Rock Werchter 2015 - Geruchten

Ik vind de vrijdag en zaterdag vrij zwak nog, mag toch hopen dat daar nog klinkende headliner bij komt.

Ik vind de vrijdag en zaterdag vrij zwak nog, mag toch hopen dat daar nog klinkende headliner bij komt.

Dat zal wel gebeuren. Toch grappig dat ik dat juist de twee sterkste dagen vind, ook al heb ik niks met Pharrell en Lenny. Alt-J, Ben Howard, Damien Rice, The War on Drugs, Noel Gallagher, Rise Against en The Chemical Brothers zijn voor mij tot dusver de beste namen.

Netsky zondag na Muse?
Graag zou ik na Pharrel of Lenny DEADMAU5 of The Prodigy zien.
Helaas touren commerçanten als calvin harris en david guetta ook in juni :(

Helaas touren commerçanten als calvin harris en david guetta ook in juni
icon_sad.gif

Gelukkig voor ons zit Tomorrowland ook in de buurt, dus van die pop-dj's moeten we niet te veel schrik hebben ;)

Ik denk dat Muse zondag afsluit. Verwacht daar na afloop geen dance act nog.

Edit: nog eens de afgelopen edities nagelopen. Meestal niet, maar toch nog best vaak wel een danceafsluiter. Dus wie weet?

Om mijn eerdere post wat te verduidelijken: ik mis scherpte in de programmering. Ooit was Werchter een goede balans tussen radiomuziek en muziek voor de echte liefhebbers. Wat ik nu zie is een echte overhelling naar die eerste kant, 14 van de 16 aangekondigde artiesten hebben al één (Hozier) of meerdere (al de rest) grote hits op Stubru gescoord. Ik vraag ook geen onrealistische dingen, ik denk dan aan artiesten als Belle & Sebastian, José Gonzalez, Perfume Genius, Sun Kil Moon, …

PS: Met ooit bedoel ik zelfs nog niet zo heel lang geleden. Ik ben 23 en ik heb nog Werchteredities meegemaakt waar LCD Soundsystem, Yeasayer, The Mars Volta, Nine Inch Nails, PJ Harvey, Portishead, Mogwai, etc gewoon hoge posities kregen.

Ik begrijp je vrees maar ik ben ervan overtuigd dat de organisatie nog wat namen van dat kaliber zal droppen. Dat doen ze elk jaar. De War On Drugs is uiteraard al zo'n naam maar er zullen er zeker nog wel bijkomen. Belle & Sebastian zie ik bijvoorbeeld een grote kans maken nu ze onverwacht een stuk populairder geworden zijn met dat nieuwe album.

Zelfde verhaal voor Caribou en Future Islands. En verder blijf ik hopen dat die Faith No More leak ook echt is (maar als dat zo is zullen ze nog even wachten hiermee zodat GMM wat tickets kan blijven verkopen).

Ik ben eigenlijk niet zo enorm blij met de namen. Kasabian luisterde ik vroeger nog wel eens, zijn prima jongens, maar het zijn allemaal van die voorspelbare namen en eigenlijk is Muse de enige waar ik echt vrolijk van word. Vorig jaar hadden ze veel meer indienamen geprogrammeerd en ook op de top van het affiche (buiten de headliners dan) iets alternatievere acts.

inb4 Snow Patrol reacties

<iframe id="twitter-widget-0" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" allowfullscreen="" style="width: 1px; height: 0px; border: none; position: absolute; visibility: hidden;"></iframe>Snow snow snow! #RW15 (picture by @Wit_Konijn) http://t.co/hF5CnCpBqt

— Rock Werchter (@RockWerchter) January 24, 2015

<script async="" src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Ik begrijp deze post niet zo goed...

Zeer blij met de 3 namen van gisteren. Prima toevoegingen! Ook ik hoop vurig op Faith No More! En inderdaad, een Belle & Sebastian, Caribou... zijn wel nog realistisch denk ik.

Ik hoop nog wel op een naam tussen Kasabian en muse in.

Blijven mensen hier nog steeds Kasabian niet als Sub-Headliner zien? dat blijf ik toch een beetje raar vinden. De kans is zoooo klein dat daar nog iets tussen gaat komen.
Het blijft misschien een band die geen grote shows uitverkoopt hier in de benelux maar het is wel goeie festival band die men graag op festivals ziet maar gewoon niet snel 40 euro voor neertelt. Beetje straatje Biffy Clyro

Over al die standaard namen, kan ik alleen maar zeggen dat het vrij moeilijk is om in een vroeg stadium waar vooral de grote namen voorbijkomen, met onverwachtse namen te komen. De grote namen zijn zie je vaker van wat verder aankomen en staan vaak op de grote festivals in Europa. Ben blij dat we nu al kleine verassingen hebben met Damien en Damian. Zelf zie ik The Chemical Brothers ook als een aangename verassing. De onverwachtse namen komen later nog wel om de affiches wat aan te vullen en wat meer kleur te geven.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Paddy wrote:</div>
Ik hoop nog wel op een naam tussen Kasabian en muse in.

Blijven mensen hier nog steeds Kasabian niet als Sub-Headliner zien? dat blijf ik toch een beetje raar vinden. De kans is zoooo klein dat daar nog iets tussen gaat komen.
Het blijft misschien een band die geen grote shows uitverkoopt hier in de benelux maar het is wel goeie festival band die men graag op festivals ziet maar gewoon niet snel 40 euro voor neertelt. Beetje straatje Biffy Clyro

Tja, ik vind Kasabian niet echt boeiend, dus dat helpt al niet echt. In 2012 stonden ze in de middag (voor mumford and sons, THE xx, THE editors, en afsluiter chase & status). Waarom zouden ze nu hoger staan?

Tja, ik vind Kasabian niet echt boeiend, dus dat helpt al niet echt. In 2012 stonden ze in de middag (voor mumford and sons, THE xx, THE editors, en afsluiter chase & status). Waarom zouden ze nu hoger staan?

Goeie live-reputatie, album is ok, Glastonbury Headliner en grote productie. Paolo Nutini was vorig jaar toch ook met gebrek aan beter(groter) Sub?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Paddy wrote:</div>

Goeie live-reputatie, album is ok, Glastonbury Headliner en grote productie. Paolo Nutini was vorig jaar toch ook met gebrek aan beter(groter) Sub?

Akkoord, bovendien in 2012 zwaar losgegaan op Fire :)

Snap de reactie wel hoor, Kasabian als sub is eigenlijk ook nog gewoon te zwak. Die hoort nog een spot lager te staan op Werchter, ook al was hij headliner op Glasto. Kasabian headliner op Open'er is ook meer een zwaktebod dan een dappere zet in mijn ogen.

Snap de reactie wel hoor, Kasabian als sub is eigenlijk ook nog gewoon te zwak. Die hoort nog een spot lager te staan op Werchter, ook al was hij headliner op Glasto. Kasabian headliner op Open’er is ook meer een zwaktebod dan een dappere zet in mijn ogen.

Het is kwa grote ook wel te zwak. Maar ik denk dat we er gewoon van moeten uitgaan dat ze de sub van de zondag zijn. Dat over Open'r ben ik ook met je eens. Weet niet of Kasabian populair is in polen, wel word dat festival dik gepromoot door NME. Misschien komen er jaarlijks wat Britten overgevlogen.

Het zijn de festivals die groepen ook groot maken! Werchter vindt dat zelf ook heel belangrijk, daarom dat je vaak ziet dat sommigen bands een 'te hoge' spot krijgen, maar dan is dat ( meestal ) omdat de organisatie dat potentieel in hen ziet en hen die boost wil geven! Beluister het interview met StuBru onlangs maar eens, heeft de Schuer het over Royal Blood bv. Kasabian zou een heel mooie sub voor Muse zijn, past perfect! :-)

Het zijn de festivals die groepen ook groot maken! Werchter vindt dat zelf ook heel belangrijk, daarom dat je vaak ziet dat sommigen bands een ‘te hoge’ spot krijgen, maar dan is dat ( meestal ) omdat de organisatie dat potentieel in hen ziet en hen die boost wil geven!

LOL

Word je hiervoor betaald?

Users who are viewing this thread