Rock Werchter 2015 - Geruchten

Klopt, maarja, zie Pearl Jam vorig jaar, ze hoeven ook weer niet direct van begin juni tot eind augustus alles maar te doen hé
icon_razz.gif
Het kán planningstechnisch nog steeds, dus we kunnen het niet 100% uitsluiten, maar dit is al de tweede duidelijke aanwijzing dat het niet aannemelijk is.

Natuurlijk is dit niet in het voordeel van FNM op RW maar ik vind het niet echt een duidelijke aanwijzing, vooral omdat ik vanwege de redenen die ik eerder noemde niet denk dat ze na GMM stoppen met touren. We zijn hier een beetje geruchten aan het volgen en aan het kijken wat aannemelijk is en wat niet, we zullen nooit ergens zeker van zijn. Dit gaat allemaal om hoe groot de kans is dat iets gebeurd en ik schat de kans dat FNM na GMM een pauze inlast laag in. En dan denk ik dus omdat er na GMM nog wel wat data komen dat de kans op RW niet veel kleiner is geworden dan voor dat bericht.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>
Klopt, maarja, zie Pearl Jam vorig jaar, ze hoeven ook weer niet direct van begin juni tot eind augustus alles maar te doen hé
icon_razz.gif
Het kán planningstechnisch nog steeds, dus we kunnen het niet 100% uitsluiten, maar dit is al de tweede duidelijke aanwijzing dat het niet aannemelijk is.

Natuurlijk is dit niet in het voordeel van FNM op RW maar ik vind het niet echt een duidelijke aanwijzing, vooral omdat ik vanwege de redenen die ik eerder noemde niet denk dat ze na GMM stoppen met touren. We zijn hier een beetje geruchten aan het volgen en aan het kijken wat aannemelijk is en wat niet, we zullen nooit ergens zeker van zijn. Dit gaat allemaal om hoe groot de kans is dat iets gebeurd en ik schat de kans dat FNM na GMM een pauze inlast laag in. En dan denk ik dus omdat er na GMM nog wel wat data komen dat de kans op RW niet veel kleiner is geworden dan voor dat bericht.

Mwah, ik denk echt dat de kans erg klein is hoor. We hebben maar één bron die zegt dat ze komen, en ondertussen al meerdere dikke aanwijzingen dat dat niet zo is. Normaal gaat er gewoon een streep door een (grote) act voor Werchter als ze voor Graspop bevestigd zijn. Maar dat zegt nu ineens niks omdat een anoniem bronnetje roept dat dat niet uitmaakt?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Loveless wrote:</div>
icon_razz.gif

Mwah, ik denk echt dat de kans erg klein is hoor. We hebben maar één bron die zegt dat ze komen, en ondertussen al meerdere dikke aanwijzingen dat dat niet zo is. Normaal gaat er gewoon een streep door een (grote) act voor Werchter als ze voor Graspop bevestigd zijn. Maar dat zegt nu ineens niks omdat een anoniem bronnetje roept dat dat niet uitmaakt?

Hoewel ik het verder met je eens ben, vind ik 'bronnetje' een beetje ver gaan. Dit bronnetje had vorig jaar Pearl Jam goed, terwijl RW 1 van de 2 festivals was. Daarnaast klopten ook Foo Fighters en Royal Blood dit jaar. Wie weet was FNM nog met beide festivals in onderhandeling op het moment van lekker en hebben ze voor Graspop gekozen. Ik ben iig benieuwd naar de berichtgeving van Festileaks

Ik zeg dat de kans niet veel kleiner is geworden sinds dat vorige bericht. Toen ze op GMM aangekondigd werden kelderde de kans dat ze op RW staan inderdaad al heb ik nog wel wat vertrouwen in die bron, ook omdat GMM niet wou bevestigen dat ze de enige in Belgie waren waar ze stonden.

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Shaverion wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Loveless wrote:</div>
icon_razz.gif

Hoewel ik het verder met je eens ben, vind ik ‘bronnetje’ een beetje ver gaan. Dit bronnetje had vorig jaar Pearl Jam goed, terwijl RW 1 van de 2 festivals was. Daarnaast klopten ook Foo Fighters en Royal Blood dit jaar. Wie weet was FNM nog met beide festivals in onderhandeling op het moment van lekker en hebben ze voor Graspop gekozen. Ik ben iig benieuwd naar de berichtgeving van Festileaks

Tjah, Pearl Jam is een mooie, maar Foo's en vervolgens Royal Blood zijn nou niet echt namen waarvan ik denk 'wow, didnt see that one coming'. Maar zoals ik eerder al zei: laten we het inderdaad even afwachten, uitgesloten is het nog niet. En als het gewoon klopt bewijst de bron zeker z'n waarde, want het gros haalt nu wel al een streep door FNM, dus des te knapper als je het dan weet te voorspellen. Een Foo Fighters had iedereen die het een beetje volgt wel weten te raden :P

Ik zeg dat de kans niet veel kleiner is geworden sinds dat vorige bericht. Toen ze op GMM aangekondigd werden kelderde de kans dat ze op RW staan inderdaad al heb ik nog wel wat vertrouwen in die bron, ook omdat GMM niet wou bevestigen dat ze de enige in Belgie waren waar ze stonden.

I know, hed inderdaad met Graspop gebabbeld, en die deden er heel cryptisch over, toen geloofde ik er ook weer meer in.

Wel of geen exclusiviteit voor GMM maakt echt niks uit he. Als je exclusiviteit vraagt mag je extra opleggen voor de gage, en waarom zou GMM dat willen als ze toch nooit grote namen delen met de concurrenten?

Overigens zie ik dus echt niet in waarom FNM Belgie twee keer zou aandoen, waarvan een keer reeds als headliner van een festival voor 50.000 mensen.

Wel of geen exclusiviteit voor GMM maakt echt niks uit he. Als je exclusiviteit vraagt mag je extra opleggen voor de gage, en waarom zou GMM dat willen als ze toch nooit grote namen delen met de concurrenten?

Overigens zie ik dus echt niet in waarom FNM Belgie twee keer zou aandoen, waarvan een keer reeds als headliner van een festival voor 50.000 mensen.

Das de andere kant ja, exclusiviteit betekent dat het de enige show is. Geen exclusiviteit afgesproken betekent niet direct dat er meerdere shows zijn. Al vaak zat gezegd, maar imho is het ook gewoon een zwaktebod als je in een week tijd 2 van de grootste festivals in BE aandoet als (sub-)head. Maar goed, we gaan het zien enzo...

Als je kijkt naar de aankondigingen van North Sea Jazz kan je heel erg rekening houden met een terugkeer van Paolo Nutini. Verder zijn Benjamin Clementine en Alabama Shakes nu ook heel erg voor de hand liggend.

Ik denk nog steeds dat Faith No More er zal staan. No way dat die trouwens niet op Glastonbury (en Roskilde) zullen staan.

Glastonbury boekt zelden tot nooit harde (metal)acts, dus die zijn alles behalve een zekerheid.

Paolo Nutini zie ik overigens niet terugkeren, eerder headliner Les Ardentes of sub op Pukkelpop.

Er is logischerwijs het één en ander te doen rondom de aangekondigde data van FNM. De band staat zo goed als zeker niet op Rock Werchter. Dat is inmiddels wel duidelijk. De door ons versterkte info bleek onjuist. Enige toelichting is dus wel op zijn plaats.

Wij zijn in relatief vroeg stadium geïnformeerd over de komst van Foo Fighters, Muse, Underworld, FNM en Royal Blood. Enkele dagen later werd ons ook verteld dat de boeking van The War On Drugs rond was. Dit nog voordat de eerste officiële aankondiging door Rock Werchter was gedaan. Op dat moment lagen de eerste twee namen (FF & Muse) al enorm voor de hand. De laatste vier zeker niet.

Om een aantal redenen hebben we besloten het nieuws gefaseerd te brengen. Met name om de betrouwbaarheid van onze bron nogmaals te controleren. Uiteraard ook om onszelf te beschermen. We konden de informatie namelijk onvoldoende verifiëren. Toen we van diezelfde bron zeer gedetailleerde informatie ontvingen aangaande aanstaande bekendmakingen en ticketverkoop waren we overtuigd. Ook omdat de komst van Foo Fighters door twee andere bronnen aan ons bevestigd werd. We hebben de boeking gepubliceerd toen we wisten dat de organisatie een dag later zou volgen. Daarmee hebben we de reacties van de 'open deuren critici' ingecalculeerd. Dit is voor ons meteen de afweging geweest om de boeking van Muse niet te bevestigen, maar daarvoor in de plaats die van het trio FNM, Underworld en Royal Blood en separaat The War On Drugs.

Royal Blood en TWOD werden snel bevestigd. Aangaande FNM en Underworld was lange tijd niets duidelijk. Tot aan de Graspop aankondiging. Vanzelfsprekend heeft die ons op scherp gezet en hebben we onze bron wederom geraadpleegd. Laat ik vooropstellen dat wij zeker niet meer 100% overtuigd waren van de juistheid van de info en dat ook aan ons contact hebben laten blijken. Om zijn betrouwbaarheid nogmaals aan te tonen heeft hij ons toen in vertrouwen verteld dat AC/DC een week later op woensdag alsnog voor Belgie zou worden aangekondigd. Dat zei hij op het moment dat daar in de wandelgangen geen enkele sprake meer van was. Wij reageerden, zeker na de ontwikkelingen rondom FNM sceptisch, maar hij bleek het bij het juiste eind te hebben. Omtrent FNM kwam hij met een toelichting, waarin hij aangaf dat het bericht initieel klopte, maar de plannen naar alle waarschijnlijkheid gewijzigd zijn. De reden daarvoor is hem niet bekend.

Festileaks stelt eenieder aan de hand van deze toelichting persoonlijk in staat conclusies te trekken. Voor ons is die duidelijk. Wij hadden het niet bij het juiste eind. Dat betekent echter niet dat we de betrouwbaarheid van deze bron in twijfel trekken.

Net stukje Ron! En nog steeds een nette score met 4/6 al bevestigd en Underworld still pending. Plannen wijzigen nu eenmaal, zeker als het nog geen 100% rond is.

Maar het feit dat ze dus aanvankelijk wél in de planning sond maakt dit dus extra zuur. :-( Toch wel de (voor mij) beste/interessantste naam in het festivalcircuit voor mij. Daar kunnen geen 5 Foo Fighters tegenop.

Bedankt om dat even mede te delen, Ron.

Verklaart een hoop :) Ik vraag me alleen af waarom iets als dat AC/DC alsnog voor Belgie wordt aangekondigd destijds dan niet bekent gemaakt mocht worden maar nu wel vertelt kan worden dat de bron dat destijds gezegd heeft.

Verklaart een hoop
icon_smile.gif
Ik vraag me alleen af waarom iets als dat AC/DC alsnog voor Belgie wordt aangekondigd destijds dan niet bekent gemaakt mocht worden maar nu wel vertelt kan worden dat de bron dat destijds gezegd heeft.

Daar is een heel eenvoudige verklaring voor die ik hier helaas niet kan delen.

Verklaart een hoop
icon_smile.gif
Ik vraag me alleen af waarom iets als dat AC/DC alsnog voor Belgie wordt aangekondigd destijds dan niet bekent gemaakt mocht worden maar nu wel vertelt kan worden dat de bron dat destijds gezegd heeft.

Ik gok dat de onderhandeling nog liepen met bijvoorbeeld RW-Boutique

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>
Verklaart een hoop
icon_smile.gif

Ik gok dat de onderhandeling nog liepen met bijvoorbeeld RW-Boutique
Ik gok dat de onderhandeling nog liepen met bijvoorbeeld GMM
Duidelijke veklaring Ron! Hadden jullie niet anders moeten doen.

Haha gaan we nu speculeren over waarom dat nu wel gezegd kan worden? :P Ik denk zelf dat als deze informatie gelekt werd voor de aankondiging AC/DC mogelijk niet meer naar Belgie zou komen, vraag me dan wel weer af waarom dat nu niet erbij gezegd kan worden. Dat zal wel weer iets met het bewaken van de identiteit van de bron te maken hebben. Hoe dan ook denk ik dat we allemaal wel overtuigd kunnen zijn van de betrouwbaarheid van deze bron, ik hoop dat er snel meer informatie van deze bron komt.

Ik blijf vooralsnog nog steeds wat op m'n honger zitten qua interessante namen (Kereltje haalde dit ook al eens aan). Tot nu toe zijn het allemaal wel erg populair en door Stubru platgedraaide dingen. En pas op, namen als Ben Howard heeft Werchter zeker (commercieel gezien) nodig. Het is nu eenmaal geen Pukkelpop.

Maar elk jaar zorgen ze altijd voor acts die je als muziekliefhebber kan afwisselen met de heel commerciële namen. Denk aan Interpol, Pixies, Sigur Ros, Tame Impala, Damon Albarn, Eels, Robert Plant, M83, Jack White,...Ik hoop dat morgen verandering in komt. Er staan nu wel genoeg commecriële publiekstrekkers op.

Users who are viewing this thread