Pinkpop 2014

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Ik gok op headliners AM en Editors, verder hoge spots voor White Lies, Franz Ferdinand en Placebo.
White Lies, is nog niet veelgenoemd hier maar hebben toch een nieuw album en heeft een behoorlijke fanbase in NL, én radiovriendelijke muziek!
Valt me ook op dat de 2 'dance(achtige)acts' niet in de tent staan, krijgen we dit jaar dan een verdubbeling van het traditionele aantal dance acts?


 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
White Lies hoop ik enorm op. Hebben gezegd veel festivals te willen doen en zijn volgens mij vaste klant bij Pinkpop op het moment dat ze een nieuw album gemaakt hebben. Maar ik verwacht ze niet als subheadliner. Ik schat White Lies ongeveer net zo groot in als Jimmy Eat World en Biffy Clyro. Ze waren echt heel goed in de Effenaar dus hoop ze nog eens te kunnen zien.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
White Lies zie ik wel op Pinkpop staan.
Alleen geen sub headliner nee, misschien 3fm stage of gewoon de tent.
Ik heb echt geen flauw idee welke headliners we kunnen verwachten... er is al zoveel geld in 1 dag gegaan. Arctic Monkeys betwijfel ik of die gaan headlinen, maar het kan wel, ze zijn niet heel erg duur geloof ik.
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Laatste keer White Lies op PP was subheadliner voor KOL...
Hoge spot bedoel ik ook niet perse subheadliner mee, misschien afsluiter tent of 3fm?
overigens is White Lies toch wel wat relevanter dan Jimmy Eat World, maargoed vergelijken is altijd moeilijk.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
zaterdag:
ARCTIC MONKEYS
WHITE LIES
BIFFY CLYRO

zondag:
LINKIN PARK
FRANZ FERDINAND
VOLBEAT

maandag:
METALLICA
ARCADE FIRE
AVENGED SEVENFOLD

zoiets?

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Arctic Monkeys hebben net Amerikaanse data voor juni bevestigd. Kans wordt weer ietsje kleiner.

En @festivalfanaat, Volbeat staat op vele festivals op gelijke hoogte als Avenged Sevenfold, die gaan niet plots onder de sub staan.
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
In dat geval is de zondag een complete mislukking...
Franz Ferdinand is een prima band met meer dan genoeg hits, zeker welkom op PP wat mij betreft, maar Volbeat en Linkin Park zijn toch wel de meest saaie en flauwe namen die ik kan bedenken (ofja KOL past natuurlijk ook in dat rijtje).
Kom op Volbeat hebben we toch wel genoeg gezien de laatste jaren, en erg vernieuwend zijn ze nooit geweest, geen hond die daar nog speciaal voor komt...
Linkin Park als headliner neerzetten op dit moment kan natuurlijk niet, de band zit al enkele jaren in een neerwaartse spiraal. De vorige keer dat ze headliner waren was al absurd, nu zou dat nog een tikkeltje debieler zijn!

 

LucR

Campingartiest
10 nov 2013
67
0
Ik gok meer op:

Zaterdag
Main head: Placebo
3fm head: Fall Out Boy
Main sub: Franz Ferdinand

Zondag
Main head: Queens of the Stone Age
3fm head: The National
Main sub: Biffy Clyro

Maandag
Main head: Metallica
3fm head: Arcade Fire
Main sub: Avenged Sevenfold
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Er komen ook nog een paar namen bij die Pinkpop overeenkomstig heeft met RaR/RiP (misschien ook met Graspop en Download). Vraag me alleen af welke. Ik zou niet gek opkijken van, Alter Bridge, Fall Out Boy, Gogol Bordello, Heaven Shall Burn, Jake Bugg, John Newman, Mando Diao, Mastodon, Nine Inch Nails, Opeth, The Offspring en dus misschien Linkin Park?? Het kan uiteindelijk uitdraaien op een harde editie (als bv 2008). Lijkt erop dat de door Jan Smeets eerder beloofde gitaren en zwarte-tshirts in 2014 eindelijk komen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Zou wel gaaf zijn maar ik hoop en verwacht Volbeat en Linkin Park niet, voor de rest geweldig! @festivalfanaat. Veel te hoge plekken voor qotsa en the national @luc
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Er komen ook nog een paar namen bij die Pinkpop overeenkomstig heeft met RaR/RiP (misschien ook met Graspop en Download). Vraag me alleen af welke. Ik zou niet gek opkijken van, Alter Bridge, Fall Out Boy, Gogol Bordello, Heaven Shall Burn, Jake Bugg, John Newman, Mando Diao, Mastodon, Nine Inch Nails, Opeth, The Offspring en dus misschien Linkin Park?? Het kan uiteindelijk uitdraaien op een harde editie (als bv 2008). Lijkt erop dat de door Jan Smeets eerder beloofde gitaren en zwarte-tshirts in 2014 eindelijk komen.

Of Mice & Men niet te vergeten, past precies in hun schema.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Een beetje minder dromen mag ook: we hebben het hier nog altijd over een festival dat de laatste jaren steeds meer naar 3FM-hitjes gaat kijken, niet over Fortarock light :D
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Touché, idd Of Mice & Men. Overigens Volbeat en QOTSA reken ik niet op. The National idd afsluiter 3fmstage op de 7e, lijkt mij reëel, toch wel hoor.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Een beetje minder dromen mag ook: we hebben het hier nog altijd over een festival dat de laatste jaren steeds meer naar 3FM-hitjes gaat kijken, niet over Fortarock light
icon_biggrin.gif

Inderdaad. Ik zie eerder Miley Cyrus verschijnen dan Opeth en/of Heaven Shall Burn. Maar Slayer mag altijd, dat weten jullie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Oh? "@lplive Linkin Park is also rumored to be returning to Pinkpop this year." euhm, beetje inpassen tussen de Rock am Ring data dan maar? Pak de potlood er maar bij en schrijf maar op? Of niet, roept u maar...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Oh? “@lplive Linkin Park is also rumored to be returning to Pinkpop this year.” euhm, beetje inpassen tussen de Rock am Ring data dan maar? Pak de potlood er maar bij en schrijf maar op? Of niet, roept u maar…

Ik ben er wel bang voor moet ik zeggen, het is wel een logische kanshebber. Zelf zou ik het echt een hele dikke tegenvaller vinden, die hebben hun beste tijd allang gehad. Als ze komen nemen ze zeker ook Steve Aoki mee? Wat een gedrocht van een band is Linkin Park geworden, laat ze maar ver wegblijven!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Oh? “@lplive Linkin Park is also rumored to be returning to Pinkpop this year.” euhm, beetje inpassen tussen de Rock am Ring data dan maar? Pak de potlood er maar bij en schrijf maar op? Of niet, roept u maar…

Niet. Zo'n fansites baseren dat op forums zoals deze. Dus omdat hier (en elders) nu gezegd wordt dat LP een kanshebber is gaan zij dat op twitter verder rondstrooien.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
QOTSA zullen wel op Lowlands staan, aangezien ze blijkbaar op Pukkelpop staan.
Linkin Park zie ik wel weer komen als headliner eigenlijk.. zit misschien maar 2 jaar tussen.. maar toch, deden ze net zo goed met KOL.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Arctic Monkeys en Foo Fighters af te schrijven voor pinkpop? Ze staan 19-22 Juni in nog in America
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken