Pinkpop 2014

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Coldplay, Bruce, Rolling Stones, U2, ACDC, Paul McCartney, Guns n Roses gaan dit jaar allemaal niet komen. Je moet een beetje je dromen en de realiteit uit elkaar houden denk ik Dennis ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Coldplay, Bruce, Rolling Stones, U2, ACDC, Paul McCartney, Guns n Roses gaan dit jaar allemaal niet komen. Je moet een beetje je dromen en de realiteit uit elkaar houden denk ik Dennis
Coldplay - Nee idd, Bruce - nieuw album / tour? / kans zeer klein, Rolling Stones - er zijn mensen die beweren dat het al rond is, zoals PinkpopCentral / kans klein, U2 nieuw album / tour? / kans zeer klein, ACDC - 40th anniversary tour? / kans zeer klein, Paul McCartney - kan vorig jaar goed maken? / kans zeer klein en Guns n Roses - gaan ook in Europa touren / kans klein?
Eens afwachten met welke namen/headliners Isle of Wight (UK) en Rock-A-Field (L) nog komen?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Het kan altijd, maar die namen liggen gewoon niet zo voor de hand denk ik. Isle of Wright heeft altijd wel veel overlapping met Pinkpop volgens mij, dus dat kan ons misschien wel wat meer vertellen idd.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik sluit ook nog weinig uit, puur omdat je dingen niet zomaar kunt uitsluiten volgens mij. Uiteraard zijn de kansen voor die bands erg klein (zoals Dennis al zegt hierboven) maar geheel uit te sluiten is het niet. Zelfs dingen als Oasis, Led Zeppelin zijn niet uit te sluiten maar als je dat gaat verwachten zou ik je verwachtingspatroon wel eens flink bijschaven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Precies, lastig nog iets definitief aan te wijzen of af te strepen. Zelfs Foo Fighters kunnen bijvoorbeeld nog kort in Europa zijn eind mei en eerste 2 weken juni (ik zeg niet dat het zo is, maar bij wijze van voorbeeld) Zo gaat iedereen hier (maar ook in het Werchter-topic) zijn/haar favoriet recht lullen en wat hij/zij niet wil zien makkelijk afschepen. Zo zie ik Arctic Monkeys steeds verder van een aankondiging op Pinkpop af staan.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Even wat over Arctic Monkeys: Ze doen in februari al een tourtje door de VS. Vervolgens gaan ze naar Australie om eind mei naar Europa te komen. In juni staat voorlopig alleen die ene datum in de VS. Zou goed kunnen dat ze alleen voor die datum heen en weer vliegen want in juli zijn ze weer in Europa (Werchter, Optimus Alive, en meer). Dus totdat we meer weten over wat ze in juni gaan doen sluit ik ze zeker niet uit. Daarnaast doen ze Nederland nog niet aan, kan natuurlijk ook Lowlands worden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Even wat over Arctic Monkeys: Ze doen in februari al een tourtje door de VS. Vervolgens gaan ze naar Australie om eind mei naar Europa te komen. In juni staat voorlopig alleen die ene datum in de VS. Zou goed kunnen dat ze alleen voor die datum heen en weer vliegen want in juli zijn ze weer in Europa (Werchter, Optimus Alive, en meer). Dus totdat we meer weten over wat ze in juni gaan doen sluit ik ze zeker niet uit. Daarnaast doen ze Nederland nog niet aan, kan natuurlijk ook Lowlands worden.

Tijdens Lowlands staan ze in Japan. Denk dat het afwachten wordt hoe de data van AM verder verlopen. Het probleem is wel dat ze vorig jaar al heel wat festivals in juni gedaan hebben, dus er zal ook minder de behoefte zijn om in Europa te zijn dan.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Arctic Monkeys gaan echt niet voor 1 festival naar Amerika vliegen en een week na FireFly begint Roskilde waar ze ook staan dus zullen ze vooral voor FireFly nog wat doen. En welke festivals zouden ze nog meer spelen in Europa tussen Pinkpop en hun concerts in mei? Ik schat de kans heel klein in voor the Arctic Monkeys.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Ik verwacht AM in Ziggo Dome ipv op Nederlands festival. Ook daarom, verwacht ik geen Pinkpop voor ze, Lowlands idd tijdens Summer Sonic Japan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
een blik op New Orleans Jazz and Heritage Festival (VS) 25 april t/m 4 mei kom je leuke namen tegen, een aantal acts die 1 maand later in Europa kunnen zijn of gaan komen.
Eric Clapton, Phish, Santana, Robin Thicke, Vampire Weekend, Robert Plant presents Sensational Space Shifters, Public Enemy, The Avett Brothers, Bruce Springsteen and the E Street Band, Christina Aguilera, Arcade Fire, The String Cheese Incident, Trey Songz, Foster the People, Lyle Lovett, Alabama Shakes, Chaka Khan, John Fogerty.
Hiervan zien we Arcade Fire al op Pinkpop en John Fogerty op Bospop.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Eric Clapton, Santana en Robert Plant zie ik eerder op Bospop staan. Verder zitten er wel een paar leuke namen tussen voor Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>
Oh? “@lplive Linkin Park is also rumored to be returning to Pinkpop this year.” euhm, beetje inpassen tussen de Rock am Ring data dan maar? Pak de potlood er maar bij en schrijf maar op? Of niet, roept u maar…

Niet. Zo’n fansites baseren dat op forums zoals deze. Dus omdat hier (en elders) nu gezegd wordt dat LP een kanshebber is gaan zij dat op twitter verder rondstrooien.
Pinkpop Central gelooft hier toch ook in blijkbaar? LPlive is niet zomaar een fansiteje overigens...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>DennisvdBr wrote:</div><br>
Oh? “@lplive Linkin Park is also rumored to be returning to Pinkpop this year.” euhm, beetje inpassen tussen de Rock am Ring data dan maar? Pak de potlood er maar bij en schrijf maar op? Of niet, roept u maar…


Niet. Zo’n fansites baseren dat op forums zoals deze. Dus omdat hier (en elders) nu gezegd wordt dat LP een kanshebber is gaan zij dat op twitter verder rondstrooien.


Pinkpop Central gelooft hier toch ook in blijkbaar? LPlive is niet zomaar een fansiteje overigens…

Dit plaatje kwam ik tegen op Graz. Ik zou er niet van opkijken.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
@Gloeilamp, idd het zoemt een beetje rond op internet en twitter op dit moment. Uiteraard is het afhankelijk van de speeldagen op RaR/RiP. Maar het ligt er dik bovenop. Wel vreemd aan dit plaatje, Pinkpop/RaR/RiP/Werchter allen Metallica en Linkin Park, is dat reëel??
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb ff de geruchten van hier en andere sites bekeken en ff nagegaan wat de status is:

Agnes Obel: Staat op 14 juni op Bergenfest in Noorwegen. Zeker kanshebber.

Arctic Monkeys: Staan eind mei en begin juli in Europa. Staan weliswaar midden mei in de VS maar ze blijven kanshebber.

Biffy Clyro: Staan op 2 juni in Italië en 12 juni in Engeland. Zou dus erg goed kunnen dat ze tussendoor naar Landgraaf afreizen.

Crystal Fighters: Doen in mei een tour door Spanje en staan 10-12 juli op Bilbao BBK. Zeker een kanshebber.

De Staat: Is nog weinig bekend over hun zomerplannen. Maar gezien het feit dat ze er al 2 keer hebben gestaan na het uitbrengen van hun eerste 2 albums zou het zomaar kunnen dat ze er nu met hun 3e album weer staan.

Fall Out Boy: Ze staan op RAR/RIP en zijn dus zeker een kanshebber.

Franz Ferdinand: Tja, ze staan al op WTWTA en een week na Pinkpop in Paradiso. Maar toch verwacht ik ze wel op Pinkpop.

HAIM: 24 mei is voorlopig hun laatste datum in de VS. De eerstvolgende datum is 22 juni in Engeland en daarna midden juli een festival in het VK. Het lijkt er dus op dat ze juni/juli naar Europa komen. Lijkt me zeker een kanshebber.

Jake Bugg: Staat op RAR/RIP. Kans is zeker aanwezig

Kasabian: 2 datums bekend, beide in juni en beide in Europa waarvan een festival. Kans is aanwezig.

Linkin Park: Staan op RAR/RIP en zijn dus dat weekend al 2x bezet. Zou natuurlijk een derde bij kunnen komen. Maar dan denk ik waarom maak je dat niet al bekend? En ze waren er 2 jaar geleden nog en dat is vorig jaar met KoL ook niet goed bevallen. Het is een kanshebber (helaas).

Mando Diao: Staan een weekend na PP op NovaRock in Oostenrijk. Is een kanshebber.

Mastodon: Doen veel met Metallica en de geruchten gaan dat Metallica een act mee mag nemen, dit kan dus zomaar Mastodon zijn.

Mister and Mississippi: Tja, is een Nederlandse act en daar staan er altijd (te)veel van op Pinkpop. Is dus kanshebber

Mr. Probz: Hiervoor geldt hetzelfde als voor de band hierboven

Pixies: Staan dat weekend op Field Day in Londen, kans is dus aanwezig.

Placebo: Hebben tussen midden april (Zuid-Amerika) en begin julie (Rock Werchter) nog niks staan dus kan alle kanten op.

Queens of the Stone Age: Staan een paar dagen voor Pinkpop in Italië. Maar stonden vorig jaar al op Pinkpop en aangezien ze ook bevestigd zijn voor een Noors festival begin augustus zou het mij meer voor de hand liggen dat ze dit jaar naar Lowlands komen. Of wellicht Best Kept Secret of Down the Rabbit Hole. Het blijft weliswaar wel een kanshebber maar ik verwacht ze niet.

The 1975: Staan op Hurricane/Southside. Zie ze wel naar Nederland komen, maar wordt het dan Pinkpop of BKS/DTRH? Zeker kanshebber.

The National: Staan 9 juni in Polen. Zouden dus zomaar de 7e of de 8e op PP kunnen staan. Grote kanshebber.

The Rolling Stones: Tja wat valt er hier nog over te zeggen. Ze zullen zeer waarschijnlijk wel naar Europa komen tijdens de komende zomer. Maar wat gaan ze doen? Kans is zeer groot dat ze weinig tot geen festivals doen en dat je voor de Stones naar Nijmegen, Den Haag of Amsterdam moet. Erg kleine kans.

The Temper Trap: Nog maar een datum bekend maar dat is wel in het Pinkpop weekend in Engeland. Zeker kanshebber.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Er valt me wel meer op aan dat plaatje, Rock Werchter staat bij June, bij RW en PP staat wel de exacte datum en bij RaR/RiP staan x's, lijkt me beetje weinig om de gehele Europese tour te zijn en boven aan staat dat het om een geruchten thread gaat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
kleine correctie WackoJ, Jake Bugg en Fall Out Boy in Pinksterweekend ook al op RaR/RiP, dus dat is wel heel erg in de buurt voor Pinkpop. Nederlandse inbreng eventueel Within Temptation (ondanks 2x HMH) en Di-rect (ivm recentelijke flirt in de media met PP).
@Shaverion, idd vreemd plaatje, die xjes van RaR/RiP zijn overigens dat de exacte data nog onbekend zijn, is verspreid over 5 tot 9 juni, kan in principe ergens Pinkpop tussen gezien reistijden.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
kleine correctie WackoJ, Jake Bugg en Fall Out Boy in Pinksterweekend ook al op RaR/RiP, dus dat is wel heel erg in de buurt voor Pinkpop. Nederlandse inbreng eventueel Within Temptation (ondanks 2x HMH) en Di-rect (ivm recentelijke flirt in de media met PP).
@Shaverion, idd vreemd plaatje, die xjes van RaR/RiP zijn overigens dat de exacte data nog onbekend zijn, is verspreid over 5 tot 9 juni, kan in principe ergens Pinkpop tussen gezien reistijden.

Ja, RAR/RIP niet gezien die stonden er bij Songkick niet tussen, vreemd! Maar bedankt voor de info, heb het aangepast.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>DennisvdBr wrote:</div><br>
Oh? “@lplive Linkin Park is also rumored to be returning to Pinkpop this year.” euhm, beetje inpassen tussen de Rock am Ring data dan maar? Pak de potlood er maar bij en schrijf maar op? Of niet, roept u maar…


Niet. Zo’n fansites baseren dat op forums zoals deze. Dus omdat hier (en elders) nu gezegd wordt dat LP een kanshebber is gaan zij dat op twitter verder rondstrooien.


Pinkpop Central gelooft hier toch ook in blijkbaar? LPlive is niet zomaar een fansiteje overigens…

Precies alsof Pinkpop Central betrouwbaar is? Die nemen elk geruchtje direct op alsof het iets groots is...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken