Rock Werchter 2015 - Geruchten

@myknowsknows: kan me niet voorstellen dat ze Lenny, Noel en Damien (die met een “e”) een hele dag gaann laten dragen. Daar zal toch zeker nog wel een grotere naam bijkomen verwacht ik.

Dat zou ik ook denken, maar aangezien Werchter vaak één mindere dag heeft(in ieder geval bovenaan het affiche) en Damien Rice me barnheadliner lijkt, vraag ik met toch af waar ze Gallagher gaan laten.

Haha jah man. Zoontje van Bob. Blij met Noel Gallagher en Kasabian. Zou Kasabian dan toch sub zijn gezien de hoge positie op de site? (Na FATM en voor Ben Howard en Damien Rice)

Ik zou daar nog niet al te veel conclusies uit trekken, zolang er nog maar zo weinig namen bekend zijn. Ik hoop nog wel op een naam tussen Kasabian en muse in.

<div class="d4p-bbt-quote-title">visdave34 wrote:</div>
@myknowsknows: kan me niet voorstellen dat ze Lenny, Noel en Damien (die met een “e”) een hele dag gaann laten dragen. Daar zal toch zeker nog wel een grotere naam bijkomen verwacht ik.

Dat zou ik ook denken, maar aangezien Werchter vaak één mindere dag heeft(in ieder geval bovenaan het affiche) en Damien Rice me barnheadliner lijkt, vraag ik met toch af waar ze Gallagher gaan laten.

Die zal wel een plekje opschuiven na 2012, plek voor de sub. Denk dat Ben Howard die spot ook krijgt:

Vrijdag: Ben Howard - ? - Pharrel Williams barnheadliner: Alt-J
Zaterdag: Noel Gallagher - Lenny Kravitz - ? barnheadliner: Damien Rice

In 2012 stond ie om 18:00 op main, met daarna nog FATM, Snow Patrol en RHCP. Kan me niet voorstellen dat ie nu ineens heel veel hoger op de bill zal staan. Dan moet de dag wel heel zwak zijn.

Prima namen, maar precies wat Kereltje zegt. Ik wil ook wel wat meer verassing. Ohja en ik begin me toch wel lichtelijk zorgen te maken van Lenny Kravitz, staat nog steeds als grootste naam op zaterdag en het lijkt op de site alsof hij headliner is..

De website maakt alleen duidelijk dat hij op dit moment de grootste naam is op zaterdag. Niet meer, niet minder. Hij stond in 2008 als sub op het programma (voor REM en afsluiter THE chemical Brothers), ik verwacht hem op dezelfde plek eigenlijk.

En de mindere dag totnogtoe lijkt toch duidelijk de vrijdag te worden.

Na Lenny Kravitz komt nog wel wat, ik zelf gok dat het The Prodigy is die meer als headliner wordt gepresenteerd dan als dance afsluiter. The Prodigy is op andere festivals ook meestal headliner en samen met Lenny Kravitz en in de breedte wat goede namen heb je een prima dag.

Na Lenny Kravitz komt nog wel wat, ik zelf gok dat het The Prodigy is die meer als headliner wordt gepresenteerd dan als dance afsluiter. The Prodigy is op andere festivals ook meestal headliner en samen met Lenny Kravitz en in de breedte wat goede namen heb je een prima dag.

Zou het hier niet mee eens zijn. The Prodigy zou toch wel een erg teleurstellende headliner zijn, ook in combinatie met Lenny Kravitz. En dan helemaal als je naar de donderdag staat waar FATM sub is Foo Fighters een grote headliner is en The Chemical Brothers danceafsluiter. En TCB scheelt toch echt niet veel met The Prodigy. Ik moedig het overigens wel aan dat The Prodigy dance afsluiter zou zijn!

Prodigy stonden in 2009 als derde op de affiche. Lijkt me sterk als ze nu als headliner zouden gepresenteerd worden. Hebben sindsdien toch niet meer veel groots gedaan... Dan vind ik Lenny nog meer headlinerwaardig.

Dat 'gezeik' over verassendere namen ( niet kwaad bedoeld hoor ;) ) slaat wat mij betreft nergens meer op. Probeer nog eens een naam te vinden die hier geen 5x gepasseerd is en waar er enige kans is dat er dit jaar een tour van komt én waar we blij mee zouden zijn? Werchter combineert altijd/meestal het beste ( voor iedereen persoonlijk natuurlijk ) van vele andere festivals. Tenzij jullie doelen op een reformatie van Led Zeppelin of dergelijke, moet je wel een beetje realistisch blijven wat mij betreft :D

Lenny Kravitz in combinatie met The Prodigy is echt een killerdag voor mij hoor! Heerlijk.

Dat ‘gezeik’ over verassendere namen ( niet kwaad bedoeld hoor
icon_wink.gif
) slaat wat mij betreft nergens meer op. Probeer nog eens een naam te vinden die hier geen 5x gepasseerd is en waar er enige kans is dat er dit jaar een tour van komt én waar we blij mee zouden zijn? Werchter combineert altijd/meestal het beste ( voor iedereen persoonlijk natuurlijk ) van vele andere festivals. Tenzij jullie doelen op een reformatie van Led Zeppelin of dergelijke, moet je wel een beetje realistisch blijven wat mij betreft
icon_biggrin.gif

Overdrijven is ook een vak. Ik snap best waar Kereltje op doelt, zelf zou ik ook graag wat verassende namen zien. Vorig jaar was daar bijvoorbeeld ineens de welkome verassing met Damon Albarn. Wat Led Zeppelin hiermee van doen heeft snap ik niet, zo gek is het helemaal niet dat wij daarop hopen want er zijn normaal gesproken elk jaar wel wat leuke verassingen. Dit jaar hebben we er met Damien Rice al zo eentje.

Overdrijven is ook een vak. Ik snap best waar Kereltje op doelt, zelf zou ik ook graag wat verassende namen zien. Vorig jaar was daar bijvoorbeeld ineens de welkome verassing met Damon Albarn. Wat Led Zeppelin hiermee van doen heeft snap ik niet, zo gek is het helemaal niet dat wij daarop hopen want er zijn normaal gesproken elk jaar wel wat leuke verassingen. Dit jaar hebben we er met Damien Rice al zo eentje.

Een band die geen verassing is, hoeft niet per se geen goede toevoeging te zijn. Ik boedoel maar, we hebben Muse, Kasabian, Foo Fighters, Noel Gallagher, Florence + The Machine. Dit zijn geen verassingen, maar wel fucking goede bands, dus niet zo zaniken maar blij zijn dat je gaat zien!

<div class="d4p-bbt-quote-title">MeukiJam wrote:</div>
icon_wink.gif
) slaat wat mij betreft nergens meer op. Probeer nog eens een naam te vinden die hier geen 5x gepasseerd is en waar er enige kans is dat er dit jaar een tour van komt én waar we blij mee zouden zijn? Werchter combineert altijd/meestal het beste ( voor iedereen persoonlijk natuurlijk ) van vele andere festivals. Tenzij jullie doelen op een reformatie van Led Zeppelin of dergelijke, moet je wel een beetje realistisch blijven wat mij betreft
icon_biggrin.gif

Vorig jaar was daar bijvoorbeeld ineens de welkome verassing met Damon Albarn.

Pixies, Interpol, Robert Plant, Eels en de Black Keys hadden bij mij ook een beetje dat effect. Allemaal acts met een mooie back catalog die toch veel volk trekken (kwaliteit én populair). Ik hoop nog op wat namen in die hoek. Maar ik klaag niet want wat we vandaag kregen maakt mij zeker wel blij. :-)

heel blij met deze namen, ook Damian Marley, heel verassend maar wel leuk, dan hebben we wat afwisseling in de genre's

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Een band die geen verassing is, hoeft niet per se geen goede toevoeging te zijn. Ik boedoel maar, we hebben Muse, Kasabian, Foo Fighters, Noel Gallagher, Florence + The Machine. Dit zijn geen verassingen, maar wel fucking goede bands, dus niet zo zaniken maar blij zijn dat je gaat zien!

Slechte dag gehad? Je kan best een normaal antwoord geven, net als ik dat deed. En natuurlijk kunnen het fijne bevestigingen zijn als het geen verassingen zijn. Het is gewoon leuk om verrast te worden met een fijne naam die niemand aan zag komen, dan is het verassingseffect en enthousiasme bij mij velen malen groter dan wanneer open deuren als pakweg Royal Blood bevestigd worden. Terwijl ik dat best een fijne naam vind. En wat jij 'fucking goede bands' vind maakt mij gewoon geen zak uit, zoals ik hier al vaker heb gezegd: dat is puur smaak. Ik vind Muse en Foo Fighters kut, maar ik wens jou en andere FestiLeakers heel veel plezier toe bij die shows. Maar doe dan ook alsjeblieft even normaal en probeer te begrijpen dat er ook mensen zijn die het daar niet mee eens zijn en misschien liever andere namen willen zien. Zo moeilijk is dat toch niet? ;)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>MeukiJam wrote:</div>
icon_wink.gif
icon_biggrin.gif

Vorig jaar was daar bijvoorbeeld ineens de welkome verassing met Damon Albarn.

Pixies, Interpol, Robert Plant, Eels en de Black Keys hadden bij mij ook een beetje dat effect. Allemaal acts met een mooie back catalog die toch veel volk trekken (kwaliteit én populair). Ik hoop nog op wat namen in die hoek. Maar ik klaag niet want wat we vandaag kregen maakt mij zeker wel blij.
icon_smile.gif

Helemaal mee eens! Overigens ben ik ook wel tevreden met deze namen hoor! Ik ga me zeker bij Noel Gallagher vermaken. Nu al benieuwd naar zijn setlist en nieuwe album.

Om mijn eerdere post wat te verduidelijken: ik mis scherpte in de programmering. Ooit was Werchter een goede balans tussen radiomuziek en muziek voor de echte liefhebbers. Wat ik nu zie is een echte overhelling naar die eerste kant, 14 van de 16 aangekondigde artiesten hebben al één (Hozier) of meerdere (al de rest) grote hits op Stubru gescoord. Ik vraag ook geen onrealistische dingen, ik denk dan aan artiesten als Belle & Sebastian, José Gonzalez, Perfume Genius, Sun Kil Moon, ...

PS: Met ooit bedoel ik zelfs nog niet zo heel lang geleden. Ik ben 23 en ik heb nog Werchteredities meegemaakt waar LCD Soundsystem, Yeasayer, The Mars Volta, Nine Inch Nails, PJ Harvey, Portishead, Mogwai, etc gewoon hoge posities kregen.

Daar noem je Perfume Genius, dat zou bijvoorbeeld al een geweldige naam zijn. Stond er in 2012 ook en gaf een geweldig optreden, mag best terugkomen met het nieuwe album.

Om mijn eerdere post wat te verduidelijken: ik mis scherpte in de programmering. Ooit was Werchter een goede balans tussen radiomuziek en muziek voor de echte liefhebbers. Wat ik nu zie is een echte overhelling naar die eerste kant, 14 van de 16 aangekondigde artiesten hebben al één (Hozier) of meerdere (al de rest) grote hits op Stubru gescoord. Ik vraag ook geen onrealistische dingen, ik denk dan aan artiesten als Belle & Sebastian, José Gonzalez, Perfume Genius, Sun Kil Moon, …

PS: Met ooit bedoel ik zelfs nog niet zo heel lang geleden. Ik ben 23 en ik heb nog Werchteredities meegemaakt waar LCD Soundsystem, Yeasayer, The Mars Volta, Nine Inch Nails, PJ Harvey, Portishead, Mogwai, etc gewoon hoge posities kregen.

Helemaal mee eens, al horen Noel Gallagher en Damien Marley hier niet bij. Verder zou dat misschien een tactiek kunnen zijn om als eerste de wat stubru gerelateerde namen aan te kondigen en daarmee uit te verkopen en dan daarna het affiche compleet te maken met zulke namen. We gaan het zien.

Users who are viewing this thread