Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonske122 wrote:</div>
Pukkelpop komt 3 maart trouwens ook met namen, wedden dat we dan nog een aantal namen kunnen schrappen, ik denk aan kasabian :c

Staan tijdens Pukkelpop in Japan
icon_wink.gif
Maar daarnaast kan het wel, namen als Macklemore en Disclosure zitten dan ook in Europa..

Eerste Pukkelpopnamen komen op 10 maart hoor: http://www.pukkelpop.be/nl/nieuws/de-eerste-namen/1472/

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Rudimental vult de Lotto Arena, lijkt me groot genoeg om KluB C af te sluiten…

Waren ze vorig jaar nog niet zo populair dan? Toen stonden ze als 3e naam in KluB C.

Toen ze geboekt werden was Feel The Love nog maar net uit als single. Ondertussen is dat een van de anthems van 2013 geworden + hebben ze nog andere successingles uitgebracht. Als je ziet dat Major Lazer van 4e naam in KluB C naar afsluiter Main gaat (waarschijnlijk toch) zou ik het zeker niet onlogisch vinden.

Temperance movement heerlijk! Had die echt niet meer verwacht zeker nadat vandaag een concertwerd bevestigd in antwerpen in mei.

Opposites = feestje en sam smith ben ik ook wel benieuwd naar. En die soul collectie, interressant

Temperance movement bevestigt op facebook dat ze inderdaad main stage openen

Bwah, ik vind het gezeur ook een beetje overdreven hoor. Veel mensen op Twitter willen enkel grote namen en als ze iets niet kennen zetten ze het direct weg als kutnamen. Ik ben erg tevreden met deze lichting. Parquet Courts, Sam Smith, Arsenal en The Temperance Movement zijn gewoon goede namen. Die soulgroep ziet er ook interessant uit. En alleen Katy B en vooral The Opposites vind ik niks.

De vrijdag is nogal zwak, maar een grote naam gaat die dag voor mij niet veel beter maken. Ik hoop op CHVRCHES, Daughter, Woodkid, Deerhunter en MO. Tot nu toe al erg tevreden met de lineup, maar misschien heeft Werchter zijn kruit al een beetje te vroeg verschoten. Door al die grote namen zo vroeg aan te kondigen, kunnen de latere namen alleen maar minder worden. Maar als ik nu even naar de lineup kijk staat er gewoon weer een geweldig programma voor ons klaar. Je hoort mij niet klagen.

Is het een hele rare gedachte als ik zeg dat zodra RW echt in nood gaat komen met de subheadliners, dat ze gewoon Elbow boeken. Kunnen die spot zeker aan. Klopt, dan zijn ze twee keer kort achter elkaar in België, maar dat is denk ik beter dan Ellie Goulding als subheadliner...

Is het een hele rare gedachte als ik zeg dat zodra RW echt in nood gaat komen met de subheadliners, dat ze gewoon Elbow boeken. Kunnen die spot zeker aan. Klopt, dan zijn ze twee keer kort achter elkaar in België, maar dat is denk ik beter dan Ellie Goulding als subheadliner…

Ellie Goulding zal sowieso geen sub zijn hoor, ze fixen daar nog wel Florence of desnoods Kasabian tussen. Het ding met Elbow is dat ze een ontzettend goede band hebben met Werchter (4 keer gespeeld op 6 jaar tijd, waarvan 3 keer hoofdpodium), dus dat ze dan een halve maand eerder een exclusieve arenashow geven doet me vermoeden dat ze om een of andere reden absoluut geen Werchter wilden spelen (vreemd, dat wel).

Ik denk dat we het Linkin Park gerucht nu wel definitief mogen schrappen trouwens. Het is al een maand geleden dat hun laatste tourdatum aangekondigd werd, en ik zie absoluut geen reden om zo lang te wachten met een aankondiging.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Is het een hele rare gedachte als ik zeg dat zodra RW echt in nood gaat komen met de subheadliners, dat ze gewoon Elbow boeken. Kunnen die spot zeker aan. Klopt, dan zijn ze twee keer kort achter elkaar in België, maar dat is denk ik beter dan Ellie Goulding als subheadliner…

Ellie Goulding zal sowieso geen sub zijn hoor, ze fixen daar nog wel Florence of desnoods Kasabian tussen. Het ding met Elbow is dat ze een ontzettend goede band hebben met Werchter (4 keer gespeeld op 6 jaar tijd, waarvan 3 keer hoofdpodium), dus dat ze dan een halve maand eerder een exclusieve arenashow geven doet me vermoeden dat ze om een of andere reden absoluut geen Werchter wilden spelen (vreemd, dat wel).

Ik denk dat we het Linkin Park gerucht nu wel definitief mogen schrappen trouwens. Het is al een maand geleden dat hun laatste tourdatum aangekondigd werd, en ik zie absoluut geen reden om zo lang te wachten met een aankondiging.

Ik bedoelde ook meer als Florence en Kasabian niet gaat lukken ;)

Linkin Park kunnen we inderdaad wel schrappen lijk mij

Ik bedoelde ook meer als Florence en Kasabian niet gaat lukken
icon_wink.gif

Linkin Park kunnen we inderdaad wel schrappen lijk mij

Haha oei, my bad! Maar onrealistisch is dat scenario ook niet, met die Russische datum van Kasabian en Florence waarvan de data op 1 hand te tellen zijn...

Liever 2 uur even een match van het WK voetbal er tussendoor dan Linkin Park dat daar wat staat te janken. :)

Man de sfeer gaat echt top zijn als er schermen komen voor het WK!

Ze kunnen het echt niet maken om Elbow eerst als Belgie exclusief aan te kondigen om ze vervolgens op RW te zetten. Zeker niet als Elbow nog niet eens is uitverkocht.

Liever 2 uur even een match van het WK voetbal er tussendoor dan Linkin Park dat daar wat staat te janken.
icon_smile.gif

zo lang er maar geen NL - België komt :P

Klopt dat is een beetje lullig voor de mensen die daar speciaal een kaartje voor gekocht hebben. We zullen nog ff geduld moeten hebben. Ik hoop dat er snel iets bekend gemaakt wordt.

waar blijven The Prodigy, Florence + the Machine, Disclosure????

The Prodigy hebben we vorige week al op heel twijfelachtig gezet, en Disclosure is ook geen zekerheidje aangezien ze ook tijdens Pukkelpop in de buurt zitten.

<div class="d4p-bbt-quote-title">SMN_HLVT wrote:</div>
Liever 2 uur even een match van het WK voetbal er tussendoor dan Linkin Park dat daar wat staat te janken.
icon_smile.gif

zo lang er maar geen NL – België komt
icon_razz.gif

Klopt dat is een beetje lullig voor de mensen die daar speciaal een kaartje voor gekocht hebben. We zullen nog ff geduld moeten hebben. Ik hoop dat er snel iets bekend gemaakt wordt.

tja het trekt mensen wel weg van de optredens dus tegenover hen kunnen ze het niet maken. maar misschien op één van de marktplaza's op de campings ;)

Bwah, ik vind het gezeur ook een beetje overdreven hoor. Veel mensen op Twitter willen enkel grote namen en als ze iets niet kennen zetten ze het direct weg als kutnamen. Ik ben erg tevreden met deze lichting. Parquet Courts, Sam Smith, Arsenal en The Temperance Movement zijn gewoon goede namen. Die soulgroep ziet er ook interessant uit. En alleen Katy B en vooral The Opposites vind ik niks.

De vrijdag is nogal zwak, maar een grote naam gaat die dag voor mij niet veel beter maken. Ik hoop op CHVRCHES, Daughter, Woodkid, Deerhunter en MO. Tot nu toe al erg tevreden met de lineup, maar misschien heeft Werchter zijn kruit al een beetje te vroeg verschoten. Door al die grote namen zo vroeg aan te kondigen, kunnen de latere namen alleen maar minder worden. Maar als ik nu even naar de lineup kijk staat er gewoon weer een geweldig programma voor ons klaar. Je hoort mij niet klagen.
Ben het hier volledig mee eens. Volgens mij kunnen wij qua muzieksmaak ook door één deur, heb ik op dit forum wel gemerkt. Raar trouwens dat Festileaks een bericht de wereld in stuurt dat Kasabian kanshebber is geworden, terwijl ze op twee dagen tijdens Werchter al bezet zijn en er dus een retourtje West-Europa / Moskou voor nodig is... Ik zie het niet zo snel meer gebeuren.

Inderdaad lijkt mij Kasabian niet meer mogelijk nee. Deze namen zijn gewoon opvullende namen. Niemand die speciaal naar Werchter wil voor deze namen, maar sommige openminded mensen die nieuwe bands willen ontdekken of al hebben ontdekt, kunnen deze artiesten dan zien op Werchter.

Iemand een idee hoe ver de kaartverkoop op vrijdag is? Er moet inderdaad nog iets voor Arctic Monkeys anders zou dat een belabberde dag zijn. Ik denk dat er voor de Zondag niks groots meer bijkomt, denk dat het hetzelfde wordt als de Zaterdag in 2012, hele goede dag in de breedte, maar geen echte toppers. Chase 'n Status sloot toen af, dus zullen dat nu ook doen. Editors vergelijkbaar met Kings of Leon. The XX, Mumford and Sons, Kasabian en Wolfmother stonden toen overdag. Ik denk dat je dat dan kunt vergelijken met Interpol, Franz Ferdinand, MGMT, Foals, Babyshambles, Bastille. Ik wordt een beetje ziek van die vervelende herhalingen. Als er een herhaling had moeten zijn dan had dat The National of Tame Impala moeten zijn.

Het ziet er zo naar uit ook dat er voor mij veel overlap zit tussen namen als ik zo kijk naar de grootte van de namen en de rest van de namen op die dagen.

Voor de mensen die veel Blur en Gorillaz hopen te horen bij Damon Albarn, dit was de setlist van zijn eerste echte sologig:

'Everyday Robots'
'Hostiles'
'Lonely Press Play'
'Tomorrow Comes Today'
'The Selfish Giant'
'You And Me'
'On Melancholy Hill'
'Hollow Ponds'
'Photographs (You Are Taking Now)'
'Kingdom Of Doom'

Users who are viewing this thread