Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Jup en dit is de verzameling van al zijn setlists:

2nvzggx.jpg

Dat zijn vrij veel covers, zou ik zeggen.

Voor de mensen die veel Blur en Gorillaz hopen te horen bij Damon Albarn, dit was de setlist van zijn eerste echte sologig:

‘Everyday Robots’<br>
‘Hostiles’<br>
‘Lonely Press Play’<br>
‘Tomorrow Comes Today’<br>
‘The Selfish Giant’<br>
‘You And Me’<br>
‘On Melancholy Hill’<br>
‘Hollow Ponds’<br>
‘Photographs (You Are Taking Now)’<br>
‘Kingdom Of Doom’
En hij ging nog een paar nummertjes door (met o.a. de enige Blur cover van de avond en nog een Gorillaz nummer):

http://www.setlist.fm/setlist/damon-albarn/2014/victoria-warehouse-manchester-england-bc2a922.html

Oftewel, 9 nummers van zijn nieuwe soloalbum Everyday Robots, 3 Gorillaz nummers, 1 (vrij onbekend) Blur nummer en 1 The Good, the Bad & the Queen nummer.

Jup en dit is de verzameling van al zijn setlists:

2nvzggx.jpg

Dat zijn vrij veel covers, zou ik zeggen.

Wanneer Damon Albarn nummers van the gorillaz, the good the bad and the queen en blur speelt zou ik het geen cover noemen hoor. Damon Albarn was eigenlijk gewoon gorillaz hetzelfde geldt voor the good the bad and the queen en ook bij blur was hij vaak hoofdverantwoordelijke voor het schrijven van nummers. Hij komt dus eigenlijk in een andere samenstelling liedjes van zijn verschillende projecten spelen wat ik echt heel vet vind.

Ja dat klopt, maar die nummers vallen dan onder de categorie ‘covers’. Vandaar.

Ik bedoelde eigenlijk op een subtiele manier te vertellen dat het plaatje nergens op slaat haha, het klopt gewoon niet wanneer je liedjes die hij speelt van zijn eerder projecten in de categorie covers plaatst. Als je nu naar het plaatje kijkt lijkt het net of het een of andere coverband is met een paar eigen nummers.

Trouwens, Macklemore kun je een streep door zetten: 4 July Las Vegas… helaas
icon_sad.gif

Zou hij niet gewoon terugkeren om de zondag nog op Werchter te staan? Hij speelt in ieder geval 10 juli terug in Europa, en Pukkelpop lijkt quasi onhaalbaar met zijn huidige data.

Hallo allemaal,

Ik ben al jarenlang een trouwe festival- en concertenbezoeker en ga dit jaar voor het eerst naar Werchter.

Na al een aantal weken dit forum intensief te volgen uiteindelijk toch besloten om eens te gaan reageren.

Mijn muzieksmaak varieërt van HIM, Thirty Seconds To Mars, Aerosmith, Billy Idol, Discolosure, Rudimental, enorm breed dus.

Hierbij mijn lijstje met kanshebbers:

- Half Moon Run
- Daughter
- Lana Del Rey
- Disclosure
- Lorde
- HIM
- Linkin Park
- Florence and the machine
- Jack White

Tourdata tot nu toe zeggen niet zo heel veel mensen, uit mijn ervaring weet ik dat sommige artiesten echt wel voor een festival op en neer reizen en alles is te koop he ;). Het scheelt dat ik ook bandfotograaf ben en mijn vader jarenlang in de muziekindustrie heeft gewerkt, ik weet dus waar ik het over heb.

Dit lijstje zijn btw ook vooral hopen dat ze komen spelen

Linkin Park, Florence and the Machine én Jack White gaat niet gebeuren. Linkin Park zie ik eigenlijk helemaal niet meer komen. Florence and the Machine en Jack White? Ik hoop 1 op de zondag en 1 op de vrijdag, maar ik ben bang dat 1 van de twee op vrijdag staat en verder niets.

Mijn muzieksmaak varieërt van HIM, Thirty Seconds To Mars, Aerosmith, Billy Idol, Discolosure, Rudimental, enorm breed dus.

Haha, muzieksmaak en Thirty Seconds To Mars in 1 zin, zalig!

(Niet negatief bedoeld, maar deze wou ik toch even binnenkoppen :) )

Geen probleem, ik kop hem graag buiten.

Het boeiende aan muziek is dat het zowel universeel als persoonsgebonden is. Wat ook opvalt is dat wanneer iemand een band niet gaaf vindt, dat er gelijk fans zijn die het als een soort van plicht zien om die band te gaan verdedigen alsof je hun persoonlijk aanvalt. Zo ben ik niet, ik luister muziek omdat ik het gaaf vindt en niet om anderen ervan te overtuigen dat het gaaf is.

Als ik zeg dat ik Metallica echt een rukband vindt (wat ik oprecht echt vind!) zul je zien dat er gelijk fans gaan steigeren

Het boeiende aan muziek is dat het zowel universeel als persoonsgebonden is. Wat ook opvalt is dat wanneer iemand een band niet gaaf vindt, dat er gelijk fans zijn die het als een soort van plicht zien om die band te gaan verdedigen alsof je hun persoonlijk aanvalt. Zo ben ik niet, ik luister muziek omdat ik het gaaf vindt en niet om anderen ervan te overtuigen dat het gaaf is.

Wow. Hoewel mijn smaak helemaal niet met de jouwe overeenkomt, 1000x respect voor die houding! :D

<div class="d4p-bbt-quote-title">PascalBreda wrote:</div>

Wow. Hoewel mijn smaak helemaal niet met de jouwe overeenkomt, 1000x respect voor die houding!
icon_biggrin.gif

Thanks!

Mijn muzieksmaak zal je misschien verbazen hoor, deze Werchter zie ik het meeste uit naar Damon Albarn, Eels, London Grammar en Crystal Fighters

Geen probleem man, ik vind dat trouwens verschrikkelijk als mensen je proberen te overtuigen dat iets echt goed is. Zeker als je van die band bijvoorbeeld al verschillende nummers gehoord hebt en ze gewoon echt niet goed vindt, maar zij dan wel jouw bands afkraken terwijl ze er nog nauwelijks 1 nummer van gehoord hebben.

<div class="d4p-bbt-quote-title">PascalBreda wrote:</div>

Haha, muzieksmaak en Thirty Seconds To Mars in 1 zin, zalig!

(Niet negatief bedoeld, maar deze wou ik toch even binnenkoppen
icon_smile.gif
)

Thirty Seconds To Mars is een van de meest getalenteerde bands van deze eeuw. Het is jammer dat de laatste twee albums gewoon zweverige Jared Leto shows zijn geworden (in elk geval live), maar die eerste twee albums zijn zooooooo goed. Ik wou dat ze weer iets zouden maken wat in de buurt komt van self titled of Beautiful Lie.

Goeie smaak Pascal!1!!!1 En tof dat je uit Breda komt!

Thirty Seconds to Mars kan als geen ander echt passionele muziek brengen. Zeker live kwam dat altijd goed naar voren (ook al ben ik geen fan van de manier waarop 30STM live speelt). Maar een nummer zoals From Yesterday of The Kill voel je gewoon. Op dat tweede album is het vooral de stem van Jared die zoveel energie brengt. Dat hoor je heel goed bij nummers zoals Attack en Savior. Ik denk niet dat er een andere zanger is die dat op die manier zou kunnen doen. Daardoor komt 30STM (een alternative rockband) dichter bij het emorockgevoel dan veel emorockbands die hetzelfde proberen.

Het enorm onbekende en ondergewaardeerde eerste album onderscheidt zich dan juist weer vooral op muzikaal gebied (niet per se de vocals). Ik denk dat er een boel hardrockbands daar nog wat van kunnen leren. Het hele album voelt enorm hard maar toch gecontroleerd aan.

En ja die laatste twee albums voelen dan een beetje 'fake' aan. Ik vind in elk geval dat die lang niet hetzelfde gevoel kunnen brengen.

Maar goed wat Pascal ook al zei, ieder heeft zijn eigen smaak en het maakt mij ook niet uit als je 30STM helemaal niks vindt. Weet alleen wel dat hun laatste twee albums totaal anders zijn dan hun eerste twee albums. Niet alleen de muziek, maar de hele band is behoorlijk veranderd. Vergelijk maar eens een optreden uit 2007 met een optreden uit 2013, dan hoef je niet eens te luisteren maar alleen te kijken :p

Thirty Seconds to Mars kan als geen ander echt passionele muziek brengen. Zeker live kwam dat altijd goed naar voren (ook al ben ik geen fan van de manier waarop 30STM live speelt). Maar een nummer zoals From Yesterday of The Kill voel je gewoon. Op dat tweede album is het vooral de stem van Jared die zoveel energie brengt. Dat hoor je heel goed bij nummers zoals Attack en Savior. Ik denk niet dat er een andere zanger is die dat op die manier zou kunnen doen. Daardoor komt 30STM (een alternative rockband) dichter bij het emorockgevoel dan veel emorockbands die hetzelfde proberen.

Het enorm onbekende en ondergewaardeerde eerste album onderscheidt zich dan juist weer vooral op muzikaal gebied (niet per se de vocals). Ik denk dat er een boel hardrockbands daar nog wat van kunnen leren. Het hele album voelt enorm hard maar toch gecontroleerd aan.

En ja die laatste twee albums voelen dan een beetje ‘fake’ aan. Ik vind in elk geval dat die lang niet hetzelfde gevoel kunnen brengen.

Maar goed wat Pascal ook al zei, ieder heeft zijn eigen smaak en het maakt mij ook niet uit als je 30STM helemaal niks vindt. Weet alleen wel dat hun laatste twee albums totaal anders zijn dan hun eerste twee albums. Niet alleen de muziek, maar de hele band is behoorlijk veranderd. Vergelijk maar eens een optreden uit 2007 met een optreden uit 2013, dan hoef je niet eens te luisteren maar alleen te kijken :p

Mooi dit, ik ben het er grotendeels wel mee eens. Ik ben niet heel erg fan van 30STM maar er zijn inderdaad wel nummers van die eerste twee albums die ik heerlijk vind. Het is een muzieksmaak waar ik niet heel erg mee te koop loop omdat veel mensen het inderdaad zo verafschuwen, wat ik wel eens jammer vindt.

Aan de andere kant, ik kan er zelf ook nog wel eens wat van, artiesten of hele genres waar ik niks mee heb totaal afkraken en andere juist de hemel in prijzen. Ik heb ook zeker wel respect voor de houding van @PascalBreda, dat is iets waar velen waaronder ik nog wat kunnen leren geloof ik ;-) Het maakt een goede discussie voeren over muziek in ieder geval veel makkelijker.

Users who are viewing this thread