Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Inderdaad respect

Ik heb niets tegen 30 seconds to mars, heb cd's van hen gekocht en luister hier nog regelmatig naar. Wat ik echter wel vind is, dat Zanger Jared Leto nog niet half zoveel potentiëel gebruikt als hij heeft live. Moest hij live zingen zoals op cd 30 seconds to mars zou veel populairder zijn. Ik ben vorig jaar gaan kijken op Werchter en op de momenten dat ik dacht 'Nu Komt het, nu gaat hij alles in zijn stem leggen wat hij heeft' dan doet hij niks en laat hij het publiek zingen. Erg jammer vind ik dat

maar wel alle respect voor mensen die hier ondanks negatieve commentaar hun favoriete artiesten blijven steunen en idd je hoeft je daar niet voor te verantwoorden :)

Geen probleem, ik kop hem graag buiten.

Het boeiende aan muziek is dat het zowel universeel als persoonsgebonden is. Wat ook opvalt is dat wanneer iemand een band niet gaaf vindt, dat er gelijk fans zijn die het als een soort van plicht zien om die band te gaan verdedigen alsof je hun persoonlijk aanvalt. Zo ben ik niet, ik luister muziek omdat ik het gaaf vindt en niet om anderen ervan te overtuigen dat het gaaf is.

Als ik zeg dat ik Metallica echt een rukband vindt (wat ik oprecht echt vind!) zul je zien dat er gelijk fans gaan steigeren

Steigerende Metallica-fan hier! Nee grapje, maar wat ik wel wil zeggen in reactie op die dikgedrukte zin: muzieksmaak is heel erg persoonsgebonden en daarmee heel persoonlijk. Als iemand jou muzieksmaak aanvalt voel je je al snel persoonlijk aangevallen, omdat veel mensen zich heel erg identificeren met de muziek waar ze naar luisteren. Als ik enorm kan genieten van de geweldige muziek, de sterke teksten en de enorme energie van Metallica (wat echt zo is, het is voor mij een van de beste bands ooit) dan zou ik mij heel erg persoonlijk aangevallen kunnen voelen als jij dat een rukband noemt, omdat het voor mij heel dicht bij mijn persoonlijkheid kan staan. Door mijn muzieksmaak aan te vallen val je indirect mij ook aan, dat valt niet te ontkennen denk ik. Je kan natuurlijk iemand heel aardig vinden maar zijn muzieksmaak verschrikkelijk vinden, dat wil ik niet ontkennen. En vriend van mij luister Nederlandse Rap en Top 40 shit, iets wat ik niet kan uitstaan, maar toch zijn we goede vrienden. Als we echter over muziek beginnen ontstaat er toch wat spanning, aangezien muzieksmaak zo persoonlijk is dat het kwetsend kan zijn als je daarop wordt aangevallen.

Zo, dat moest er even uit, ik zou zeggen: terug naar Rock Werchter! Daft Punk opnieuw een gerucht voor afsluiter na dit bericht? http://festileaks.com/2014/03/daft-punk-zoekt-wereldwijde-unieke-locaties-devils-tower-geweigerd/ RW is geen Devils Tower, maar wel een van de bekendste en oudste festivals van Europa. Een bezoekje waard?

Nee ik denk niet dat Rock Werchter uniek genoeg is voor Daft Punk. Als ik dan ergens in de Benelux zou moeten kijken, dan zou het iets als Into The Great Wide Open zijn.

Zo, dat moest er even uit, ik zou zeggen: terug naar Rock Werchter! Daft Punk opnieuw een gerucht voor afsluiter na dit bericht? http://festileaks.com/2014/03/daft-punk-zoekt-wereldwijde-unieke-locaties-devils-tower-geweigerd/ RW is geen Devils Tower, maar wel een van de bekendste en oudste festivals van Europa. Een bezoekje waard?

Dat bericht is ondertussen al ontkracht. Het was een festival dat Devil's Tower wilde gebruiken als locatie en tegelijk hoopte om Daft Punk te kunnen boeken. Vooralsnog geen tourplannen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>

Dat bericht is ondertussen al ontkracht. Het was een festival dat Devil’s Tower wilde gebruiken als locatie en tegelijk hoopte om Daft Punk te kunnen boeken. Vooralsnog geen tourplannen.

Oh op die manier, zo had ik de update niet begrepen. Ik dacht dat er nog steeds tourplannen waren. Nou ja, van mij hoeven ze ook niet te komen hoor, maar ik dacht ik zeg het nog even.

Daft Punk gaat geen RW doen nee ;).

Wat ik nog aan te vullen heb aan de discussie: Ik denk dat over smaak niet te twisten valt. Iemand kan muziek beledigen/schijtzooi noemen, terwijl iemand anders er van houd. Dat mag natuurlijk. Ik vind wel dat talent niet te betwisten valt. Ik hoor vaak van mensen, oh wat een rukband, echt geen talent etc. Je kunt muziek niet mooi vinden, maar sommige bands zijn gewoon ongelofelijk getalenteerd(neem muse. Persoonlijk vind ik de muziek maar niks, maar hun kwaliteit van opname/mix, zang/muzikaal vermogen is onbetwist, en zijn live enorm sterk). Dan zijn er natuurlijk de artiesten die ongelofelijk bekend zijn geworden omdat hun muziek zo toegankelijk is(een groot deel van de hedendaagse top40). Dat lijkt me een heel ander onderdeel van de muziek. Een voorbeeld van zo'n 'overgewaardeerde' band vind ik U2. Hun eerste albums waren op tekstgebied sterk, dat moet ik toegeven, maar muzikaal zijn ze gewoon niet heel veel waard. Dat zeggen ze zelf ook. Het zijn matige muzikanten. Met de productie hebben ze het geluk gehad om veel met Bryan Eno samen te kunnen werken.

Kortom, verdedig je band als je je daartoe geroepen voelt. Daar komen alleen maar interessante discussies van, maar wees voorzichtig met het woord talent...

Wat ik nog aan te vullen heb aan de discussie: Ik denk dat over smaak niet te twisten valt. Iemand kan muziek beledigen/schijtzooi noemen, terwijl iemand anders er van houd. Dat mag natuurlijk. Ik vind wel dat talent niet te betwisten valt. Ik hoor vaak van mensen, oh wat een rukband, echt geen talent etc. Je kunt muziek niet mooi vinden, maar sommige bands zijn gewoon ongelofelijk getalenteerd(neem muse. Persoonlijk vind ik de muziek maar niks, maar hun kwaliteit van opname/mix, zang/muzikaal vermogen is onbetwist, en zijn live enorm sterk). Dan zijn er natuurlijk de artiesten die ongelofelijk bekend zijn geworden omdat hun muziek zo toegankelijk is(een groot deel van de hedendaagse top40). Dat lijkt me een heel ander onderdeel van de muziek. Een voorbeeld van zo’n ‘overgewaardeerde’ band vind ik U2. Hun eerste albums waren op tekstgebied sterk, dat moet ik toegeven, maar muzikaal zijn ze gewoon niet heel veel waard. Dat zeggen ze zelf ook. Het zijn matige muzikanten. Met de productie hebben ze het geluk gehad om veel met Bryan Eno samen te kunnen werken.

Kortom, verdedig je band als je je daartoe geroepen voelt. Daar komen alleen maar interessante discussies van, maar wees voorzichtig met het woord talent…

Goed gezegd, helemaal mee eens.

Inderdaad respect

Ik heb niets tegen 30 seconds to mars, heb cd’s van hen gekocht en luister hier nog regelmatig naar. Wat ik echter wel vind is, dat Zanger Jared Leto nog niet half zoveel potentiëel gebruikt als hij heeft live. Moest hij live zingen zoals op cd 30 seconds to mars zou veel populairder zijn. Ik ben vorig jaar gaan kijken op Werchter en op de momenten dat ik dacht ‘Nu Komt het, nu gaat hij alles in zijn stem leggen wat hij heeft’ dan doet hij niks en laat hij het publiek zingen. Erg jammer vind ik dat

maar wel alle respect voor mensen die hier ondanks negatieve commentaar hun favoriete artiesten blijven steunen en idd je hoeft je daar niet voor te verantwoorden
icon_smile.gif

Ja klopt dat ben ik met je eens. Op het moment dat hij uit moet halen (beste voorbeeld is Attack, prachtig!), houdt hij live in waardoor het lang niet zo spektaculair meer is. Als je nu optredens van vijf jaar terug opzoekt zie je dat hij het toen nog wel deed.

Wat ik nog aan te vullen heb aan de discussie: Ik denk dat over smaak niet te twisten valt. Iemand kan muziek beledigen/schijtzooi noemen, terwijl iemand anders er van houd. Dat mag natuurlijk. Ik vind wel dat talent niet te betwisten valt. Ik hoor vaak van mensen, oh wat een rukband, echt geen talent etc. Je kunt muziek niet mooi vinden, maar sommige bands zijn gewoon ongelofelijk getalenteerd(neem muse. Persoonlijk vind ik de muziek maar niks, maar hun kwaliteit van opname/mix, zang/muzikaal vermogen is onbetwist, en zijn live enorm sterk). Dan zijn er natuurlijk de artiesten die ongelofelijk bekend zijn geworden omdat hun muziek zo toegankelijk is(een groot deel van de hedendaagse top40). Dat lijkt me een heel ander onderdeel van de muziek. Een voorbeeld van zo’n ‘overgewaardeerde’ band vind ik U2. Hun eerste albums waren op tekstgebied sterk, dat moet ik toegeven, maar muzikaal zijn ze gewoon niet heel veel waard. Dat zeggen ze zelf ook. Het zijn matige muzikanten. Met de productie hebben ze het geluk gehad om veel met Bryan Eno samen te kunnen werken.

Kortom, verdedig je band als je je daartoe geroepen voelt. Daar komen alleen maar interessante discussies van, maar wees voorzichtig met het woord talent…

Helemaal mee eens! Zo ontzettend veel muziek wordt gemaakt door mensen die eigenlijk helemaal niet zoveel talent hebben en het wordt steeds meer omdat het steeds makkelijker wordt om te verbergen dat je eigenlijk niet zo goed bent. En U2 is idd wel overrated, al moet ik zeggen dat ik Edge een best getalenteerde muzikant vind, niet perse de beste gitarist maar de manier waarop hij technologie als instrument gebruikt is wel zeker een talent. Er is ergens op youtube wel een documentaire te vinden over zijn gitaarspel en die van Jimmy Page en Jack White welke erg interessant is.

het U2 gedeelte is het enige van deze discussie waar ik het niet mee eens ben. Het zijn echt geen matige muzikanten. maargoed, heb geen zin in een welles, nietus discussie waarvan wij hier net over hebben gepraat. Ieder zijn eigen mening :D

het U2 gedeelte is het enige van deze discussie waar ik het niet mee eens ben. Het zijn echt geen matige muzikanten. maargoed, heb geen zin in een welles, nietus discussie waarvan wij hier net over hebben gepraat. Ieder zijn eigen mening
icon_biggrin.gif

Nja ze zeggen het blijkbaar zelf... Ik heb er niet zoveel mee, maar ik vind het wel goede muziekanten op zich. Alleen Bono is zwaar overrated imo.

Zullen we maar eens terug naar het topic gaan ;)

Ik ben er van overtuigd dat we op vrijdag nog een subheadliner moeten gaan krijgen. Zondag verwacht ik Franz Ferdinand voor Kings Of Leon, maar die vrijdag.... Ik geloof niet dat Ellie Goudling, Eels of Jack Johnson voor Arctic Monkeys staat. Op Pinkpop zie ik het gebeuren, maar niet op Rock Werchter. Maar wie zijn dan de kanshebbers?

Kasabian: Zou kunnen. Maar wordt wel lastig, omdat ze de 5e in Moskou zitten en ook nog een dag naar Roskilde komen. Op en neer reizen zou kunnen, maar daar zou ik als band zijnde niet vrolijk van worden. Zal er vooral aan liggen of ze bij Kasabian die moeite willen doen qua vervoer van instrumenten e.d.
Florence + The Machine: Mooie naam, maar er is pas 1 datum bekend voor zo ver ik weet en die is 10 augustus in Polen. Dan lijkt mij Pukkelpop een grotere kanshebber.
Jack White: Zou ook nog kunnen, heeft begin juni drie data in USA staan, maar op die festivals zijn er meer die de oversteek nog voor Rock Werchter maken(Arctic Monkeys, Skrillex, Interpol)
Snow Patrol: Nieuw liedje uit, nieuw album onderweg(dacht ik), maar precies 0 optredens bekend. Zou natuurlijk kunnen dat ze alles in 1 keer lossen, maar misschien doen ze de festivals pas volgend jaar.
Linkin Park: doen festivals deze zomer, maar laatste datum is Download 3 weken voor Rock Werchter.

Volgens mij heb ik zo de grootste kanshebbers wel gehad en helaas is er voor iedere artiest wel iets tegenin te brengen. Al met al denk ik dat Kasabian en Jack White nog wel de grootste kanshebbers zijn en dat de kans op Snow Patrol verwaarloosbaar is.

Ghoja er zijn Prodigy en Outkast, heb ook Sunrise Avenue zien opduiken maar dit zijn allemaal grote namen. Zouden die niet al lang bekend gemaakt moeten zijn?

Wat denken jullie? Kan ik nog hopen op nog een paar dance 'bangers' zoals Chase & Status en Skrillex of moet ik tevreden zijn met wat er tot nu toe is?

Met Laidback Luke die ook naar Sziget gaat begin ik (tegen beter weten in) toch wel te hopen

Meer dan genoeg dance/electronica op de affiche. Disclosure zou nog wel gaaf zijn. Ik hoop vooral op hip-hopnamen en nog een of twee hardere acts. Dan is de affiche in mijn ogen erg goed in balans.

Vooral veel electro, weinig 'hardere' dance in mijn ogen. Ook waren Major Lazer en Rudimental er vorig jaar al. Waardoor (in mijn ogen) de echte 'hardere' toevoegingen Skrillex, Chase & Status en The Subs zijn.
Kan zijn dat ik een artiest mis

De muziek van 30STM vind ik niks mis mee, maar ik vond het optreden op Werchter een wanvertoning. Die gekke acrobaten en wat eerder is genoemd het matige zingen, pffff ik vond dat echt het slechste wat ik gezien heb op Werchter en dat terwijl ik toch wel benieuwd was naar het optreden.

Meer dan genoeg dance/electronica op de affiche. Disclosure zou nog wel gaaf zijn. Ik hoop vooral op hip-hopnamen en nog een of twee hardere acts. Dan is de affiche in mijn ogen erg goed in balans.

jup hiphop is nog niet aanwezig dus dat zal er wel komen. wat mag van mij, maar niet helemaal mijn ding. ik hoop inderdaad op hardere acts :D

Wie weet toch snoop dogg voor Arctic Monkeys op vrijdag, aangezien er nog niet echt veel van dat genre is? Zit zowel voor Werchter (Juni) als erna (Augustus) in Europa. Of misschien komt hij op pukkelpop.

Users who are viewing this thread