Rock Werchter 2015 - Geruchten

was de bron niet een facebook pagina van een boekingskantoor?

Zou het ook erg jammer vinden als FNM niet op Werchter zou staan.
Pinkpop is trouwens goed bezig!

Geen Faith no More op Werchter en wél op Pinkpop en Graspop zou mij eigenlijk wel pissed maken. Als er één naam is die ik op Werchter wou zien is het die.
Dat FNM op GMM stond was allang bekend, dus dat ze daardoor niet op Rock Werchter zouden staan kon allang duidelijk zijn, imo...

Ben ik de enige die Mumford & Sons niet als headliner had geschat? Ik hoor namelijk niet zo veel meer over ze, maar ik zal wel wat gemist hebben :P

Geen Mumford & Sons zou zeer goed nieuws zijn, als ze in augustus in Europa zijn zal het wel Pukkelpop worden.
Geen Faith No More zou dramatisch nieuws zijn. Als ze zouden komen, zetten ze meteen (één van) de beste show(s) van het weekend neer. Gruwelijke liveband. Zou het zeer jammer vinden mochten ze ontbreken, en zo ziet het er nu toch echt naar uit...

Ik bedoelde die 'betrouwbare' bron van Festileaks, die riep dat Faith No More op RW zou staan en dat bleef volhouden na de aankondiging van GMM.

Ben ik de enige die Mumford & Sons niet als headliner had geschat? Ik hoor namelijk niet zo veel meer over ze, maar ik zal wel wat gemist hebben
icon_razz.gif

Ze waren terug in the picture verschenen doordat ze Bonnaroo headlinen, maar blijkbaar keren ze dus pas in augustus terug naar Europa.

Wat dat Portishead verhaal betreft: Portishead was in 2011 subheadliner voor Coldplay. De voorste vakken waren gevuld met mensen die al klaarstonden voor Coldplay en die het hele optreden van Portishead door bleven praten. Ze zouden zelfs Viva La Vida gezongen hebben terwijl Portishead speelde... Geoff Barrow was enkele weken later razend in een interview en maakte duidelijk dat de band selectiever ging worden in hun festivalkeuzes.

Nu wil ik toch graag even commentaar van de Festileaks leaker rondom Faith No More. :) Staan die no altijd in planning of niet?

Ach er is wel nog steeds een gat rondom Werchter in het programma van FNM als ik op de afbeelding op de vorige pagina mag uitgaan. Maar er hangt inderdaad een verkeerd sfeertje rondom FNM op Werchter. Eerst geleaked, toen bevestigd voor RW en nu zelf bevestigingen waar Werchter ook niet bij staat. Had er goede hoop op, maar nu niet zo zeker meer.

Daarentegen zou Mumford & Sons alleen een headliner positie krijgen in combinatie met nog een wat kleinere headliner. Zo'n constructie was meerdere malen hier langsgekomen. Maar als ik dat Kansas City die de heer Mumford zingt op die Basement Tapes Record van Bob Dylan zal het me niks verbazen als ze weer met een killer album komen en naar een headliner positie zullen klimmen over een jaar/twee jaar.

Toch denk ik dat Portishead als barn headliner prima kan. Het is wel jammer voor Werchter dat dat voorval daar is gebeurt. Zullen ze zeker minder snel terugkeren wat Werchter ook voor plek biedt voor Portishead.

Toch denk ik dat Portishead als barn headliner prima kan. Het is wel jammer voor Werchter dat dat voorval daar is gebeurt. Zullen ze zeker minder snel terugkeren wat Werchter ook voor plek biedt voor Portishead.

Wat was er gebeurd?

Edit: nevermind

<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>

Wat was er gebeurd?
3 posts boven je vraag...

Hoe zit het trouwens met snow Patrol? Die stonden toch ook ergens op een festival deze zomer?

Slayer heeft ook weer wat tourdata staan waaronder bonnaroo, die zou ik wel weer graag zien!! We hebben t hier ook wel eens over deftones gehad maar daar hoor je eigenlijk ook niks van

Slayer heeft ook weer wat tourdata staan waaronder bonnaroo, die zou ik wel weer graag zien!! We hebben t hier ook wel eens over deftones gehad maar daar hoor je eigenlijk ook niks van

Slayer op Werchter? Ik zou het alleen maar geweldig vinden, maar is dit mogelijk op Werchter? Het zou helemaal een stunt zijn als ze die voor Pharell plaatsen

<div class="d4p-bbt-quote-title">amoors wrote:</div>

Slayer op Werchter? Ik zou het alleen maar geweldig vinden, maar is dit mogelijk op Werchter? Het zou helemaal een stunt zijn als ze die voor Pharell plaatsen

Check line-up van 2008

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Geen Faith no More op Werchter en wél op Pinkpop en Graspop zou mij eigenlijk wel pissed maken. Als er één naam is die ik op Werchter wou zien is het die.

Dat FNM op GMM stond was allang bekend, dus dat ze daardoor niet op Rock Werchter zouden staan kon allang duidelijk zijn, imo…

Tot die conclusie kwamen er meerdere inderdaad, alleen heeft Festileaks daarna (dus ná bevestiging Faith No More voor Graspop) hun bron nogmaals gecontacteerd, en die bevestigde nogmaals dat ze óók Werchter zouden doen.

Wel flauw van Festileaks dat ze nu compleet hun foute bron verzwijgen.

Overigens nog een headliner die we vermoedelijk kunnen uitsluiten: Mumford & Sons is volgens betrouwbare bronnen headliner op Reading/Leeds, mogelijk dus niet in Europa tijdens RW.

Ach geef ze even, die willen misschien ook hun bron weer even contacten, plus is dit al de 2e keer dat het 'lek' aardig onder vuur komt te liggen, dus die voelen zich misschien ondertussen ook wat in hun zak gescheten. Domste wat je nu imho kan doen is gelijk weer iets gaan roepen. Beter even goed checken, feiten op rijtje zetten, en wanneer nodig; je keutel terugtrekken en toegeven dat het (hoogstwaarschijnlijk) fout is.

Maar aan de andere kant: er ís nog ruimte. Het lijkt mij ondertussen ook wel een verwaarloosbare kans, zeker aangezien dit lijstje wordt gepresenteerd als 'final version', er is geen 'more dates tbc' ofzo. Plus lijken ze gewoon eind juni niet meer in Europa te zijn, anders waren er denk ik ook wel wat festivals in juli (of eind juni nog) die ze ondertussen al binnen hadden. Maar zeg nooit nooit, zou niet de eerste verrassing in festivalland zijn :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">M. Janssen wrote:</div>

Ik bedoelde die ‘betrouwbare’ bron van Festileaks, die riep dat Faith No More op RW zou staan en dat bleef volhouden na de aankondiging van GMM.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Pankurokku wrote:</div>
Ben ik de enige die Mumford & Sons niet als headliner had geschat? Ik hoor namelijk niet zo veel meer over ze, maar ik zal wel wat gemist hebben
icon_razz.gif

Ze waren terug in the picture verschenen doordat ze Bonnaroo headlinen, maar blijkbaar keren ze dus pas in augustus terug naar Europa.

Wat dat Portishead verhaal betreft: Portishead was in 2011 subheadliner voor Coldplay. De voorste vakken waren gevuld met mensen die al klaarstonden voor Coldplay en die het hele optreden van Portishead door bleven praten. Ze zouden zelfs Viva La Vida gezongen hebben terwijl Portishead speelde… Geoff Barrow was enkele weken later razend in een interview en maakte duidelijk dat de band selectiever ging worden in hun festivalkeuzes.

Nou hoeft headlinen van R+L niet direct te betekenen dat ze er niet eerder zijn natuurlijk. Maar het is wel erg unlikely dat ze er dan al juni zijn, dan waren ze ondertussen wel voor eea bekend denk ik...

Over Deftones; zijn een heeeeeeeele tijd geleden al bevestigd voor de DEAG festivals (Der Ring, Rockavaria, Rock in Vienna) via een poster die Kiss deelde voor deze festivals, daarna niks meer van gehoord. Maar grote kans dus dat die wel in Juni in europa zijn. Ze staan in mei op Rock in Rio Las Vegas.

FNM kan volgens mij altijd nog, lijkt me sterk dat ze na juni niks meer doen. GMM wou ook niet zeggen dat het om een belgische exclusive ging dus verwacht nog wel een Belgische datum. M&S mogen van mij ver weg blijven, hoop dat ze pas rond Augustus naar Europa komen.

FNM kan volgens mij altijd nog, lijkt me sterk dat ze na juni niks meer doen. GMM wou ook niet zeggen dat het om een belgische exclusive ging dus verwacht nog wel een Belgische datum. M&S mogen van mij ver weg blijven, hoop dat ze pas rond Augustus naar Europa komen.

Want ze moeten verplicht back to back touren en mogen niet gewoon een periode 'vrij' hebben? ;)

Want ze moeten verplicht back to back touren en mogen niet gewoon een periode ‘vrij’ hebben?
icon_wink.gif

Natuurlijk mag dat wel maar als je een festivaltour begint lijkt het me sterk dat je midden in een periode waarin veel grote Europese festivals zijn stopt, de grootste 3 (Glastonbury, Roskilde en RW) zijn alle 3 vlak na Graspop. Misschien dat ze verder gaan in Amerika maar ik verwacht niet dat ze dan lekker vakantie gaan houden.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>
Want ze moeten verplicht back to back touren en mogen niet gewoon een periode ‘vrij’ hebben?
icon_wink.gif

Natuurlijk mag dat wel maar als je een festivaltour begint lijkt het me sterk dat je midden in een periode waarin veel grote Europese festivals zijn stopt, de grootste 3 (Glastonbury, Roskilde en RW) zijn alle 3 vlak na Graspop. Misschien dat ze verder gaan in Amerika maar ik verwacht niet dat ze dan lekker vakantie gaan houden.

Klopt, maarja, zie Pearl Jam vorig jaar, ze hoeven ook weer niet direct van begin juni tot eind augustus alles maar te doen hé :P Het kán planningstechnisch nog steeds, dus we kunnen het niet 100% uitsluiten, maar dit is al de tweede duidelijke aanwijzing dat het niet aannemelijk is.

Opvallend is dat er met Florence ook nog maar één vrouw op de affiche staat. Het viel me op dat RW er altijd voor zorgt dat er voldoende vrouwelijke artiesten staan (een bepaalde quota halen, haha). Vorig jaar Lykke Li, Agnes Obel, Ellie Goulding, Birdy, Trixie Whitley, London Grammar, Warpaint, Valerie June, enz. Misschien is het maar een detail maar dat is nu eenmaal waarmee we hier vaak bezig zijn. ;-)

Users who are viewing this thread