Rock Werchter 2015 - Geruchten

Zoals verwacht volgende week zaterdag de eerste grote namen voor Les Ardentes. Ik vermoed dat Dour ook komende week of die daarop met headliners komt, gewoonlijk kondigen die vanaf januari quasi elke week een pakketje namen aan.

Ik verwacht dat beide festivals met namen als Interpol, Incubus, Wu-Tang Clan en Manic Street Preachers afkomen. Met andere woorden: we zullen komende weken sowieso wel wat Werchtergeruchten mogen schrappen.

Zoals verwacht volgende week zaterdag de eerste grote namen voor Les Ardentes. Ik vermoed dat Dour ook komende week of die daarop met headliners komt, gewoonlijk kondigen die vanaf januari quasi elke week een pakketje namen aan.

Ik verwacht dat beide festivals met namen als Interpol, Incubus, Wu-Tang Clan en Manic Street Preachers afkomen. Met andere woorden: we zullen komende weken sowieso wel wat Werchtergeruchten mogen schrappen.

Denk dat Dour met Interpol, Wu-Tang Clan en Placebo gaat komen.

Kasabian zou heel goed de zondag sub kunnen zijn dit jaar. Niet dat ik dat per sé wil hoor... Dat laatste album van hen heeft hier echter helemaal niets teweeg gebracht. Zelfs die eerste single (ee-zeh) werd niet echt een hit. Maar hun huidige show is een grote productie en het past wel voor Muse. Heel misschien steken ze er nog iets tussen. En anders veracht ik zeker nog wat moois voor daarvoor.

In 2012 kon Kasabian best een plekje hoger op het affiche staan, was best druk voor het main stage, vind ze daarom ook geen slechte sub-headliner.

Pharrel trouwens ook op Pinkpop als sub, lijkt me dat RW op die dag nog wel wat leuks zet. RW kan toch geen sub op PP als headliner neerzetten (Behalve bij the Editors)

Ik sluit me aan bij Shaverion, de bevestiging van Pharrell als sub stemt me tevreden :) niet dat ik plots een topheadliner verwacht maar toch

<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>
Ik vind de vrijdag en zaterdag vrij zwak nog, mag toch hopen dat daar nog klinkende headliner bij komt.

Dat zal wel gebeuren. Toch grappig dat ik dat juist de twee sterkste dagen vind, ook al heb ik niks met Pharrell en Lenny. Alt-J, Ben Howard, Damien Rice, The War on Drugs, Noel Gallagher, Rise Against en The Chemical Brothers zijn voor mij tot dusver de beste namen.

Ik bedoel ook met name qua headliners, in de breedte ligt het weer compleet anders. Maar Werchter moet het toch (ook) vooral hebben van de klinkend headliners, die hebben die dagen niet naar mijn idee. Maar goed, Roskilde weet vaak nog wel iets uit de hoge hoed te trekken, Glasto moet nog zo'n beetje de hele line-up bekend maken, en dan is er nog dat Live Earth verhaal in Parijs. Denk dat RW van die dingen wel een graantje mee gaat pikken.

Kylie staat de 21e (juni) in Londen, Taylor Swift de 27e. Zou het dan toch? Kylie doet ook nog Melt 17-19 juli.

Kylie staat de 21e (juni) in Londen, Taylor Swift de 27e. Zou het dan toch? Kylie doet ook nog Melt 17-19 juli.

Kylie kan enigszins nog, vlak voor Pharell op vrijdag. Zou het niet eens erg vinden eigenlijk. Maar ze ze zetten beter een alternatieve(re) band erbij als (co)headliner die dag.

Swift zal er zeker en vast niet staan. Die kost volgens mij nog meer dan de Foo's of Muse en die past echt niet op Werchter.

Van Live Earth zou ik niet te veel verwachten. In 2007 was er een editie in Londen, het weekend na Werchter. De affiche bleek quasi volledig te bestaan uit artiesten die een nieuwe plaat uit hadden en reeds voor andere festivals bevestigd waren. Verwacht dus maar geen reunies of verrassende headliners. Waarschijnlijk Muse, Pharrell, Taylor Swift, One Direction, Kasabian, F+TM, zo'n dingen dus.

En in geen 100 jaar dat ze Taylor Swift of Kylie Minogue boeken trouwens.

Van Live Earth zou ik niet te veel verwachten. In 2007 was er een editie in Londen, het weekend na Werchter. De affiche bleek quasi volledig te bestaan uit artiesten die een nieuwe plaat uit hadden en reeds voor andere festivals bevestigd waren. Verwacht dus maar geen reunies of verrassende headliners. Waarschijnlijk Muse, Pharrell, Taylor Swift, One Direction, Kasabian, F+TM, zo’n dingen dus.

En in geen 100 jaar dat ze Taylor Swift of Kylie Minogue boeken trouwens.
Taylor niet, Kylie zie ik nog wel gebeuren hoor, op de Pharrell dag.

Op Boutique dan. Kylie is pure pop, haar als headliner zetten staat garant voor een hetze die Werchter nog nooit meegemaakt heeft.

The Prodigy heeft data bekent gemaakt in alle buurlanden van Belgie maar niet in Belgie zelf, lijkt me dus dat die een festival gaan doen anders stond Vorst National ofzo er wel tussen.

Op Boutique dan. Kylie is pure pop, haar als headliner zetten staat garant voor een hetze die Werchter nog nooit meegemaakt heeft.

Ach ja. Ze staat nu op een positie als Pink enkele jaren geleden. Echt hyperpopulair is ze niet meer, dus ze valt perfect te combineren met Pharell (ook pure pop toch). Maar Pink was in 2010 wel sub voor Rammstein en dus minder 'chockerend'. Ik begrijp je gedachtengang dus wel. De kans is vrij klein. Om een dag op Boutique te dragen is zij wat te klein.

Wat The Prodigy betreft zie ik ze die zeker nog op zaterdag zetten na Lenny en die 2 dan als co-headliner zien. Op veel meer moeten we wat dat betreft ook niet meer rekenen denk ik.

Ze hebben wel gekkere dingen gedaan. P!nk heeft er gestaan, wat jaren achter elkaar dat ze stug dingen als The Game en cs. bleven programmeren. Het zou mij niet verbazen, laat ik het zo zeggen. Er is verder geen aanleiding toe behalve dan dat ze 2 festivals (Melt en British Summer Time) in dezelfde periode doet.

Misschien wel even zeggen dat Chic (met Nile Rogers) ook op de dag van Kylie speelt in Hyde park. Dat zou nog eens mooie naam zijn voor Werchter. Oké, het is een oudere band, maar die lijkt me tegenwoordig wel heel in trek bij een jonger publiek (Daft Punk). Zou leuk zijn in de Barn op vrijdag, met een guest appearance bij Pharell. ;)

Ik zever maar wat hé.

Balthazar hun nieuw album dus al voor eind maart. Vraag me wel af of Werchter hen weer boekt, vorig jaar nog Pukkelpop en het jaar voordien meerdere keren op Werchter als ik me niet vergis

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

Ach ja. Ze staat nu op een positie als Pink enkele jaren geleden. Echt hyperpopulair is ze niet meer, dus ze valt perfect te combineren met Pharell (ook pure pop toch). Maar Pink was in 2010 wel sub voor Rammstein en dus minder ‘chockerend’. Ik begrijp je gedachtengang dus wel. De kans is vrij klein. Om een dag op Boutique te dragen is zij wat te klein.

Kylie lijkt me voor Werchter helemaal niet onlogisch. Denk dat er ook best veel publiek haar wel even wil zien (maar voor een concert geen kaartje zouden willen kopen). Denk dat zij dan juist niet op dezelfde dag als Pharrel zou staan, omdat die dag dan te veel pop wordt.

Balthazar hun nieuw album dus al voor eind maart. Vraag me wel af of Werchter hen weer boekt, vorig jaar nog Pukkelpop en het jaar voordien meerdere keren op Werchter als ik me niet vergis

Ik zou echt zeer tevreden zijn met Balthazar, maar ik heb niet echt een beeld van hun populariteit in België, stel dat ze komen, worden die dan op Main of in The Barn geplaatst?

Users who are viewing this thread