Pinkpop 2014

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Touché, idd Of Mice & Men. Overigens Volbeat en QOTSA reken ik niet op. The National idd afsluiter 3fmstage op de 7e, lijkt mij reëel, toch wel hoor.

waarom geen Volbeat? Ja hebben we allemaal al vaak gezien, maar maakt dat nog iets uit dan? zijn zoveel bands die vaak op herhaling komen, laatste keer is ook alweer 2011.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
overigens kunnen we de Stones en Muse nu natuurlijk afschrijven, behalve als Bill Gates deze editie gaat betalen natuurlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Line-up van Firefly Festival (VS) 19-22 juni roept reacties op!!! Dikke week na Pinkpop. Met Foo Fighters en Arctic Monkeys o.a. allemaal afschrijven voor Pinkpop????
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Line-up van Firefly Festival (VS) 19-22 juni roept reacties op!!! Dikke week na Pinkpop. Met Foo Fighters en Arctic Monkeys o.a. allemaal afschrijven voor Pinkpop????

ja, dat denk ik wel. die komen denk ik niet...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Ja, ik had ff snel door de namen gekeken. Volgens mij Jake Bugg in het Pinksterweekend op RaR, die kan wel nog :)
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>
Line-up van Firefly Festival (VS) 19-22 juni roept reacties op!!! Dikke week na Pinkpop. Met Foo Fighters en Arctic Monkeys o.a. allemaal afschrijven voor Pinkpop????

ja, dat denk ik wel. die komen denk ik niet…

als Jake Bugg in het pinkpop weekend op RAR staat, en een dikke week later op dat festival in de VS, kunnen die anderen dat toch ook lijkt me?
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
Is het raar als ik het leuk zou vinden als:De Dijk of Doe Maar komen als nederlandse acts
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Foo Fighters schrijf ik af, Arctic Monkeys zeker niet (ze staan nog in London op 23 en 24 Mei). Imagine Dragons, Jack Johnson en Lumineers schrijf ik wel af.

Wat betreft de Foo's, zeer spijtig dat ze niet gaan komen (althans, alles wijst daar op). Mijn droom scenario waren de Foo's op Pinkpop en Muse op Werchter, dat lijkt er nu niet in te zitten :( Dikke domper.
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Ik wacht ook nog steeds op de tourdata van McCartney.
jaja heel onwaarschijnlijk etc.... maar het valt niet uit te sluiten!
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Foo Fighters schrijf ik af, Arctic Monkeys zeker niet (ze staan nog in London op 23 en 24 Mei). Imagine Dragons, Jack Johnson en Lumineers schrijf ik wel af.

Wat betreft de Foo’s, zeer spijtig dat ze niet gaan komen (althans, alles wijst daar op). Mijn droom scenario waren de Foo’s op Pinkpop en Muse op Werchter, dat lijkt er nu niet in te zitten
icon_sad.gif
Dikke domper.

waar baseer je dat wel en niet afschrijven op?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Arctic Monkeys gaat hem niet worden, ik zei poos terug al dat ik verwachtte dat ze in juni niet in Europa zouden zijn omdat ze nog niks bekend hadden gemaakt en met die datum in Amerika erbij lijkt het met sterk dat ze maar voor 1weekje naar Amerika gaan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Zie het al helemaal voor me dat Pinkpop die laatste 2 headliners nu nog niet rond heeft en straks op het eind genoegen moet nemen met een wat kleinere headliner zoals Editors of Placebo. Je hoort mij niet klagen, maar ik verwacht nu al geen Foo Fighters, Muse, Arctic Monkeys meer (en namen zoals U2, RHCP moet je sowieso niet op rekenen)
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Hmm. ik weet niet, misschien komen ze wel ineens met wat we niet verwacht hadden. Maar als je al ziet wat ze op 1 dag zetten.. dan lijkt het meer zo van, ja op de andere dagen kunnen we geen grote namen krijgen, dus doen we 1 dag met allerei ''grote'' bands(3 namen die headliner acts zijn op verschillende festivals) om het te compenseren???
Arctic Monkeys schrijf ik nog niet helemaal af.. maar denk toch niet dat het gaat gebeuren. En eigenlijk zie ik Placebo en Editors ook niet. ik heb eigenlijk geen flauw idee wie er moet headlinen verder. Editors doen tot zover geen festivals deze zomer in europa? of wel? ik heb niets gezien of gehoord in elk geval.
QOTSA zou misschien op Pukkelpop staan, dus zou je Lowlands verwachten, maar ik las op hun twitter dat ze Rock in Rio Lisboa(30 mei) doen en festival in Polen(13 juni). beide dichtbij Pinkpop datum.. maar goed ja, ik denk niet dat ze komen, maarja you never know.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Buiten dat Qotsa vorig jaar al op Pinkpop stond, hebben ze geen nieuw materiaal uitgebracht of aan populariteit gewonnen waardoor het raar zou zijn om hun ineens van 3FM-headliner tot main-headliner te promoveren. Ik weet niet waarom iedereen Qotsa blijft noemen als mogelijke headliner?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Omdat Jan vorig jaar gezegd heeft dat hij ze beter als headliner had kunnen programmeren. Maar inderdaad, om dat nu meteen ten uitvoer te brengen zou wel heel snel zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
yumyum: The 1975 kan idd heel goed, staan ook op Isle of Wight (UK) week na Pinkpop.
Baas: Doe Maar is uit elkaar (alweer), zie ik niet gebeuren, De Dijk heb ik nog niet over nagedacht, maar zou uit de hoge hoed van Smeets kunnen komen ;)
Chef: McCartney? Nieuws blijft een beetje uit, gaat wel samen met Ringo naar de Grammy's.
Vorig jaar was overigens de uitslag van de Gouden Tip op 9 januari. Nog ff wachten dan maar?
Betreffende de headliners, kan Linkin Park en Prodigy worden :( ? Maar ik houdt voorlopig RHCP en Guns N Roses in de gaten, misschien volgt daar nog nieuws. Verder nog wat oude rockers waar ik nog op meer tourdata wacht, Eric Clapton en Robert Plant. Het is nog even onduidelijk welke kant de lineup van Pinkpop op gaat, het lijkt iets meer Rock te worden op Main en Pop op 3fm?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Waarschijnlijk hebben ze de Gouden Tip nog niet geboekt en Jan geeft het niet graag toe als hij de nummer 2 heeft moeten boeken ;p.

Waarom 3FM meer pop? Enige rocknaam (Arcade Fire) tot nu toe staat op 3fm.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Chef: McCartney? Nieuws blijft een beetje uit, gaat wel samen met Ringo naar de Grammy’s.<br>
Vorig jaar was overigens de uitslag van de Gouden Tip op 9 januari. Nog ff wachten dan maar?<br>
Betreffende de headliners, kan Linkin Park en Prodigy worden
icon_sad.gif
? Maar ik houdt voorlopig RHCP en Guns N Roses in de gaten, misschien volgt daar nog nieuws. Verder nog wat oude rockers waar ik nog op meer tourdata wacht, Eric Clapton en Robert Plant. Het is nog even onduidelijk welke kant de lineup van Pinkpop op gaat, het lijkt iets meer Rock te worden op Main en Pop op 3fm?

Ik haal even opnieuw de discussie over het geld boven. Als ze nu nog een hyperdure headliner voor een andere dag boeken (McCartney), dan is er werkelijk geen geld meer voor een derde headliner en degelijke line up...

En zoals ik al zei: Guns 'n' Roses gaat nooit, maar dan ook nooit op Pinkpop gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Kereltje, bij Pinkpop is 1 regel, zeg nooit nooit. Er is altijd een verrassing. Hyperduur is natuurlijk overdreven. Ligt ook aan prijs/tijd verhouding, 60 min of 90 min of 120 minuten spelen. Ik neem dus aan dat jij de komst van The Rolling Stones ook afschrijft puur op de kosten van de band. Ik geloof best dat er tussen de 1mlj en de 1,3mlj betaald gaat worden voor de headliners, maar hyperduur geloof ik niet in. Wat ik wel geloof is dat Smeets niet de hoofdprijs wil betalen als hij niet volledig achter de combinatie prijs/act staat. Zo komt het dus dat Coldplay er wel stond, dat Springsteen (na afketsen Gelredome) wel koos voor Pinkpop, en dat Arctic Monkeys niet kwamen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken