Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
THE LINE-UP OF ROCK WERCHTER HAS AGAIN GAINED A FEW NAMES

FRIDAY 28 FEBRUARY 2014

The line-up of Rock Werchter now includes 65 names. Seven names were added today. New for Thursday, July 3 are Daptone Super Soul Revue featuring Sharon Jones & the Dap-Kings, Charles Bradley and his Extraordinaires, Antibalas, The Sugarman 3 with special guests Saun and Starr and Master of Ceremonies Binky Griptite as well as The Opposites and Arsenal. Sam Smith and Katy B confirmed attendance on Friday, July 4. The Temperance Movement will perform at Werchter on Saturday, July 5. Parquet Courts has been added to the Sunday programme. The line-up of Rock Werchter 2014 will be further expanded in the near future.

Woehh Parquet Courts! The Temperance Movement nog maar even luisteren en de rest boeit me 'niet echt'.

ik ben niet onder de indruk. Voor mijn gevoel zit er best wel een groot gat in de line up. ik mis nog iets tussen Placebo en Dropkick Murphys, Arctic Monkeys en The 1975 of The Strypes(openers lijkt mij....), Black Keys en nou ok zaterdag is wel goed denk ik en iets tussen KoL/Franz Ferdinand en tja Bastille(ik denk Bastille op 3e van onder main).

Totaal gebrek aan namen als Kasabian, Jack White, Florence and The Machine

ik ben niet onder de indruk. Voor mijn gevoel zit er best wel een groot gat in de line up. ik mis nog iets tussen Placebo en Dropkick Murphys, Arctic Monkeys en The 1975 of The Strypes(openers lijkt mij….), Black Keys en nou ok zaterdag is wel goed denk ik en iets tussen KoL/Franz Ferdinand en tja Bastille(ik denk Bastille op 3e van onder main).

Er zijn al 17 namen voor de vrijdag, vorig jaar stonden er 20 per dag. Ik vermoed dat er een hoop acts hoger staan dan we ze ingeschat hebben...

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
ik ben niet onder de indruk. Voor mijn gevoel zit er best wel een groot gat in de line up. ik mis nog iets tussen Placebo en Dropkick Murphys, Arctic Monkeys en The 1975 of The Strypes(openers lijkt mij….), Black Keys en nou ok zaterdag is wel goed denk ik en iets tussen KoL/Franz Ferdinand en tja Bastille(ik denk Bastille op 3e van onder main).

Er zijn al 17 namen voor de vrijdag, vorig jaar stonden er 20 per dag. Ik vermoed dat er een hoop acts hoger staan dan we ze ingeschat hebben…

ja klopt en een naam als Kasabian en nog iets als Beady Eye zou het meteen kloppend kunnen maken. Maar als dergelijke namen niet komen vind ik de vrijdag toch een zwakke dag...

Parquet Courts, cool! De rest boeit me niet of ken ik (nog) niet goed genoeg. Maarreh? Waar blijft ie? Po-di-um-in-de-ling!!!

Ben bang dat ze heel veel moeite hebben om main stage materiaal te vinden, waardoor ze mogelijk een aantal acts die ze liever in de Barn zouden zetten richting main moeten gaan verplaatsen. Die onzekerheid zou toch de enige mogelijke reden zijn dat er nog geen indeling te vinden is? Begin bang te worden dat we straks acts als Eels, MGMT, Warpaint, Interpol en Foals op main gaan krijgen, waar hun muziek veel minder tot hun recht gaat komen...

Ben bang dat ze heel veel moeite hebben om main stage materiaal te vinden, waardoor ze mogelijk een aantal acts die ze liever in de Barn zouden zetten richting main moeten gaan verplaatsen. Die onzekerheid zou toch de enige mogelijke reden zijn dat er nog geen indeling te vinden is? Begin bang te worden dat we straks acts als Eels, MGMT, Warpaint, Interpol en Foals op main gaan krijgen, waar hun muziek veel minder tot hun recht gaat komen…

Lijkt me inderdaad de reden te gaan worden. Hoeveel mensen gaan immers nu een ticket voor vrijdag kopen als ze kunnen zien dat pakweg Ellie Goulding of Jack Johnson om 18u op Main Stage staan? Waarschijnlijk krijgen we de podiumindeling gewoon meteen in de vorm van een timetable, vlak na de laatste namen.

Als ik goed tel zijn er nu 65 namen bekend dus nog maar ongeveer 15 namen erbij? Dan is m'n hoop op nog een afsluiter na KoL ook gelijk weg, en hoop ik nog op 1/2 van het rijtje Jack White/Kasabian/Florence. En dan zal er nog wel wat electronica/hiphop bij komen.

Als ik goed tel zijn er nu 65 namen bekend dus nog maar ongeveer 15 namen erbij? Dan is m’n hoop op nog een afsluiter na KoL ook gelijk weg, en hoop ik nog op 1/2 van het rijtje Jack White/Kasabian/Florence. En dan zal er nog wel wat electronica/hiphop bij komen.

ze hebben er hier van sowieso nog 1 nodig, anders is de vrijdag echt heel zwak. En eigenlijk hebben ze er ook nog 1 nodig voor de zondag, maar dat gaat m denk ik niet meer worden. Ik begin ook bang te worden dat er een paar artiesten niet tot hun recht gaan komen op de main.

Vroeger zat er op Graz een Werchterinsider (hij is gestopt met posten rond de zomer), die elk jaar opnieuw waarschuwde voor de negatieve gevolgen als het festival uitverkoopt voordat alle namen bekend zijn. Volgens mij zien we nu de effecten van uitverkopen in recordsnelheid...

Vroeger zat er op Graz een Werchterinsider (hij is gestopt met posten rond de zomer), die elk jaar opnieuw waarschuwde voor de negatieve gevolgen als het festival uitverkoopt voordat alle namen bekend zijn. Volgens mij zien we nu de effecten van uitverkopen in recordsnelheid…

Het is bij Lowlands toch ook een keer gebeurd. Jaar heel snel uitverkocht, slechte line up en volgend jaar meteen niet uitverkocht. Je zou denken dat andere festivals daar ook van leren, maar het lijkt Rock Werchter nu ook te gebeuren.

Bands als Interpol, Franz Ferdinand en White Lies kunnen de main prima aan en zullen daar ook terecht komen ja.
Eerlijk gezegd heb ik dat ook liever dan Kasabian of FATM waar ik iedereen om hoor roepen: beide twee keer gezien en totaal geen indruk gemaakt. Snow Patrol zou nog een goede sub zijn, maar anders de Barnheadliners maar naar de main.

Ze geven nu al 5 vrijdagen na elkaar een 6-tal namen vrij. Het is ondertussen ook al zo goed als uitverkocht dus ik zie niet in waarom Werchter nog een "grote" naam zou achterhouden moesten ze die al hebben. Ik vrees een beetje dat diegene die nog echt zitten wachten op "Kasabians" pech gaan hebben...Helaas!

Maar wie gaan ze dan voor Arctic Monkeys en KOL zetten? Toch niet Ellie Goulding en Franz Ferdinand? Zou lachwekkend zijn als je vergelijkt met andere jaren.

Maar wie gaan ze dan voor Arctic Monkeys en KOL zetten? Toch niet Ellie Goulding en Franz Ferdinand? Zou lachwekkend zijn als je vergelijkt met andere jaren.

Ik denk dat we voor de Arctic Monkeys nog wel iets mogen verwachten, maar dat we verder niet meer op veel hoeven te hopen helaas.

Jep, inderdaad dat. Ik zie een combinatie Ellie Goulding - Florence - Arctic Monkeys uit de bus komen ofzo.

En wat doen we ertegen als Interpol sub blijkt te zijn op zondag? Ze hebben ons geld al, het kan hen op dit punt nog weinig schelen dat je daar als een gek staat te klagen of zelfs jouw ticket verkoopt.

Users who are viewing this thread