mrgreen:
Uniek stukje bouwgrond: "Wij bouwen op de wei van Werchter"

Opmerkelijk beeld op de festivalwei van Werchter.
media_xll_7702286.jpg

In een hoekje vlak naast de hoofdingang is een jong koppel een huis aan het bouwen. Eigenaar Morris De Meyer is de zoon van Hedwig De Meyer, grote baas van podiumbouwers Stageco en met Herman Schueremans de grondlegger van Rock Werchter.

Het huis van het jonge koppel is momenteel in opbouw en ligt pal naast de hoofdingang van de festivalweide. © Ponsaerts.
Uiterlijk met kerst willen Morris de Meyer (27) en zijn vrouw Nannie Vermeylen (25) in hun nieuwe huis trekken. Tegen dan heeft hun dochter Lenne (1,5) er een broertje of zusje bij. "Geloof het of niet, maar ik ben uitgeteld voor 25 juni, de eerste dag van Rock Werchter", zegt Nannie. "We hebben het er niet om gedaan, neen, ik was al zwanger toen Live Nation, organisator van Rock Werchter, bekendmaakte dat het festival dit jaar een week vroeger zou plaatsvinden. Door de geboorte dreig ik het nu te missen, maar er zullen er nog genoeg volgen."

Zeg dat wel. Het huis dat Nannie en Morris aan het bouwen zijn voor hun gezin staat gewoonweg op de wei waar het wereldberoemde festival al 40 jaar plaatsvindt. "Eigenlijk wonen we hier al drie jaar", zegt Morris. "In het witte boerderijtje naast ons nieuwe huis. Het is ruim 100 jaar oud, maar als onze nieuwe woonst af is, gaat het tegen de vlakte."

Morris en Nannie keken de voorbije jaren uit naar andere locaties om te bouwen, maar kozen uiteindelijk toch voor hun plekje op de wei. "We zijn té verliefd op het uitzicht", zeggen ze. "Live Nation heeft nog geprobeerd dit perceel te kopen, maar toen waren wij al met onze plannen gestart. Voor de grote Rode Kruistent die hier jarenlang stond, zal men een andere plek moeten vinden." De organisatie van het festival had misschien liever gehad dat Morris en Nannie hun oog hadden laten vallen op een ander stuk bouwgrond, maar de band van Morris met Rock Werchter maakt allicht veel goed. "Ik ben een echte Werchternaar, opgegroeid met het festival", zegt hij. "Door mijn vaders bedrijf, uiteraard, waar ik zelf nu ook werk als chauffeur." Nannie, tandartsassistente uit Baal, kwam op haar 15de voor het eerst naar de festivalwei. En nu woont ze er. "De festivalgrond is onze tuin."
http://www.hln.be/hln/nl/7036/Rock-Werchter/article/detail/2317584/2015/05/12/Uniek-stukje-bouwgrond-Wij-bouwen-op-de-wei-van-Werchter.dhtml

Heb een topic voor je geopend in het off-topic forum, zal hem ook invullen voor je. Zolang er nog geen vaste forum voor zulke dingen is, blijven wij het denk ik zo oplossen. Hier kom ik op terug.
Zit wel iets leuks tussen voor jou Sam, ook al weet ik dat je niet van enquettes hier houdt :P

ps. Heb die op het pukkelpop forum wel verwijderd aangezien dat nog één van de actievevere is waar de line-up nog niet compleet van is

Wanneer komt dat blokkenschema eens online…
Bende trage tamzakken.

Volgens mij al een aantal keer hier voorbij gekomen. Maar Werchter heeft aangegeven dat ze pas enkele weken voor het festival met het blokkenschema komen. Misschien dus nog wel 2-3 weken wachten.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Bende trage tamzakken.

Volgens mij al een aantal keer hier voorbij gekomen. Maar Werchter heeft aangegeven dat ze pas enkele weken voor het festival met het blokkenschema komen. Misschien dus nog wel 2-3 weken wachten.

Nog zes weken is ook enkele weken. :wink:

Bende trage tamzakken.

Ze gaan dat blokkenschema heus niet geven voor ze Sam Smith vervangen hebben, anders kunnen ze over een week of twee weer een nieuwe, aangepaste versie online zetten.

Heb een topic voor je geopend in het off-topic forum, zal hem ook invullen voor je. Zolang er nog geen vaste forum voor zulke dingen is, blijven wij het denk ik zo oplossen. Hier kom ik op terug.
Zit wel iets leuks tussen voor jou Sam, ook al weet ik dat je niet van enquettes hier houdt
icon_razz.gif

ps. Heb die op het pukkelpop forum wel verwijderd aangezien dat nog één van de actievevere is waar de line-up nog niet compleet van is

Punkrock en warm bier! Vooruit dan maar ;)

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

Bende trage tamzakken.

Ze gaan dat blokkenschema heus niet geven voor ze Sam Smith vervangen hebben, anders kunnen ze over een week of twee weer een nieuwe, aangepaste versie online zetten.

Ja maar wat ik bedoel is: het zijn me toch wel kapoenen.

Magnus speelt niet op Dauwpop ivm gebroken been van de gitarist, ook het optreden op Rock Werchter in gevaar?

Magnus speelt niet op Dauwpop ivm gebroken been van de gitarist, ook het optreden op Rock Werchter in gevaar?

Laat ons hopen van niet. Maar ik verwacht dat Vanhamel tegen eind juni wel weer op de been (ha!) zal zijn.

Users who are viewing this thread