Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Leuk om te lezen dat de discussie open gaat hier.
Nu ga ik dan toch ook wat dingen zeggen over 30stm waardoor mensen misschien iets meer begrip voor Jared Leto als artiest krijgen.

Vanaf 1998 ben ik al fan van ze, toen kregen ze hun demo nergens verkocht. In 2002 braken ze dan "ineens" door omdat Jared die bekende acteur was, terwijl ik hem al langer als muzikant kent.

Hij heeft alles, op de drums na, op het eerste album zelf ingespeeld.

Ze hebben het record van langste aangesloten tour na een album.

Jared regiseert alle videoclips zelf, ontwerpt het artwork van de band, is overal bij betrokken.

Ze zijn aangeklaagd door EMI voor 30 miljoen dollar (geen woordgrap, echt bedrag), zijn toen terug gaan vechten, hebben hierdoor de hele muziekindustrie op zijn kop gezet en daardoor zijn toen heel veel grote artiesten weg bij EMI gemaakt. Mocht iemand dat boeiend vinden er is een documentaire van gemaakt Artifact.

Ze zijn de enige band ter wereld die videoclips hebben geschoten op de Noordpool en de Verboden Stad. Ze zijn de eerste band ter wereld die mochten optreden in het Grand Palais in Parijs.

Zo, dat wilde ik toch ff kwijt, iedereen van inderdaad de muziek ruk vinden maar Jared Leto is dus niet de acteur die ff ging zingen.

Leuk detail, hij heeft wel net een Oscar gewonnen :)

Jullie weten dat dit het Rock Werchter topic is? Sorry, maar open dan even een nieuw topic voor deze band ipv het hier te doen.

Edit: topic aangemaakt in Acts/Bands

Coldplay gaat niet gebeuren denk ik. Waar zouden die moeten staan? De headliners hebben we al, en op de zondag gaat er niet iets groots bijkomen denk ik.

Iets anders: wat denken jullie van de podiumindeling? Morgen in de Humo, of moeten we nog langer wachten? Ik merk dat ik wel erg uitkijk naar die indeling, dan kan ik alvast een beetje gaan plannen en dan kunnen we de open plekken hier nog bespreken. Is die podiumindeling uberhaupt weleens bekendgemaakt in de Humo? Ik dacht dat die alleen nieuwe namen bekend hebben gemaakt de laatste jaren, maar dit kan ik ook fout hebben hoor.

Coldplay gaat niet gebeuren denk ik. Waar zouden die moeten staan? De headliners hebben we al, en op de zondag gaat er niet iets groots bijkomen denk ik.

Iets anders: wat denken jullie van de podiumindeling? Morgen in de Humo, of moeten we nog langer wachten? Ik merk dat ik wel erg uitkijk naar die indeling, dan kan ik alvast een beetje gaan plannen en dan kunnen we de open plekken hier nog bespreken. Is die podiumindeling uberhaupt weleens bekendgemaakt in de Humo? Ik dacht dat die alleen nieuwe namen bekend hebben gemaakt de laatste jaren, maar dit kan ik ook fout hebben hoor.

ja dat dacht iedereen hier, maar aangezien ze dit jaar nog geen nieuwe namen hebben bekend gemaakt moeten we er wat van denken ;) zijn ze uberhaupt nog wel sponsor? ik neem aan van wel dus zou het niet meer dan terecht zijn dat of de podiumindeling krijgen, of ze gaan misschien een exclusief RW nummer maken een paar weken voor het festival met allee in en outs van het festival dit jaar.

Is een aankondiging in de Humo de afgelopen jaren sowieso weleens overgeslagen? Anders mogen we sowieso nog een groot pakket verwachten, en misschien hopen op een leuke verrassing? Ik blijf erbij dat er nog geen afsluiter bekend is gemaakt... Ik kan me voorstellen dat morgen of volgende week het affiche wordt volgemaakt met een grote naam erbij en podiumindeling of zelfs een tijdschema in de Humo. Het is misschien wat veel om op te hopen, maar als de Humo aankondiging zelden wordt overgeslagen...

Is een aankondiging in de Humo de afgelopen jaren sowieso weleens overgeslagen? Anders mogen we sowieso nog een groot pakket verwachten, en misschien hopen op een leuke verrassing? Ik blijf erbij dat er nog geen afsluiter bekend is gemaakt… Ik kan me voorstellen dat morgen of volgende week het affiche wordt volgemaakt met een grote naam erbij en podiumindeling of zelfs een tijdschema in de Humo. Het is misschien wat veel om op te hopen, maar als de Humo aankondiging zelden wordt overgeslagen…

We kunnen alleen maar hopen. Het feit is wel dat Humo de laatste jaren steeds minder priveleges krijgt (minder lezers > minder macht). Misschien komt er wel iets en als dt het geval is zal ik het deze avond waarschijnlijk al weten (mijn krantenboer verkoop Humo doorgaans al op maandagavond ;) ).

Nieuws of geen neiuws, I'll keep you posted.

19 mei komt coldplay met een nieuw album… misschien is dit nog een geoot konijn wat in de hoed zit?

Dat Coldplay nog naar Werchter komt is wel compleet belachelijk. Misschien een mooie naam voor Boutique maar eerlijk gezegd zie ik ze dit jaar eerder een sportpaleis show doen (en zelfs geen Pukkelpop aandoen) en vorgend jaar een dikke headliner voor RW worden.

Tenslotte: deze week verwacht ik wel een mooie naam weer. Keep in mind dat ook Eels tussen het hoopje namen van afgelopen vrijdag had moeten staan. Maar aangezien de band daar anders over dacht is dat Eels- loze hoopje namen een stuk teleurstellender geworden (al vind lijkt me die Deptone-revue wel écht vet).

Chance the Rapper, Danny Brown en ook De Jeugd van Tegenwoordig op het nieuwe Woo Hah! festival in Tilburg op 6 juli. Zeker die eerste twee lijken mij zekerheidjes voor Rock Werchter!

Hoe groot is de kans dat de mannen van Half Moon Run komen? Ze hebben tot nu toe erg weinig festivals bevestigd maar staan wel op Down The Rabbit Hole waar ook andere artiesten staan die naar Werchter komen

22 NEW NAMES! Kaiser Chiefs / Tyler, the Creator / Skip The Use / Darkside (Nicolas Jaar & Dave Harrington) / Rone live / Bakermat / Boris Brejcha / Blawan / Gorgon City / Midland / Fred V & Grafix feat. MC Felon / Macky Gee & Harry Shotta / Acid Arab / Sinjin Hawke / Slow Magic / Mala In Cuba / Sohn / La Smala / L'Or Du Commun & Roméo Elvis / Exodarap / JCR / Fixpen Singe (Caballero + Lomepal + Fixpen Sill)

Nou, kunnen we Kaiser Chiefs gelukkig schrappen voor RW. Tyler, the Creator zag ik ook nog wel als kanshebber maar lijkt mij nu niet meer. En jammer van Darkside maar die passen ook beter op Dour denk ik.

Edit: Waarom komen er geen witregels meer tussen..?

Ik dacht evem dat dit lijstje naar Werchter kwam. Ik schrok me rot bij die eerste naam. Fijn dat we die kunnen schrappen, verder zal ik Tyler en Bakermat niet echt missen op Werchter. Darkside is inderdaad niet echt een Werchternaam, wel een geweldige naam voor Dour!

Die nieuwe single van de Kaiser Chiefs klinkt anders wel lekker. Zou ik geen verkeerde naam vinden op een festival hoor.

Phoe ik schrok ook zeg... ik hoop van harte dat er een andere band afsluit dan kol. Want dat kan toch gewoon niet. Zo zouteloos en inspiratieloos...

Mattman heeft inderdaad gelijk wat betreft Humo dat als sponsor minder privileges krijgt. Tot enkele jaren terug zat er bijvoorbeeld altijd een uitneembare grote poster bij van de volledige affiche wanneer die bekend was, nu moeten ze het doen met de affiche als een advertentie van een pagina. Ik gok dat we podiumverdeling gewoon krijgen samen met de timetable nadat alles bekend is.

Ik heb Sharon Jones en The Dapkings op Pinkpop 2012 gezien, en Charles Bradley vorig jaar op Rock Werchter. Beide waren erg goed, waarbij vooral de energie van Sharon Jones ergg aanstekelijk was. Die 2 samengevoegd, met nog een hele rits soul acts, maakt dat ik wel uitkijk naar The Daptone Super Soul Revue!

Verder hoop ik nog op Pharrell Williams (te klein voor een sub plek?), Jack White en Kasabian!

En in de Humo staat

Mattman heeft inderdaad gelijk wat betreft Humo dat als sponsor minder privileges krijgt. Tot enkele jaren terug zat er bijvoorbeeld altijd een uitneembare grote poster bij van de volledige affiche wanneer die bekend was, nu moeten ze het doen met de affiche als een advertentie van een pagina. Ik gok dat we podiumverdeling gewoon krijgen samen met de timetable nadat alles bekend is.

...en ook in de Humo van deze week (ik heb hem hier naast mij op tafel liggen) staat dus ook geen aankondiging rond Werchter, behalve dat Novastar waarschijnlijk (en jammer genoeg) niet komt aangezien die op Dranouter staan.

Users who are viewing this thread